Sisäänmuuttoilmoitus

asioissa ongelmia

Elikkäs sisäänmuuttoilmoitus pitäis tehdä, mutta mihin? Ilmoitustaululla oli hieman liikaa noita yhteystietoja. Riittääkö hultoyhtiöön? Voiko lähettää ihan "vapaamuotoisen sähköpostilla"?

4

5787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elikkäs

Elikkäs teet muuttoilmoituksen postille ja maistraatille elikkäs puhelimella/netillä/menet postiin. Elikäs, jos täytät lomakkeen (yksi riittää), talonyhtiön elikkäs edustajalle riittää elikkäs kopio tuosta elikkäs talonmiehelle elikkäs huoltoyhtiölle tai elikkäs isännöitsijälle.

Googleta muuttoilmoitus

elikkäs

• taloyhtiöllä

on omat lomakkeet. Minä ainakin olen toimittanut talon muuttoilmoituksen isännöitsijälle. Hän kai sitten ilmoittaa huoltoyhtiölle, jotkä käyvät vaihtamassa oveen ja ilmoitustaululle oikean nimen. Olen seurannut naapuriani. Siitä muutti asukkaat pois kesäkuun lopussa,uudet asukkaat muuttivat heinäkuun alussa. Entisen asukkaan nimi on vielä ovessa sekä ilmoitustaululla (jos ei satu olemaan sitten samanniminen, harvinainen nimi). En tunne naapuriani, mutta tekisi mieli kysyä onko hän tehnyt taloon muuttoilmoituksen.

• ja elikkäs

Elikkäs siis täsmennän vielä
        - muuttoilmoitus Väestörekisteriin ja postiin (osoitteenmuutos) kannattaa tehdä postista saatavalla lomakkeella. Siinä lomakkeessa on määräajat ilmoitettu. Menee molemmille samalla kertaa eikä maksa mitään ja kun on kirjallisesti tehty, niin ei tule virheitä. Ilmoita kaikki muuttavat perheenjäsenet. Väestörekisterikeskus lähettää sinulle jonkun ajan kuluttua ilmoituksen vaäestötietojärjestelmään tehdystä muutoksesta.
        - käyt huoltoyhtiössä tekemässä ilmoituksen taloyhtiölle, niin käyvät vaihtamassa oveen ja porrastaululle oikean nimen. Siitä on myös se hyöty, että jos joskus unohdat avaimet sisään, niin huoltomies tulee avaamaan sulle oven, tosin maksua vastaan. Jos et ole tehnyt ilmoitusta taloyhtiölle, et pääse sisään. Ovet avataan vain talonkirjoilla oleville, ei muille.
        - ilmoitat osoitteesi muutoksen kaikille, jotka lähettävät sinulle esim. laskuja tai muuta postia. Postista saa maksuttomia osoitteenmuutoskortteja, joita voit lähetellä kavereille. Postisi käännetään uuteen osoitteeseen vain 1 kk, jos haluat lisää aikaa se maksaa.
        - kotivakuutus: ilmoita vakuutusyhtiölle sekä vakuutuspaikan että laskutusosoitteen muutos.

Elikkäs näin.

• bbbv
        taloyhtiöllä kirjoitti:

on omat lomakkeet. Minä ainakin olen toimittanut talon muuttoilmoituksen isännöitsijälle. Hän kai sitten ilmoittaa huoltoyhtiölle, jotkä käyvät vaihtamassa oveen ja ilmoitustaululle oikean nimen. Olen seurannut naapuriani. Siitä muutti asukkaat pois kesäkuun lopussa,uudet asukkaat muuttivat heinäkuun alussa. Entisen asukkaan nimi on vielä ovessa sekä ilmoitustaululla (jos ei satu olemaan sitten samanniminen, harvinainen nimi). En tunne naapuriani, mutta tekisi mieli kysyä onko hän tehnyt taloon muuttoilmoituksen.

"Entisen asukkaan nimi on vielä ovessa sekä ilmoitustaululla (jos ei satu olemaan sitten samanniminen, harvinainen nimi). En tunne naapuriani, mutta tekisi mieli kysyä onko hän tehnyt taloon muuttoilmoituksen."

Tunnen tapauksen, jossa asukas muutti pois vuonna 1994 kerrostalosta. Hän sattui vuonna 2005 kurkkaamaan rappuun ohi kävellessään, että vieläkö tuttuja naapureita asuu sielä. Löysi oman nimensä sekä alhaalta että ovesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3204
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1802
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe