Vauvan herättäminen yöllä syömään!

pr74

Kannattaako 2 viikkoista vauvaa herättää yöllä syömään? Synnytyssairaalassa neuvottiin imettämään 4 tunnin välein, mutta milloin siirrytään vauavan omaan tahtiin? Lapsi syö sekä rintamaitoa- että Nan- korviketta?

6

2935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

jos on ihan täysi aikainen vauva ja painaa yli 3kg niin ei periaatteessa tarvii herättää. ite en kuitenkaan antaisi yli 6h mennä.

• herättää

meillä sanottiin keskolassa että vauvaa ei tarvitse yöllä herättää.kyllä itse sitten herää jos on nälkä.ja meillä oli vielä pieni vauva(sairaalasta lähdettäessä 2480g,muistaakseni).

• herätettiin

Varsinkin jos lapsessa ollut keltaisuutta ja bilirubiiniarvot koholla, voi väsyttää lasta niin, ettei itse herää normaalisti syömään.

• paino

nousee ihan normaalisti ei tarvitse herätellä syömään.

• äiti05

meillä pojan bilirubiini arvot olivat synnytyssairaalassa hiukan koholla ja painoa oli 3,5 kg eli ihan normaalisti. Käskivät sairaalassa syöttää vauvaa 3 tunnin välein, Bilirubiiniarvon kohoamisen ja hoikan olemuksen vuoksi, ja jotta oppisi syöntirytmin. Me teimme kyllä täysin neuvojen mukaan, joka joskus (varsinkin yöllä!) oli hiukan väsyttävää. Otimme mieheni kanssa vuoroja; illalla pumppasin maitoa talteen yöruokailua varten. Itse syötin pojan klo 00.00 ja mieheni heräsi klo 3.00 antamaan pumppaamani rintamaidon, sain nukkua klo 6.00 asti, joka oli kyllä tarpeen. Mielestäni on ihan hyvä jossain määrin ainakin noudattaa ammattilaisten neuvoja, oman jaksamisen ja muut seikat kuitenkin huomioiden. Tämä toimi meillä.

• ohjetta

Itselläni 3200grammainen vauva syntyessään, täysin terve muuten mutta bilirubiinihiukan koholla ja tipan keltainen viikon ikäisenä. lLääkärin ohje oli että suositus on kolmen tunnin välein syöttämiseen mutta hänen mielestään ei ole vauvaa järkevä herättää vaan kyllä vauva herää kun on nälkä. Tätä ohjetta itse noudatin, sairaalasta kotiin tultuamme vauva (3vrk ikäinen) alkoi nukkumaan yönsä niin että illalla kun nukahti nukkui 8-10 tuntia, söi ja nukkui vielä 2-3 tuntia. Nyt lapsi 6kk ja 9kiloa ja nukkuu edelleen samalla tavalla. Hyvin on kasvanut ja on edelleen pelkällä rintaaidolla, pian alamme totuttelemaan soseisiin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5805
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5318
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      91
      3248
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57