Puukengistä kysymys

Pikkis72

Miksi teillä rahtareilla on aina puukengät jalassa?

19

16039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rahti 3187

      Mul on ainakin sen vuoks puukengät,siis ihka oikeet puukkarit ja lehmän nahasta tehdyt sellaiset.on karvat ja kaikki.niin siis sen vuokks että kun ajan autoo,olkoon kuorma-auto tai henkilöauto niin otan aina kengät pois jalasta.tää mun auton hytti on mun kotini noin 250 päivää vuodessa ja jos aina toisin kengät sisälle asti,ei kykenisi millään pitämään ohjaamoa(hyttiä) yhtä siistinä kuin nyt pystyn.Kengät vaan rappusille ja sukkasillaan mennään.siis ainakin mun tapauksessa se helpottaa oleellisesti kenkien riisumista(nopeampaa kuin esim.lenkkarit).
      Niitä lehmännahka kenkiä tuli muuten taas tilattua hollannista 17 paria,et pian niitä on taas suomenkin rekkakuskeilla enemmän....=)

      • ssssssssssssssssssss

        Joo ne on helppo jättää ylimmälle astinlaudalle. Autoonhan ei mennä kengät jalassa. On paljon mukavampi asustella siellä. Mulla on myös turvakärki niissä kengissä.


    • Kaos

      Perussyyhän puukenkien käyttöön on se,ettet ilman niitä pääse piireihin.Esson baarissa et ole rekka-Penojen keskuudessa mitään!Vain käyttämällä puukenkiä kesät,talvet voit saada respectiä makkaraperunoita syödessä.Talvella toki kannattaa käyttää paria,kolme villasukkaa,koska pakkasella saattaapi jalat jäätyä.Tosi-Rahti-Reiska ei kyllä anna tuonkaan haitata.Talveksi kannattaa aina ostaa uudet,kulumattomat puukengät,koska lumisohjo menee v***ttumaisesti sisälle kenkään,jos ne on edellisenä kesänä lyllerretty asfaltilla kantapäästä liian ohuiksi.
      Työturvallisuuden kannaltakin puukengät ovat pitä parhaat.Esim.kapellisulkeisissa,tai säiliöpuolella on tosi turvallista lipsutella klopojen kanssa pitkin auton rakenteita.Ne kun pysyvät niin pirun turvallisesti jalassa!! ; )
      Puukengillä siis pääset alalle ja voit olla king off the road!
      Ps.Myös paskainen Rahtari-takki kesä&talvikäytössä on ihan jees.Ja lompakko sisältäen kymmenen sentin paksuudelta kuitteja ja muita tarpeellisia papereita on myös hyvä olla kiinnitettynä paksulla ketjulla puolessa perseessä roikkuvissa farkuissa.
      Myös ruokavalion suuntaaminen rasvansyönnin suuntaan auttaa alalle pääsyä.

      • Minulla ei ole puukenkiä, vaan ihan pelkät sandaalit . Sinähän tunnut tietävän asiasta enemmän kuin me muut. Kerrohan siis, miksi kevytvastuullisilla henkilöautokuskeilla pitää päästä 80-alueella rekasta ohi maksoi mitä maksoi ja paikassa kuin paikassa... Varsinkin tuplakeltainen on suosittu paikka lähteä ohi...


      • Sinnuli
        Rahtari-73 kirjoitti:

        Minulla ei ole puukenkiä, vaan ihan pelkät sandaalit . Sinähän tunnut tietävän asiasta enemmän kuin me muut. Kerrohan siis, miksi kevytvastuullisilla henkilöautokuskeilla pitää päästä 80-alueella rekasta ohi maksoi mitä maksoi ja paikassa kuin paikassa... Varsinkin tuplakeltainen on suosittu paikka lähteä ohi...

        Olin tuolla Etelä-Suomessa kuljetusalan konsernissa töissä ja näin useampiakin kuskeja ja eri kuljetusliikkeitä, enkä kenelläkään nähnyt puukenkiä. Ehkä ne olivat sitten kielletty tuossa firmassa ja vieraat kuskitkaan eivät saaneet puukengillä sisälle astua :P

        Samaa olen ihmetellyt noissa henkiläautokuskeissa, tänäänkin kävin Kauhavalla ja kuinkas ollakaan, vastaan tuli maitoauto ja sitä ohitti henkilöauto. Jos en olis painanut jarruja pohjaan, niin Etelä-Pohjanmaan keskussairaalasta varmaan tätä juttua näpyttelisin kolmen muun ihmisen kanssa ( siinä toisessa henkilöautossa olijat). Usein siitä rekasta on päästävä ohitse oman ja muidenkin henkien uhalla. Satasen alueella ei kovin hyvää jälkeä tule, kun nokakkain ollaan.


      • Lahha'

        Aikas nappiin menny kuvaus mun iskästä.


      • Kaos
        Rahtari-73 kirjoitti:

        Minulla ei ole puukenkiä, vaan ihan pelkät sandaalit . Sinähän tunnut tietävän asiasta enemmän kuin me muut. Kerrohan siis, miksi kevytvastuullisilla henkilöautokuskeilla pitää päästä 80-alueella rekasta ohi maksoi mitä maksoi ja paikassa kuin paikassa... Varsinkin tuplakeltainen on suosittu paikka lähteä ohi...

        Kyllä moneen ohitukseen syy on siinä,että edellä ajava auto aiheuttaa ihmisen alitajuntaan tunteen,että tarvii kokoajan olla hiukan varuillaan mitä edessä tapahtuu.Eteenkin silloin jos turvaväli on liian pieni.Ja monella on kyllä syynä yksinkertaisesti vain pakonomainen tarve vaan yksinkertaisesti päästä ohi.Ohi on siis pakko päästä,vaikkei mitään suurempaa oikeaa tarvetta olisikaan.
        Minua rahti-Reiskojen ajotavoista taas ihmetyttää mm.se,miksi kuorma-autolla esim.motarilla on pakko lähteä toisesta ohi,vaikka molemmat ajaa rajoitinta vasten ja toinen kulkee ehkä yhden kilometrin tunnissa kovempaa?Eli juuri ja juuri pääsee ohi.Muutama kilometri menee ohituksessa aikaa ja kun ohi on päästy,niin vaikka tunti ajettais samaan suuntaan,niin juuri mitään ei ohittaja voita ajassa.Kaippa tässäkin on tuo sama kiusallinen "stressitila" aivoissa,eli alitajunta pyrkii poistamaan tuon lisätarkkaavaisuutta vaativan kiusan,eli siis edellä ajava auto.Ja sitten vilkku päälle ja ohi.Tähän ei kyllä PUUKENGÄTKÄÄN auta yhtään!


      • Kaos kirjoitti:

        Kyllä moneen ohitukseen syy on siinä,että edellä ajava auto aiheuttaa ihmisen alitajuntaan tunteen,että tarvii kokoajan olla hiukan varuillaan mitä edessä tapahtuu.Eteenkin silloin jos turvaväli on liian pieni.Ja monella on kyllä syynä yksinkertaisesti vain pakonomainen tarve vaan yksinkertaisesti päästä ohi.Ohi on siis pakko päästä,vaikkei mitään suurempaa oikeaa tarvetta olisikaan.
        Minua rahti-Reiskojen ajotavoista taas ihmetyttää mm.se,miksi kuorma-autolla esim.motarilla on pakko lähteä toisesta ohi,vaikka molemmat ajaa rajoitinta vasten ja toinen kulkee ehkä yhden kilometrin tunnissa kovempaa?Eli juuri ja juuri pääsee ohi.Muutama kilometri menee ohituksessa aikaa ja kun ohi on päästy,niin vaikka tunti ajettais samaan suuntaan,niin juuri mitään ei ohittaja voita ajassa.Kaippa tässäkin on tuo sama kiusallinen "stressitila" aivoissa,eli alitajunta pyrkii poistamaan tuon lisätarkkaavaisuutta vaativan kiusan,eli siis edellä ajava auto.Ja sitten vilkku päälle ja ohi.Tähän ei kyllä PUUKENGÄTKÄÄN auta yhtään!

        Mutta minulla ei onneksi ole kiire työhommissa, vaan riittää kun ajaa max 82 km/h.


      • Vittihattu

        Taas penikka puhuu asioista joista ei tiedä mitään. Puukkarit on helppo ottaa pois jalasta kun menee hyttiin. Ne jotka ovat todella ajaneet paljon (vuosia maita kilometrejä)eivät paljon retostele ajamisillaan. Mitä enemmän olet tehnyt nähnyt ja kokenut sitä hiljaisempi olet. En ole itse ajanut paljoa ( 18v parisenkymmentä maata, olen harjoittelia alalla, mutta minulla on ollut ilo ja kunnia tuntea ihmisiä jotka ovat todella ajaneet)
        Joten sinä penikka ole NÖYRÄ


    • Dorkilla

      Ensinnäkin, kaikilla rahtareilla ei todellakaan ole noita idiootin jalkineita.
      Käytän aina turvakenkiä ja niin käyttää moni muukin kuljettaja. Puukengät on suosittuja ulosajossa, euroopan paskasissa suihkuissa saa äkkiä jalkasilsan ja sen jälkeen ei pysty ajamaan kengät jalassa kun silsa alkaa polttelee varpaanväleissä..
      On pari sellaista varmaa dorkan merkkiä: Rahtaritakki ja puukengät. Tosin tiedän muutaman ihan asiallisen kuskin jotka käyttää puukenkiä. Mutta, kaikki kuskit jotka käyttää rahtaritakkia ovat poikkeuksetta täysiä dorkia.

      • v...lle

        Ei muuten pidä paikkaansa tuokaan


      • Minä käytän rahtaritakkia, koska se on kestävä,tuulenpitävä ja helppo puhdistaa. Mikä mukamas tekee rahtaritakkia pitävästä dorkan? Totta sitten lääkäritakkia pitävä lääkärikin on mielestäsi dorka ja yleensäkkin kaikki jotka pitävät vaatteita...


      • Oksa.co
        Rahtari-73 kirjoitti:

        Minä käytän rahtaritakkia, koska se on kestävä,tuulenpitävä ja helppo puhdistaa. Mikä mukamas tekee rahtaritakkia pitävästä dorkan? Totta sitten lääkäritakkia pitävä lääkärikin on mielestäsi dorka ja yleensäkkin kaikki jotka pitävät vaatteita...

        Rahtaritakilla ja lääkärin takilla on se ero,että lääkäri jättää sen vastaanottohuoneen naulakkoon,kun taas wannabe-rahti-reiska kulkee rahtaritakissa myös vapaalla.Katsos porukan kun on kaikkialla nähtävä ja tajuttava,että Reiska todellakin ajaa ISOA autoa ja on siis rahtari!!Myös edellämainittujen puukenkien käyttö kaikkialla ja ympäri vuoden auttaa king off the road-hapituksen ylläpitoa.Jos Reiska jostain syystä joskus sattuisi jopa pesemään tuon rahtari-takin,niin sen pesussa olon aikana on ihan pakko pitää esim.Scania-,Volvo-,Sisu-,MB-,tai muuta rekkatakkia.Muuten voit ihmisten silmissä vajota ihan tavallisten kuolevaisten kaltaiseksi!


      • Juise
        Oksa.co kirjoitti:

        Rahtaritakilla ja lääkärin takilla on se ero,että lääkäri jättää sen vastaanottohuoneen naulakkoon,kun taas wannabe-rahti-reiska kulkee rahtaritakissa myös vapaalla.Katsos porukan kun on kaikkialla nähtävä ja tajuttava,että Reiska todellakin ajaa ISOA autoa ja on siis rahtari!!Myös edellämainittujen puukenkien käyttö kaikkialla ja ympäri vuoden auttaa king off the road-hapituksen ylläpitoa.Jos Reiska jostain syystä joskus sattuisi jopa pesemään tuon rahtari-takin,niin sen pesussa olon aikana on ihan pakko pitää esim.Scania-,Volvo-,Sisu-,MB-,tai muuta rekkatakkia.Muuten voit ihmisten silmissä vajota ihan tavallisten kuolevaisten kaltaiseksi!

        joku rekkakuski vienu sulta morsiammen kun noin katkera oot?


      • stycke

        Parhaat kengät mitä minulla on koskaan ollut, ovat tosiaan kotimaiset turvakengät. Ehkä kaikkein eniten pidän Sieviläisistä teräskärkisistä ja -välipohjaisista gore-tex-nilkkureista. Ne ovat varsin huolettomat about kelissä kuin kelissä ja myös törröttäviä nauloja kasvavilla rakennustyömailla käydessä. Lisäksi ne tuntuvat ikuisilta, nyt 3 talven kovan käytön jälkeen ovat toki reissussa rähjääntyneet mutta aivan ehjät ja mukavat. Mulla olisi jo uudet samanlaiset kaapissa mutta saavat odottaa...myös muita, kesäkeliin soveltuvia malleja on käytössä, mutta epämukavia en ole löytänyt.

        Rahtaritakkia mulla ei edes ole, Dimexin takkeja on pari mutten niitäkään enää oikeastaan käytä, kun käytössä on Jobmanin huomiovärinen työasu. Sitä en normaalisti käytä vapaalla, laitsi jos sattuu olemaan joku sellainen tilanne missä vapaa-aikanakin on hyvä näkyä selvästi ja kauas.


    • Rahti 2374

      Ovat käytännöllisemmät kuin puiset "hollanderit". Ja käytössä jalalle paremmat. Ja kestävät käyttöä paremmin. Eivät halkeile ja kuivu. Kestävät liuottimia,öljyjä,sähköltä suojatut,ja valinaisena rautakärjellä ja nilkkaremmillä.
      Ajaessa ja nukkuessa ei pidetä jalassa jalkinetta. Helpot poistaa jalasta monesti päivässä. Ei naruja,ei kyykistymisiä...
      Parhaat jalkineet käytännössä työssä ja vapaalla(olette nähneet varmasti muillakin).

      Tunnen erään henkilön joka menee naimisiin puukengät jalas. Ja hän on NAINEN. Joka ei työskentele kuljetus-alalla. Kyllä niitä pitää muutkin kuin "rahtarit".

    • potkaista

      siihen ylimmälle rapulle ja ajaa sukkasillaan. pysyy kämppä siistinä.

    • onneksi

      kiva kattoa ylipainoista rahtaritonia-villeä joka ei armeijassa menestyny mutta kortin sieltä saatuaan osti arskalta-penalta puukengät ajaa nyt modulia yövuorossa runkona.äiti-mummo tykkää meidän pojasta tuli raskaan työn raataja.

    • hyvä pyöräkiila

      Puukenkä on yhtäkuin puujalaka, tunto katoaa polinta painellessa autot kaatuu ojaaaaan. Senki paskapersekuskit pankaa oikiaa kenkää jalkaan.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2658
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      204
      1682
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1610
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1471
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

      Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1242
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

      Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

      Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Rakastan sinua

      Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      74
      906
    9. Sä oot kyllä

      Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45
      877
    10. Millaistakohan

      Sun kanssa suhde olisi?
      Ikävä
      61
      845
    Aihe