rintasyöpä !

mimmmmmu

kertokaas rintasyövän oireita, onko muita kun kyhmyt ym?

ja millainen se "kyhmy" sitten on, helposti tunnattavissa vai pitääkö kunnolla tunnustella?

itselläni on jotain "kovaa rinnassa, mutta täytyy painaa todella kovaa, että sen tuntee .

ja voiko alle 20-vuotiaana olla rintasyöpää, jostain luin että vasta yli 25-vuotiailla alkaa esiintyä ?

6

2005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jihlemiina

      muita oireita mm eritettä nännistä. Punoitusta ja rintojen arkuutta.Ja kyllähän tuota rintasyöpää voi esiintyä nuorillakin.

    • Rintsari

      Nuorimmat sairastuneet ovat alle 20 vuotiaita, mutta harvinaisempaa tietty. Rintasyöpää on montaa eri lajia, joten oireet sen mukaan. Patin/pattien sijainti myös vaikuttaa oireisiin.

      Minulla oli ainoastaan kova kivuton patti, joka kasvoi. Oli ekan kerran lääkärille näyttäessäni herneen kokoinen ja sitten kun pääsin vuoden päästä viimein hoitoon, oli noin 1,5 cm:n kokoinen. Eli siis suureni koko ajan. Syöpäni oli ärhäkkyydeltään rauhallista lajia.

      • aloittaja

        patti on pieni?


      • Anniina82
        aloittaja kirjoitti:

        patti on pieni?

        Alle 20-vuotiaana on aika epätodennäköistä sairastua rintasyöpään.
        Se patti saattaa olla myös joku ihotukkeuma
        tai sitten se saattaa olla jotain rintatulehdusta.
        Näin minulle selitti lääkäri, kun itse kävin yhdessä vaiheessa kysymässä.
        Ja jos on rintasyöpää niin myös muita merkkejä on juuri se neste: joko maitomainen tai verinen,
        ihottumaa rinnoissa/nännien seudulla, värimuutokset rinnoissa jne...
        Tuskin sinullakaan on mitään syytä pelätä,
        mutta voithan tietenkin käydä kysäisemässä lekurilta :)


    • peikkotyttö -76

      Rintasyövän oireita saattaa olla rinnan kuumotus tai punoitus, ihon sisäänvetäytymät tai kyhmy kainalossa. Ihottuma varsinkin nännin alueelle ja rinnasta tuleva kirkas tai verinen erite on huomionarvoisia oireita.

      Itselläni todettiin vuosi sitten keväällä rintasyöpä, rinnasta tuli rusehtavan oranssia eritettä ja sitten tilasin omalääkärille aikaa, joka laittoi mammografiaan kiireellisen ajan. Mammografiassa otettiin myös neulanäyte sekä ultraääni rinnoista. Ja viikon päästä mammografiasta olin jo menossa leikkaukseen. Nyt olen jo terve, rankat hoidot ovat takanapäin ja tulevaisuus odottaa.

      • Nimetön

        Minulle sanoi 2 ensimmäistä lääkäriä että olen liian nuori ja vasta kolmas tutki asiaa. Ei syövälle ole mitään selvää oireluetteloa sillä syöpiäkin on niin montaa laatua.

        Jos epäilee jotain mene lääkäriin..

        Syöpäpotilas 2003


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      141
      1359
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      310
      987
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      643
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      641
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      597
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      538
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe