kwondokat on maailman kovimpia

fight master

oon itekin lajin harrastaja.

19

4375

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooo-o

ja kaikki pelkää, varsinkin nuoret naiset!

Taekwondo-opettaja oikeuteen

Kihlakunnansyyttäjä Päivi Markus syyttää tänään maanantaina Oulun käräjäoikeudessa alkavassa pedofiilioikeudenkäynnissä oululaista taekwondo-valmentajaa useista lapsen seksuaalisista hyväksikäytöistä, seksuaalisista hyväksikäytöistä, raiskauksesta ja raiskauksen yrityksestä.

Markus vaatii 32-vuotiaalle miehelle "merkittävän pituista" ehdotonta vankeusrangaistusta. Sekä lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä että seksuaalisesta hyväksikäytöstä on enimmäisrangaistus neljä vuotta vankeutta. Lopullinen kokonaisrangaistus voi olla pitempikin, koska syytekohtia on kaikkiaan 22.

Kaikkiaan15 päivää kestävä oikeudenkäynti käydään suljetuin ovin. Oikeudenkäyntiaineisto on julistettu salaiseksi haastehakemusta myöten. Menettelyllä halutaan suojella nuoria asianomistajia julkisuudelta.

Ensimmäisenä oikeudenkäyntipäivänä syyttäjä esittää syytteensä, johon syytetyn puolustus vastaa. Asianomistajat esittävät sen jälkeen korvausvaatimuksensa. Asianomistajia on kaikkiaan 12.

Loppulausunnot luetaan viimeisenä oikeudenkäyntipäivänä 13. syyskuuta. Markus uskoo, että tuomio jutussa annetaan myöhemmin kansliapäätöksenä.

Satoja tekoja

Kyseessä on yksi Suomen laajimmista seksuaalirikosoikeudenkäynneistä. 22 syytekohtaa sisältää kaikkiaan 799 yksittäistä tekoa. Ne ovat tapahtuneet vuosien 1997 ja 2005 välisenä aikana eri puolilla Pohjois-Suomea. Osa uhreista oli 14--15-vuotiaita. Valtaosa syytteessä luetelluista teoista koskee kuitenkin aikaa, jolloin uhrit olivat 16--17-vuotiaita. Kaikki olivat tyttöjä.

Syytetty on kiistänyt syyllistyneensä rikoksiin. Hän väittää niiden olleen normaaleja seurustelusuhteita, joihin ei ole liittynyt painostusta eikä hyväksikäyttöä. Mies on ollut vangittuna tammikuusta alkaen, ja hänen omaisuuttaan on määrätty takavarikkoon noin 100 000 euron edestä mahdollisten vahingonkorvaussaatavien turvaamiseksi.

Miestä epäillään lisäksi useiden satojen tuhansien eurojen talousrikoksista. Jutun tutkinta jatkuu edelleen.

Arvostettu asema

Miehen epäillään käyttäneen seksuaalirikoksissaan hyväkseen omaa arvostettua asemaansa opettajana ja valmentajana. Taekwondo-yhteisöissä on hyvin tiukka arvojärjestys: lajin harrastajat vannovat valan, joka korostaa valmentajien ja ylempien vöiden kunnioittamista.

Syytetty on saavuttanut viiden danin mustan vyön, ja lisäksi hänellä on useita arvokisamitaleita. Jutun esitutkinnassa on selvinnyt, että mies on toiminut harkitusti ja järjestelmällisesti. Kaikissa teoissa on toistunut sama kaava, jonka yksityiskohtia juttua tutkinut keskusrikospoliisin Oulun yksikkö ei ole paljastanut.

Useimmissa tapauksissa kyse on ollut vuosia jatkuneesta hyväksikäytöstä. Mies tallensi tekojaan salaa videonauhoille. Poliisi on takavarikoinut häneltä erilaisia tallenteita useiden kymmenien tuntien ajalta. Näistä nauhoista poliisille selvisi kahdeksan vuotta kestäneen toiminnan todellinen laajuus.

Epäillyt rikokset paljastuivat lajin harrastajilta saadun vihjeen ja poliisin oman tiedustelun ansiosta. Muita epäiltyjä ei tutkinnan aikana paljastunut. Kukaan asianomistajista ei ole kertonut, että urheiluseuran muut valmentajat tai opettajat olisivat syyllistyneet hyväksikäyttöön.

• kerroit

Nyt voin nukkua yöni rauhassa, kun tämä kaikilla foorumeilla väännetty ikiaikojen vanha aihe on ratkaistu. Vastaus on siis tae-kwon-do. Kiitos sinulle!

• medianäkyvyys

PSU.YLE:

" Oululainen taekwondo-opettaja kiisti Oulun käräjäoikeuden tiedotteen mukaan pääosin syytteet ja korvausvaatimukset laajassa lasten seksuaalisessa hyväksikäyttöjutussa. Taekwondo-opettaja on syytteessä muun muassa raiskauksesta ja lasten hyväksikäytöistä.

Tapauksen käsittely alkoi tänään Oulun käräjäoikeudessa. Asianomistajia jutussa on toistakymmentä ja yksittäisiä tekoja lähes 800. Syyttäjä vaatii jutussa merkittävää vankeusrangaistusta. Jutun käsittelyä jatketaan keskiviikkona.

Asianomistajia kuullaan ilman syytetyn läsnäoloa. Syytettyä kuullaan jokaisen asianomistajan kuulemisen jälkeen erikseen. "

• kovia nussimaan

lapsia. ei taida olla kovempaa nussijaa kuin tää oulun kaveri 800 keissiä lienee epävirallinen SE ellei peräti ME. vai löytyykö tae-kwon-dokoista vieläkin pätevämpi pedoja?

• Sipedex
        kovia nussimaan kirjoitti:

lapsia. ei taida olla kovempaa nussijaa kuin tää oulun kaveri 800 keissiä lienee epävirallinen SE ellei peräti ME. vai löytyykö tae-kwon-dokoista vieläkin pätevämpi pedoja?

...eipä yleistetä ei kaikki taekwondon harrastajat ole pedofiilejä. Vain ITF taekwon-do opettajat ovat.

• ....
        Sipedex kirjoitti:

...eipä yleistetä ei kaikki taekwondon harrastajat ole pedofiilejä. Vain ITF taekwon-do opettajat ovat.

Totta. Ja kaikkien itävaltalaisten miesten etunimi on Adolf ja heillä on hassut pikku viikset.

• uusi metodi?
    • thai-nyrkkeilylle

Tuli näköjään melkein tippa linssiin thai-nyrkkeilijälle näiden tkd-ottelijan kovista potkuista. Muistetaan vielä, ettei ottelussa saanut näemmä lyödä päähän eikä käyttää kyynärpäitä tai polvia.

Miksiköhän pyyhe kuitenkin heitettiin kehään kun tkd on niin kova laji?

http://www.youtube.com/watch?v=sk7O8ELJDvU

• Lihava Ninja

Jos Hämähäkkimies ja Batman tappelis ni kumpi voittais?

• Hämppy pämppy
        Lihava Ninja kirjoitti:

Jos Hämähäkkimies ja Batman tappelis ni kumpi voittais?

Koska se on paljon vahvempi, nopeampi ja sillä on se ennakoiva vaisto ;)

• kepuli

Johtuisiko siitä, että toinen kaveri potkii jatkuvasti jalkoihin ja polviin, joka on tkd:ssä kiellettyä. Niin ollen noin matalien potkujen torjuntojakaan ei paljon opetella.

• tarkottaa
        kepuli kirjoitti:

Johtuisiko siitä, että toinen kaveri potkii jatkuvasti jalkoihin ja polviin, joka on tkd:ssä kiellettyä. Niin ollen noin matalien potkujen torjuntojakaan ei paljon opetella.

vain sitä ettei tkd pärjää thai-nyrkkeilylle.

• kepuli
        tarkottaa kirjoitti:

vain sitä ettei tkd pärjää thai-nyrkkeilylle.

Niin eikä thainyrkkeilijä taekwondokalle, jos otetaan taekwondon säännöt jne. Esim. vapaaotteluissa thainyrkkeilijä olisi nopeasti kylmänä.

• ...on hyvä...

kun kerroit meillekin. Onnea vaan.

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl

ei lajista tai tyylistä. Olen nähnyt shotokan-tyypin tyrmäävän kempokan, ja kyokushinkai-tyypin tyrmäävän kung fu -ottelijan. Olen nähnyt myös n. 70v aikido -tyypin pakottavan nuoren hyväkuntoisen karatekan luovuttamaan nivellukolla. Kyse on aina henkilöstä, ei lajista, eikä tyylisuunnasta.

• Hapkido_Boy

sitä paitsi onko kwondoka ollut koskaan vapaaottelussa tai K-1 otteluissa?, MMA ROCKS!

• Tiedä _ tämä

On.

• faktaaaaa
        Tiedä _ tämä kirjoitti:

On.

ei oo

• Hujutsu

Nythän yks näistä kovista pantiinkin vankilaan...toivittavasti siellä on sellaisia kavereita jotka vähän kouluttaa tätä kovista.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5299
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3460
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2870
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      58
      2686
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      173
      2365
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2157
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1899
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1865
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1401
    Aihe