Onneksi en olen Suomen kansalainen

R. al Mahmed

Moi!

Minä en olen Suomen kansalainen. Mutta minä asunut Suomessa jo 24 vuotta. Minä puhun suomea ja minä kirjoitan suomea.

Minä kysyn kansailaisuusta, kun minä olen 28 vuotta.

En pelkää armeija käskee minut tulla! Ei koskaan! :D

14

1471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyjä2

Niin mitä sitten?

• 24 vuodessa

aika heikosti tuo suomenkieli lähtenyt sujumaan, kun en oikein mitään ymmärtänyt.

• kyllä

minä mielestäni ihan hyvin käsitin. Monet Suomalaisetkin tekee enemmän virheitä kirjoittaessaan.

• 2-kielinen

aika hyvin, jos on kaksikielinen henkilö. katsopas miten suomenruottalaiset kirjoittaa suomea.

• MKH90
        2-kielinen kirjoitti:

aika hyvin, jos on kaksikielinen henkilö. katsopas miten suomenruottalaiset kirjoittaa suomea.

...täälläpäin osa suomenruotsalaisista kirjoittaa suhtkoht' hyvää, jollei jopa erinomaista suomenkieltä. Revi siitä.

• Aprelskaya
        kyllä kirjoitti:

minä mielestäni ihan hyvin käsitin. Monet Suomalaisetkin tekee enemmän virheitä kirjoittaessaan.

totta))

• M. Miettinen

Mietin tässä että 24 vuoden aikana varmasti suomen kieli tulee hallintaan. Etenkin jos kyseessä on nuori vasta muuttanut lapsi.

Epäilen että kirjoittaja haluaa vain lietsoa rasismia, ollessa itse täysin suomalainen syntyperältään. Jos näin ei ole, pyydän anteeksi.

ps. tyypillisin ulkomaalaisten tekemä virhe on sijapäätteiden taivutus, ei aikamuotojen sekoittaminen tai sanojen unhotaminen kokonaan välistä.

• tyttååå

itse ymmärsin asian mitä kirjoitit, itse teen enemmän kirjoitus virheitä, vaikka olen 100% suomalainen! :)
      minä menen armeijaan, sen haluan tehdä, haluan kokea sen mitä te miehet saatte :D ja sitten siitä nousta "yliluutnantti joku" aika hyvä vai mitä ;)

• Alfred

Miehet joutuvat pakon uhalla armeijaan. Sinä luulet että armeija on kesäleiri, taidat tulla maitojunalla kotio.

• tyttååå
        Alfred kirjoitti:

Miehet joutuvat pakon uhalla armeijaan. Sinä luulet että armeija on kesäleiri, taidat tulla maitojunalla kotio.

tiedän, ei se ole kesäleiri, eikä sen tarvitse sitä ollakkaan! kun on asenne oikea ja sisua ja kunto hyvä niin niilläkin pikälle pötkitään! :)
        minusta naistenkin pitäisi mennä armeijaan, mukavaa porukkaa siellä!

• itse...
        tyttååå kirjoitti:

tiedän, ei se ole kesäleiri, eikä sen tarvitse sitä ollakkaan! kun on asenne oikea ja sisua ja kunto hyvä niin niilläkin pikälle pötkitään! :)
        minusta naistenkin pitäisi mennä armeijaan, mukavaa porukkaa siellä!

Jos olet tätä mieltä niin hyvä. Se on henkilökohtainen ratkaisusi ja saa kunnioitukseni, kuten moni muukin ratkaisu. En pakota sinua sinne, enkä pois, se on oikeutesi.

Ei armeija kuitenkaan ole jokaiselle sopiva paikka, ei esimerkiksi poliisin työstäkään saa kiinnostavaa millään jos ei vaan kiinnosta.

• tyttååå
        itse... kirjoitti:

Jos olet tätä mieltä niin hyvä. Se on henkilökohtainen ratkaisusi ja saa kunnioitukseni, kuten moni muukin ratkaisu. En pakota sinua sinne, enkä pois, se on oikeutesi.

Ei armeija kuitenkaan ole jokaiselle sopiva paikka, ei esimerkiksi poliisin työstäkään saa kiinnostavaa millään jos ei vaan kiinnosta.

peruskoulu alta pois, sitten ammattikouluun ja sieltä armeijaan, ja sieltä poliisikouluun, se on mun unelma ja tavoite! :) jokainen ei pidä ja se on jokaisen oma valinta :)

• enää.

Vittuako sitä tekee jollain suomen "kansalaisuudella, jos täällä ei enää asu, eikä takaisin edes aio muuttaa?
      Häh?

tv australianserkku

• hfghfg

sitä se armeija just on... kesäleiri...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      141
      7988
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      32
      3170
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      389
      2254
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1780
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      150
      1644
    6. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1481
    7. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1248
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1239
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1162
    10. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      18
      1142
    Aihe