Takajarrun kitinä

latitude 06

Mistä johtuu takajarrun kitinä peruuttaessa? Ei kuulu aina ja välillä kuuluu niin lujaa et hävettää peruuttaa.

3

724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JUSA se alkuperäinen

      Mulla oli sama ongelma, tosin takajarrut jumitti myös välillä. Huollossa putsasivat ja herkistivät (tosin ei ole hajuakaan mitä tarkoittaa) jarrut ja ongelma katosi.

      • Juuso

        Viidakkorumpu kertoi, että Scenicin käsijarrujen vaijeri olisi tehtaalla pujotettu väärin. Vaijeri oli joko pujotettu kokonaan väärää väylää pitkin tai sitten se teki muuten vain liian jyrkän kulma ettei se lauennut liikkelle lähdettäessä nätisti pois kuten tarkoitus on.

        Koska vika ei ollut kriittinen niin kertoman mukaan vika oli tarkoitus korjata normaalin huollon yhteydessä.

        En tiedä tasan satavarmasti pitääkö/pitikö tämä paikkansa, mutta kun oma Scenicini oli viime keväänä huollossa huomasin käsijarrun toimivan huollon jälkeen tosi nätisti - asiasta/ fiksauksesta ei mainittu autoa noudettaessa; aikaisemmin liikkelle lähdettäessä tunsi selkeän nykäyksen ja auto lähti nytkähtäen liikkeelle, nyt käsijarru laukeaa pois ilman nytkäystä.

        Voi siis olla, että vikasi johtuu tästä. Minulla on muistikuva, että tästä käsijarru -viasta olisi kirjoitettu aikaisemminkin tällä palstalla.


      • JUSA se alkuperäinen
        Juuso kirjoitti:

        Viidakkorumpu kertoi, että Scenicin käsijarrujen vaijeri olisi tehtaalla pujotettu väärin. Vaijeri oli joko pujotettu kokonaan väärää väylää pitkin tai sitten se teki muuten vain liian jyrkän kulma ettei se lauennut liikkelle lähdettäessä nätisti pois kuten tarkoitus on.

        Koska vika ei ollut kriittinen niin kertoman mukaan vika oli tarkoitus korjata normaalin huollon yhteydessä.

        En tiedä tasan satavarmasti pitääkö/pitikö tämä paikkansa, mutta kun oma Scenicini oli viime keväänä huollossa huomasin käsijarrun toimivan huollon jälkeen tosi nätisti - asiasta/ fiksauksesta ei mainittu autoa noudettaessa; aikaisemmin liikkelle lähdettäessä tunsi selkeän nykäyksen ja auto lähti nytkähtäen liikkeelle, nyt käsijarru laukeaa pois ilman nytkäystä.

        Voi siis olla, että vikasi johtuu tästä. Minulla on muistikuva, että tästä käsijarru -viasta olisi kirjoitettu aikaisemminkin tällä palstalla.

        Näin voi myös olla. Noista huolloista ei yleensäkään saa mitään tietoa, että mitä siihen autoon on nyt tehty ja mitä vaihdettu. Ilmastointia eivät ainakaan osaa putsata Keravalla, nyt pitää viedä kolmannen kerran hajun takia. Ensimmäisellä kerralla tekivät ilmastointihuollon (aineet pois ja takas uudet yms.) vaikka haju oli ongelma. Olen yrittänyt joka kerta näpätä ilmastoinnin pois ennen pysähtymistä, mutta silti alkoi haisemaan mädäntyneelle raadolle. En tiedä tekivätkö takapenkkien vöiden kiinnityksellekään mitään (takaisinkutsu kampanja)... luulen niin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe