Kannattaako 2 viikkoista vauvaa herättää yöllä syömään? Synnytyssairaalassa neuvottiin imettämään 4 tunnin välein, mutta milloin siirrytään vauavan omaan tahtiin? Lapsi syö sekä rintamaitoa- että Nan- korviketta?
Vauvan herättäminen yöllä syömään!
6
2921
Vastaukset
- .....
jos on ihan täysi aikainen vauva ja painaa yli 3kg niin ei periaatteessa tarvii herättää. ite en kuitenkaan antaisi yli 6h mennä.
- herättää
meillä sanottiin keskolassa että vauvaa ei tarvitse yöllä herättää.kyllä itse sitten herää jos on nälkä.ja meillä oli vielä pieni vauva(sairaalasta lähdettäessä 2480g,muistaakseni).
- herätettiin
Varsinkin jos lapsessa ollut keltaisuutta ja bilirubiiniarvot koholla, voi väsyttää lasta niin, ettei itse herää normaalisti syömään.
- paino
nousee ihan normaalisti ei tarvitse herätellä syömään.
- äiti05
meillä pojan bilirubiini arvot olivat synnytyssairaalassa hiukan koholla ja painoa oli 3,5 kg eli ihan normaalisti. Käskivät sairaalassa syöttää vauvaa 3 tunnin välein, Bilirubiiniarvon kohoamisen ja hoikan olemuksen vuoksi, ja jotta oppisi syöntirytmin. Me teimme kyllä täysin neuvojen mukaan, joka joskus (varsinkin yöllä!) oli hiukan väsyttävää. Otimme mieheni kanssa vuoroja; illalla pumppasin maitoa talteen yöruokailua varten. Itse syötin pojan klo 00.00 ja mieheni heräsi klo 3.00 antamaan pumppaamani rintamaidon, sain nukkua klo 6.00 asti, joka oli kyllä tarpeen. Mielestäni on ihan hyvä jossain määrin ainakin noudattaa ammattilaisten neuvoja, oman jaksamisen ja muut seikat kuitenkin huomioiden. Tämä toimi meillä.
- ohjetta
Itselläni 3200grammainen vauva syntyessään, täysin terve muuten mutta bilirubiinihiukan koholla ja tipan keltainen viikon ikäisenä. lLääkärin ohje oli että suositus on kolmen tunnin välein syöttämiseen mutta hänen mielestään ei ole vauvaa järkevä herättää vaan kyllä vauva herää kun on nälkä. Tätä ohjetta itse noudatin, sairaalasta kotiin tultuamme vauva (3vrk ikäinen) alkoi nukkumaan yönsä niin että illalla kun nukahti nukkui 8-10 tuntia, söi ja nukkui vielä 2-3 tuntia. Nyt lapsi 6kk ja 9kiloa ja nukkuu edelleen samalla tavalla. Hyvin on kasvanut ja on edelleen pelkällä rintaaidolla, pian alamme totuttelemaan soseisiin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579