Sisäänmuuttoilmoitus

asioissa ongelmia

Elikkäs sisäänmuuttoilmoitus pitäis tehdä, mutta mihin? Ilmoitustaululla oli hieman liikaa noita yhteystietoja. Riittääkö hultoyhtiöön? Voiko lähettää ihan "vapaamuotoisen sähköpostilla"?

4

5863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elikkäs

Elikkäs teet muuttoilmoituksen postille ja maistraatille elikkäs puhelimella/netillä/menet postiin. Elikäs, jos täytät lomakkeen (yksi riittää), talonyhtiön elikkäs edustajalle riittää elikkäs kopio tuosta elikkäs talonmiehelle elikkäs huoltoyhtiölle tai elikkäs isännöitsijälle.

Googleta muuttoilmoitus

elikkäs

• taloyhtiöllä

on omat lomakkeet. Minä ainakin olen toimittanut talon muuttoilmoituksen isännöitsijälle. Hän kai sitten ilmoittaa huoltoyhtiölle, jotkä käyvät vaihtamassa oveen ja ilmoitustaululle oikean nimen. Olen seurannut naapuriani. Siitä muutti asukkaat pois kesäkuun lopussa,uudet asukkaat muuttivat heinäkuun alussa. Entisen asukkaan nimi on vielä ovessa sekä ilmoitustaululla (jos ei satu olemaan sitten samanniminen, harvinainen nimi). En tunne naapuriani, mutta tekisi mieli kysyä onko hän tehnyt taloon muuttoilmoituksen.

• ja elikkäs

Elikkäs siis täsmennän vielä
        - muuttoilmoitus Väestörekisteriin ja postiin (osoitteenmuutos) kannattaa tehdä postista saatavalla lomakkeella. Siinä lomakkeessa on määräajat ilmoitettu. Menee molemmille samalla kertaa eikä maksa mitään ja kun on kirjallisesti tehty, niin ei tule virheitä. Ilmoita kaikki muuttavat perheenjäsenet. Väestörekisterikeskus lähettää sinulle jonkun ajan kuluttua ilmoituksen vaäestötietojärjestelmään tehdystä muutoksesta.
        - käyt huoltoyhtiössä tekemässä ilmoituksen taloyhtiölle, niin käyvät vaihtamassa oveen ja porrastaululle oikean nimen. Siitä on myös se hyöty, että jos joskus unohdat avaimet sisään, niin huoltomies tulee avaamaan sulle oven, tosin maksua vastaan. Jos et ole tehnyt ilmoitusta taloyhtiölle, et pääse sisään. Ovet avataan vain talonkirjoilla oleville, ei muille.
        - ilmoitat osoitteesi muutoksen kaikille, jotka lähettävät sinulle esim. laskuja tai muuta postia. Postista saa maksuttomia osoitteenmuutoskortteja, joita voit lähetellä kavereille. Postisi käännetään uuteen osoitteeseen vain 1 kk, jos haluat lisää aikaa se maksaa.
        - kotivakuutus: ilmoita vakuutusyhtiölle sekä vakuutuspaikan että laskutusosoitteen muutos.

Elikkäs näin.

• bbbv
        taloyhtiöllä kirjoitti:

on omat lomakkeet. Minä ainakin olen toimittanut talon muuttoilmoituksen isännöitsijälle. Hän kai sitten ilmoittaa huoltoyhtiölle, jotkä käyvät vaihtamassa oveen ja ilmoitustaululle oikean nimen. Olen seurannut naapuriani. Siitä muutti asukkaat pois kesäkuun lopussa,uudet asukkaat muuttivat heinäkuun alussa. Entisen asukkaan nimi on vielä ovessa sekä ilmoitustaululla (jos ei satu olemaan sitten samanniminen, harvinainen nimi). En tunne naapuriani, mutta tekisi mieli kysyä onko hän tehnyt taloon muuttoilmoituksen.

"Entisen asukkaan nimi on vielä ovessa sekä ilmoitustaululla (jos ei satu olemaan sitten samanniminen, harvinainen nimi). En tunne naapuriani, mutta tekisi mieli kysyä onko hän tehnyt taloon muuttoilmoituksen."

Tunnen tapauksen, jossa asukas muutti pois vuonna 1994 kerrostalosta. Hän sattui vuonna 2005 kurkkaamaan rappuun ohi kävellessään, että vieläkö tuttuja naapureita asuu sielä. Löysi oman nimensä sekä alhaalta että ovesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4461
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2428
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2375
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2138
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1687
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1501
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1476
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1124
    Aihe