Onneksi en olen Suomen kansalainen

R. al Mahmed

Moi!

Minä en olen Suomen kansalainen. Mutta minä asunut Suomessa jo 24 vuotta. Minä puhun suomea ja minä kirjoitan suomea.

Minä kysyn kansailaisuusta, kun minä olen 28 vuotta.

En pelkää armeija käskee minut tulla! Ei koskaan! :D

14

1402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyjä2

      Niin mitä sitten?

    • 24 vuodessa

      aika heikosti tuo suomenkieli lähtenyt sujumaan, kun en oikein mitään ymmärtänyt.

      • kyllä

        minä mielestäni ihan hyvin käsitin. Monet Suomalaisetkin tekee enemmän virheitä kirjoittaessaan.


      • 2-kielinen

        aika hyvin, jos on kaksikielinen henkilö. katsopas miten suomenruottalaiset kirjoittaa suomea.


      • MKH90
        2-kielinen kirjoitti:

        aika hyvin, jos on kaksikielinen henkilö. katsopas miten suomenruottalaiset kirjoittaa suomea.

        ...täälläpäin osa suomenruotsalaisista kirjoittaa suhtkoht' hyvää, jollei jopa erinomaista suomenkieltä. Revi siitä.


      • Aprelskaya
        kyllä kirjoitti:

        minä mielestäni ihan hyvin käsitin. Monet Suomalaisetkin tekee enemmän virheitä kirjoittaessaan.

        totta))


    • M. Miettinen

      Mietin tässä että 24 vuoden aikana varmasti suomen kieli tulee hallintaan. Etenkin jos kyseessä on nuori vasta muuttanut lapsi.

      Epäilen että kirjoittaja haluaa vain lietsoa rasismia, ollessa itse täysin suomalainen syntyperältään. Jos näin ei ole, pyydän anteeksi.

      ps. tyypillisin ulkomaalaisten tekemä virhe on sijapäätteiden taivutus, ei aikamuotojen sekoittaminen tai sanojen unhotaminen kokonaan välistä.

    • tyttååå

      itse ymmärsin asian mitä kirjoitit, itse teen enemmän kirjoitus virheitä, vaikka olen 100% suomalainen! :)
      minä menen armeijaan, sen haluan tehdä, haluan kokea sen mitä te miehet saatte :D ja sitten siitä nousta "yliluutnantti joku" aika hyvä vai mitä ;)

      • Alfred

        Miehet joutuvat pakon uhalla armeijaan. Sinä luulet että armeija on kesäleiri, taidat tulla maitojunalla kotio.


      • tyttååå
        Alfred kirjoitti:

        Miehet joutuvat pakon uhalla armeijaan. Sinä luulet että armeija on kesäleiri, taidat tulla maitojunalla kotio.

        tiedän, ei se ole kesäleiri, eikä sen tarvitse sitä ollakkaan! kun on asenne oikea ja sisua ja kunto hyvä niin niilläkin pikälle pötkitään! :)
        minusta naistenkin pitäisi mennä armeijaan, mukavaa porukkaa siellä!


      • itse...
        tyttååå kirjoitti:

        tiedän, ei se ole kesäleiri, eikä sen tarvitse sitä ollakkaan! kun on asenne oikea ja sisua ja kunto hyvä niin niilläkin pikälle pötkitään! :)
        minusta naistenkin pitäisi mennä armeijaan, mukavaa porukkaa siellä!

        Jos olet tätä mieltä niin hyvä. Se on henkilökohtainen ratkaisusi ja saa kunnioitukseni, kuten moni muukin ratkaisu. En pakota sinua sinne, enkä pois, se on oikeutesi.

        Ei armeija kuitenkaan ole jokaiselle sopiva paikka, ei esimerkiksi poliisin työstäkään saa kiinnostavaa millään jos ei vaan kiinnosta.


      • tyttååå
        itse... kirjoitti:

        Jos olet tätä mieltä niin hyvä. Se on henkilökohtainen ratkaisusi ja saa kunnioitukseni, kuten moni muukin ratkaisu. En pakota sinua sinne, enkä pois, se on oikeutesi.

        Ei armeija kuitenkaan ole jokaiselle sopiva paikka, ei esimerkiksi poliisin työstäkään saa kiinnostavaa millään jos ei vaan kiinnosta.

        peruskoulu alta pois, sitten ammattikouluun ja sieltä armeijaan, ja sieltä poliisikouluun, se on mun unelma ja tavoite! :) jokainen ei pidä ja se on jokaisen oma valinta :)


    • enää.

      Vittuako sitä tekee jollain suomen "kansalaisuudella, jos täällä ei enää asu, eikä takaisin edes aio muuttaa?
      Häh?

      tv australianserkku

      • hfghfg

        sitä se armeija just on... kesäleiri...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1929
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1281
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1159
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1095
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe