lihomisen pelko

myrkkysieni

Oon luonnostaan hyvin laiha, mutta pelkään ihan kamalasti lihovani. En silti säännöstele vielä ruokaani tai oksentele tai vastaavaa.
Kuinka teillä anoreksikoilla riittää tahdonvoimaa olla syömättä herkkuja?
Kumpa mullakin olis tahdonvoimaa aloittaa terveelliset elämäntavat, etten läskistyis sellaseksi tantaksi. Muutenkin inhoan itteeni ulkonäöltä. Pysyisin edes laihana..

6

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sua täysin

      Jotenkin toi teksi olis voinut olla vaikka mun kirjoittama, paitsi siltä osin että sairastin syömishäriötä pari vuotta sitten, enkä vielä ole tosiaankaan täysin toipunut. Lasken koko ajan kaloreita ja käyn kuudesti viikossa kuntosalilla yli kahen ja puolen tunnin reissuja. Perhe ja kaverit valittaa koko ajan että olen liian laiha, että olen aina ollut ja että kuolen kohta anoreksiaan. Ennemmin kuolen laihana kuin alan koskaan lihavaksi.

      • jrn

        Mulla lähti joskus anoreksia siitä, et vertasin itteäni muihin. Vanhemmat arvosteli ulkonäköä. Ajattelin, etten kelpaa tällaisena itselleni. Enkä kyllä vieläkään. Päätin uhmata itseäni ja muita. V****ketä päättää mitä syön. Kauheaa kieltämistä koko ajan. Pienestä patukastakaan ei saa nauttia. Kaupassa alkaa heikottaa, tulee syyllinen olo, äkkiä pois. Toi on jonkinlaista riippuvuutta, joka estää elämisen, asioista nauttimisen. Ei meillä ole tässä elämässä kuin pieniä onnenhetkiä, joista nauttia. Jos nekin viedään pois, onko onnellinen. Voi tietty peilistä kattoa, vitsi ku näyttän hyvältä..äsh perseeseen on tullut selluliittiä, äkkiä koiraliikkeitä. Ei se ole sen arvoista.


      • Evetsy
        jrn kirjoitti:

        Mulla lähti joskus anoreksia siitä, et vertasin itteäni muihin. Vanhemmat arvosteli ulkonäköä. Ajattelin, etten kelpaa tällaisena itselleni. Enkä kyllä vieläkään. Päätin uhmata itseäni ja muita. V****ketä päättää mitä syön. Kauheaa kieltämistä koko ajan. Pienestä patukastakaan ei saa nauttia. Kaupassa alkaa heikottaa, tulee syyllinen olo, äkkiä pois. Toi on jonkinlaista riippuvuutta, joka estää elämisen, asioista nauttimisen. Ei meillä ole tässä elämässä kuin pieniä onnenhetkiä, joista nauttia. Jos nekin viedään pois, onko onnellinen. Voi tietty peilistä kattoa, vitsi ku näyttän hyvältä..äsh perseeseen on tullut selluliittiä, äkkiä koiraliikkeitä. Ei se ole sen arvoista.

        itellä kanssa on toi vanhempien ongelma: koko ajan arvostellaan ulkonäköä..kuinka sä pärjäät sen kanssa?


    • hmmkllöl

      Anorektikolla nimenomaan ei ole terveet elämäntavat, vaan sairaat ja vaaralliset.

    • vähitellen

      ole tullut selväksi että tahdonvoimalla tai itsekurilla ei ole mitään tekemistä anoreksian kanssa. Anoreksia on sairaus ja sairauden takia anorektikot laihtuvat, eivät tahdonvoiman. Eihän anorektikoilla ole mitään tahdonvoimaa noudattaa terveitä ruokailutottumuksia. Älä tosiaan yritäkään pyrkiä anorektikon ruokailutapoihin. Niistä on terveellisyys kaukana!

      Hyvä että et vielä oksentele tai säännöstele syömistäsi liikaa, mutta älä tee sitä jatkossakaan. Voin rehellisesti sanoa, että sairastaessani anoreksiaa elin elämäni kamalinta aikaa. Kaiken lisäksi en ole koskaan ollut niin kamalan näköinen kuin silloin. Älä ihmeessä ryhdy laihduttelemaan, kun vieläpä olet jo laiha. Siinä ei tosiaan seuraa mitään hyvää.

    • Anonyymi

      Noh.. ihan kun toi ois mun kirjoittama juuri tällä hetkellä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe