Onko lihava ihana?

Huuha

Eräs 55-vuotias rouva valitti, että miehet karttavat hänen kaltaisiaan lihavia naisia tanssipaikoilla - ei saa kuulemma tanssia lainkaan. Eräs mies vastasi, että turhaan rouva miehiä syyllistää, ei ole pakko pitää lihavasta, hoikkaa on kivampi viedä.
Kehoitti rouvaa laihtumaan ja sitten tyrkylle uudemman kerran, jos apajille mielii.

Mitä mieltä olette, onko lihava vastenmielinen kumppanina? Vai pitääkä lihavasta ensin tulla laiha ennenkuin on markkinoita ?

24

1703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopusuhtainen

Laiha kuusikymppinen ei ole kaunis, mutta sopusuhtainen on. Lihava on vastenmielinen minkä tahansa ikäisenä, se kertoo myös heikosta luontesta.

• Höpö höpö

No koosta se ei ole kiinni, onpahan tuokin ennakkoluulo.

• Pirna

Tanssilavoilla näkee hyvin vähän lihavia naisia.
      Eikä heitä yleensä haetakkaan. Onneksi on kuitenkin naistenhaku, pääsevät hekin tanssimaan.
      Jotkut pienet laihat miehet tykkäävät "pamperoista". Olen kiinnittänyt huomion asiaan.
      Minulle varsinkin eläkeläistansseissa miehet usein sanovat, että on niin mukavaa kun käsivarsi ulottuu uuman ympärille, ja ote senkus tiukkenee.
      Uskoisin viennin tanssipaikoilla olevan enemmän tanssitaidosta kuin läskeistä kiinni.

• sopusuhtainen

Luulisi, että tanssia harrastavalta läskitkin karisevat.

• Läski

Aina meidät 'läskit' jaksetaan vetää otsikoihin! Kiitos vaan sinullekin, Pirna. Luuletko, että tarkoituksella syömme itsemme teidän laihojen yhteiskuntaan kelpaamattomiksi??

Olen iloinen puolestasi, että ohutta uumaasi puristellaan ja kehutaan tanssilattialla :).
        Elämässä tosin on muutakin mielekästä tekemistä kuin tansseissa juokseminen!

• Pirna
        Läski kirjoitti:

Aina meidät 'läskit' jaksetaan vetää otsikoihin! Kiitos vaan sinullekin, Pirna. Luuletko, että tarkoituksella syömme itsemme teidän laihojen yhteiskuntaan kelpaamattomiksi??

Olen iloinen puolestasi, että ohutta uumaasi puristellaan ja kehutaan tanssilattialla :).
        Elämässä tosin on muutakin mielekästä tekemistä kuin tansseissa juokseminen!

minä en arvostellut lihavia ihmisiä.
        Yritin vastata asiallisesti esitettyyn kysymykseen. Sinä puolestasi heti moitit minun tanssiharrastustani, ja itse vedit omat läskisi esiin.
        En ole laiha, omaan naiselliset mitat.
        Varmaan teitä muitakin pienet kehut ilahduttaisi.

• Luonteesta

ja lisäksi luonteesta vieläkin enemmän.

• minäkin ylipainoinen

Olkaa onnellisia, te kauniit ja rohkeat, joiden maailma on! Jos meitä haukuttuja, pulskia, ei olisi, ette erottuisi massasta eduksenne. Tietämättä kenenkään lihomisen syitä, asetutte meidän yläpuolelle nauttimaan omasta laihuudestanne ja naureskelemaan meille....

• henkistä köyhyyttä

Niin ja se osoittaakin juuri henkistä köyhyyttä alutinen sormella osoittelu. Jos muutama pulska ihminen valittaa jotain, se on sit kaikki, mut jos joku nälkäviulu valittaa jotain, se onkin yksilö vaan, ei kaikki.

Mut kumma vaan, et miehet on kumminin pulskien perään yhtä kiinnostuneita kuin muidenkin että kaikille riittää. Onkohan se kateutta kuitenkin, jotta pulskille ei saa riittää, mut kaikille takuuvarmasti mies riittää.

Miullekkin, vain oon pyöree kuin kerä, niin luulisi, että pyöree mies, mutt hemmetti sentään, semmonen nälkäviulu on miessusuin, että pois alta vaan. Ja pitkäkin vielä.

Heikkoa itsetuntoa, jos yksi mies ei riitä, eikä raskii myöntää, että muillekkin saa riittää.

• marija60

Onneksi on fiksujakin miehiä, jotka eivät harrasta vain tanssia, arvostavat naisessa muutakin kuin ulkokuorta,,ovat keskustelutaitoisia,kyllä se kauneus tulee .sisältä päin.
      Terveys tärkein mielestäni, jonka takia kannattaa pysytellä kohtuullisessa painossa,, ei tanssiin kutsu.

• ii-li

30% luokitellaan lihaviksi.

Tarkottaisiko se, että vain puolella suomalaisista olisi vientiä? Tuskin.

Muistan vain yhden ihmisen koko elämäni aikana, joka sanoi "halveksin lihavia". Se olikin sitten ainoa asia, jonka hän saattoi katsoa edukseen. - Ja kymmenen vuoden kuluttua ei edes sitä.

Minulla oli aikoinaan varsin pulska työtoveri. Hän oli ilman muuta koko työpaikan suosituin leidi. Kukaan ei voinut olla pitämättä hänestä. Hän oli välitön, huumorintajuinen, nätti, hyvin pukeutunut ja aina sympaattinen, mutta myös temperamenttinen ja ronski. Hänen nenilleen ei hypitty, mutta kyyneleetkin olivat herkässä. Hän oli asiakkaiden suosikki, ja hänellä riitti poikaystäviä. (Hän oli leski).

• Huuha

Enpäs malta olla puuttumatta juttuun, kun mielipiteesi oli niin samankaltainen kuin omat aatokseni.

Ottaessani jutun esille (tosijuttu),mietin mielessäni, miksi ylipainoinen leidi sitten oli mennyt testaamaan viehättävyyttään raaimpaan mahdolliseen paikkaan eli lihatiskille, jossa monet miehet ovat hakemassa lähinnä kertakäyttöseuraa eikä ikuista ystävää. Juu-u, myös näissä vanhemmissa ikäluokissa valitettavasti on näin ainakin täällä Helsingissä.

Ulkonäöllä on silloin vissi merkitys hyvin monelle. Jos on tuttavia lisäksi paikalla,halutaan pokata mahdollisimman ns. standardihyvännäköinen tyyliin : " Katsokaas jätkät, miten meikäpojalla pyyhkii..."

Kuitenkin, kun omaan tuttavapiiriini kuuluu sekä lihavia että laihoja, viehättävä ihminen mielestäni on sellainen, joka on sinut itsensä kanssa. Hyvä itsetunto, kypsyys (= olen kotonani kaikkialla) säteilee ihmisestä. Joka hakee muutakin kuin yö- tai näyttöseuraa, hakeutuu mieluummin tällaisen juttusille.

Lihava voi hyvinkin olla ihana, jos on ihana itselleen eikä jää kyyristelemään nurkkiin odottamaan elämää "sitku olen 20 kiloa hoikempi tai en voi tehdä sitä tai tätä, kun olen lihava" vaan antaa palaa...

Kaikkihan me tiedämme myös sen, että rakastunut laihtuu ja kaunistuu silmissä ilman poppaskonsteja...

Miehen vastausta pidin tyypillisenä tietynlaiselle miehelle, jollaiseen en haluaisi tutustua kaunottarenakaan. Miehiäkin on monenlaisia, myös lihavia ja ihania sekä laihoja ja kamalia ja kaikkea siltä väliltä.

• tanssilalttia
        Huuha kirjoitti:

Enpäs malta olla puuttumatta juttuun, kun mielipiteesi oli niin samankaltainen kuin omat aatokseni.

Ottaessani jutun esille (tosijuttu),mietin mielessäni, miksi ylipainoinen leidi sitten oli mennyt testaamaan viehättävyyttään raaimpaan mahdolliseen paikkaan eli lihatiskille, jossa monet miehet ovat hakemassa lähinnä kertakäyttöseuraa eikä ikuista ystävää. Juu-u, myös näissä vanhemmissa ikäluokissa valitettavasti on näin ainakin täällä Helsingissä.

Ulkonäöllä on silloin vissi merkitys hyvin monelle. Jos on tuttavia lisäksi paikalla,halutaan pokata mahdollisimman ns. standardihyvännäköinen tyyliin : " Katsokaas jätkät, miten meikäpojalla pyyhkii..."

Kuitenkin, kun omaan tuttavapiiriini kuuluu sekä lihavia että laihoja, viehättävä ihminen mielestäni on sellainen, joka on sinut itsensä kanssa. Hyvä itsetunto, kypsyys (= olen kotonani kaikkialla) säteilee ihmisestä. Joka hakee muutakin kuin yö- tai näyttöseuraa, hakeutuu mieluummin tällaisen juttusille.

Lihava voi hyvinkin olla ihana, jos on ihana itselleen eikä jää kyyristelemään nurkkiin odottamaan elämää "sitku olen 20 kiloa hoikempi tai en voi tehdä sitä tai tätä, kun olen lihava" vaan antaa palaa...

Kaikkihan me tiedämme myös sen, että rakastunut laihtuu ja kaunistuu silmissä ilman poppaskonsteja...

Miehen vastausta pidin tyypillisenä tietynlaiselle miehelle, jollaiseen en haluaisi tutustua kaunottarenakaan. Miehiäkin on monenlaisia, myös lihavia ja ihania sekä laihoja ja kamalia ja kaikkea siltä väliltä.

Tanssilattialla testaaminen on harhakuva, irvikuva itsensä testaamisesta.

Nimittäin aikoinaan ihmeteltiin, sekä minä, että muut, miksi saan kamalasti rukkasia, ja kuitenkin olen yksi suosituimpia tanssijoita. Ei läskiä. Ja ne, jotka tanssi, ne sit tanssi mun kans henkihieveriin.

Sitten aloimme tutkia asiaa. Monet miehet ihmetteli, missä viiraa, kuin noin upea nainen (en edes meikkaa) saa noin paljon rukkasia.

Arvatkaapa miksi ?

Kävi ilmi, että miehet eivät uskaltaneet lähteä minun kanssa tansiimaan, kun heidän mielestään minä tanssin niin hyvin, että he nolaavat itsensä.
        Jos minä hain, sain rukkaset, ja jos en hakenut, vain tietyt miehet hakivat.

Sitten muutin taktiikkaa. Hain vain miehiä jalkojen perusteella, eikä ainuitakaan rukkasia. Siis jos jalka keikkui musiikin tahdissa, mies oli intohimoinen tanssimaan, ja se todella tepsi, eikä sillä että saako tanssia, ola persoonan kanssa sitä merkitystä, millä asia yleensä tuodaan esille, että testautetaan.

Sillä testillä ei ole mitään tekoa ihmisen hyvyyden, hyväksynnään, tai huonouden kanssa, mitä tanssilattialla tapahtuu.

• Tarvitsmus
        Huuha kirjoitti:

Enkeli ja sitä hän olikin, isokokoinen lady (182 - 90). Itse olen vieläkin häneen kallellani. Olen 190 - 95. Tätä naista ei koko vaivannut, hän tiesi oman asemansa ja antoi arvon myös muillekin. Tilaisuudet, joissa tanssimme, olivat seurojen juhlia ja kouluilla järjestettyjä tansseja. Oma ladyni on myös mainio tanssitettava ja tanssija, vaikka onkin puol íso .

Vertailu on muuten pirun paras keksintö.

• soilike

Onneksi kukaan ei ole katsomaassa

Katselen ostokeskuksessa ikäisiäni miehiä, möhömahoja, laihoja korppuja, puolitukkaisia, kaljuja
      He ovat samalla tasolla kuin minäkin, heillä kaikilla on kuitenkin suuremmat odotukset mahdollisen kumppanin suhteen

Miehet unelvoivat naisesta, joka on suht´koht´hyvän näköinen, jonka soffalla olis kiva viettää ihania koti-iltoja, kaikki ruoka-ja sänkypalvelut tarjolla

Minä, kuten moni muu hölmö nainen, unelmoin tasavertaisesta kumpanista, jonka kanssa voisi mennä lavatansseihin, kulttuuritapahtumiin, tai muuta mielenkiintoista,

• Siivoappa

Siivoappa tyttö pääsi noista epärealistisista ajatuksista. Koolla ei totta totisesti ole merkitystä, vaan sinulla kokonaisuutena, millainen olet. Olen itse isokokoinen, ja olen enemmän kuin hämmästynyt näistä valitteluista, jotka ovat kuin tuulesta temmattuja näillä palstoilla.

Vaikka olen varattu, niin silti tunnen joka päivä, miten olen tavoiteltu ja tykätty just tämmösenä, kuin olen. Ja jos yksin jäisin, en epäile hetkeäkään, ettei olisi tunkoa tarjokkaista, kun niitä osoittautuu jo olevan nytkin, jotka viihtyvät vaikutuspiirissäni, iästä riippumatta.

Tänäänkin keskustelin nuoren miehen kanssa, jonka olen havainnut aina hakeutuvat samaan pöytään tai piiriin, missä liikun, ja kun soitin (elämäni ekakertaa ihan asiasta) hänen ilahtunut äänensä kuului että ai mikä sympatia, juuri tänään olen sinusta puhunut äitini kanssa ja äsken ajattelin Sinua, että on siinä ihmenainen. Puhelu liittyi ihan työasioihin, mutta kun yritin lopettaa puhelua, eihän siitä mitään tullut, hän halusi ja halusi jatkaa, ja toistatuntiahan siihen hurahti.

Sinulla on ikää jo, ja viisautta, älä anna näiden muoti-ilmiöiden sekoittaa viisasta päätäsi "sisko hyvä". Anna elämän näkyä ja tuntua, se on kaikki vain ja ainoastaan omasta asenteestasi kiinni.

• kuin me laihat
        Siivoappa kirjoitti:

Siivoappa tyttö pääsi noista epärealistisista ajatuksista. Koolla ei totta totisesti ole merkitystä, vaan sinulla kokonaisuutena, millainen olet. Olen itse isokokoinen, ja olen enemmän kuin hämmästynyt näistä valitteluista, jotka ovat kuin tuulesta temmattuja näillä palstoilla.

Vaikka olen varattu, niin silti tunnen joka päivä, miten olen tavoiteltu ja tykätty just tämmösenä, kuin olen. Ja jos yksin jäisin, en epäile hetkeäkään, ettei olisi tunkoa tarjokkaista, kun niitä osoittautuu jo olevan nytkin, jotka viihtyvät vaikutuspiirissäni, iästä riippumatta.

Tänäänkin keskustelin nuoren miehen kanssa, jonka olen havainnut aina hakeutuvat samaan pöytään tai piiriin, missä liikun, ja kun soitin (elämäni ekakertaa ihan asiasta) hänen ilahtunut äänensä kuului että ai mikä sympatia, juuri tänään olen sinusta puhunut äitini kanssa ja äsken ajattelin Sinua, että on siinä ihmenainen. Puhelu liittyi ihan työasioihin, mutta kun yritin lopettaa puhelua, eihän siitä mitään tullut, hän halusi ja halusi jatkaa, ja toistatuntiahan siihen hurahti.

Sinulla on ikää jo, ja viisautta, älä anna näiden muoti-ilmiöiden sekoittaa viisasta päätäsi "sisko hyvä". Anna elämän näkyä ja tuntua, se on kaikki vain ja ainoastaan omasta asenteestasi kiinni.

Hauskaa näyttää lihavilla olevan! Mitenkään liikakilot eivät iloa,onnea tai hyvää huumoria kadota. Olen nähnyt monenkokoisia taitavia tanssijoita. Tanssitaito vaan vaatii taitojen "päivittämistä" ja siinä voisi olla parannettavaa,kaikilla?

• ii-li

Kaikki ihannenaiset, tähdet sun muut seksipommit olivat nykynuorien mielestä paksuja läskikasoja.

Esimerkiksi Marilyn Monroe, Diana Dors, Betty Grable, Jane Russel tai Jayne Mansfield. Ainoa laiha tähti meidän nuoruudessamme oli Audrey Hepburn. Sama koski miestähtiä. Eivät hekään mitään oljenkorsia olleet. Etupäässä hekin olivat tasapaksuja pötköjä iästä riippumatta. (Esimerkiksi Clark Gable, Errol Flynn tai John Wayne.)

En tiedä, mistä tämä laihuuden ihannointi on oikein lähtöisin. Muistan, miten lapsena laihalle naapurintytölle tolkutettiin koko ajan, että hän saa keuhkotaudin, kun on niin laiha. Olin itse nuorena laiha, ja häpesin sitä tavattomasti. (No, nyt en ole.)

Luulen, että laihuuden ihanne on alkanut lihattomista mannekiineista, koska vaatteet näyttivät vaatesuunnittelijoiden mielestä paremmilta luurankomaisen "henkareiden" päällä. Sitten 60-luvulla ilmestyi suosittu Twiggy, jolla polvet olivat paksummat kuin sääret.

Minulla oli luokkatoverina ilmiselvästi anorektinen tyttö. Silloin ei ollut olemassa vielä koko sanaa. Hänen laihuudestaan tehtiin välillä hiukan pilaakin, mutta se loppui sen jälkeen, kun hän ilmoitti, että hän ei pidä siitä. [Viime luokkakokouksessa hän kertoi (paljon, paljon pulskituneensa), miten tulehtuneet suhteet hänellä oli psykiatrivanhempiinsa. Luulen, että siinä oli syy.]

Ei siitä ole kovinkaan kauan, kun lääkärit olivat sitä mieltä, että ikääntyneen ihmisen pitääkin olla pulska. Minusta kaikki on kunnossa niin kauan, kun verenpaine säilyy normaalina eikä ole vaaraa metabolisesta syndroomasta ja kun polvet kestävät. Itselläni on kyllä enemmän painoa kuin pitäisi, mutta en silti inhoa peilikuvaani. Toivoisin toki, että se näyttäisi vähän hoikempaa kuvaa, mutta täytyy vain myöntää, että kun on paksu, niin on paksu. Roikkuva maha on ja pysyy. Se ei lakkaa roikkumasta, vaikka laihtuisinkin.

• uatu.v

Lihavuuskin voi kuulua naisellisuuteen. Katsokaahan Rembrandtin maalauksia, niissä näkee lihavia ja uhkeita naisia!
      Otetaan päinvastainen esimerkki, ruipelo nainen, jolla on povi kuin 12-vuotisella tytöllä! Ei kai sekään ihanne olisi, ei ole sitä ollut taiteilijoillakaan.
      Miehet ovatkin eri asia. Lihavuudella ei voi puolustaa miehekkyyttä, vaan pikemminkin sen puuttumista.

• Eräässä ruotsalaisessa TV-tanssikilpailussa oli mukana hyvin pulleroinen laulajatar. Kun osallistujalistan näki etukäteen niin alettiin mediassa hehkuttaa: mitä Annalla on siinä kilpailussa tekemistä?

Häpeään jäivät hehkuttajat! Mikä ihana tanssijatar hän onkaan! Hän oli finaalissa erään toisen parin kanssa ja tänä kesänä hän on kiertänyt ympäri maata tanssinäytöksiä pitämässä tanssiopettajansa kanssa.

Tanssitaito ei ole kiloista kiinni.

• kertokaahan

kiinnostaako pyöreämpi hoikempaa enemmän?????

• Haaremi

Haluatko todella olla haareminainen ?

Eikö kysymys ole siitä, että jokaiselle löytyy se sopiva, omanlaisensa, jonka kanssa on hyvä olla ?
        Haaremillako mittaat arvoasi ?

• katriina64

Tarkoitan nyt aivan noita ravintolatansseja ja yleensä paikkoja missä ihmiset hakevat yhden illan, tai vaikkapa vakituistakin kumppania.
      Ravintolassa käydessämme olen pannut merkille, että kyllä hoikkia viedään enemmän tanssimaan kun lihavia. Pieni pyöreys ei ole haitta, mutta kovin lihava nainen ei miehiä näytä paljon kiinnostavan.
      Eri asia on sitten vakiintunut parisuhde. Kun mies(tai vaimo) on siihen kumppaniinsa kiintynyt, niin eivät ne kilot mitään haittaa, jos partneri on kiva, hauska, kiltti, mukava.

• turha yrittää täällä

saada lihavien jotain sympatiaa.Onhan se nyt ihan selvä että hoikka on hoikka eikä mikää läski.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      22
      2387
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      94
      1523
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1248
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1130
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      949
    6. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      852
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      851
    8. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      18
      831
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      830
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      785
    Aihe