Valun paksuus kaapeleiden kanssa

Valava

Kuinka ohuen betonivalun voin tehdä lattialämmytyskaapeleiden kanssa? Haluaisin mahdollisimman ohuen, jotta säädettävyys olisi nopea ja tarkka. Paksun laatan hehkutus ei kiinnosta.

Rakenne on: ontelolaatta, 200mm eps, teräsverkko, jossa kaapelit. Ja tuohon pitäisi valaa.

12

8613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minimi se

7 senttiä ? Mutta pari senttiä lisää tuskin mitään haittaa, asiaan kai vaikuttaa mille korkeudelle ne vastukset tulee.

• Joko taas

Miksi minimi? Hyvä tulee 8 sentillä.

• säädettävyys

"Haluaisin mahdollisimman ohuen, jotta säädettävyys olisi nopea ja tarkka"

Ei ole teknisesti mahdollista toteuttaa valamalla kaapeli betonilattiaan.

Minulle väittivät ammattilaiset, että alle 8 cm laatta käyristyy, joten ei kannata ohuempia valaa tavallisella betonilla.

Kuituvahvistetulla kuralla pääseekin sitten jo paljonkin ohuempiin paksuuksiin.

• vielä edellisen

kirjoittajan tekstiin: lattialämmityksen nopea ja tarkka säätö ei ole mahdollista *millään* massiivisen lämpöä varaavan kappaleen sisään asennetulla systeemillä. Tuon taivaallisen sama, onko siellä kaapeli, vesiputki vai ilmakanava. Nopeiten reagoiva lattialämmitys saadaan aikaiseksi ohuessa, huonosti lämpöä varaavassa rakenteessa, esim. (välipohjan) kipsilevylattiassa...eikä sekään niin hirveän nopea ole.

• kaapelit

vaikka ihan pintaan niin eitköhän välty hehkuttamiselta....ja voit tehä minkä paksuisen laatan vaan.
      Voi Vee ku MÄ OON VIISAS.

• otin riskin

ja laitoin kuusi vuotta sitten kodinhoito/suihkutilan/saunan kaapelit vain viiden sentin valuun. Tilan suuruus noin 22m2. Toistaiseksi ei ongelmia, laatta päällimäisenä. Kovin nopea muutoksille se ei siltikään ole, mutta eipä tarvi lämmittää kaameeta betonimassaa.

• myös se
        otin riskin kirjoitti:

ja laitoin kuusi vuotta sitten kodinhoito/suihkutilan/saunan kaapelit vain viiden sentin valuun. Tilan suuruus noin 22m2. Toistaiseksi ei ongelmia, laatta päällimäisenä. Kovin nopea muutoksille se ei siltikään ole, mutta eipä tarvi lämmittää kaameeta betonimassaa.

karmean ISO sähkölasku kun lattia ei ns. varaa lämpöä kuten esim varaava takka..?

• kuka sitä nyt
        myös se kirjoitti:

karmean ISO sähkölasku kun lattia ei ns. varaa lämpöä kuten esim varaava takka..?

ehroin tahroin kaameeta betonimassaa tahtoo lämpimänä pitää. Hyvin on pienet sähkökulut ja varaava takkakin.

• MiksiMiksiMiksiMiksi
        kuka sitä nyt kirjoitti:

ehroin tahroin kaameeta betonimassaa tahtoo lämpimänä pitää. Hyvin on pienet sähkökulut ja varaava takkakin.

sitten mitää valuja tarvii ??
        Kaapelit maton alle tai vaan levittää lattialle.

VoiVeeKuOonViisas

• siksisiksisiksisiksi
        MiksiMiksiMiksiMiksi kirjoitti:

sitten mitää valuja tarvii ??
        Kaapelit maton alle tai vaan levittää lattialle.

VoiVeeKuOonViisas

että pinnassa ollessa ne kaapelit ovat ikävän kovia jalan alla ja kuumiakin. Eikä lämpö leviä tasaisesti, kaapeli on lämmin mutta vierestä on kylmää. Mutta on niitä systeemejäkin joita voi laittaa ihan vaikka laminaatin alle.

Voiziisuskunootoikeestityhmä;)

• kattoon

Sillä saa nopean reagoinnin lämpötilan muutoksiin. Betonivalulla ei onnistu. Niin ohutta valua ei voi tehdäkään.

• ois paree

Kaapelit lattiaan ja kelmut kattoon. Riittää että katossa on 30-50% tehon tarpeesta. Saa nopean reagoinnin ja lämpimän lattian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe