Venäjän liikennevakuutus

käytännössä

Onko kukaan koskaan saanut kokea tätä pakollisen liikennevakuutuksen tuomaa "turvaa" kolaritilanteessa ? Luulenpa että ulkomaalainen maksaa omasta pussistaan kaiken eikä vakuutus toimi tositilanteessa mitenkään tai hyvin huonosti.

13

1859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosin kaksi

      venäläistä osapuolta.
      Venäläinen vakuutusyhtiö ja (usein) venäläinen kolarissa ollut. Eihän siinä oikeastaan suomalaisella automatkaajalla ole paljon osaa, vaikka olisikin syyllinen onnettomuuteen.

      Kiistelkööt nämä keskenään.

      Suomalaisella matkaajalla on oma henkilövakuutus.

    • tsuhna haisee

      Pitää olla Venäjältä osttettu, miliisi sanoo ettei ulkomailta ostettu ole pätevä.

      • sentäs,

        rajallahan tarkastetaan liikennevakuutus.
        Maahan ei pääse ilman Venäjän lakien mukaista liikennevakuutusta.


      • peku33

        mä ostin finpremiumin kautta venäjän liikennevakuutuksen heinäkuussa. venäjän tulli hyväksyi sen ilman mitään rutinaa. älä pelottele ihmisiä kun et mitään tiedä.


    • peku33

      ei koskaan joudu käytännössä edes kokemaan kuinka se toimii...

    • aleksi5

      Kokeiltu on.
      Oma auto oli Viipurissa kaikessa rauhassa parkissa Len.sossen varrella risteyksen lähellä kun illalla Igorit päättivät räjäyttää risteyksessä kunnon kolmen kaaran lunastuskolarin ja neljälle ihmiselle pieniä pintavaurioita. Itse ei tiedetty kolarista mitään kun asunnon ikkunat on talon toiselle puolelle. Poliisit olivat kysyneet alakerran kaupasta myyjiltä kenen ko.masiina on ja tulivat ylös ovelle ilmoittamaan että olisi syytä tulla tarkastamaan auton kunto...
      No kun mentiin ulos nojasi molemmilta kyljistä 20cm kaventunut Lada meikäläisen volvon takalokaria vasten. Silloin meinas päästä pärkkele pihalle mutta en kehdannut poliisin läsnäollessa alkaa riehumaan. Sitten puoli tuntia valokuvia ja piirtelyä paikan päällä ja sitten kaikki terveet asianomaiset poliisiasemalle kolmeksi tunniksi papereita täyttelemään. Poliisit olivat kohteliaita ja hoitivat homman yhtä asiallisesti kuin Suomessa. Ehkä venäläinen puoliso auttoi asiaan- en tiedä.
      Seuraavaksi viikolla näyttämään autoa vahinkotarkastajalle Viipurilaiselle korjaamolle ja taas valokuvia. Sitten pankkiin perustamaan pankkitili joka ilmoitettiin vakuutusyhtiölle.
      Autossa oli 2 pientä painautumaa takalokarissa jotka tulivat ulos imukupilla ja naarmu korjaantui vahalla. Kustannus 200 euroa.
      3 viikkoa myöhemmin hämmästyin kun puoliso ilmoitti että tilille on tullut 300 euron edestä ruupeleita!!! OHO!!!

      Sen kuitenkin opin että kun itse ajelen lähinnä Viipurin lähistöllä otan seuraavan vakuutuksen Viipurilaiselta Vakuutuslaitokselta ,koska nyt minulla oli Rajahovista ostettu vakuutus ja firma kuulemma Pietarilainen ,homma viivästyi kun paperit piti lähettää pietariin ja takaisin.

      • hämeen miäs

        toimi. noin puol vuotta sitte kävi källi ja rahaa on saatu, niin ettei siin mitään.


      • pelaa

        jos on venäjänkieltä osaava mukana.muussatapauksessa miliisi tilaa oman tulkin joka miiliisien kanssa neuvottelee ja pelottelee pitkillä ja kaliila oikeudenkäyneillä.jos ilmoita että venäläinen vastapuli oli syylline,niin ei ole kuulutelussa sinä olet syylinen ja maksava.passin ja ajokortin lunastus 300€ ilmoitin että on vain 100€ joten sain sillä ne pois.lisäksi minun olisi pitänyt maksaa 1200 dollaria seuraavana päivänä miliisiasemalla tulkille ja miliiseille( 2). en käynyt maksamassa eikä kukaan ole perään huudellu.kolarin sattuessa viipurikeskuseta saa tulikin liikennemiliisit ovat huijareita.


      • bajahali
        pelaa kirjoitti:

        jos on venäjänkieltä osaava mukana.muussatapauksessa miliisi tilaa oman tulkin joka miiliisien kanssa neuvottelee ja pelottelee pitkillä ja kaliila oikeudenkäyneillä.jos ilmoita että venäläinen vastapuli oli syylline,niin ei ole kuulutelussa sinä olet syylinen ja maksava.passin ja ajokortin lunastus 300€ ilmoitin että on vain 100€ joten sain sillä ne pois.lisäksi minun olisi pitänyt maksaa 1200 dollaria seuraavana päivänä miliisiasemalla tulkille ja miliiseille( 2). en käynyt maksamassa eikä kukaan ole perään huudellu.kolarin sattuessa viipurikeskuseta saa tulikin liikennemiliisit ovat huijareita.

        poliisi niinkuin joulupukkikin. Kaikkeen ei kannata aina lähteä mukaan. Maassa maan tavallakaankaan ei aina pidä paikkansa.

        Viipuristakin löytyy vierasmaalaisia avustava miliisi Punasenlähteen torin varrelta Ul.Ushakova 1 (5krs),Duet ravintolan rappu.

        On saatu oivallista apua erilaisista katsontakannoista huolimatta.


      • bajahali kirjoitti:

        poliisi niinkuin joulupukkikin. Kaikkeen ei kannata aina lähteä mukaan. Maassa maan tavallakaankaan ei aina pidä paikkansa.

        Viipuristakin löytyy vierasmaalaisia avustava miliisi Punasenlähteen torin varrelta Ul.Ushakova 1 (5krs),Duet ravintolan rappu.

        On saatu oivallista apua erilaisista katsontakannoista huolimatta.

        miliisin nimen?


      • bajahali
        arvo-poika kirjoitti:

        miliisin nimen?

        Käy moikkaamassa, siinähän tutustut. Muista ajanvaraus keski päivää lukuun ottamatta puhelimella tai varsinaisilta asemilta


      • bajahali kirjoitti:

        Käy moikkaamassa, siinähän tutustut. Muista ajanvaraus keski päivää lukuun ottamatta puhelimella tai varsinaisilta asemilta

        hyvin 90 luvulla erään rikosmiliisi majurin.onkohan enään töissä?puhuin joten kuten suomea,vaimo aika hyvin.


    • bajahali

      rekka tovereiden mukaan tiukkana vaan, esim. tulkki apua löytyy miliisinkin kautta tarpeen vaatiessa ensi hätään varsinkin suomalaistten useimmiten pyörimissä paikoissa vaikka luuria kierrättäen.

      Paikalliseen tyyliin turhia hosumatta "järjestyy vaikka ei aluksi pelitäkään"

      Russian liikenne vakuutuksen kokonais korvauukset (n. 11 000$) vuosi sitten ihmetyttää Suomen tasolla,esim pari masinaa entiseksi saati jos tulee loukkaantuneita. Kuolonuhreista puhumaiiakaan. Tällöin varmastikin pitemmän kaavan mukaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe