mieltäni vaivaa kysymys astmasta.harrastan urheilua säännöllisesti, oikeastaan olen himourheilija.harjoituksia on kaksikin kertaa päivässä.olen huomannut että hengitän todella raskaasti, hengästyn todella nopeasti ja hengitykseni vinkuu hieman. harjoituksissa hengästyn siis nopeammin kuin muuta ja muutun ihan punaiseksi että onko huono kunto vai voiko olla rasitusastmaa? lisäksi aina aamuisin hyvin nukutun yön jalkeen kurkussa on kamalasti limaa. isälläni on astma että mitä miletä olette? en turhaan haluaisi rahojani lääkäriin tuhlata. lisäksi kärsin rytmihäiriöistä. kävin vuosi sitten rasituskokeessa sydämen takia kun rytmihäiriöitä tulee useimmiten rasituksessa mutta mitään ei näkynyt.että sattuuko olemaan kokemuksia?
kokemuksia?
2
302
Vastaukset
- Mia
Mulla on muuten kaikki samat oireet mutta hengitykseni ei vingu. Astma on silti testattu - ei ole. Olin myös sydänfilmissä, rasituskokeessa ja sydämen ultrassa - ei mitään. Ainoa mitä minulla on, on kamala allerginen nuha. Tosin kun minulle tehtiin allergiatesti, se perussarja, ei taaskaan mitään. Joka tapauksessa olen kärsinyt allergisesta nuhasta useita vuosia ympäri vuoden, 24 h vuorokaudessa. Urheilusuoritusten aikana limaa tulee hirveästi kurkkuun ja hengittäminen on raskasta. Kurkku kuivuu ja alkaa sattumaan kun se on limainen. Hengästyn myös heti urheillessani ja olen aivan punainen kasvoiltani. Silloin ei vielä kukaan urheilutovereistani ole edes hengästynyt. Olisikohan sinullakin allergia ? Tosin en tiedä, johtuuko tämä kaikki oireilu allergiastani vai mistä.
- ansku
Saattaapi olla että teille kummellekin on kehittymässä astma. Tositilanne lyö pillit niin tukkoon ettei henki kulje edes repimällä. Kokeileppa ottaa isäsi avaavaa lääkettä seuraavalla kerralla, ei se vaarallista ole vaikka astmaa ei olisikaan. Onko mahdollista että jossakin paikassa missä oleilet paljon olisi hometta? Se antaa samoja oireita. Astmaan kuuluu myös yölliset yskänkohtaukset 4-5 aikaan aamuyöllä sekä väsymys. Rytmihäiriöitä on vaikea saada "kiinni" ja paperille, eihän niitä koskaan silloin tule kun makaat tk:n lauteella anturit rinnassa. Tilaahan aika tk:een, sieltä lähetetään kyllä eteenpäin keuhkopolille jos aihetta on. Turha kärsiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1232427
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4302222Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?981210Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?141023- 45869
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!16867Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34810Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109806Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.254781Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte168742