Mistä johtuu takajarrun kitinä peruuttaessa? Ei kuulu aina ja välillä kuuluu niin lujaa et hävettää peruuttaa.
Vastaukset 3
- JUSA se alkuperäinen
Mulla oli sama ongelma, tosin takajarrut jumitti myös välillä. Huollossa putsasivat ja herkistivät (tosin ei ole hajuakaan mitä tarkoittaa) jarrut ja ongelma katosi.
- Juuso
Viidakkorumpu kertoi, että Scenicin käsijarrujen vaijeri olisi tehtaalla pujotettu väärin. Vaijeri oli joko pujotettu kokonaan väärää väylää pitkin tai sitten se teki muuten vain liian jyrkän kulma ettei se lauennut liikkelle lähdettäessä nätisti pois kuten tarkoitus on.
Koska vika ei ollut kriittinen niin kertoman mukaan vika oli tarkoitus korjata normaalin huollon yhteydessä.
En tiedä tasan satavarmasti pitääkö/pitikö tämä paikkansa, mutta kun oma Scenicini oli viime keväänä huollossa huomasin käsijarrun toimivan huollon jälkeen tosi nätisti - asiasta/ fiksauksesta ei mainittu autoa noudettaessa; aikaisemmin liikkelle lähdettäessä tunsi selkeän nykäyksen ja auto lähti nytkähtäen liikkeelle, nyt käsijarru laukeaa pois ilman nytkäystä.
Voi siis olla, että vikasi johtuu tästä. Minulla on muistikuva, että tästä käsijarru -viasta olisi kirjoitettu aikaisemminkin tällä palstalla. - JUSA se alkuperäinen
Juuso kirjoitti:
Viidakkorumpu kertoi, että Scenicin käsijarrujen vaijeri olisi tehtaalla pujotettu väärin. Vaijeri oli joko pujotettu kokonaan väärää väylää pitkin tai sitten se teki muuten vain liian jyrkän kulma ettei se lauennut liikkelle lähdettäessä nätisti pois kuten tarkoitus on.
Koska vika ei ollut kriittinen niin kertoman mukaan vika oli tarkoitus korjata normaalin huollon yhteydessä.
En tiedä tasan satavarmasti pitääkö/pitikö tämä paikkansa, mutta kun oma Scenicini oli viime keväänä huollossa huomasin käsijarrun toimivan huollon jälkeen tosi nätisti - asiasta/ fiksauksesta ei mainittu autoa noudettaessa; aikaisemmin liikkelle lähdettäessä tunsi selkeän nykäyksen ja auto lähti nytkähtäen liikkeelle, nyt käsijarru laukeaa pois ilman nytkäystä.
Voi siis olla, että vikasi johtuu tästä. Minulla on muistikuva, että tästä käsijarru -viasta olisi kirjoitettu aikaisemminkin tällä palstalla.Näin voi myös olla. Noista huolloista ei yleensäkään saa mitään tietoa, että mitä siihen autoon on nyt tehty ja mitä vaihdettu. Ilmastointia eivät ainakaan osaa putsata Keravalla, nyt pitää viedä kolmannen kerran hajun takia. Ensimmäisellä kerralla tekivät ilmastointihuollon (aineet pois ja takas uudet yms.) vaikka haju oli ongelma. Olen yrittänyt joka kerta näpätä ilmastoinnin pois ennen pysähtymistä, mutta silti alkoi haisemaan mädäntyneelle raadolle. En tiedä tekivätkö takapenkkien vöiden kiinnityksellekään mitään (takaisinkutsu kampanja)... luulen niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1871392
Palstamiittinkiä taas ajattelen
Niin.. oli tuossa elokuussa Randen kanssa juttua palstamiitistä ensi kesälle. Ajatuksena oli miitti Jyväskylässä, joka181780Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm50654Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s28623- 43620
Työttömille tulossa pakollinen ilmaistyö sanoo kokoomusministeri
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/078a91b0-4bdf-4a7b-9c3b-f3cf2bdd3dae Kokoomus, persut ja kepu laittavat työttömät373599- 30521
- 18505
Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte19496Kyllä siinä oli jotain enemmän
vaikka moni asia meni pieleen ja mutkille. Oli sähköä välillämme ja siis sinäkin olit kiinnostunut. Mutta kun ne esteet,11492