Painan n.140 kiloa, onko mitään mahdollisuutta tulla tällä painolla raskaaksi?
Onko väistämätöntä, että olisi pco jos on näinkin hirmuisesti painoa?
Kuukautiset mulla ovat olleet aina lähes tunnin tarkkuudella säännölliset ja verenpaineet, sokerit ym. hyvissä lukemissa ja muutenkin olen perusterve ylipainoa lukuun ottamatta (tietääkseni).
Tietenkin koitan laihduttaa joten sellaisia vastauksia en kaipaa jossa vain käsketään laihduttamaan vaan omakohtaisia kokemuksia tai jotain asiallista muuta tietoa.
Hyvää loppukesää kaikille palstaa lukeville :D
140kg
13
2098
Vastaukset
- maalisXXLmamma76
Naputtelin tän saman viestin tonne kaksplussan sivuille, mutta eipä se kai ketään haittaa, jos vähän kopioin.. Tämä kun vastannee sun kysymykseen ainakin kun ollaan saman painoisia.
Siis minä 30vee, aina lihava akka.. Pituutta 160 ja painoa himupun verran vähemmän, taidetaan mennä jossain 140 paikkeilla :'( 2004 sain laihdutettua armeliaat 30kg, kun piti muka häissä näyttää kauniilta. En kyllä itse huomannut, että painon pudotus olis mitenkään näkynyt, mutta muut kyllä väittivät, että näkyy se.. Tiedä häntä.. Kammotuksekseni sain huomata, että vuoden mittainen kokoaikainen itsensä vahtiminen vei voimat ja häpeäkseni jouduin toteamaan, että olin luovuttanut. Vaikka niin olin vannonut, että ainakaan ei takas tule.. Pikkuhiljaa se vain tuli..
No, silloin siis alettiin sitä vauvaa tekemään. Puolivuotta meni, eikä mitään tapahtunut. Soitin silloin lääkärille, ja se käski vaan yrittää vielä toisen puolivuotta ennen kuin päästäis tutkimuksiin. Meni sekin 6kk ja sitten sain lähetteen Tayssiin, kun Tampesterissä asutaan. Tammikuussa 2006 sitten lopulta tuli kutsu..
Tutkittiin ja hutkittiin. Mitään selvää syytä ei löytynyt. Tottakai mun silloset mitat 135kg oli lääkärin mukaan yksi syy. Toinen syy oli kuulema miehen hitaat simpat. Mutta periaatteessa meillä olis pitänyt kyllä tärpätä.
Keväällä sitten tehtiin kaksi inseminaatiota. Kummastakaan ei tulosta tullut. Mulla oli jo täys paniikki päällä. Jäädäänkö me kokonaan lapsettomiksi???? Se oli ihan hirveää, kun joka kuukausi vahti kuin haukka itseään.. Varsinkin inssin jälkeiset kuukautisten ajat olin ihan hajalla.
Oman mielenterveyden ja tilanteeseen väsymisen vuoksi päätettiin, että pidettäis tauko. Samalla mietittäis, että mitä tehdäis sitten, kun pitäis siirtyä äkäsempiin keinoihin. Kumpikaan meistä ei oikein halunnut mennä pitemmälle..
Tuli kesä ja juhannus meni. Huomioin kyllä ovulaation jussina ja vitsailin siitä miehelle, että tarttee kai kuitenkin yrittää??
Ja kuinka kävi???? Seuraavia kuukautisia ei ikinä tullut :D Voitte varmaan uskoa, että kun melkein kaks vuotta on yrittänyt, niin eihän sitä uskonut. Testasin kaksi kertaa peräkkäisinä päivinä ja jouduin ostamaan vielä kolmannen testin. Jos vaikka ne halppis testit oli jotenkin viallisia *hehheh*
No, nyt sit vieläkään sitä uskomatta. Kenellekään muille kuin miehelle en ole uskaltanut kertoa.
Lääkäri sanoi ultrassa, että olis rv8 menossa, ja itse olisin rv9, mutta eikähän se maanantaina neuvolassa mulle selitä miksi oltais viikko jäljessä.. Minä kun luulin, että aletaan laskea viikkoja kuukautisten alkamisesta. Eli 13.6 olis alkanut eka viikko? No, se nyt on se ja sama. Lasketusta ajasta oltiin lääkärin kans samaa mieltä :D 20.3.2007
Sellasia täällä. Jotta kannattaa yrittää. Tosin jos ei tärppää, niin kannattaa tietty mennä tutkimuksiin.
Jos haluat kirjoitella niin [email protected]- Bumblebee
Ensinnäkin, lääkärien puheet kannattaa joskus jättää omaan arvoonsa. Tietysti ne tietävät asioista, mutta turvautuvat liikaa faktatietoihin, eivätkä usko iloisiin sattumiin, poikkeuksiin tai ihmeisiin. Lääketieteessä kun ei ihmeitä tunneta. Mahtavaa että teillä tärppäsi noin pitkän ajan jälkeen, ja tuo juuri todistaneekin taas sen, että mitä vähemmän yrittää, sitä todennäköisemmin tärppää! :)
Ihanaa odotusta teille ja alkuperäisellekin vain yritysintoa, mutta muistakaa, älkää yrittäkö liikaa. Antakaa ihmeen tapahtua! :) - tarinasta!
Tosi hienoa kuulla tarinasi! :) Antoi kyllä vähän vahvistusta ja uskoa, että ehkä täälläkin jonain päivänä plussataan. Painoa on 107 kiloa (vähenemässä) ja ikääkin 28,5 vuotta, joten alkaa sekin tuomaan omia paineitaan. En tiedä miksi...
Tsemppiä jatkoon! :) - ison omenan siemen
Voi kiitos rohkaisevasta kirjoituksestasi :)
Itse olen 25.v ja olemme mieheni kanssa yrittäneet enemmän tai vähemmän lasta noin vuoden ajan.
Eillen oli ovis ja tulihan sitä lemmittyä, nyt täytyy vain pitää peukkuja pystyssä.
Ihana myös kuulla, että asut Tampereella (samoin minä) ja noinkin hienosti sinut otettiin vastaan lääkärillä tämän asian vuoksi.
Olen luullut ettei yli 100 kilon olevia naisia tutkita lapsettomuuden vuoksi, siksi en ole uskaltautunut lääkäriin mieheni kanssa, vaikka hän on sitä pariin otteeseen ehdottanutkin.
Oikein ihanaa odotus aikaa sinulle ja miehellesi :)
Olen kanssa reilusti ylipainoinen ja me koitettiin 1 vuosi lasta ja mitään ei sitten tapahtunut joten ajattelin että meille ei vaan ole lasta suotu joten antaa olla koko asian. Eli tulee jos on tullakseen.
Sitten jatkoin normaalia elämää eli uskalsin ottaa muutaman siiderinkin jota en toki silloin edes ottanut koska ajattelin että jos olenkin raskaana niin sitten vauva kärsii ym ym. Eli kun oli loppunut se LAPSEN TEKO ja seksiä harrastettiin huvin vuoksi ilman ehkäisyä niin meni n. 2kk ja olin raksaana.
Raskaus aikakin meni ihan hyvin vaikka painoa ei tiettty olisi saanut tulla yhtään lisää (pääsin jopa 10kg). Nyt minulla on tosi reipas 1,5 vuotias poika joka kyllä juoksuttaa niin paljon että on ihme jos ei tästä mammasta paino joskus ala tippumaan kun vaaka kumminkin näyttää yhä kolme numeroista summaa.
Tsemppiä vaan kovasti ja toivottavasti tärppää pian!!!- Täti x 2
Sisarellani on 2- ja 1-vuotiaat lapset. Hän on lapsesta asti ollut ylipainoinen. 1. lasta odottaessaan ns. lähtöpaino oli 123 kg ja 2. odottaessaan 127 kg. Kyllähän hänellekin lääkärit "narisivat", mutta siskoni raskaudet sujuivat täysin ongelmitta ja lapset ovat ns. täydellisen ihania! ;)
- iso immeinen : )
mulla painoa oli 113kg kun tulin raskaaksi. tulin heti raskaaksi ja mitään ongelmia ei ollut sen suhteen.kaikki meni hyvin kesän alkuun asti, kunnes tuli lievä toksemia. painolla ei tosin ole osuutta asiaan (ainakaan kukaan hoitaneista kätilöistä, lääkäreistä tai terkkareista ei maininnut painoa kun kysyin miksi tuli toksemia) nyt olen ollut turvoksissa ja painoa tullut kaiken kaikkiaan 13 kiloa. ennen toksemiaa multa oli lähtenyt kilo. joten tsemppiä ja ei muutakun liikuntaa ja keveitä ruokia.
- hitto
sut panee paksuksi kun painat 140kg. Miten se edes käytännössä onnistuu?
- ja kertakaikkiaan
fiksun ihmisen kommentti.. voi että näitä ääliöitä pitää olla täällä odotus-palstallakin. oletko kuullut, että aina voi laihduttaa, mutta tyhmyys se on ja pysyy?? =D
- se siellä
kuvittelee,että raskaus ja äitiys on vain laihojen yksinoikeus.
- hedu
Mulla on ollu kanssa samoja mietteitä, että mitenköhän mun ylipaino vaikuttaa raskaaksi tulemiseen. Painoa kun on kertynyt kuitenkin yli sata kiloa. Tarkoitus olis jättää pillerit pois tän liuskan jälkeen eli tossa syyskuun alussa ja sit olis vauva tervetullut meidän perheeseen. Oon myös miettiny paljon raskausajan diabetestä, riskihän on suurempi, kun tota ylipainoa on niin paljon. Kokemuksia xxl-äideiltä?
- maalisXXLmamma76
Juu, mulla pelotti kans ihan kauheasti mennä tutkimuksiin. Sanoin miehellekin moneen kertaan, että varmasti syy on mun painossa. MUTTA ajattelin sitten, että no. Ainakin on sitten TODELLA hyvä syy alkaa laihduttamaan!
Mutta ei, lääkärit sekä omalääkäri jolta sain lähetteen, että sitten TAYS:ssa lääkäri olivan todella mukavia. Tokihan ne sanoivat, että paino tietysti vaikeuttaa asiaa ja hyvä olis jos tippuis, mutta ei kuitenkaan enempää kuin 5-10%. (Eli mulla tosi vähän) Mutta ei siitä mitenkään saarnattu.
Itseäni eniten mietityttää sellainen asia... Ennen kuin aloimme yrittämään lasta laihdutin sen 30kg.. Nyt kun olen saanut sen takaisin niin tulen raskaaksi..
No, ehkä kroppa on ollut shokissa kovasta kuurista?
Mutta siis tarkoitus oli sanoa, että menkää hyvät ystävät sinne lääkäriin, kun olette pitkään yrittäneet. Ei ne hoidotkaan ole vain laihoille ihmisille :D - varmaankin
mahdollista on, mutta ei välttämättä niin helppoa kuin jos painoa olisi vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265133Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123745Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462709Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861298Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2751249- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941106Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2071024