lihomisen pelko

myrkkysieni

Oon luonnostaan hyvin laiha, mutta pelkään ihan kamalasti lihovani. En silti säännöstele vielä ruokaani tai oksentele tai vastaavaa.
Kuinka teillä anoreksikoilla riittää tahdonvoimaa olla syömättä herkkuja?
Kumpa mullakin olis tahdonvoimaa aloittaa terveelliset elämäntavat, etten läskistyis sellaseksi tantaksi. Muutenkin inhoan itteeni ulkonäöltä. Pysyisin edes laihana..

6

956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sua täysin

      Jotenkin toi teksi olis voinut olla vaikka mun kirjoittama, paitsi siltä osin että sairastin syömishäriötä pari vuotta sitten, enkä vielä ole tosiaankaan täysin toipunut. Lasken koko ajan kaloreita ja käyn kuudesti viikossa kuntosalilla yli kahen ja puolen tunnin reissuja. Perhe ja kaverit valittaa koko ajan että olen liian laiha, että olen aina ollut ja että kuolen kohta anoreksiaan. Ennemmin kuolen laihana kuin alan koskaan lihavaksi.

      • jrn

        Mulla lähti joskus anoreksia siitä, et vertasin itteäni muihin. Vanhemmat arvosteli ulkonäköä. Ajattelin, etten kelpaa tällaisena itselleni. Enkä kyllä vieläkään. Päätin uhmata itseäni ja muita. V****ketä päättää mitä syön. Kauheaa kieltämistä koko ajan. Pienestä patukastakaan ei saa nauttia. Kaupassa alkaa heikottaa, tulee syyllinen olo, äkkiä pois. Toi on jonkinlaista riippuvuutta, joka estää elämisen, asioista nauttimisen. Ei meillä ole tässä elämässä kuin pieniä onnenhetkiä, joista nauttia. Jos nekin viedään pois, onko onnellinen. Voi tietty peilistä kattoa, vitsi ku näyttän hyvältä..äsh perseeseen on tullut selluliittiä, äkkiä koiraliikkeitä. Ei se ole sen arvoista.


      • Evetsy
        jrn kirjoitti:

        Mulla lähti joskus anoreksia siitä, et vertasin itteäni muihin. Vanhemmat arvosteli ulkonäköä. Ajattelin, etten kelpaa tällaisena itselleni. Enkä kyllä vieläkään. Päätin uhmata itseäni ja muita. V****ketä päättää mitä syön. Kauheaa kieltämistä koko ajan. Pienestä patukastakaan ei saa nauttia. Kaupassa alkaa heikottaa, tulee syyllinen olo, äkkiä pois. Toi on jonkinlaista riippuvuutta, joka estää elämisen, asioista nauttimisen. Ei meillä ole tässä elämässä kuin pieniä onnenhetkiä, joista nauttia. Jos nekin viedään pois, onko onnellinen. Voi tietty peilistä kattoa, vitsi ku näyttän hyvältä..äsh perseeseen on tullut selluliittiä, äkkiä koiraliikkeitä. Ei se ole sen arvoista.

        itellä kanssa on toi vanhempien ongelma: koko ajan arvostellaan ulkonäköä..kuinka sä pärjäät sen kanssa?


    • hmmkllöl

      Anorektikolla nimenomaan ei ole terveet elämäntavat, vaan sairaat ja vaaralliset.

    • vähitellen

      ole tullut selväksi että tahdonvoimalla tai itsekurilla ei ole mitään tekemistä anoreksian kanssa. Anoreksia on sairaus ja sairauden takia anorektikot laihtuvat, eivät tahdonvoiman. Eihän anorektikoilla ole mitään tahdonvoimaa noudattaa terveitä ruokailutottumuksia. Älä tosiaan yritäkään pyrkiä anorektikon ruokailutapoihin. Niistä on terveellisyys kaukana!

      Hyvä että et vielä oksentele tai säännöstele syömistäsi liikaa, mutta älä tee sitä jatkossakaan. Voin rehellisesti sanoa, että sairastaessani anoreksiaa elin elämäni kamalinta aikaa. Kaiken lisäksi en ole koskaan ollut niin kamalan näköinen kuin silloin. Älä ihmeessä ryhdy laihduttelemaan, kun vieläpä olet jo laiha. Siinä ei tosiaan seuraa mitään hyvää.

    • Anonyymi

      Noh.. ihan kun toi ois mun kirjoittama juuri tällä hetkellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe