Saab 9-5 3.0 V6 TURBO 200HV AUTOMATIC

saabiäijä

Mitä mieltä autosta? Ajettu 112 tuhatta ja hintäpyyntö 25900 eetua. Auto on kaikilla herkuilla navigaattoria, automaattia sekä nahkoja myöten, mutta tuo v6 kone askarruttaa.

18

5064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaatimatonta...

      200 hevosta turbotetusta kolmen litran V6-moottorista kuulostaa melko vähäiselle. Eikös saman kokoisissa vapari-V6:ssa ole samanlaisia tehoja?

      • onkin

        Autossa on kyllä viripotentiaalia, mutta lähtökohtaisesti varmasti parasta antia ovat kivat murinat. Ehkäpä Aero olisi paras ensisijaisesti suorituskykyä etsivälle:

        2.0 litre petrol turbo: 150bhp at 5,500/177lb ft (240Nm) torque at 1,800-3,500 rpm.

        2.3 litre petrol turbo: 185bhp at 5,500rpm/207lb ft (280Nm) torque at 1,800-3,500 rpm.

        2.3 litre HOT turbo: 250bhp at 5,500rpm/258lb ft (350Nm) torque at 1,900-4,000 rpm.

        3.0 V6 petrol turbo: 200bhp at 5,000rpm/229lb ft (310Nm) torque at 2,500-4,000 rpm.

        3.0 V6 TiD turbodiesel: 176bhp at 4,000rpm/258lb ft (350Nm) torque at 1,800-4,000 rpm.


      • saabiäijä
        onkin kirjoitti:

        Autossa on kyllä viripotentiaalia, mutta lähtökohtaisesti varmasti parasta antia ovat kivat murinat. Ehkäpä Aero olisi paras ensisijaisesti suorituskykyä etsivälle:

        2.0 litre petrol turbo: 150bhp at 5,500/177lb ft (240Nm) torque at 1,800-3,500 rpm.

        2.3 litre petrol turbo: 185bhp at 5,500rpm/207lb ft (280Nm) torque at 1,800-3,500 rpm.

        2.3 litre HOT turbo: 250bhp at 5,500rpm/258lb ft (350Nm) torque at 1,900-4,000 rpm.

        3.0 V6 petrol turbo: 200bhp at 5,000rpm/229lb ft (310Nm) torque at 2,500-4,000 rpm.

        3.0 V6 TiD turbodiesel: 176bhp at 4,000rpm/258lb ft (350Nm) torque at 1,800-4,000 rpm.

        Minua ei kiinnosta ronklatut ja viritetyt saabit. Kunhan tehoa ja voimaa on riittävästi normaaliajotilanteissa.
        Eikös tuo v6 ole alunperin Opelilta? Lähinnä kestävyys ja toimivuus ja mahdollisten korjauksien hintavuus kiinnostaa.


      • bensan hinta?
        saabiäijä kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta ronklatut ja viritetyt saabit. Kunhan tehoa ja voimaa on riittävästi normaaliajotilanteissa.
        Eikös tuo v6 ole alunperin Opelilta? Lähinnä kestävyys ja toimivuus ja mahdollisten korjauksien hintavuus kiinnostaa.

        Kiinnostaako sekään? Ei liene taloudellisimmasta päästä nuo kolmen litran V6:t. Mitä järkeä siis ostaa auto tuollaisella myllyllä, jos sen päälle ei saa edes kunnon suorituskykyä, vaan ainoastaan ison bensalaskun.


      • tyhnyb
        saabiäijä kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta ronklatut ja viritetyt saabit. Kunhan tehoa ja voimaa on riittävästi normaaliajotilanteissa.
        Eikös tuo v6 ole alunperin Opelilta? Lähinnä kestävyys ja toimivuus ja mahdollisten korjauksien hintavuus kiinnostaa.

        http:\www.saabclub.fi ja haulla 9-5 osiosta v6 turbon juttuja. Siinä tais olla ainakin joku pakosarja ongelma, kun opelia on motti. Kone on tavallaan ns. vaparista turbotettu ja toiminta innovatiivinen. Turbo ottaa "tehonsa" moottorin toisen puolen sylinterien (3kpl) pakokaasuista, mutta ahtaa kuitenkin kaikille sylintereille. Turbolla haettu vain kevyttä lisä vääntöä sekä tehoa ala- ja keskikierroksille.


      • tyhnyb
        saabiäijä kirjoitti:

        Minua ei kiinnosta ronklatut ja viritetyt saabit. Kunhan tehoa ja voimaa on riittävästi normaaliajotilanteissa.
        Eikös tuo v6 ole alunperin Opelilta? Lähinnä kestävyys ja toimivuus ja mahdollisten korjauksien hintavuus kiinnostaa.

        Joillekin ei turbo-tehot kelpaa, jotenkin brutaalia. V6 se pitää olla, tyyliä ja hienostenoisuutta.


      • 3.0l V6

        "tehottomin" vapaastihengittävä 3.0l V6 taitaa olla tällä hetkellä se ranskalaisten (PSA rellu) käyttämä ennenkaikkea miellyttäväksi vääntömoottoriksi eikä kireäksi sporttikoneeksi suunniteltu kutonen ja siitäkin lähtee tuollaiset 210hv/290Nm.

        Vai olisiko Fordilla 3.0l V6:sta vielä tuotannossa muitakin kuin se Jaggessa käytetty kireämpi versio. Joka tapauksessa samaa luokkaa sekin oli.


      • saabiäijä
        bensan hinta? kirjoitti:

        Kiinnostaako sekään? Ei liene taloudellisimmasta päästä nuo kolmen litran V6:t. Mitä järkeä siis ostaa auto tuollaisella myllyllä, jos sen päälle ei saa edes kunnon suorituskykyä, vaan ainoastaan ison bensalaskun.

        Eiköhän 200hv ole ihan tarpeeksi suorituskykyä normaali ajoon.

        Bensan hinta/kulutus ei todellakaan paljoa kiinnosta.


      • saabiäijä
        tyhnyb kirjoitti:

        http:\www.saabclub.fi ja haulla 9-5 osiosta v6 turbon juttuja. Siinä tais olla ainakin joku pakosarja ongelma, kun opelia on motti. Kone on tavallaan ns. vaparista turbotettu ja toiminta innovatiivinen. Turbo ottaa "tehonsa" moottorin toisen puolen sylinterien (3kpl) pakokaasuista, mutta ahtaa kuitenkin kaikille sylintereille. Turbolla haettu vain kevyttä lisä vääntöä sekä tehoa ala- ja keskikierroksille.

        Kiitos. Juuri tuollaista asiallista tietoa kaipailinkin.

        Täytyy käydä siellä klubin sivuilla vielä hakemassa tarkempaa tietoa.


      • 124

        Tuli viikonloppuna autonhakukeika.Trailerissa painoa 1600kg ja viis lihavaa hemmoa kyydissä.Koneessa kierroksia 1900 vauhti n:95 hyvin eteni kulutus 11.5 l siihen ei vaparit pysty.


      • tyhnyb
        3.0l V6 kirjoitti:

        "tehottomin" vapaastihengittävä 3.0l V6 taitaa olla tällä hetkellä se ranskalaisten (PSA rellu) käyttämä ennenkaikkea miellyttäväksi vääntömoottoriksi eikä kireäksi sporttikoneeksi suunniteltu kutonen ja siitäkin lähtee tuollaiset 210hv/290Nm.

        Vai olisiko Fordilla 3.0l V6:sta vielä tuotannossa muitakin kuin se Jaggessa käytetty kireämpi versio. Joka tapauksessa samaa luokkaa sekin oli.

        3.0 V6 Duratec bensa
        204hv 6000r/min ja 263Nm 4900r/min


      • vaan vääntö

        niin turbon tarkoitus tässä koneessa on tuoda vääntöä laajalle kierrosaluelle ei niinkään lisätoehoa..Auto onkin paljon väkevämmän tuntuinen verrattunua muihin saman kuutiotilavuuden vee kutosiin.


      • Udmurzio

        Eipä etuvetoiseen ole syytä kovin paljon enempää hevosia pistääkkään. Tokihan tuo vaikuttaa matalatehoiselta kokoisekseen mutta pesee kuitenkin käytännössä kaikki pikkumoottoreista otetut maksimikierroksilla irtoavat turhat väännöttömät nimellistehot.


      • Anonyymi
        saabiäijä kirjoitti:

        Eiköhän 200hv ole ihan tarpeeksi suorituskykyä normaali ajoon.

        Bensan hinta/kulutus ei todellakaan paljoa kiinnosta.

        Itse ostin viikko sitten 3,0 V6 turbo saabin, hyvin riittää toi parisataa hummaa minulle!


    • 9-5

      Siististi kun ajelee, niin matkalla menee 7 l satasella, kaupungissa tuplaten.

      Ei vajaa 1700 kg ihan pyhällä hengellä liiku.

      Ja sitten se turvallisuus, taitaa edelleen olla kokoluokassaan auton sisällä olijoille turvallisin auto, johtuen siitä, että ihmisiä ei sijoiteta korin kokoonpainumisvyöhykkeille.

      • varmana ole

        turvallisin. Kymmenen vuotta vanhaa suunnittelua. Ikkunalinja on matalalla jne.. Mutta kuitenkin edelleen ihan kelpo peli jos pystyy elämään saabismien kanssa.


      • 9-5
        varmana ole kirjoitti:

        turvallisin. Kymmenen vuotta vanhaa suunnittelua. Ikkunalinja on matalalla jne.. Mutta kuitenkin edelleen ihan kelpo peli jos pystyy elämään saabismien kanssa.

        Perustuen edellisessä viestissä olevaan tosiasiaan. 9 turvatyynyä ei paljoa auta, jos rautaa taittuu kolarissa otsaan.

        Btw, Suunnittelu on varmaan 15 vuotta vanhaa.

        Toki uusi 9-5 (2006=>) voi olla turvallisempi.


      • saabiäijä
        9-5 kirjoitti:

        Perustuen edellisessä viestissä olevaan tosiasiaan. 9 turvatyynyä ei paljoa auta, jos rautaa taittuu kolarissa otsaan.

        Btw, Suunnittelu on varmaan 15 vuotta vanhaa.

        Toki uusi 9-5 (2006=>) voi olla turvallisempi.

        Ilmeisesti kolaritestit on sitten aina olleet väärässä saabien kohdalla, kun ovat aina olleet aivan terävintä kärkeä. No tämä viestiketjun aihe oli kyllä ihan toinen.

        Eli kävin kokeilemassa tuota autoa joka löytyy järvenpäästä ja kyllä oli mahtava ajaa.
        En tiedä kuinka paljon sitä voimaa pitää autosta löytyä, mutta tuo v6 2oo hepalla riittäisi minulle mainosti.

        Auto oli -03 ja lähes virheetön.
        Oikea herkku; navigaattoria, ilmastoitua penkkiä ym.
        Valitettavasti meni pari tonnia minun budjetin yli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe