Huomio kaikki rv 29-31

PBB

Kuinkas teillä menee viikoilla 29-31?
Mahtavaa kun Helsingissä sataa vihdoin vettä. Olen RV 30 ja olo on ollut välillä kuumilla ilmoilla vaikea...jalat,kädet ja kroppa turvoksissa ym.
Oletteko töissä vielä? Mulla on vielä töitä 5 viikkoa. Nyt on olo oikein hyvä paitsi kävely on aika vaikeaa kun lantio on löystynyt..sattuu..ja kun istuu pitkään niin nouseminen on vaikeaa...onko muilla tätä samaa vammaa jo nyt?
Mitkä fiilikset alkaa olla kun aikaa enää reilu pari kuukautta H-hetkeen?
Olisi kiva kuulla kuulumisia.

6

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rv 31 (30+1)

Meille ei tänne Savoon ole vielä vesisade ennättänyt, ilma on hyvin kostea ja lämmin. Pientä turvotusta näkyy aamuisin poskissa, sitten illasta sormisssa. Itse olen sairaslomalla selän takia tämän kuukauden leikkaussalihoitajan työstä, sitten pidän 2 vkoa kesälomaa ja jään äippälomalle. Liikkuminen vielä sujuu, mahakin on oikeastaan aika pieni, painoa tullut reilu 2 kg. Hieman jännittää lähestyvä h-hetki, reilu 2 vkoa sitten kaveri oli vielä perätilassa, joten jännityksessä pitää että meneekö sektioon vai vai alatiesynnytyksenä...

• violent-violet

rv 30 täällä myös ja aika tukala olo on näillä helteillä... kotona oon "töissä" eli hoidan 24/7 tuota vähä reilun vuoden ikästä esikoispoikaa ja samalla koitan pitää kämppää järjestyksessä. muuten ei sinänsä ois ongelmaa mut pojan nostaminen ja kantaminen varsinki aamusin ja iltasin on rankkaa, jäsenet ei oo kerenny aamulla vielä herätä ja illalla ne alkaa jo olla loppuun kulutettu kaikesta kantamisesta ja poukkoilusta :) suihkussa käynnit pojan kanssa on nyt mahottomia, vauva villiintyy mahassa ku veli rötköttää mahaa vasten et kai se on sit tervehdittävä ja möskyttävä mahassa välittämättä siitä et äitiin koskee sellanen toiminta :)

lattialla tulee istuttuu paljon pojan seurana ja sieltä on aika vaikee nousta pitemmän istuskelun jälkeen ylös, tuntuu et lonkat jää sinne lattialle väkisi ja maan vetovoima on pahemman kerran voimistunu sitte sen jälkeen ku istumaan pääs. pitkät kävelyt ja pitkään jaloilla olo (tiskaaminen varsinki!) sattuu selkään. mut muuta vaivaa ei tuntusi olevan, suonenvetoja ei oo ollu ku muutama tähän raskauteen (edellisessä oli jatkuvasti) ja noiki raskausarvet vaikuttaa niin kovin pieniltä pisteiltä kyljissä, tosin kerkeehän niitä vielä tulemaan :/

maha alkaa jo olla tiellä, kauhulla ootan et mitä se on loppuajasta ku jo nyt saa taistella sukkia ja kenkiä jalkaansa ähinän kanssa. kaikki entiset paidat tuntuu olevan napapaitoja (pitäs vissiin lähtee kiertelemään kirppareita ja etsiä jokunen sopivan kokonen paita kun en pihinä viitsi ostella kalliita mammapaitoja :) muuten ei turvotusta oo, mikä on kyllä ihme näillä helteillä... mut tietty reidet ja pakarat näyttää selluliitin valtaamilta (tämähän se itketti jo edellisessä raskaudessa mutta nyt jo tietää et ne lähtee kyllä imetysaikaan pois melkein itsestään) ja muutenki tuntee ittensä valaaks, vaikka on vasta rv30 menossa! :D

eli siinäpä tämän mamman kuulumisia... vielä neuvolasta tuli sellaset terveiset tänään et oikein napakasti ja hyvällä sykkeellä lyö vauvvan sydän ja muutenki kaikki ok (verenpaine 103/60 ja B-hb 117, ei siis vieläkään tarttee napsia rautatabletteja :) sf-mitta 27 ja painoo on tähän mennessä kertyny n. 11kg)

mutta mukavaa raskausaikaa kaikille :) tämän romaanin kirjottaminen taitaa jäädä nyt tähän :)

• PBB

Mukava kuulla että siellä on samanlainen olo kuin täällä. Kyllä vatsa alkaa olla tiellä...törmäilen sen kanssa kokoajan joka paikkaan.
        Luuletko tosiaan että raskausarpia voi vielä tulla? Mulle ei ole viel vatsaan tullut mutta rintaan ja pyllynpuolelle on tullut. Johtuu toi pylly puoli varmaan kun on äkkiä tullut painoa ja sitä kauheaa selluliittia...ihanaa kun kerroit että se häviää jos imettää.....mulle on tullut muuten painoa jo nyt n. 13 kg.
        Miten paljon luulet vatsan vielä kasvavan nyt loppu kuukausina?
        Ajattelin että on sinulla iso homma kannella esikoista...voin vain kuvitella.
        Mulla olis fysioterapia selän takia, olin joskus aikaisemmin muutaman päivän selän takia saikulla mutta nyt selkä voi ihmeen hyvin.
        Töissä menee ihan kivasti kun olen istumatyössä.
        Mulla neuvola ensi maanantaina. Sen jälkeen alkaa synnytys valmennukset ,ym. sairaala tutustumiset.

Voi hyvin ja yritetään jaksaa

• xhg
        PBB kirjoitti:

Mukava kuulla että siellä on samanlainen olo kuin täällä. Kyllä vatsa alkaa olla tiellä...törmäilen sen kanssa kokoajan joka paikkaan.
        Luuletko tosiaan että raskausarpia voi vielä tulla? Mulle ei ole viel vatsaan tullut mutta rintaan ja pyllynpuolelle on tullut. Johtuu toi pylly puoli varmaan kun on äkkiä tullut painoa ja sitä kauheaa selluliittia...ihanaa kun kerroit että se häviää jos imettää.....mulle on tullut muuten painoa jo nyt n. 13 kg.
        Mulla olis fysioterapia selän takia, olin joskus aikaisemmin muutaman päivän selän takia saikulla mutta nyt selkä voi ihmeen hyvin.
        Mulla neuvola ensi maanantaina. Sen jälkeen alkaa synnytys valmennukset ,ym. sairaala tutustumiset.

...tytöt ovat kertoneet että arpia nimenomaan voi siellä loppupuolella tulla. Mulla ei niitä vielä ole myöskään lainkaan, vaikka vatsa on valtaisa! Että kyllä se iho voi revetä näillä loppumetreillä. Meillä nyt 31 3.

• violent-violet
        PBB kirjoitti:

loppu kuukausina vatsa vasta kasvaaki :) ja oon kuullu et raskausarpia on tullu ihan viimesillä viikoilla jopa... eli enpä vielähihku innosta ettei niitä oo ton enempää :)

ja tuli sillon esikoisen aikaan liikuttuu suunnilleen tunti päivässä vaunuja työnnellen eli seki varmaan vaikutti siihen et laihtu normaalimittoihin ja hävis ne selluliittimöhkyrät :) vaikka imetys nyt itsessään kuluttaa tosi paljon ja tuntu et ois voinun koko ajan viihtyy jääkaapin suunnalla :)

nyt vaan tässä raskaudessa ahistaa se etten oo kovin paljoo tehny mitään, en oo oikein ees jaksanu lenkillä käydä, esikoisen aikaan olin vielä koulussa jossa tuli liikuttuu paljon ku oli vähä sellanen ruumiillisempi homma, hevosten kanssa siis peuhasin, rv35 lappasin vielä karsinoita puhtaaks ja tein kaikkee muutaki talli hommaa, ja nyt ei tuu muuta ku riehuttuu ton pojan kanssa. vaikka oma hommasa tuossa lapsosessaki on mut ei se niin rankkaa oo... ja esikoisen mustasukkasuus pelottaa jo valmiiks (kuulin tänään et sitä mustasukkasuutta vois verrata siihen et miltäitestä tuntuis jos mies tois toisen naisen kotiin asumaan... eli se tuntuu pahalta!), mutta kyllä kai siihen tottuu ja alku varmasti vaatii totuttelua mutta myöhemmin helpompaa ku lapset on suunnilleen saman ikäsiä ja viihtyvät keskenään leikeissään :)

mutta hyvää vointia siullekki ja mukavaa loppuraskautta! :)

• 29+2

tää on nyt kolmaspäivä, kun on todella raskasolo. Vähänkin, kun teen jotain rupee puuskuttaa. Tuntuu, että pitää puhaltaa kokoajan ylimääräista ilmaa pihalle. Ennen mulla olo vain iltasin semmoinen olo, mutta nyt on ollut aamusta lähtien. Mulla on astma, mutta lääkäri sanoi, että se ei siihen välttämättä liity. Vähän pelottaa, että loppu raskaus on näin raskasta. Pitkä aika olis vielä jäljellä. Asukki on ollut todella akstiivinen viimepäivät ja välillä yötkin.
      Töistä olen jäänyt jo kuun alusta pois, kun en pystynyt kunnolla käveleen, kun lonkka tuli kipeeksi. Se on pikkuisen helpottanut, mutta toinen lonkka osoittaa kipeytymisen merkkejä. Painoa mulle on tullut 10kg ja mulla on ollut kokoajan Hb hyvä ja verenpaine myös. turvotustakaan en ole huomannut.
      Pesin just saamiani vauvan vaateita ja itkuhan siinä pääsi, kun laitoin niitä kuivuun. Odotan innolla, että saan pukea ne vauvani päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      50
      2375
    2. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      151
      1968
    3. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      47
      1895
    4. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      58
      1875
    5. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      130
      1645
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      57
      1220
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      74
      1191
    8. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      83
      1115
    9. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      144
      977
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      911
    Aihe