Pihlalle!

47-vuotias Lähihoitajaopisk...

Moi, miä täällä taas! Nostin keskustelua vähän ylemmäks kun asia jatkuu taas.

Siis sen yövuoron jälkeen ei mitään ihmeellistä ole tapahtunut. Yövuoro meni hyvin kait.Ainakin fiilikset olivat ihan hyvät.
Nyt vaan ihmettelen sitä miten tolla osastolla on oikein järjestetty nää opiskelijoitten ohjaus. menin aamuvuoroon torstaina ja meitä oli 3 vuorossa. Osastonhoitaja tuli lisäksi tiimiimme. Hän lähti yksinään tekemään aamuhommia huoneisiin. Minä aattelin liimautua lähihoitajan pariksi mutta toiselta osastolta tullut S-hoitaja(5:ksi pvksi) halusi tehdä saman homman. Hän sanoi Lähihoitajalle että sinun pitää nyt auttaa minua kun en tunne ketään. Suurimman osan ajasta olin ilman työparia ja tein mitä pystyin yksinään. Sitten sanoin selvästi lähihoitajalle että minä halua tehdä haavahoidot eräälle potilaalle kun en ole ennen näyttöä kerennyt niitä tehdä. Sairaanhoitaja pöllähti sitten kolmanneksi siihen huoneeseen ja alkoi sekaantumaan hommiin..siis haki mepilexit ja vei multa hommat. Pidin puleni siten etten ollut huomaavinaankaan ja jatkoin haavan hoitamista. Sitten S-hoitaja alkoi neuvoa minua eri tavalla kuin aimmin oli neuvottu. Hän sanoi Lähihoitajalle ettei pärjää yksinää ja että hän tarvitsee sitten seuraavaksi häntä. Lähihoitaja sanoi että on aivan saman ja että hän voi toimia yksinäänkin ihan hyvin et tehkää te mitä tykkäätte. Minulla oli muutama homma ennen näyttöä vielä mitä pitäisi tehdä ja tämä Sairaanhoitaja tekeytyi ihan ohjattavaksi. Selitin hänelle pariin kertaan että näyttöön on enää muutaman päivä ja että tarvitsen työparin siksi. Ei mennyt viesti perille.
Vaihdoin sitten lauantain vapaapäiväksi koska tämä samainen rouva olisi ollut taas aamuvuorossa. Laitoin maanantaiksi itselleni aamun ettei taas kävisi samalla tavalla.

Keskiviikkona alkaa näyttö ja kaksi työpäivää on enää. Kaksi päivää meni ihan plörinäksi tuon äskeisen asian takia. NÄen ohjaajani 1.5:n viikon tauon jälkeen tiistaina iltavuorossa. Kukaan ei ole siis ohjannut minua tässä välillä. Ei se ohjauskaan niin tärkeää olisi vaan kun ei ole ollut edes työparia.

En tiedä minkä arvosanan antaisin tuosta ohjauksesta tai oikeastaan ohjaamattomuudesta? Kannattaako rehellisyys vai...?

6

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pihla-67

      onpa siellä nyt outo meininki, eli ihan tavallinen sairaalamaailmaan sopiva:) ei nyt ole tarkoitus vitsailla asiallasi, mutta niin kuin sanoin, eräät asiat eivät hoitotyössä muutu koskaan.
      Eli sama meno, 5 erilaista neuvoa kun kysyt asiaa viideltä ihmiseltä jne.

      Kannattaa olla ihan rehellinen, eli ottaa puheeksi tuo ohjaamattomuus. Kyllä valmiiden hoitajien pitäisi sallia toiselle tilaisuus oppia asioita, jos ei vielä tilaisuutta ole tullut. Osastonhoitajakaan ei sitten tainnut olla jyvällä?

      Tästähän kärsii opiskelija, ja loppupelissä sitten hoidettavat. Tuli tässä mieleeni sarja "Teho-osasto", jossa potilaan yli huudetaan toisilleen, mikä hoitokäytäntö olisi paras, ja potilas katsoo siinä välissä!! Ei varmasti herätä luottamusta potilaassa.

      Samoin olipa työpiste mikä hyvänsä, kyllä asukkaat/potilaat vaistoavat, milloin ei jokin ole kohdallaan. Eli puhun nyt yleisesti osaston ilmapiiristä.

      ...jatka samaa linjaa, nosta epäkohdat esille, ehkä saataisiin muutosta aikaan...
      Tsemppiä edelleen toivotellen, vaippatuhlauksesta ripitetty täällä:)

      • harjoittelupäivä

        Olin tänään 10 tuntia töissä. Sain loppuarvioinnin harjoittelusta.
        En ole ollut hienovarainen potilaille
        En ole kiinnostunut perushoidosta
        Tarvitsen lisäharjoitusta potilassiirroissa
        en ole ole ollut itsenäinen töiden suunnittelussa
        kipinä on puuttunut..oliko pelko sairaita ihmisiä kohtaan?
        Jos ei arvosta perushoitotyötä niin on huono pohja lähteä jatkamaan eteenpäin.
        en tunne sairaalassa työskentelyä omaksi alakseni.

        että sillä tavalla!!!

        Ei jaksanut enää edes säväyttää vaan olin helpottunut kun tää on ohi nyt!

        Ei olis enää enempää pieleen voinut mennä toi arviointi.
        No yks hyvä puoli on että läpi meni kuitenkin!

        Mietin vaan että haluanko koskaan sairaalaan jos tämä on kerran normaalia!
        Nyt sitten nähdään näytön vastaanottajan puolueettomuus!


      • Voimia
        harjoittelupäivä kirjoitti:

        Olin tänään 10 tuntia töissä. Sain loppuarvioinnin harjoittelusta.
        En ole ollut hienovarainen potilaille
        En ole kiinnostunut perushoidosta
        Tarvitsen lisäharjoitusta potilassiirroissa
        en ole ole ollut itsenäinen töiden suunnittelussa
        kipinä on puuttunut..oliko pelko sairaita ihmisiä kohtaan?
        Jos ei arvosta perushoitotyötä niin on huono pohja lähteä jatkamaan eteenpäin.
        en tunne sairaalassa työskentelyä omaksi alakseni.

        että sillä tavalla!!!

        Ei jaksanut enää edes säväyttää vaan olin helpottunut kun tää on ohi nyt!

        Ei olis enää enempää pieleen voinut mennä toi arviointi.
        No yks hyvä puoli on että läpi meni kuitenkin!

        Mietin vaan että haluanko koskaan sairaalaan jos tämä on kerran normaalia!
        Nyt sitten nähdään näytön vastaanottajan puolueettomuus!

        No tota, se kuuluu opetukseen tuo kritiikkikin. Ei kannata vetää herneitä. Oikeastaan vain kritiikin kautta voi oppia vaikka se niin turhauttavalta tuntuukin.

        Keskity vain olennaiseen ja jätä ne opet taka-alalle. Tee kaikki minkä osaat ja niin hyvin kuin osaat.

        Olen sata varma että sinä tulet pärjäämään alalla, kunhan saat itseluottamuksesi takaisin. hmmm niin tylsää kun se on tähän sanoa, vain tekemällä oppii....Parempia päiviä sinulle ja menestystä!


      • ..................
        Voimia kirjoitti:

        No tota, se kuuluu opetukseen tuo kritiikkikin. Ei kannata vetää herneitä. Oikeastaan vain kritiikin kautta voi oppia vaikka se niin turhauttavalta tuntuukin.

        Keskity vain olennaiseen ja jätä ne opet taka-alalle. Tee kaikki minkä osaat ja niin hyvin kuin osaat.

        Olen sata varma että sinä tulet pärjäämään alalla, kunhan saat itseluottamuksesi takaisin. hmmm niin tylsää kun se on tähän sanoa, vain tekemällä oppii....Parempia päiviä sinulle ja menestystä!

        Valvoin puolet yöstä ja päätä särki kun ajattelin ekaa näyttöpäivää. Menin aivan turhaan sinne....näytönvastaanottaja ei tiennyt kuka olin ja kukaan ei ollut antanut hensua hänelle. Seinällä luki kolme viikkoa kuka on näytön vastaanottaja ja näyttöpäivät. En ole tavannut kyseistä rouvaa moneen päiväään kun hän oli vapailla. Viimeksi eilen kysyin että kai kaikki on ok osastonhoitajalta. Hän sanoi että on...

        NO näytönvalvoja tutustuu ystävällisesti tänään hensuuni ja jos hyväksyy sen niin näyttö alkaa huomenna!


      • 3 päivää takana!
        .................. kirjoitti:

        Valvoin puolet yöstä ja päätä särki kun ajattelin ekaa näyttöpäivää. Menin aivan turhaan sinne....näytönvastaanottaja ei tiennyt kuka olin ja kukaan ei ollut antanut hensua hänelle. Seinällä luki kolme viikkoa kuka on näytön vastaanottaja ja näyttöpäivät. En ole tavannut kyseistä rouvaa moneen päiväään kun hän oli vapailla. Viimeksi eilen kysyin että kai kaikki on ok osastonhoitajalta. Hän sanoi että on...

        NO näytönvalvoja tutustuu ystävällisesti tänään hensuuni ja jos hyväksyy sen niin näyttö alkaa huomenna!

        olen jännittänyt aivan kamalasti näyttöä ja se on heijastunut näyttööni väkisinkin. Eilen unohdin laittaa liukulakana potilaalle vaikka koskaan aiemmin en ole sitä unohtanut.
        tämä näytön vastaanottaja on tervejärkisen mutta ankaran tuntuinen. En minä häntä jännitä mutta aiemmat kokemukset osastolla vaikuttaa tuohon oloon. Jotenkin tämä nainen on turvallinen vaikka häntä pidetään neuroottisen tarkkana. HÄn on ollut minulle ystävällinen vaikka olen tunaroinut jännitykseltäni pari kertaa. Olen saanut kuulemma 10 pistettä parin asian hoitamisesta.

        Huomenna ja tiistaina on viimeiset näyttöpäivät....onneksi.
        NÄmä kaksi, ohjaajani ja eräs LH ovat vaikeuttaneet näyttöäni ihan selvästi. Pari kertaa olen tarvinnut apua tai paria niin he vain liukenevat paikalta naureskellen.

        Torstaina olin laittamassa mummoa pyörätuoliin ja otin turvävyön seinältä. Siinä samassa mua huudettiin ruokaa annostelemaan ja heti. Sanoin että vyö on laittamatta. Ei auttanut kuin lähteä vaan enkä saanut laittaa tota vyötä. Läksin luottaen siihen, että kylässä oleva omainen huolehtii että rouva pysyy tuolissa. Jaoin ruokaa ja kyselin ohikulkevilta hoitajilta voisivatko he laittaa vyön. Ohjaaja sanoi lähtevänsä kotiin ja näyttöä häirinnyt LH sanoi joo joo ja lähti tupakalle.

        Tästä tilanteesta sain 10p mm. Se että huolehdin niin siitä mummosta et joku menee tekemään sen loppuun.
        Eiköhän tuo näyttö mene läpi kuitenkin. Kaikkeni olen yrittänyt vaikka olen ollut puoliksi kipeänä näytön aikana.
        Kunpa tämä arvioitsija olisi ollut ohjaajani niin kaikki olisi mennyt aivan toisin!


      • näyttö meni läpi
        3 päivää takana! kirjoitti:

        olen jännittänyt aivan kamalasti näyttöä ja se on heijastunut näyttööni väkisinkin. Eilen unohdin laittaa liukulakana potilaalle vaikka koskaan aiemmin en ole sitä unohtanut.
        tämä näytön vastaanottaja on tervejärkisen mutta ankaran tuntuinen. En minä häntä jännitä mutta aiemmat kokemukset osastolla vaikuttaa tuohon oloon. Jotenkin tämä nainen on turvallinen vaikka häntä pidetään neuroottisen tarkkana. HÄn on ollut minulle ystävällinen vaikka olen tunaroinut jännitykseltäni pari kertaa. Olen saanut kuulemma 10 pistettä parin asian hoitamisesta.

        Huomenna ja tiistaina on viimeiset näyttöpäivät....onneksi.
        NÄmä kaksi, ohjaajani ja eräs LH ovat vaikeuttaneet näyttöäni ihan selvästi. Pari kertaa olen tarvinnut apua tai paria niin he vain liukenevat paikalta naureskellen.

        Torstaina olin laittamassa mummoa pyörätuoliin ja otin turvävyön seinältä. Siinä samassa mua huudettiin ruokaa annostelemaan ja heti. Sanoin että vyö on laittamatta. Ei auttanut kuin lähteä vaan enkä saanut laittaa tota vyötä. Läksin luottaen siihen, että kylässä oleva omainen huolehtii että rouva pysyy tuolissa. Jaoin ruokaa ja kyselin ohikulkevilta hoitajilta voisivatko he laittaa vyön. Ohjaaja sanoi lähtevänsä kotiin ja näyttöä häirinnyt LH sanoi joo joo ja lähti tupakalle.

        Tästä tilanteesta sain 10p mm. Se että huolehdin niin siitä mummosta et joku menee tekemään sen loppuun.
        Eiköhän tuo näyttö mene läpi kuitenkin. Kaikkeni olen yrittänyt vaikka olen ollut puoliksi kipeänä näytön aikana.
        Kunpa tämä arvioitsija olisi ollut ohjaajani niin kaikki olisi mennyt aivan toisin!

        Tänään oli viimeinen näyttöpäivä ja kävimme kriteerit suullisesti läpi ja hän merkkaisi kaikkien kohdalle ok. Maanantaina on sitten näyttökeskustelu jossa annetaan numero. Hän sanoi toissapäivänän ettei ota kenenkään kommentteja huomioon vaan antaa arvion näistä viidestä päivästä vaan. Se tieto helpotti äärettömästi. Näyttöpäivät paranivat loppua kohti kun lakkasin jännittämästä. Arvioitsija huomasi että jännitän kamalasti. Hän joutui opettamaan minulle paljon asioita, mitä ohjaaja oli jättänyt opettamatta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe