Tässä uutta autoa harkitessa...Mitenkäs tuo Scenicin lisäruosteensuojauksen tarve? Onko mitään mieltä alkaa alustaa massaamaan vai onko siellä jo massaa. Onko odotettavissa ruosteen kanssa taistelua? Joissain arvioissa olen törmännyt Rellun hyväksi mainittuun ruosteen vastustamiseen, mutta toisaalta kaikkialla hymistään "rapeista ranskalaisista". Mitkä ovat omat kokemuksenne?
Scenicin ruostumisesta
9
2137
Vastaukset
- Vsku
Kenikki ei ole ainankaan pahimmasta päästä ruostumaan.
Mutta jos pidät autoa useita vuosia eipä lisäsuojaus ikinä haitaksi ole, jos se oikein tehdään.
Nykyään tekniikka etenee huimasti ja sitä hyödynnetään mitä iheellisemmin. Joten tässä yksi esimerkki "vempaimesta" joka on perinteistä suojausta huokeampi. Toimivampi ???
http://www.jjmachinery.fi/lastut/?k=fi&s=nayta_tuote&id=3- buuki
Taitaa olla saman sarjan firman tekeleitä kuin veden pyörteistäjäkin
http://www.bowkonsult.fi/pyorteistetty_vesi.htm - Vsku
buuki kirjoitti:
Taitaa olla saman sarjan firman tekeleitä kuin veden pyörteistäjäkin
http://www.bowkonsult.fi/pyorteistetty_vesi.htmSitähän on kaikenlaista tärkeetä hankintalistalla ja kertyy kaikenlaista tärkeetä aina sillointällöin lisää.
- Laguna -04
Herkästi ruostuvia ranskalaisia ei tänä päivänä olekaan. Ihmiset jotka tätä tänä päivänä jauhavat, potevat jonkinlaista asennevammaa ranskalaisia autoja kohtaan. Nämä ns. "automiehet" eivät tiedä asioista mitään, koska eivät päivitä tietojaan. Ranskalaiset ovat menneet korroosionkestävyydessä muista merkeistä kirkkaasti ohi.
- tila-autoilija
Saisiko jostain tähän kirjoitettua/julkaistua infoa? Aikaisemmin olen autojani lisäsuojannut, mutta usein haitat ovat hyötyjä suuremmat: enemmän tai vähemmän sotkuista hommaa, paha haju, mielestäni melko kallis operaatio, auto 2 päivää pajalla jne jne. Vaihtohetkellä ei ko suojausta ole noteerattu mitenkään. Autoa vaihdan noin 4-5 vuoden välein...
- Laguna -04
tila-autoilija kirjoitti:
Saisiko jostain tähän kirjoitettua/julkaistua infoa? Aikaisemmin olen autojani lisäsuojannut, mutta usein haitat ovat hyötyjä suuremmat: enemmän tai vähemmän sotkuista hommaa, paha haju, mielestäni melko kallis operaatio, auto 2 päivää pajalla jne jne. Vaihtohetkellä ei ko suojausta ole noteerattu mitenkään. Autoa vaihdan noin 4-5 vuoden välein...
Teet näin:
- menet Googleen
- kirjoitat siihen: rostregistret
- saat ensimmäisenä tarjolle sivun:
Vi Bilägare - Sveriges Största biltidning
- klikkaat sivun auki ja rullaat sivun alas asti
- kohdassa jossa lukee "sök i rostregistret", voit valita automerkin- ja mallin
- itse kävin juuri katsomassa ja totesin että Scenic ja esim. Laguna ovat tällä saralla parasta A-ryhmää, elikkä eivät ruostu kovin helposi ja saivat siksi parhaan arvosanan
Teksti on tosin ruotsiksi, mutta varmaan saat pääpiirteittäin selvää asiasta. - ruotsin korroosio-instituutti
tila-autoilija kirjoitti:
Saisiko jostain tähän kirjoitettua/julkaistua infoa? Aikaisemmin olen autojani lisäsuojannut, mutta usein haitat ovat hyötyjä suuremmat: enemmän tai vähemmän sotkuista hommaa, paha haju, mielestäni melko kallis operaatio, auto 2 päivää pajalla jne jne. Vaihtohetkellä ei ko suojausta ole noteerattu mitenkään. Autoa vaihdan noin 4-5 vuoden välein...
ruotsin korroosio-instituutti on ainoa laitos joka tekee todellista Suomenkin oloja kuvaavaa tutkimusta.
Ottavat suuren joukon tietyn ikäisiä ruotsissa liikenteessä olleita kolariautoja joista leikataan näytepalat määrätyistä kohdista (tai tutkitaan muuten) ja näistä saadaan selvä kuva auton ruostumisesta.
Tuoreimmassa tutkimuksessa kärkeen nousi jopa Audin ohi kaksi autoa joissa ei ollut ruostetta lainkaan. Nämä olivat Laguna II ja C5 mikä lienee vastaus kysymykseesi ranskalaisten maineesta herkästi ruostuvina autoina.
Esson paarin nurkkapöydässä eletään vielä iloista 1960-lukua jolloin ranskalaiset autot todella ruostuivat koska valtavan valtiollisen terästeollisuuden ala-arvoisia tuotteita oli pakko käyttää kotimaisessa tuotannossa ja teräs oli sellaista että se oli ruosteessa jo ennenkuin auto oli rullannut edes ulos linjalta.
Volvon maine ruostumattomana autona puolestaan on peräisin samalta ajalta ja täsmälleen samasta syystä: Volvoissa käytettiin huippuluokkaista kiirunan terästä joka kesti korroosiota erinomaisesti vaikkei autossa sen kummempaa suojausta tehtaan jäljiltä ollut kuin muissakaan. - Laguna -04
ruotsin korroosio-instituutti kirjoitti:
ruotsin korroosio-instituutti on ainoa laitos joka tekee todellista Suomenkin oloja kuvaavaa tutkimusta.
Ottavat suuren joukon tietyn ikäisiä ruotsissa liikenteessä olleita kolariautoja joista leikataan näytepalat määrätyistä kohdista (tai tutkitaan muuten) ja näistä saadaan selvä kuva auton ruostumisesta.
Tuoreimmassa tutkimuksessa kärkeen nousi jopa Audin ohi kaksi autoa joissa ei ollut ruostetta lainkaan. Nämä olivat Laguna II ja C5 mikä lienee vastaus kysymykseesi ranskalaisten maineesta herkästi ruostuvina autoina.
Esson paarin nurkkapöydässä eletään vielä iloista 1960-lukua jolloin ranskalaiset autot todella ruostuivat koska valtavan valtiollisen terästeollisuuden ala-arvoisia tuotteita oli pakko käyttää kotimaisessa tuotannossa ja teräs oli sellaista että se oli ruosteessa jo ennenkuin auto oli rullannut edes ulos linjalta.
Volvon maine ruostumattomana autona puolestaan on peräisin samalta ajalta ja täsmälleen samasta syystä: Volvoissa käytettiin huippuluokkaista kiirunan terästä joka kesti korroosiota erinomaisesti vaikkei autossa sen kummempaa suojausta tehtaan jäljiltä ollut kuin muissakaan.Tämä nyt ei ehkä liity Renaultiin mitenkään, mutta pakko kertoa että tiedän kaksi kaveria jotka ovat ostaneet Amazonin aikoinaan uutena; toinen on neliovinen -65:n ja toinen on kaksiovinen -69. Molemmat palvelee omistajiaan edelleen ihan arkikäytössä. Tällaisia autoja kun saisi vielä uutena ostaa niin ostaisin heti. Olen omistanut sellaisen vm.-67:n(malli 123 GT) aikoinaan kolme vuotta ja on talvella lämpimämpi kuin moni nykyautokin jopa.
- BValtteri
Katsastusmiesten mukaan "ei nää ruostu", kaksi eri heppua peräkkäisinä vuosina. Eli Meganet ja Scenicit ovat ymmärtääkseni kohtalaisen turvallisia tässä ruostemielessä.. Oma 11/99 Rellu on pohjasta ihan puhdas, ei pulmia helmoissakaan. Yksi kohta kannattaa katsoa, oikeastaan joka autossa: kurakaaret. Kivisuihkuista voi syntyä reikiä maaliin ja lopputulos on pistemäinen ruostuminen - koettu on, kitattu ja siistitty on, odotellaan miten kauan kestää. Muutoin auto on siis todella hyvässä kunnossa, siksi kurakaari kauneusvirhe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921733
Asiallinen lähestyminen
Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk1751350Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."
Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll161148En tiedä..
Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse1051128Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?
Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?52969- 87956
- 77937
Kirjoita nainen meistä jotain tänne
tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K65870Vedalainen metafysiikka
Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli289783Ai jaa sinä oletkin ahnas
Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.107758