Pyysin kiinteistövälittäjää tekemään asunnostani hinta-arvion ja sen lomakkeen hinnaksi tulisi 366 euroa! Asunnon ostaja on tyttäreni, joka aikoo kysyä eri pankeista lainatarjouksia ja siihen tarvitaan tämä virallinen hinta, josta lähdetään itse miettimän sopivaa myyntihintaa. Olen tyrmistynyt tästä taksasta. Onko teillä kokemusta ja vinkkejä vai onko asunnon myynti täysi-ikäiselle lapselleni näin kallista jo alkuunsa?
Osakehuoneiston hinta-arvio
4
610
Vastaukset
- provo!
Jos joku on myymässä asuntoa OMALLE TYTTÄRELLEEN niin minkä HELVETIN takia kauppahintaa varten pitää saada millintarkka eksakti luku välittäjältä joka ryöstää vielä lausunnostaan törkeitä summia?
Eikö tule mieleenkään sopia kauppahinnaksi noin-arviota ja varmuuden vuoksi pyöristää hieman alaspäin kun kerran "raha pysyy perheessä"?
Pakko olla provo.- kroisos pennonen
verottaja ei anna myydä liian halvalla ?
- provo!
kroisos pennonen kirjoitti:
verottaja ei anna myydä liian halvalla ?
puutu asiaan ellei epäsuhta ole aivan karkea tyyliin myyty 50m2 kaksio Kampista 60.000 eurolla.
Ja jokainen voi hyvin äkkiä muodostaa lehtiä yms seuraamalla ihan riittävän tarkan käsityksen oman asuntonsa hintatasosta. Jos ei pysty niin multa voi kysyä ja veloitan konsultaatiostani lavan kaljaa.
- The Rat
Pankki arvioi itse lainapäätöstä tehdessään vakuuden arvon. Jos ei arvioi niin vaihda pankkia. Ainakin Nordeassa tekivät noin, eikä maksanut sinänsä mitään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403057- 802801
- 1842428
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362155- 181476
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241