Mitenkäs, kun oon kristitty, ja mulla tuo patsas tuossa hyllyllä, niin miten siihen pitäis suhtautua? En mitenkään palvo sitä, vaan se mulle edustaa hyvyyttä ja mielenrauhaa? Entä, mitä jos harjoittaa noita buddhan oppeja, vaikkei itseä buddhalaisena pidä? Olen ollut aina siinä luulossa, että syntiä on kaikki heikkoudet, mitkä menee äärimmilleen, olipa se vaikka ruoan ja juoman kulutus. Olenko ihan hakoteillä?
Buddhan patsas sisustuksessa?
4
541
Vastaukset
- kotona näkyvillä
edelleen. Ihan huoletta.
Ja kun hän ( Pyhä Henki) tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion , koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu. Joh.16:8-11
Jeesus opettaa rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Mark.12:29-31
Jeesukseen uskovana Pyhä Henki näyttää minulle henkilökohtaisesti asiat, jotka elämässäni murehduttavat Pyhää Henkeä. Koska rakastan Jeesusta, niin tahdon miellyttää häntä ja mielelläni karsin turhat jutut pois. Jeesuksella on aina parempaa tilalle ja vaikka ei olisikaan, niin hän itse on vaivan arvoinen!- Sentinel
... Että haluatko pitää epäjumalan-kuvaa (saatanan kuvaa), siellä hyllyllä? Onko se sen arvoista?
- Ykslutikka
Jos sinulla patsas on ja harjoitat sen oppeja, niin olet ihan taivaan selvästi buddhalainen, sehän on maalais- ja kaupunkilaisjärjen mukaan niin!
Kristitty ei saa tehdä jumalankuvaa itselleen, kristinuskon Jumala sanoo vihaavansa tällaisia patsaita. Buddha on muuten ihmisen kuva, eikö vain? Ei minkään persoonallisen "jumalan".
Kristus sanoi: "Minun rauhani minä annan teille. En minä anna niinkuin maailma antaa.." Eli sinulla on täysin toinen rauhakin. Ajatuksesi synnistä voi kuulua moneenkin uskontoon, ei yksin kristinuskoon.
Miksi et siis pitäisi itseäsi buddhalaisena? Muutoin olet mielestäni hakoteillä. Kristittyä buddhalaista ei voi olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171014- 125906
- 94771
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504