Tässä uutta autoa harkitessa...Mitenkäs tuo Scenicin lisäruosteensuojauksen tarve? Onko mitään mieltä alkaa alustaa massaamaan vai onko siellä jo massaa. Onko odotettavissa ruosteen kanssa taistelua? Joissain arvioissa olen törmännyt Rellun hyväksi mainittuun ruosteen vastustamiseen, mutta toisaalta kaikkialla hymistään "rapeista ranskalaisista". Mitkä ovat omat kokemuksenne?
Scenicin ruostumisesta
9
2176
Vastaukset
- Vsku
Kenikki ei ole ainankaan pahimmasta päästä ruostumaan.
Mutta jos pidät autoa useita vuosia eipä lisäsuojaus ikinä haitaksi ole, jos se oikein tehdään.
Nykyään tekniikka etenee huimasti ja sitä hyödynnetään mitä iheellisemmin. Joten tässä yksi esimerkki "vempaimesta" joka on perinteistä suojausta huokeampi. Toimivampi ???
http://www.jjmachinery.fi/lastut/?k=fi&s=nayta_tuote&id=3- buuki
Taitaa olla saman sarjan firman tekeleitä kuin veden pyörteistäjäkin
http://www.bowkonsult.fi/pyorteistetty_vesi.htm - Vsku
buuki kirjoitti:
Taitaa olla saman sarjan firman tekeleitä kuin veden pyörteistäjäkin
http://www.bowkonsult.fi/pyorteistetty_vesi.htmSitähän on kaikenlaista tärkeetä hankintalistalla ja kertyy kaikenlaista tärkeetä aina sillointällöin lisää.
- Laguna -04
Herkästi ruostuvia ranskalaisia ei tänä päivänä olekaan. Ihmiset jotka tätä tänä päivänä jauhavat, potevat jonkinlaista asennevammaa ranskalaisia autoja kohtaan. Nämä ns. "automiehet" eivät tiedä asioista mitään, koska eivät päivitä tietojaan. Ranskalaiset ovat menneet korroosionkestävyydessä muista merkeistä kirkkaasti ohi.
- tila-autoilija
Saisiko jostain tähän kirjoitettua/julkaistua infoa? Aikaisemmin olen autojani lisäsuojannut, mutta usein haitat ovat hyötyjä suuremmat: enemmän tai vähemmän sotkuista hommaa, paha haju, mielestäni melko kallis operaatio, auto 2 päivää pajalla jne jne. Vaihtohetkellä ei ko suojausta ole noteerattu mitenkään. Autoa vaihdan noin 4-5 vuoden välein...
- Laguna -04
tila-autoilija kirjoitti:
Saisiko jostain tähän kirjoitettua/julkaistua infoa? Aikaisemmin olen autojani lisäsuojannut, mutta usein haitat ovat hyötyjä suuremmat: enemmän tai vähemmän sotkuista hommaa, paha haju, mielestäni melko kallis operaatio, auto 2 päivää pajalla jne jne. Vaihtohetkellä ei ko suojausta ole noteerattu mitenkään. Autoa vaihdan noin 4-5 vuoden välein...
Teet näin:
- menet Googleen
- kirjoitat siihen: rostregistret
- saat ensimmäisenä tarjolle sivun:
Vi Bilägare - Sveriges Största biltidning
- klikkaat sivun auki ja rullaat sivun alas asti
- kohdassa jossa lukee "sök i rostregistret", voit valita automerkin- ja mallin
- itse kävin juuri katsomassa ja totesin että Scenic ja esim. Laguna ovat tällä saralla parasta A-ryhmää, elikkä eivät ruostu kovin helposi ja saivat siksi parhaan arvosanan
Teksti on tosin ruotsiksi, mutta varmaan saat pääpiirteittäin selvää asiasta. - ruotsin korroosio-instituutti
tila-autoilija kirjoitti:
Saisiko jostain tähän kirjoitettua/julkaistua infoa? Aikaisemmin olen autojani lisäsuojannut, mutta usein haitat ovat hyötyjä suuremmat: enemmän tai vähemmän sotkuista hommaa, paha haju, mielestäni melko kallis operaatio, auto 2 päivää pajalla jne jne. Vaihtohetkellä ei ko suojausta ole noteerattu mitenkään. Autoa vaihdan noin 4-5 vuoden välein...
ruotsin korroosio-instituutti on ainoa laitos joka tekee todellista Suomenkin oloja kuvaavaa tutkimusta.
Ottavat suuren joukon tietyn ikäisiä ruotsissa liikenteessä olleita kolariautoja joista leikataan näytepalat määrätyistä kohdista (tai tutkitaan muuten) ja näistä saadaan selvä kuva auton ruostumisesta.
Tuoreimmassa tutkimuksessa kärkeen nousi jopa Audin ohi kaksi autoa joissa ei ollut ruostetta lainkaan. Nämä olivat Laguna II ja C5 mikä lienee vastaus kysymykseesi ranskalaisten maineesta herkästi ruostuvina autoina.
Esson paarin nurkkapöydässä eletään vielä iloista 1960-lukua jolloin ranskalaiset autot todella ruostuivat koska valtavan valtiollisen terästeollisuuden ala-arvoisia tuotteita oli pakko käyttää kotimaisessa tuotannossa ja teräs oli sellaista että se oli ruosteessa jo ennenkuin auto oli rullannut edes ulos linjalta.
Volvon maine ruostumattomana autona puolestaan on peräisin samalta ajalta ja täsmälleen samasta syystä: Volvoissa käytettiin huippuluokkaista kiirunan terästä joka kesti korroosiota erinomaisesti vaikkei autossa sen kummempaa suojausta tehtaan jäljiltä ollut kuin muissakaan. - Laguna -04
ruotsin korroosio-instituutti kirjoitti:
ruotsin korroosio-instituutti on ainoa laitos joka tekee todellista Suomenkin oloja kuvaavaa tutkimusta.
Ottavat suuren joukon tietyn ikäisiä ruotsissa liikenteessä olleita kolariautoja joista leikataan näytepalat määrätyistä kohdista (tai tutkitaan muuten) ja näistä saadaan selvä kuva auton ruostumisesta.
Tuoreimmassa tutkimuksessa kärkeen nousi jopa Audin ohi kaksi autoa joissa ei ollut ruostetta lainkaan. Nämä olivat Laguna II ja C5 mikä lienee vastaus kysymykseesi ranskalaisten maineesta herkästi ruostuvina autoina.
Esson paarin nurkkapöydässä eletään vielä iloista 1960-lukua jolloin ranskalaiset autot todella ruostuivat koska valtavan valtiollisen terästeollisuuden ala-arvoisia tuotteita oli pakko käyttää kotimaisessa tuotannossa ja teräs oli sellaista että se oli ruosteessa jo ennenkuin auto oli rullannut edes ulos linjalta.
Volvon maine ruostumattomana autona puolestaan on peräisin samalta ajalta ja täsmälleen samasta syystä: Volvoissa käytettiin huippuluokkaista kiirunan terästä joka kesti korroosiota erinomaisesti vaikkei autossa sen kummempaa suojausta tehtaan jäljiltä ollut kuin muissakaan.Tämä nyt ei ehkä liity Renaultiin mitenkään, mutta pakko kertoa että tiedän kaksi kaveria jotka ovat ostaneet Amazonin aikoinaan uutena; toinen on neliovinen -65:n ja toinen on kaksiovinen -69. Molemmat palvelee omistajiaan edelleen ihan arkikäytössä. Tällaisia autoja kun saisi vielä uutena ostaa niin ostaisin heti. Olen omistanut sellaisen vm.-67:n(malli 123 GT) aikoinaan kolme vuotta ja on talvella lämpimämpi kuin moni nykyautokin jopa.
- BValtteri
Katsastusmiesten mukaan "ei nää ruostu", kaksi eri heppua peräkkäisinä vuosina. Eli Meganet ja Scenicit ovat ymmärtääkseni kohtalaisen turvallisia tässä ruostemielessä.. Oma 11/99 Rellu on pohjasta ihan puhdas, ei pulmia helmoissakaan. Yksi kohta kannattaa katsoa, oikeastaan joka autossa: kurakaaret. Kivisuihkuista voi syntyä reikiä maaliin ja lopputulos on pistemäinen ruostuminen - koettu on, kitattu ja siistitty on, odotellaan miten kauan kestää. Muutoin auto on siis todella hyvässä kunnossa, siksi kurakaari kauneusvirhe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392417
- 571393
- 841313
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381313- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40929Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122808- 31751
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23606Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58586