rasittuneet jalat vai mitä?

autoilija87

Tiedän että kysymykseni ei varsinaisesti liity tän palstan aiheeseen, mutta koska täällä kuitenkin käy sellaisia ihmisiä jotka lihaksista tietää niin kysynpä nyt täälläkin seuraavaa...

Osaako kukaan sanoa, että voiko kaasujalka jotenkin rasittua paljosta ajamisesta?

Kerran aikaisemmin tuli tänä kesänä kesken matkan jalkaan suonenveto ajon aikana, kaasujalkaan siis, ja piti tietenkin pitää tauko. Nyt tässä viime päivinä oon ajanut sellaset 280km(en yhteen kyytiin mutta kahden päivän sisällä) ja alkoi tänään vähän aikaa ajettuani tuntumaan kaasujalassa, tarkemmin sanottuna varpaissa semmonen tunne että vois tulla suonenveto. Sitä ei kuitenkaan tullu, mutta semmonen tunne tai kipu mitä suonenveto aiheuttaa on yhä edelleen kolmessa varpaassa.

Voiko siis jalka rasittua ajamisesta ja jotenkin sen takia ois tätä suonenvedon kaltaista kipua?
En tiedä vaikuttaako mitenkään tilanteeseen se että auto on automaattivaihteinen, eli käytän ajaessani vain yhtä jalkaa, ja se on siis se "kaasujalka" jossa tätä kipua on :).
Vai voisko autossa istuminen jotenkin kuormittaa selkää ja sitä kautta sitten tulla sitä kipua jalkaan...?

4

1225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä :)

Ajoasentosi voi olla muutenkin huono, mutta siis kaasujalalle tulee koko ajon ajan staattinen jännitys, mikä rasittaa lihasta. Ja jos siihen ei ole tottunut, jalka voi alkaa jumittaa/ tulla suonenvetoja yms.

• autoilija87

Niin, oon kyllä jo yli vuoden ajellut autolla ja aika paljon tullut ajeltua. Tää juttu on kuitenkin alkanu vasta viime aikoina, toivottavasti ei ala paljoa vaivaamaan.

• Eve 38
        autoilija87 kirjoitti:

Niin, oon kyllä jo yli vuoden ajellut autolla ja aika paljon tullut ajeltua. Tää juttu on kuitenkin alkanu vasta viime aikoina, toivottavasti ei ala paljoa vaivaamaan.

Minkälaista vapaa-ajan liikuntaa harrastat?

Kannattaa harrastaa liikuntaa esim. kävely on ihan hyvä ja venyttelyt päälle.

Myös ajon aikana kannattaa pitää taukoja ja jaloitella hiukan.

Täällä ohjetta jalkojen venyttelyyn:

http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely.htm

• autoilija87
        Eve 38 kirjoitti:

Minkälaista vapaa-ajan liikuntaa harrastat?

Kannattaa harrastaa liikuntaa esim. kävely on ihan hyvä ja venyttelyt päälle.

Myös ajon aikana kannattaa pitää taukoja ja jaloitella hiukan.

Täällä ohjetta jalkojen venyttelyyn:

http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/venyttely.htm

Kiitos tuosta linkistä!

Tein venyttelyt sen mukaan oikein kunnolla ja sen lisäksi poljin kuntopyörällä ja eilen kävin lenkillä, nyt ei enää ole kipua jaloissa.
        Toki olen ennenkin venytellyt ja käynyt kävelyllä sekä polkenut kuntopyörää, mutta vähän tauko on ollut viime aikoina. Venytellyt olen kyllä päivittäin, mutta ehkä ei oo ollu tarpeeksi tehokasta.

Aamulla taas automatka tiedossa, saas nähdä mitä jalka nyt sanoo :).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      86
      1600
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      76
      1251
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      174
      1147
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      53
      919
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      891
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      888
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      868
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      813
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      812
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe