Uusi lääke

vihdoinkin apua

Psoriasikseen hoitoon on tämä vuoden alussa tullut uusi lääke nimeltä Raptiva. Lääke on pistoksen muodossa ja sitä pistetään kerran viikossa. Pistämisen voi suorittaa itse. Olen saanut itse todeta kyseisen lääkken tehon kun mieheni psoriasis ( läikkämuotoinen ) om kadonnut kokonaan. Hän on sairastanut psoriasista yli 40 vuotta, hänen psoriasiksensa on erittäin suuriläikkäinen ja sitä esiintyy pakaroissa, reisissä, nilkoissa, kyynepäissä ja korvissa, hänellä on myöskin nivelpsoriaasiksen aiheuttamia nivelmuutoksia. Raptivalääkityksen aloitettuaan läikät ovat kadonneet kokonaan ja iho on aivan terve, myös niveloireet ovat hävinneet. Vaikuttavana aineena lääkkeessä on efalitsumabidi, mitä se sitten lieneekin?? Lääkken ainoa huono puoli on sen korkea hinta n. 350€ pistos mutta koska se kuuluu korvattavien lääkkeiden piiriin korvaa Kela omavastuun ylittävän osan, vuodessa siis itselle maksettavaksi jää n. 600€ Lääke ei tehoa kaikille eikä kaikenlaisiin psoriasiksiin mutta ainahan kannattaa kysyä lääkäriltä tätäkin mahdollisuutta.

5

1966

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokke***

Siinä vaihtaa psorin kaikkeen muuhun paskaa... kirjaimellisesti! oletko lukenut mitä ko aine tekee kehon immuunisysteemille? Johtuisiko se siitä plus sivun pitkästä haittavaikutusluettelosta että tuote on kielletty esim Saksassa? Eikä tätä lääkärit määrää kuin ihan äärimmäisissä tapauksissa. Ja on muuten tosi halpa... ei maksa kuin balttiarallaa parikymmentätuhatta Euroa per vuosi per potilas... että silleen!

• Anne

Tiedätkö kertoa, ketkä voivat saada tämän lääkityksen ja ketkä eivät. Onko joku syy miksi lääkettä ei voisi ottaa.

• Been there done that

Muistaakseni on kohta lähemmäs kymmenen vuotta ollut käytössä. Tosin suomessa vain muutaman vuoden.

• jeps

En lähtis kokeilemaan kyllä! Ehkä ihottuma tosiaan häviää,mut mitäpä mahtaa muuten elimistö reagoida aineeseen? Voipa tuhota elimistöä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe