Neitokainen hädässä

Olisiko tämä oikea paikka kysyä tuulilasi-asiaa? Huomasin , että auton etulasissa on särö, joka minun mielestäni on pidentynyt aikas äkkiä n.25-30cm:ksi. Olisiko syytä vaihtaa lasi mitä pikimiten vai voiko/kannattaako sitä lähteä korjauttaan? Eikö tälläinenkin ole mahdollista? Minkälaiseksi muodostuu kustannukset yleensä näissä jutuissa?
Onko tälläiset kysymykset sellaisia, että pitäisi kirjoittaa "merkkikohtaiselle-sivulle"?

9

1725

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkökentässä?

Itselläni lähti halkeamaan alareunasta, painelin samantien kun huomasin lähimpään autolasiliikkeeseen. Siellä "käänsivät" halkeaman takaisin alareunaan ja se sitten siitä, eikä edes maksanut mitään!

Jos se halkeama ei ole näkökentässä, niin ei se sitten haittaa katsastuksessa, eikä tietty muutenkaan.

• *MURUKULTA*

näkökentässä, oikeassa reunassa alhaalla. Olisiko kivi käynyt, on tullut ajeltua sorateillä. Se vähän mietityttä, kun tuntuu etenevän "nopeesti". Olen nähnyt sellaisia säröjä jotka on pysyneet samanlaisina pitkiä aikoja.

• lasissa

Uusin sääntö katsastuksessa tuulilasista on:
        jos halkeama on läpi lasin niin aina
        hylätään(liimalaseissa=kantava rakenne)

• autoilijaneiti

Mitä aikaisemmin särön korjaa niin sitä todennäköisemmin se ei lähde leviämään. Itse henk.kohtaisesti kävin "porauttamassa" ja maksoi noin 40,-. Halkeama kuitenkin jatkoi leviämistä, mutta onneksi työssä oli takuu ja sitä porattiin uudelleen ilmaiseksi eikä enää levinnyt.

Monen oon kuullut sanovan, ettei korjaamiset auta mutta ite oon nyt 2:sta autosta korjauttanut ja hyvin autto. Kannattaahan sitä ainakin kokeilla kun uusi lasi voi maksaa satoja euroja.

• golfisti2

Itse porautin golfiin niin maksoi 10€

• *MURUKULTA*

Pystykö kuka tahansa se poraan, vai onko parempi viedä merkkikorjamoon? Ja mikä on se raja ,kun kannattaa jo ajatella lasin kokonaan vaihtoa?

• fgfgfgfgfg

Lasinvaihto kannattaa samalla, jos on kulunut ja naarmuinen näkökentästä. Muuten riittää poraus, etenkin jos hintaluokka on lasinvaihtoa pienempi.

• porautettu. katsotaan kuinka käy! Edullinen käynti minusta, vain 13€ . Jos sillä pärjää, niin hyvä on. Takuuta siinä ei ole, mutta nyt sitten vain katsellaan ja toivotaan ettei se lähde siitä enään mihinkään leveemään. Kiitos kaikille! minä soittelen sitten taas, josko sopii..! :)

• jukka

ei pysty enää korjaamaan. lasin vaihto autosta riippuen n. 250-350 euroa

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19517
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      75
      6502
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6146
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      98
      5945
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      5799
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      100
      5678
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      5113
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4797
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      62
      4156
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3765
    Aihe