rintasyöpä !

mimmmmmu

kertokaas rintasyövän oireita, onko muita kun kyhmyt ym?

ja millainen se "kyhmy" sitten on, helposti tunnattavissa vai pitääkö kunnolla tunnustella?

itselläni on jotain "kovaa rinnassa, mutta täytyy painaa todella kovaa, että sen tuntee .

ja voiko alle 20-vuotiaana olla rintasyöpää, jostain luin että vasta yli 25-vuotiailla alkaa esiintyä ?

6

1925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jihlemiina

muita oireita mm eritettä nännistä. Punoitusta ja rintojen arkuutta.Ja kyllähän tuota rintasyöpää voi esiintyä nuorillakin.

• Rintsari

Nuorimmat sairastuneet ovat alle 20 vuotiaita, mutta harvinaisempaa tietty. Rintasyöpää on montaa eri lajia, joten oireet sen mukaan. Patin/pattien sijainti myös vaikuttaa oireisiin.

Minulla oli ainoastaan kova kivuton patti, joka kasvoi. Oli ekan kerran lääkärille näyttäessäni herneen kokoinen ja sitten kun pääsin vuoden päästä viimein hoitoon, oli noin 1,5 cm:n kokoinen. Eli siis suureni koko ajan. Syöpäni oli ärhäkkyydeltään rauhallista lajia.

• aloittaja

patti on pieni?

• Anniina82
        aloittaja kirjoitti:

patti on pieni?

Alle 20-vuotiaana on aika epätodennäköistä sairastua rintasyöpään.
        Se patti saattaa olla myös joku ihotukkeuma
        tai sitten se saattaa olla jotain rintatulehdusta.
        Näin minulle selitti lääkäri, kun itse kävin yhdessä vaiheessa kysymässä.
        Ja jos on rintasyöpää niin myös muita merkkejä on juuri se neste: joko maitomainen tai verinen,
        ihottumaa rinnoissa/nännien seudulla, värimuutokset rinnoissa jne...
        Tuskin sinullakaan on mitään syytä pelätä,
        mutta voithan tietenkin käydä kysäisemässä lekurilta :)

• peikkotyttö -76

Rintasyövän oireita saattaa olla rinnan kuumotus tai punoitus, ihon sisäänvetäytymät tai kyhmy kainalossa. Ihottuma varsinkin nännin alueelle ja rinnasta tuleva kirkas tai verinen erite on huomionarvoisia oireita.

Itselläni todettiin vuosi sitten keväällä rintasyöpä, rinnasta tuli rusehtavan oranssia eritettä ja sitten tilasin omalääkärille aikaa, joka laittoi mammografiaan kiireellisen ajan. Mammografiassa otettiin myös neulanäyte sekä ultraääni rinnoista. Ja viikon päästä mammografiasta olin jo menossa leikkaukseen. Nyt olen jo terve, rankat hoidot ovat takanapäin ja tulevaisuus odottaa.

• Nimetön

Minulle sanoi 2 ensimmäistä lääkäriä että olen liian nuori ja vasta kolmas tutki asiaa. Ei syövälle ole mitään selvää oireluetteloa sillä syöpiäkin on niin montaa laatua.

Jos epäilee jotain mene lääkäriin..

Syöpäpotilas 2003

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe