Guy 33

tietoa

Hei,

Kiinnostaisi kuulla kommentteja veneestä Guy 33. Eniten kiinnostaa kommentit / kokemukset laadusta ja purjehdusominaisuuksista. Ulkonäköä ei tarvitse kommentoida.

15

13768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XXXXXX

      Minulla oli aikoinaan Guy33. Veneeni oli varustettu OMC saildrive:lla ja sen takia kohtuullisen kevyt. Todellinen nautinto purjehtia, hyvä tasapaino ja kantaa purjeet hyvin. Runko on hyvin rakennettu ja köli kestää kolhujakin. Ajoin spinnulla kivelle yli 7 solmun nopeudella (täyspysähdys) eikä muita vaurioita kun mitä moukarilla ja pakelilla saa korjattu lyjykälissä. Laipiot johon rustit kiinitetty jouduin kiinittämään uudelleen itämeripurjehduksen jälkeen (32 m/s ja pahin aalokko mitä eläessäni olen nähnyt).
      Istumakaukalon turkissa oleva luukku konehuoneeseen vuosi vettä kovassa kelissä mutta asia korjaantui kun löysin sopiva kumilista Etolasta.
      Jos itse joutuisin valitsemaan nykyistä pienempi vene olisin taipuvainen ostamaan hyväkuntoisen Guy 33:n, niin hyvänä pidän sitä.
      Hinta-/laatusuhde lienee kuitenkin todella kohdallaan, -onhan saatavilla olevat kuitenkin aika iäkkäitä.
      Muista kuitenkin että moottorin kunto on aika ratkaiseva ja että Guy 33 vaatii hyvät purjeet muuten ilo on kysenalainen.

      • purjehtinut

        Kerrankin Itämerellä oli ainakin 59 m/s ja 24 metrin korkuiset aallot, ja silloin piti vaihtaa eteen pienempi keulapurje mutta muuten on aina kuljettu spinnulla. Niin hyvä vene se on.


    • xxxxpirkko

      Isännällä oli tollanen ja se sulki minut aina keulapiikkiin ja purjehti n. 20 solmun vauhteja 60-luvulla.

    • vastauksia

      Täällä vastailee häiriintynyt XXXXXX ja Sir BB, no Sir BB:n jutuissa on kuitenkin jotain viisauksia toisin kuin x henkilön.

    • Hyvä purjehtia. XXXXXX:n mainitsemat ongelmat oli minullakin. OMC välttäisin kun ruttoa.
      Sisätilat OK mutta säylytystiloja puuttuu.

      • kysyä täällä

        aikaisempi kommentti oli kyllä sangen oikeaan osunut. kysyt mistä tahansa veneestä tietoja, niin bavarian myyntimiehet iskevät. osoittaa varsin huonoa makua


    • Bav...

      Eipä ole kehumista tuossa Guyssa, itsevalmisteita suurin osa ja laatu sen mukaista.
      Kannattaisi ehkä satsata vähän lisää ja ostaa esim. Bavaria 33/30, tilaa ja laatua.

      • XXXXXX

        Ei millään pahalla, mutta kysymys oli "Kiinnostaisi kuulla kommentteja veneestä Guy 33. Eniten kiinnostaa kommentit / kokemukset laadusta ja purjehdusominaisuuksista. Ulkonäköä ei tarvitse kommentoida".
        Bavaria on ihan OK mutta ei sen purjehdusominaisuuksista voi puhua edes samana päivänä!
        Kokeilkaa jäbäkät! ero on kun yö ja päivä.


      • YYYYYYY
        XXXXXX kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta kysymys oli "Kiinnostaisi kuulla kommentteja veneestä Guy 33. Eniten kiinnostaa kommentit / kokemukset laadusta ja purjehdusominaisuuksista. Ulkonäköä ei tarvitse kommentoida".
        Bavaria on ihan OK mutta ei sen purjehdusominaisuuksista voi puhua edes samana päivänä!
        Kokeilkaa jäbäkät! ero on kun yö ja päivä.

        Viestistäsi saa käsityksen, että Gay 33 olisi parempi purjehtimaan kun uusi B33. Herää pahvi!


      • kiihtyä
        YYYYYYY kirjoitti:

        Viestistäsi saa käsityksen, että Gay 33 olisi parempi purjehtimaan kun uusi B33. Herää pahvi!

        joku vain yrittää päästä epätoivoisesti eroon homeisesta Guystään. Niin monta kertaa on tullut ohitettua Guy33 pienemmillä ja isommilla veneillä, että nopeus on tullut testatuksi ja huonoksi havaituksi.


      • ihmetellyt
        YYYYYYY kirjoitti:

        Viestistäsi saa käsityksen, että Gay 33 olisi parempi purjehtimaan kun uusi B33. Herää pahvi!

        Lys-kertoimet tietysti ovat hieman epätarkkoja nopeusvertailuun, mutta bavaraia 33 cruiserin lys on 1,13, guy 33 1,14, joten periaatteessa Guy on hieman nopeampi. ero Bavaria 30 cruiseriin vielä suurempi. turha selittää mitään vanhasta konstruktiosta.


      • Joakim
        ihmetellyt kirjoitti:

        Lys-kertoimet tietysti ovat hieman epätarkkoja nopeusvertailuun, mutta bavaraia 33 cruiserin lys on 1,13, guy 33 1,14, joten periaatteessa Guy on hieman nopeampi. ero Bavaria 30 cruiseriin vielä suurempi. turha selittää mitään vanhasta konstruktiosta.

        Mistäs löysit tuon 1,13? Ainakin Päijännepurjehduksessa oli yksi B33 tuolla luvulla, mutta ilman spinnua eli spinnun kanssa oikea luku olisi 1,16. LYS-taulukosta löytyy 1,16 1998 suunnitellulle Bavaria 34:lle. Uusi 33 on tuskin ainakaan hitaampi.

        Aika harvassa on alkuunkaan tosissaan Bavarialla (ja Guy) 33:lla kisanneet, joten todellinen vauhtipotentiaali on tuntematon.


      • nopeuksista
        Joakim kirjoitti:

        Mistäs löysit tuon 1,13? Ainakin Päijännepurjehduksessa oli yksi B33 tuolla luvulla, mutta ilman spinnua eli spinnun kanssa oikea luku olisi 1,16. LYS-taulukosta löytyy 1,16 1998 suunnitellulle Bavaria 34:lle. Uusi 33 on tuskin ainakaan hitaampi.

        Aika harvassa on alkuunkaan tosissaan Bavarialla (ja Guy) 33:lla kisanneet, joten todellinen vauhtipotentiaali on tuntematon.

        taitaa mennä eipäs-juupas tasolle, kuten yleensä. mutu-pohjaiset heitot uusien bavaria cruisereiden nopeudesta kaikissa mahdollisissa yhteyksissä kun jäävät toistaiseksi vahvistamatta.
        tarkistin avomeripurjehtijoiden sivuilta orc-clubin mittakirjoja, ja seuraavia suuntaa antavia lukuja jäi mieleen. Guy 33, GPH 684,2-691,5. Bavaria 36 GPH 697,9

        36 purjeala 67 m2, uppouma 4,7 tonnia
        33 purjeala 57,3 m2, uppouma 5,47 tonnia
        30 purjeala 51,43 m2, uppouma 4,4 tonnia

        Todellista vertailua lienee tällä palstalla turha suorittaa, mutta asiallisiin kysymyksiin heitetyt bavarian myyntiprovot tuntuvat sangen lapsellisilta, etenkin kun argumenttina käytetään nopeutta. sama koskee kysyttävän veneen ja uuden bavarian noin kaksinkertaista hintaeroa.

        Ostaakoon kukin veneen omiin tarpeisiinsa ja resurssiensa mukaan ja käyttäköön sitä purjeilla tai moottorilla - ihan taitojensa ja mieltymystensä mukaan


      • Joakim
        nopeuksista kirjoitti:

        taitaa mennä eipäs-juupas tasolle, kuten yleensä. mutu-pohjaiset heitot uusien bavaria cruisereiden nopeudesta kaikissa mahdollisissa yhteyksissä kun jäävät toistaiseksi vahvistamatta.
        tarkistin avomeripurjehtijoiden sivuilta orc-clubin mittakirjoja, ja seuraavia suuntaa antavia lukuja jäi mieleen. Guy 33, GPH 684,2-691,5. Bavaria 36 GPH 697,9

        36 purjeala 67 m2, uppouma 4,7 tonnia
        33 purjeala 57,3 m2, uppouma 5,47 tonnia
        30 purjeala 51,43 m2, uppouma 4,4 tonnia

        Todellista vertailua lienee tällä palstalla turha suorittaa, mutta asiallisiin kysymyksiin heitetyt bavarian myyntiprovot tuntuvat sangen lapsellisilta, etenkin kun argumenttina käytetään nopeutta. sama koskee kysyttävän veneen ja uuden bavarian noin kaksinkertaista hintaeroa.

        Ostaakoon kukin veneen omiin tarpeisiinsa ja resurssiensa mukaan ja käyttäköön sitä purjeilla tai moottorilla - ihan taitojensa ja mieltymystensä mukaan

        Saksasta löytyy ORC Club todistuksista seuraavat GPH:t
        B33: 694.7
        B36: 673.2

        http://www.dsv.org/PDF/club06_7.pdf

        Bavaria 36:lle löytyy myös ~660 arvoja. Tällöin syväys on 1,95 m. Suomen ainoa mitattu B36 oli ~1,7 m kölillä.


    • kohtuullista vauhtia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe