kertokaas rintasyövän oireita, onko muita kun kyhmyt ym?
ja millainen se "kyhmy" sitten on, helposti tunnattavissa vai pitääkö kunnolla tunnustella?
itselläni on jotain "kovaa rinnassa, mutta täytyy painaa todella kovaa, että sen tuntee .
ja voiko alle 20-vuotiaana olla rintasyöpää, jostain luin että vasta yli 25-vuotiailla alkaa esiintyä ?
rintasyöpä !
6
2005
Vastaukset
- jihlemiina
muita oireita mm eritettä nännistä. Punoitusta ja rintojen arkuutta.Ja kyllähän tuota rintasyöpää voi esiintyä nuorillakin.
- Rintsari
Nuorimmat sairastuneet ovat alle 20 vuotiaita, mutta harvinaisempaa tietty. Rintasyöpää on montaa eri lajia, joten oireet sen mukaan. Patin/pattien sijainti myös vaikuttaa oireisiin.
Minulla oli ainoastaan kova kivuton patti, joka kasvoi. Oli ekan kerran lääkärille näyttäessäni herneen kokoinen ja sitten kun pääsin vuoden päästä viimein hoitoon, oli noin 1,5 cm:n kokoinen. Eli siis suureni koko ajan. Syöpäni oli ärhäkkyydeltään rauhallista lajia.- aloittaja
patti on pieni?
- Anniina82
aloittaja kirjoitti:
patti on pieni?
Alle 20-vuotiaana on aika epätodennäköistä sairastua rintasyöpään.
Se patti saattaa olla myös joku ihotukkeuma
tai sitten se saattaa olla jotain rintatulehdusta.
Näin minulle selitti lääkäri, kun itse kävin yhdessä vaiheessa kysymässä.
Ja jos on rintasyöpää niin myös muita merkkejä on juuri se neste: joko maitomainen tai verinen,
ihottumaa rinnoissa/nännien seudulla, värimuutokset rinnoissa jne...
Tuskin sinullakaan on mitään syytä pelätä,
mutta voithan tietenkin käydä kysäisemässä lekurilta :)
- peikkotyttö -76
Rintasyövän oireita saattaa olla rinnan kuumotus tai punoitus, ihon sisäänvetäytymät tai kyhmy kainalossa. Ihottuma varsinkin nännin alueelle ja rinnasta tuleva kirkas tai verinen erite on huomionarvoisia oireita.
Itselläni todettiin vuosi sitten keväällä rintasyöpä, rinnasta tuli rusehtavan oranssia eritettä ja sitten tilasin omalääkärille aikaa, joka laittoi mammografiaan kiireellisen ajan. Mammografiassa otettiin myös neulanäyte sekä ultraääni rinnoista. Ja viikon päästä mammografiasta olin jo menossa leikkaukseen. Nyt olen jo terve, rankat hoidot ovat takanapäin ja tulevaisuus odottaa.- Nimetön
Minulle sanoi 2 ensimmäistä lääkäriä että olen liian nuori ja vasta kolmas tutki asiaa. Ei syövälle ole mitään selvää oireluetteloa sillä syöpiäkin on niin montaa laatua.
Jos epäilee jotain mene lääkäriin..
Syöpäpotilas 2003
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411359
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa310987- 43865
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145643- 33641
- 38597
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528538Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44511- 107508