Noita rikottuja kaljapulloja aina ilmestyy sinne tänne kulkuväylien varsille. Sanotaanhan, että viina on viisasten juoma ja humala ja järki ei ilmeisesti sitten ovi samaan päähän.
Olen kesän aikan kerännyt toistakymmentä pulloa sirpaleina kakkapussiin. Keväällä jäi yhdet sirpaleet keräämättä kun ei ollutkaan varapussia mukana ja jätin seuraavallakin kerralla ihan mielenkiinnosta, että korjaako niitä muutkin.
Vaan eipä tunnu talkoohenkeä löytyvän sen enempää kuin kakkojen keruussakaan, siinä ne oli vielä tänäänkin samat sirpaleet.
Sirpaleet....onnea?
7
251
Vastaukset
- issu56
kyllä sanotaan tietävän onnea, mutta tuskin nyt kuitenkaan noitten mainitsemiesi. Pikemminkin voi sanoa, että pahimmassa tapauksessa tietää varsinaista epäonnea riippuen siitä, miten pahasti koira tassunsa siihen tärväsee!
Heh, ja tääläkinpäin sanotaan, että viina on viisasten juoma, mutta toinen menee niin, että tukka ja järki ei pysy samassa päässä ;o)).
Onneksi meillä tällä alueella on sen verran fiksua nuorisoa, että niitä rikkonaisia pulloja on tähän mennessä löytynyt lähinnä vain tuolta onkipaikalta ja se taas on niin häjyä kivikkoista paikkaa, ettei ole koirille kyllä tarkoitettu se ensinkään. Jonkin verran olen keräillyt toisaalta, jossa uitan koiriani...- realist56
se tukka ei ole pysynyt päässä;)
Niistä sirpaleista, jännä juttu mutta edellisessä asuinpaikassa keskustan tuntumassa harvoin oli rikottuja pulloja. Nyt täällä kaupungin laidalla yhden kesän aikana niitä on ollut enemmän kuin siellä monien vuosien aikana.
- Neitopohjolan
vaikken koskaan ole sitä osalleni saanut.
Täällä meilläpäin riittää myös lisänä nuo mäyräkoiran kuoret, joita eräskin aamu laskeskelin parin kilsan pätkällä ajaessani autolla töihin. Näin peräti 7 kappaletta.
Mutta ne onneksi maatuu ajan kanssa.
Jos olen rehellinen, tunnustan vihaavani ihmisiä, jotka särkevät pullonsa kadulle tahi luontoon.
Jos näkisin tilanteen, niin tappelu tulisi.
Haluaisin syöttää sille särkijälle sirut opetukseksi.
Ei voi muuta sanoa, kuin kaikenlaisia paskapäitä tämä maa päällään kantaa!- issu56
Huvin vuoksi tehdään tietämättä loppujen lopuksi edes mitä ja miten paljon haittaa niistä loppujen lopuksi saattaakaan olla.
Pahin meillä oli, kun näyttelypaikalla "ässä" astui rikkonaisen pullon pohjaan sillä seuraamuksella, että kotiin palattuamme oli matka suoraa ell. Onneksi oli taitava ell. kyseessä ja onni onnettomuudessa, ettei mikään jänne vaurioitunut. - realist56
ja niiden pennut on sentään onneksi kuolleena vaarattomia tassuille vaikkei mitään maiseman koristuksia olekkaan.
Autoista nuo varmaan paljon niitä pulloja viskovat. Joku aika sitten keräsin sirpaleet päiväkodin aidan tolpan juuresta. Jos sekin pullo olisi lentänyt vähän ylemmäs, olis sirpaleet olleet lasten leikkipaikalla ja saattaneet aiheuttaa vahinkoa.
Tekis oikein mieli kerätä nimilistaa panimoliitolle ja vaatia oluen lasipulloon pakkamisen lopettamista. - r.iikka
realist56 kirjoitti:
ja niiden pennut on sentään onneksi kuolleena vaarattomia tassuille vaikkei mitään maiseman koristuksia olekkaan.
Autoista nuo varmaan paljon niitä pulloja viskovat. Joku aika sitten keräsin sirpaleet päiväkodin aidan tolpan juuresta. Jos sekin pullo olisi lentänyt vähän ylemmäs, olis sirpaleet olleet lasten leikkipaikalla ja saattaneet aiheuttaa vahinkoa.
Tekis oikein mieli kerätä nimilistaa panimoliitolle ja vaatia oluen lasipulloon pakkamisen lopettamista.olen samaa mieltä, adressi pitäisi aloittaa tuosta aiheesta ja laittaa eteenpäin, oluet pelkkiin tölkkeihin/muovipulloihin. taannoin joku täällä kirjoitti, ettei olutta v9oi pullottaa muovipulloihin, kun muovi ei hengitä tms. mutta eihän alumiinikaan..? voin toki olla väärässä.
- sudenkorento75
Nuo kaljapullonsirpaleet tuovat harvemmin sitä onnea.
Ihana kuulla, kuinka tunnollinen "kerääjä" sieltä löytyy. Alikulkukäytäviltä siivotaan suhteellisen hyvin noita lasisirpaleita sekä myöskin vaihdetaan alituisesti hajotettu lamppu. Sitäkään minä en oikeasti ymmärrä, mikä into on hajoittaa alikulusta valo ja yleensä ihan jatkuvasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628