Tässä jonkin ajan kuluttua ajankohtaistuu autonvaihto, ja yhtenä vaihtoehtona olisi ko. bemari. Mielelläni kuulisin compactin henkilökohtaisesti omistavan tai siitä luopuneen henkilön kommentteja. Sain eräästä autoliikkeestä tarjouksen - 2003 vm, noin 70 000km ajettu - 25 000e käteisellä. Kaikki kokemukseen perustuva tieto tai miksei myös erilaiset testit kiinnostaa. Kiitos.
BMW Compact 325ti
7
1235
Vastaukset
- bemumies
On tullu ajettua tollasella. Jämäkkä ajettava ja hyvä moottori. Osta pois erikoisempi bemari vaan. Ei tuu meinaan joka kadun kulmassa vastaa 325ti:tä!
- Lyrica
Compact on varsin nautittava ajettava, näppärä ja urheilullinen. Tuo 325ti varsinkin kulkee hyvin. Hieman mietityttää tuo hintapyyntö; itse ainakin yrittäisin hinata sitä paria tonnia alemmaksi.
Muutaman hengen perheellä tai yksin ajaen aika ideaali kulkupeli. Ei välttämättä mikään perheauto. Taakse mahtuu kyllä yllättävän hyvin esim. fillari kunhan takapenkit kaataa tieltä pois. Tyyppivikana itsellä nm. 2003 vuosimallissa sytytyspuola hajosi vuodenvaihteessa, meni takuun piikkiin. Muuten ei ole isompia ongelmia ollut.- ai autokuumetta
Itsellä em. auto ajettu 46t.km.Hyvin pelannut,mallisarjan viimeisiä eli tekniikka varmaa.Autom.ilm. ja bmw-stereot,pari pikkupoikaa takana sekä muija vieressä.Käy kokeilemassa myös tuota pienempää konetta, on yllättävän vääntävä.Tuo 325 on jo urheiluauto, tehoa paljon reservissä jota ei Suomessa koskaan tarvitse.No tavaratila perusasennossa pienehkö mitään muuta negatiivista ei tule mieleen.
- _JTY_
ai autokuumetta kirjoitti:
Itsellä em. auto ajettu 46t.km.Hyvin pelannut,mallisarjan viimeisiä eli tekniikka varmaa.Autom.ilm. ja bmw-stereot,pari pikkupoikaa takana sekä muija vieressä.Käy kokeilemassa myös tuota pienempää konetta, on yllättävän vääntävä.Tuo 325 on jo urheiluauto, tehoa paljon reservissä jota ei Suomessa koskaan tarvitse.No tavaratila perusasennossa pienehkö mitään muuta negatiivista ei tule mieleen.
Hyvä kun keskusteluun on osallistunut henkilöitä, jotka omistavat compactin. Mielelläni kuulisin lisää kommentteja esim. bemarin huollosta ja compactin tyyppivioista(lähinnä se että osaan tsekata peruskohdat, että en ihan sutta osta). Helposti tulee vaan kiinnitettyä huomiota niihin hyviin puoliin, itsellä tuo autokuume sitä luokkaa, että en toimi ihan objektiivisesti. Lisäksi mielelläni kuulisin niistä lisävarusteista, joista kannattaa maksaa sekä niiden tarpeellisuudesta yms. turhamaisuudesta. =)
Toisena vaihtoehtona on 2004 audi A3.. Tosin tässä kuolannut 325ti bemaria viimeiset 2 vuotta, joten en usko kovin helposti että Audia taloon ostetaan.
Itse asustelen tällä hetkellä melko syrjässä, joten pääkaupunkiseudun bemaritarjontaan en pääse oikein lähiviikkoina tutustumaan. Tässä lähipaikkakunnilakaan ei satu olemaan yhtään compactia myynnissä - prkl kun ei pääse vielä koeajamaan ko. autoa. Tosin tullut kyllä -01 320, 330 d, sekä -99 530 d bemarilla ajettua, joten joku käsitys bemarista on. Aina muuten kun on istunut bemarin rattiin, ymmärtää sen miksi jotkut ovat valmiita sijoittamaan autoon 50 000e. =)
Tässä avovaimo juuri sitä kovasti vaatinut, että pitäisi tyytyä compactiin pienemmällä koneella. Itse jonkun arvostelun satuin autolehdestä lukemaan, niin tuota 316i haukuttiin vähän tehottomaksi. Itsellä tällä hetkellä auto 125hv koneella, joka ei enää tunnu miltään kovinkaan tehokkaalta. Tosin tiedä sitten mitä tuosta 325ti:n koneen tehosta oikeasti tulee hyödynnettyä, siinä mielessä edellinen kirjoittaja kyllä puhuu asiaa. Pitää kyllä ehdottomasti silti ajaa myös tuo 316ti koneella oleva compact. 4000e:n hintaero alkaa olemaan jo sitä luokkaa, että vaihtoehto bemarista pienemmällä koneella otetaan huomioon. Avovaimo kovasti haluaa tietää bemarin talviajo-ominaisuuksista - onko siitä jotain erityistä sanottavaa?
Periaatteessa autoon olisi mahdollista sijoittaa noin 25 000e. Mielelläni otan vastaan autoehdotuksia. Onkohan tuollaista 325ti compactia järkevää alkaa havittelemaan Saksasta? - vm. 2004
_JTY_ kirjoitti:
Hyvä kun keskusteluun on osallistunut henkilöitä, jotka omistavat compactin. Mielelläni kuulisin lisää kommentteja esim. bemarin huollosta ja compactin tyyppivioista(lähinnä se että osaan tsekata peruskohdat, että en ihan sutta osta). Helposti tulee vaan kiinnitettyä huomiota niihin hyviin puoliin, itsellä tuo autokuume sitä luokkaa, että en toimi ihan objektiivisesti. Lisäksi mielelläni kuulisin niistä lisävarusteista, joista kannattaa maksaa sekä niiden tarpeellisuudesta yms. turhamaisuudesta. =)
Toisena vaihtoehtona on 2004 audi A3.. Tosin tässä kuolannut 325ti bemaria viimeiset 2 vuotta, joten en usko kovin helposti että Audia taloon ostetaan.
Itse asustelen tällä hetkellä melko syrjässä, joten pääkaupunkiseudun bemaritarjontaan en pääse oikein lähiviikkoina tutustumaan. Tässä lähipaikkakunnilakaan ei satu olemaan yhtään compactia myynnissä - prkl kun ei pääse vielä koeajamaan ko. autoa. Tosin tullut kyllä -01 320, 330 d, sekä -99 530 d bemarilla ajettua, joten joku käsitys bemarista on. Aina muuten kun on istunut bemarin rattiin, ymmärtää sen miksi jotkut ovat valmiita sijoittamaan autoon 50 000e. =)
Tässä avovaimo juuri sitä kovasti vaatinut, että pitäisi tyytyä compactiin pienemmällä koneella. Itse jonkun arvostelun satuin autolehdestä lukemaan, niin tuota 316i haukuttiin vähän tehottomaksi. Itsellä tällä hetkellä auto 125hv koneella, joka ei enää tunnu miltään kovinkaan tehokkaalta. Tosin tiedä sitten mitä tuosta 325ti:n koneen tehosta oikeasti tulee hyödynnettyä, siinä mielessä edellinen kirjoittaja kyllä puhuu asiaa. Pitää kyllä ehdottomasti silti ajaa myös tuo 316ti koneella oleva compact. 4000e:n hintaero alkaa olemaan jo sitä luokkaa, että vaihtoehto bemarista pienemmällä koneella otetaan huomioon. Avovaimo kovasti haluaa tietää bemarin talviajo-ominaisuuksista - onko siitä jotain erityistä sanottavaa?
Periaatteessa autoon olisi mahdollista sijoittaa noin 25 000e. Mielelläni otan vastaan autoehdotuksia. Onkohan tuollaista 325ti compactia järkevää alkaa havittelemaan Saksasta?Itsellä pikkukoneinen vm. 2004. Noin 55 tuhatta mittarissa. Uutena ostin, eikä ainoatakaan vikaa ole ilmennyt. Tuttavan vastaavassa, mutta pari vuotta vanhemmassa moottorin Valvertonic -järjestelmään tuli jotain ongelmaa ja korjaaminen maksoin yli 1000 euroa. Tämä on kuulemma mallin ainoa varsinainen tyyppivika, mutta melko harvinainen sekin, joten ei kannata hirveästi murehtia. Viaton ja vaivaton auto, ainakin tämä minun.
Talviominaisuuksia itsekin epäilin ostaessa. Aiemmin on tullut omistettua c-sarjan mese, missä ei ollut luistonestoa ja auto oli liukkailla niin kamala ajaa, että vaimo vaati auton vaihtoa heti ensimmäisenä talvena.
Tässäkin suhteessa BMW on ylitttänyt odotukset. Vakiona oleva luistonrajotin tekee ajosta erittäin turvalisen tuntuista. Rajotin antaa perän luistaa ihan hiukan, jotta tyhmempinkin kuski tajuaa, että nyt on todella liukasta. Jos peilijäällä painaa kaaasun pohaan, niin rajotin katkaisee tehot. Eli autolla on todella vaikea ajaa liukkaalla ojaan. Takavetoisuudesta on talvella lisäksi se hyöty, että auto ei puske etuvetoisten tapaan.
Kesällähän takavetoinen on sitten kaikissa mahdollisissa suhteissa etuvetoista etevämpi. Pientä kääntösädettä osaa todella arvostaa parkkihalleissa.
Varusteista: Itse pistin autoon automatti-ilmastoinnin, nahkapäällysteisen urheiluohjauspyörän (se maksoi alle 200, mutta on huomattavasti miellyttävämpi käsissä) ja sisustaan alumiinilistat, ettei auto olisi niin synkän musta. Automaatti-ilmastointia suosittelen, sillä tavallinen ilmastointi tuttavan bemussa vaatii jatkuvaa säätöä helteellä. Muita lisävarusteita en ole itse kaivannut. Autossahan on ilmastointia lukuunottamatta kaikki oikeasti tarpeellinen vakiona.
Moottorista: 316 riittää normaaliin ajoon. Itse asiassa auto tuntuu hyvinkin pirteältä 100-140 nopeuksissa eli ohitustilanteissa. Ei se silti mikään tykki ole. Muutaman kerran on tullut mietittyä olisiko pitänyt ostaa uuden 316 asemesta pari vuotta vanha 325 ti. Uutenahan niiden hintaero oli yli 15000. Käytettyinä hintaeroa on ainoastaan noin viisi tonnia, joten jos itse hankkisin nyt käytetyn niin etsisin hyvän 325:n. Mutta en Saksasta, sillä sen eteenpäinkauppaamisessa menettää kaiken ostaessa saavutetun hintaedun, eikä saksantuliaisten mittarilukemista tai huoltokirjoista voi koskaan olla varma.
Muun muassa ebaysta saa täyttämättömiä huoltokirjoja muutamallla kymmenellä eurolla ja kekseliäs autokauppias kyllä hoitaa siihen vähennettyä kilometrilukemaa vastaavat huoltoleimat. Laatuautot eivät kulu kovinkaan paljoa sisältä ensimmäisten satojen tuhansien aikana, jos ne ajeta lyhyen ajan sisällä.
Unohda se Audi. Ajo-ominaisuuksiltaan hyvää Golf-luokkaa, mutta ei mikään BMW. - Lyrica
_JTY_ kirjoitti:
Hyvä kun keskusteluun on osallistunut henkilöitä, jotka omistavat compactin. Mielelläni kuulisin lisää kommentteja esim. bemarin huollosta ja compactin tyyppivioista(lähinnä se että osaan tsekata peruskohdat, että en ihan sutta osta). Helposti tulee vaan kiinnitettyä huomiota niihin hyviin puoliin, itsellä tuo autokuume sitä luokkaa, että en toimi ihan objektiivisesti. Lisäksi mielelläni kuulisin niistä lisävarusteista, joista kannattaa maksaa sekä niiden tarpeellisuudesta yms. turhamaisuudesta. =)
Toisena vaihtoehtona on 2004 audi A3.. Tosin tässä kuolannut 325ti bemaria viimeiset 2 vuotta, joten en usko kovin helposti että Audia taloon ostetaan.
Itse asustelen tällä hetkellä melko syrjässä, joten pääkaupunkiseudun bemaritarjontaan en pääse oikein lähiviikkoina tutustumaan. Tässä lähipaikkakunnilakaan ei satu olemaan yhtään compactia myynnissä - prkl kun ei pääse vielä koeajamaan ko. autoa. Tosin tullut kyllä -01 320, 330 d, sekä -99 530 d bemarilla ajettua, joten joku käsitys bemarista on. Aina muuten kun on istunut bemarin rattiin, ymmärtää sen miksi jotkut ovat valmiita sijoittamaan autoon 50 000e. =)
Tässä avovaimo juuri sitä kovasti vaatinut, että pitäisi tyytyä compactiin pienemmällä koneella. Itse jonkun arvostelun satuin autolehdestä lukemaan, niin tuota 316i haukuttiin vähän tehottomaksi. Itsellä tällä hetkellä auto 125hv koneella, joka ei enää tunnu miltään kovinkaan tehokkaalta. Tosin tiedä sitten mitä tuosta 325ti:n koneen tehosta oikeasti tulee hyödynnettyä, siinä mielessä edellinen kirjoittaja kyllä puhuu asiaa. Pitää kyllä ehdottomasti silti ajaa myös tuo 316ti koneella oleva compact. 4000e:n hintaero alkaa olemaan jo sitä luokkaa, että vaihtoehto bemarista pienemmällä koneella otetaan huomioon. Avovaimo kovasti haluaa tietää bemarin talviajo-ominaisuuksista - onko siitä jotain erityistä sanottavaa?
Periaatteessa autoon olisi mahdollista sijoittaa noin 25 000e. Mielelläni otan vastaan autoehdotuksia. Onkohan tuollaista 325ti compactia järkevää alkaa havittelemaan Saksasta?Olen käynyt määräaikaishuolloissa kolmella eri paikkakunnalla Suomessa eikä mistään ole mitään pahaa sanottavaa. Asiat ovat hoituneet odotetulla tavalla, itsellä oli vm 2003:ssa mukana ilmaiset huollot 80.000 km asti.
Talvella ei ole ollut mitään ongelmia. Jos on tarvetta joskus päästellä lujempaakin niin DSC:n merkkivalon vilkkuminen merkitsee sitä, että fysiikan rajat alkavat tulla vastaan. Ajonvakautus huomaa nuo silloin kun perstuntuma on vielä autuaan huoleton. En ole mikään kaahailija, joskus vaan rauhallisella tieosuudella työmatkalla on tullut vähän kiire.
Etutukivarret lienevät myös BMW:n tyyppivika. Kolmessa vuodessa ei välttämättä vielä mitään vahinkoa ole tullut, mutta asiasta voi kysyä myyjältä. Minulla on pienin Compact 316ti ja sillä pärjää varsin hyvin, ohituskiihtyvyyskin on kohtuullinen. Näin ollen mietityttää, onko 325ti:ssä sellaista potentiaalia, jota Suomen oloissa tulisi tarvitsemaan.
Tehdaslisävarusteet lienevät aika lailla sinetöidyt jos kyseessä on 2003 vm. Jos on lapsia niin ISOFIX-kiinnitystä ei taida olla vakiona Compactissa, sen saa kyllä takapenkille. Jos itse olisin vastaavaa peliä ostamassa niin varmasti yrittäisin saada vielä jonkinlaisen huoltosopimuksen kaupanpäälle. - _JTY_
Lyrica kirjoitti:
Olen käynyt määräaikaishuolloissa kolmella eri paikkakunnalla Suomessa eikä mistään ole mitään pahaa sanottavaa. Asiat ovat hoituneet odotetulla tavalla, itsellä oli vm 2003:ssa mukana ilmaiset huollot 80.000 km asti.
Talvella ei ole ollut mitään ongelmia. Jos on tarvetta joskus päästellä lujempaakin niin DSC:n merkkivalon vilkkuminen merkitsee sitä, että fysiikan rajat alkavat tulla vastaan. Ajonvakautus huomaa nuo silloin kun perstuntuma on vielä autuaan huoleton. En ole mikään kaahailija, joskus vaan rauhallisella tieosuudella työmatkalla on tullut vähän kiire.
Etutukivarret lienevät myös BMW:n tyyppivika. Kolmessa vuodessa ei välttämättä vielä mitään vahinkoa ole tullut, mutta asiasta voi kysyä myyjältä. Minulla on pienin Compact 316ti ja sillä pärjää varsin hyvin, ohituskiihtyvyyskin on kohtuullinen. Näin ollen mietityttää, onko 325ti:ssä sellaista potentiaalia, jota Suomen oloissa tulisi tarvitsemaan.
Tehdaslisävarusteet lienevät aika lailla sinetöidyt jos kyseessä on 2003 vm. Jos on lapsia niin ISOFIX-kiinnitystä ei taida olla vakiona Compactissa, sen saa kyllä takapenkille. Jos itse olisin vastaavaa peliä ostamassa niin varmasti yrittäisin saada vielä jonkinlaisen huoltosopimuksen kaupanpäälle.No niin, kiitos taas vastanneille.
En ole vielä päässyt koeajolle, mutta mahdollisesti nyt viikonloppuna tulee lähdettyä tuolla Lappeenrannassa käymään. Siellä sattuu Auto-Sunilla olemaan ihan mukavasti bemareita myynnissä. Pääsee testaamaan samassa liikkeesä molemmat Compactit.
Tässä nyt ihan viimepäivinä yhdeksi vaihtoehdoksi on noussut myös BMW 318 Ci Coupe -03, jonka hinta pyörii tuossa 25 000e:n pinnassa. Onko Compactin ja Ci Coupen alustassa jotain isoja eroja?
Tässä kiireiden johdosta ei oikein ole ollut vielä aikaa lukea noita autolehtiä tarkemmin, mutta ennen varsinaista auton ostamista kyllä pitää lukea nuo lainaamani TM:t ja Tuulilasilehdet. Ihan OK arvosteluja silti näyttää tuosta Compactista löytyvän, vaikka tuo prkl:n Audi A3 laittaakin välillä liikaakin kampoihin.
Tuttavalla oli muuten sellainen -98 mallinen BMW Compact, siinä ainakin talviajo-ominaisuudet olivat todella huonot ja tuttavani vaimo ei talvella uskaltanut juuri bemarin rattiin. Tainnut silti tuo luistonesto ja alusta parantua tuosta aikaisemmasta versiosta. Tässä lisäksi kuulin jotain tornihuhuja Compactin keveydestä ja siitä, että sitä ei kannata osaksi tämän takia ostaa tällä isommalla konella, lisäksi kuluvat osat kuluvat huomattavasti nopeammin tässä isommalla konella varustetussa Compactissa(riippu kyllä ihan ajotyylistä?!).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275