Neitokainen hädässä

Olisiko tämä oikea paikka kysyä tuulilasi-asiaa? Huomasin , että auton etulasissa on särö, joka minun mielestäni on pidentynyt aikas äkkiä n.25-30cm:ksi. Olisiko syytä vaihtaa lasi mitä pikimiten vai voiko/kannattaako sitä lähteä korjauttaan? Eikö tälläinenkin ole mahdollista? Minkälaiseksi muodostuu kustannukset yleensä näissä jutuissa?
Onko tälläiset kysymykset sellaisia, että pitäisi kirjoittaa "merkkikohtaiselle-sivulle"?

9

1742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkökentässä?

Itselläni lähti halkeamaan alareunasta, painelin samantien kun huomasin lähimpään autolasiliikkeeseen. Siellä "käänsivät" halkeaman takaisin alareunaan ja se sitten siitä, eikä edes maksanut mitään!

Jos se halkeama ei ole näkökentässä, niin ei se sitten haittaa katsastuksessa, eikä tietty muutenkaan.

• *MURUKULTA*

näkökentässä, oikeassa reunassa alhaalla. Olisiko kivi käynyt, on tullut ajeltua sorateillä. Se vähän mietityttä, kun tuntuu etenevän "nopeesti". Olen nähnyt sellaisia säröjä jotka on pysyneet samanlaisina pitkiä aikoja.

• lasissa

Uusin sääntö katsastuksessa tuulilasista on:
        jos halkeama on läpi lasin niin aina
        hylätään(liimalaseissa=kantava rakenne)

• autoilijaneiti

Mitä aikaisemmin särön korjaa niin sitä todennäköisemmin se ei lähde leviämään. Itse henk.kohtaisesti kävin "porauttamassa" ja maksoi noin 40,-. Halkeama kuitenkin jatkoi leviämistä, mutta onneksi työssä oli takuu ja sitä porattiin uudelleen ilmaiseksi eikä enää levinnyt.

Monen oon kuullut sanovan, ettei korjaamiset auta mutta ite oon nyt 2:sta autosta korjauttanut ja hyvin autto. Kannattaahan sitä ainakin kokeilla kun uusi lasi voi maksaa satoja euroja.

• golfisti2

Itse porautin golfiin niin maksoi 10€

• *MURUKULTA*

Pystykö kuka tahansa se poraan, vai onko parempi viedä merkkikorjamoon? Ja mikä on se raja ,kun kannattaa jo ajatella lasin kokonaan vaihtoa?

• fgfgfgfgfg

Lasinvaihto kannattaa samalla, jos on kulunut ja naarmuinen näkökentästä. Muuten riittää poraus, etenkin jos hintaluokka on lasinvaihtoa pienempi.

• porautettu. katsotaan kuinka käy! Edullinen käynti minusta, vain 13€ . Jos sillä pärjää, niin hyvä on. Takuuta siinä ei ole, mutta nyt sitten vain katsellaan ja toivotaan ettei se lähde siitä enään mihinkään leveemään. Kiitos kaikille! minä soittelen sitten taas, josko sopii..! :)

• jukka

ei pysty enää korjaamaan. lasin vaihto autosta riippuen n. 250-350 euroa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      89
      1027
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      722
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      604
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      546
    5. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      31
      469
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      48
      468
    7. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    8. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      41
      429
    9. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      421
    10. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      25
      418
    Aihe