Ajattelin olla kerrankin ajoissa ja syksyn sadepäivinä nikkaroida linnunpönttöjä ensi kesän pesijöille. Lautaa ja muuta tilpehööriä sitä touhua varten on.
Mutta voiko linnunpöntön tehdä painekyllästetystä puusta? Tai siis voi tietty, mutta koituuko siitä linnulle haittaa? Ongelmajätteeksihän tuo on luokiteltu. Jos on tietoa asiasta, lukisin sitä mielelläni.
linnunpönttö kestopuusta
5
4882
Vastaukset
- heitä hiiteen
Kyllästetty puu ei ole sopiva linnunpönttömateriaali. Siinähän on myrkkyjä, eikä se hengitä niinkuin käsittelemätön puu, voi tulla tipusille tukala olo (siksi ei maalattua tai muuten pinnoitettua puutakaan kannata käyttää).
- urposka
sitä epäilinkin...
kiitos kumminkin vastauksesta - Anonyymi
Onhan siinä pöntössä reikä josta ilmaa tulee ja aivan riittävästi..
- Anonyymi
Olen tekemässä telkänpönttöä ns, kakskerros laudotuksella ilmavälin kanssa.
Voiko tässä tapauksessa käyttää ulkovuoressa kestopuuta. Varsinainen pönttö on käsitelemätöntä ikihonkaa.- Anonyymi
Ei kannata laittaa kestopuuta myöskään ulkopintaan. Ja tuleehan siitä kaksikerroksisena turhan painavakin.
Telkän pönttöä tehdessä kannattaa varmistaa, että pöntön etuseinän sisäpuoli on riittävän karkeaa. Telkän poikaset kiipeävät sieltä ulos päivän/kahden ikäisinä. Jos sisäpinta liian sileää (esim.kestopuuta tai vaneria), poikaset eivät pääse pöntöstä ulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882