Moi!
Minä en olen Suomen kansalainen. Mutta minä asunut Suomessa jo 24 vuotta. Minä puhun suomea ja minä kirjoitan suomea.
Minä kysyn kansailaisuusta, kun minä olen 28 vuotta.
En pelkää armeija käskee minut tulla! Ei koskaan! :D
Onneksi en olen Suomen kansalainen
14
1424
Vastaukset
- Kysyjä2
Niin mitä sitten?
- 24 vuodessa
aika heikosti tuo suomenkieli lähtenyt sujumaan, kun en oikein mitään ymmärtänyt.
- kyllä
minä mielestäni ihan hyvin käsitin. Monet Suomalaisetkin tekee enemmän virheitä kirjoittaessaan.
- 2-kielinen
aika hyvin, jos on kaksikielinen henkilö. katsopas miten suomenruottalaiset kirjoittaa suomea.
- MKH90
2-kielinen kirjoitti:
aika hyvin, jos on kaksikielinen henkilö. katsopas miten suomenruottalaiset kirjoittaa suomea.
...täälläpäin osa suomenruotsalaisista kirjoittaa suhtkoht' hyvää, jollei jopa erinomaista suomenkieltä. Revi siitä.
- Aprelskaya
kyllä kirjoitti:
minä mielestäni ihan hyvin käsitin. Monet Suomalaisetkin tekee enemmän virheitä kirjoittaessaan.
totta))
- M. Miettinen
Mietin tässä että 24 vuoden aikana varmasti suomen kieli tulee hallintaan. Etenkin jos kyseessä on nuori vasta muuttanut lapsi.
Epäilen että kirjoittaja haluaa vain lietsoa rasismia, ollessa itse täysin suomalainen syntyperältään. Jos näin ei ole, pyydän anteeksi.
ps. tyypillisin ulkomaalaisten tekemä virhe on sijapäätteiden taivutus, ei aikamuotojen sekoittaminen tai sanojen unhotaminen kokonaan välistä. - tyttååå
itse ymmärsin asian mitä kirjoitit, itse teen enemmän kirjoitus virheitä, vaikka olen 100% suomalainen! :)
minä menen armeijaan, sen haluan tehdä, haluan kokea sen mitä te miehet saatte :D ja sitten siitä nousta "yliluutnantti joku" aika hyvä vai mitä ;)- Alfred
Miehet joutuvat pakon uhalla armeijaan. Sinä luulet että armeija on kesäleiri, taidat tulla maitojunalla kotio.
- tyttååå
Alfred kirjoitti:
Miehet joutuvat pakon uhalla armeijaan. Sinä luulet että armeija on kesäleiri, taidat tulla maitojunalla kotio.
tiedän, ei se ole kesäleiri, eikä sen tarvitse sitä ollakkaan! kun on asenne oikea ja sisua ja kunto hyvä niin niilläkin pikälle pötkitään! :)
minusta naistenkin pitäisi mennä armeijaan, mukavaa porukkaa siellä! - itse...
tyttååå kirjoitti:
tiedän, ei se ole kesäleiri, eikä sen tarvitse sitä ollakkaan! kun on asenne oikea ja sisua ja kunto hyvä niin niilläkin pikälle pötkitään! :)
minusta naistenkin pitäisi mennä armeijaan, mukavaa porukkaa siellä!Jos olet tätä mieltä niin hyvä. Se on henkilökohtainen ratkaisusi ja saa kunnioitukseni, kuten moni muukin ratkaisu. En pakota sinua sinne, enkä pois, se on oikeutesi.
Ei armeija kuitenkaan ole jokaiselle sopiva paikka, ei esimerkiksi poliisin työstäkään saa kiinnostavaa millään jos ei vaan kiinnosta. - tyttååå
itse... kirjoitti:
Jos olet tätä mieltä niin hyvä. Se on henkilökohtainen ratkaisusi ja saa kunnioitukseni, kuten moni muukin ratkaisu. En pakota sinua sinne, enkä pois, se on oikeutesi.
Ei armeija kuitenkaan ole jokaiselle sopiva paikka, ei esimerkiksi poliisin työstäkään saa kiinnostavaa millään jos ei vaan kiinnosta.peruskoulu alta pois, sitten ammattikouluun ja sieltä armeijaan, ja sieltä poliisikouluun, se on mun unelma ja tavoite! :) jokainen ei pidä ja se on jokaisen oma valinta :)
- enää.
Vittuako sitä tekee jollain suomen "kansalaisuudella, jos täällä ei enää asu, eikä takaisin edes aio muuttaa?
Häh?
tv australianserkku- hfghfg
sitä se armeija just on... kesäleiri...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446