Onko kukaan palstalainen mitannut jääkaappipakastimensa todellista energiankulutusta?
Uudet laitteet (energialuokka A tai parempi) väittävät pääsevänsä jopa alle 300kW/h vuosikulutukseen, oma 13v vanha Rosenlew vähävirtanen vie 1kk mittauksen perusteella 700-700kW/h vuodessa.
Kuitenkin tämä on normaali arvo 3-henkisen perheen jääkaappipastimella kuluttajaneuvojan mielestä.
Kommentteja?
jääkaappipakastimen TODELLINEN energiankulutus?
7
4629
Vastaukset
- Sähkäri
Älä arvaile. Useimmilta sähkölaitoksilta saa lainaksi (yleensä ilmaiseksi) siirrettävän energiamittarin sähkön kulutuksen seuraamista varten. Mittari laitetaan pistorasian ja "töpselin" väliin. Siispä soitto sähköyhtiöösi...
Jos laajemmin olet kiinnostunut kotona olevien laitteiden sähkönkulutuksesta, niin kannattaa hankkia oma energiamittari. Sellainen pistorasiamalli. Halvimmat, mitä olen nähnyt, ovat luokka 20..30 € kpl. Tai ostaa vaikka taloyhtiöön yhteisen! Hyvä idea muuten!!!! - expe
tere ville
ei mikään ihme että sun vanha kuluttaa n. paljon, tiivisteet heikentyneet, freoni vanhaa, ym paljon muita syitä, itsellä side-by side kaappi, jossa kapasiteetti hieman enemmän kuin sinulla 300l/186l ja todellinen vuosikulutus on 488kw....joten kaapeissa on aika radikaaleja eroja....ja kun esim.300kw:n hinnan muutat rahaksi, niin huomaat että säästät huomaatavasti rahaa, kun hommaat kunnon kaapin tilalle...- Raikku
Jos talossa sattuu olemaan sähkölämmitys, mahdollisesti jopa suora sellainen niin tilanne muuttuu hiukan. Silloin laitteiden energiankulutuksen vaikutus on paljon pienempi, koska lämmityskaudella kaikki laitteiden tuottama lämpö tulee hyötykäyttöön.
Kesällä menee tietty kaikki harakoille.
Energiansäästölamputkin ovat sähkölämmitteisessä talossa lähes täydellisiä turhakkeita. - JR
Milloinkahan uuden jääkaapin hinta olisi sitten säästetty
- energiakulutus
a-luokan koneelle on alle 350 kwh/v
- Pathfinder77
Huh huh 700kwh/vuodessa 13 vuotta vanha Rosenlew! Itselläni on Rosenlew Vähävirtanen vuodelta 1991 ja tiivisteet ovat olleet finaalissa jo vuosia ...ei varmaan 1000kwh/v ole kaukana :D No vajaan kahen viikon sisällä tulee Elektroluxin A jääkaappipakastin jolle luvataan vain 235kwh/vuodessa.
- Pathfinderille
Tuolla kodinkoneet-ketjussa puhuit 800:sta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1633056Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3722087- 411861
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431836Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328985Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles113968Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802