Buddhan patsas sisustuksessa?

Kristityllä?

Mitenkäs, kun oon kristitty, ja mulla tuo patsas tuossa hyllyllä, niin miten siihen pitäis suhtautua? En mitenkään palvo sitä, vaan se mulle edustaa hyvyyttä ja mielenrauhaa? Entä, mitä jos harjoittaa noita buddhan oppeja, vaikkei itseä buddhalaisena pidä? Olen ollut aina siinä luulossa, että syntiä on kaikki heikkoudet, mitkä menee äärimmilleen, olipa se vaikka ruoan ja juoman kulutus. Olenko ihan hakoteillä?

4

529

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotona näkyvillä

edelleen. Ihan huoletta.

• Ja kun hän ( Pyhä Henki) tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin, vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion , koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu. Joh.16:8-11

Jeesus opettaa rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Mark.12:29-31
      Jeesukseen uskovana Pyhä Henki näyttää minulle henkilökohtaisesti asiat, jotka elämässäni murehduttavat Pyhää Henkeä. Koska rakastan Jeesusta, niin tahdon miellyttää häntä ja mielelläni karsin turhat jutut pois. Jeesuksella on aina parempaa tilalle ja vaikka ei olisikaan, niin hän itse on vaivan arvoinen!

• Sentinel

... Että haluatko pitää epäjumalan-kuvaa (saatanan kuvaa), siellä hyllyllä? Onko se sen arvoista?

• Ykslutikka

Jos sinulla patsas on ja harjoitat sen oppeja, niin olet ihan taivaan selvästi buddhalainen, sehän on maalais- ja kaupunkilaisjärjen mukaan niin!
      Kristitty ei saa tehdä jumalankuvaa itselleen, kristinuskon Jumala sanoo vihaavansa tällaisia patsaita. Buddha on muuten ihmisen kuva, eikö vain? Ei minkään persoonallisen "jumalan".
      Kristus sanoi: "Minun rauhani minä annan teille. En minä anna niinkuin maailma antaa.." Eli sinulla on täysin toinen rauhakin. Ajatuksesi synnistä voi kuulua moneenkin uskontoon, ei yksin kristinuskoon.
      Miksi et siis pitäisi itseäsi buddhalaisena? Muutoin olet mielestäni hakoteillä. Kristittyä buddhalaista ei voi olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      183
      5047
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      21
      4440
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3127
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      256
      3007
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2912
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2521
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27