Onneksi en olen Suomen kansalainen

R. al Mahmed

Moi!

Minä en olen Suomen kansalainen. Mutta minä asunut Suomessa jo 24 vuotta. Minä puhun suomea ja minä kirjoitan suomea.

Minä kysyn kansailaisuusta, kun minä olen 28 vuotta.

En pelkää armeija käskee minut tulla! Ei koskaan! :D

14

1487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyjä2

Niin mitä sitten?

• 24 vuodessa

aika heikosti tuo suomenkieli lähtenyt sujumaan, kun en oikein mitään ymmärtänyt.

• kyllä

minä mielestäni ihan hyvin käsitin. Monet Suomalaisetkin tekee enemmän virheitä kirjoittaessaan.

• 2-kielinen

aika hyvin, jos on kaksikielinen henkilö. katsopas miten suomenruottalaiset kirjoittaa suomea.

• MKH90
        2-kielinen kirjoitti:

aika hyvin, jos on kaksikielinen henkilö. katsopas miten suomenruottalaiset kirjoittaa suomea.

...täälläpäin osa suomenruotsalaisista kirjoittaa suhtkoht' hyvää, jollei jopa erinomaista suomenkieltä. Revi siitä.

• Aprelskaya
        kyllä kirjoitti:

minä mielestäni ihan hyvin käsitin. Monet Suomalaisetkin tekee enemmän virheitä kirjoittaessaan.

totta))

• M. Miettinen

Mietin tässä että 24 vuoden aikana varmasti suomen kieli tulee hallintaan. Etenkin jos kyseessä on nuori vasta muuttanut lapsi.

Epäilen että kirjoittaja haluaa vain lietsoa rasismia, ollessa itse täysin suomalainen syntyperältään. Jos näin ei ole, pyydän anteeksi.

ps. tyypillisin ulkomaalaisten tekemä virhe on sijapäätteiden taivutus, ei aikamuotojen sekoittaminen tai sanojen unhotaminen kokonaan välistä.

• tyttååå

itse ymmärsin asian mitä kirjoitit, itse teen enemmän kirjoitus virheitä, vaikka olen 100% suomalainen! :)
      minä menen armeijaan, sen haluan tehdä, haluan kokea sen mitä te miehet saatte :D ja sitten siitä nousta "yliluutnantti joku" aika hyvä vai mitä ;)

• Alfred

Miehet joutuvat pakon uhalla armeijaan. Sinä luulet että armeija on kesäleiri, taidat tulla maitojunalla kotio.

• tyttååå
        Alfred kirjoitti:

Miehet joutuvat pakon uhalla armeijaan. Sinä luulet että armeija on kesäleiri, taidat tulla maitojunalla kotio.

tiedän, ei se ole kesäleiri, eikä sen tarvitse sitä ollakkaan! kun on asenne oikea ja sisua ja kunto hyvä niin niilläkin pikälle pötkitään! :)
        minusta naistenkin pitäisi mennä armeijaan, mukavaa porukkaa siellä!

• itse...
        tyttååå kirjoitti:

tiedän, ei se ole kesäleiri, eikä sen tarvitse sitä ollakkaan! kun on asenne oikea ja sisua ja kunto hyvä niin niilläkin pikälle pötkitään! :)
        minusta naistenkin pitäisi mennä armeijaan, mukavaa porukkaa siellä!

Jos olet tätä mieltä niin hyvä. Se on henkilökohtainen ratkaisusi ja saa kunnioitukseni, kuten moni muukin ratkaisu. En pakota sinua sinne, enkä pois, se on oikeutesi.

Ei armeija kuitenkaan ole jokaiselle sopiva paikka, ei esimerkiksi poliisin työstäkään saa kiinnostavaa millään jos ei vaan kiinnosta.

• tyttååå
        itse... kirjoitti:

Jos olet tätä mieltä niin hyvä. Se on henkilökohtainen ratkaisusi ja saa kunnioitukseni, kuten moni muukin ratkaisu. En pakota sinua sinne, enkä pois, se on oikeutesi.

Ei armeija kuitenkaan ole jokaiselle sopiva paikka, ei esimerkiksi poliisin työstäkään saa kiinnostavaa millään jos ei vaan kiinnosta.

peruskoulu alta pois, sitten ammattikouluun ja sieltä armeijaan, ja sieltä poliisikouluun, se on mun unelma ja tavoite! :) jokainen ei pidä ja se on jokaisen oma valinta :)

• enää.

Vittuako sitä tekee jollain suomen "kansalaisuudella, jos täällä ei enää asu, eikä takaisin edes aio muuttaa?
      Häh?

tv australianserkku

• hfghfg

sitä se armeija just on... kesäleiri...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      251
      4535
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      127
      2971
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2742
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1710
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1553
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      20
      1451
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1304
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      92
      1216
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      204
      1083
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1075
    Aihe