hermo

nainen.

Hei!

Minulla ollut lihasheikkoutta, sormien kömpelyyttä,pistelevää tunnetta sormissa ja varpaissa,lihaskramppia jalassa,sekä särkevää kipuilua jaloissa ja kädessä, myös kaulan ja kurkun seudulla.Ja kaikki vasemmalla puolen kehoa.
Myös kieli on tuntunut turralta kuten nielukin ajoittain. Välillä helpottaa nämä oireet ja sitten tulevat taas. Minua on tutkittu niska-pää magneetti kuvilla sekä selkäydin näytteillä,eikä missään mitään vikaa!

Voiko nämä oireet johtua niskan tai paremminki kallonpohjan kireydestä, tai hermopuristuksesta?

Jos teen jotain raskaampaa ruumiillista työtä niin oireet pahenee, siihen on liittynyt myös hengenahistusta, raskasta oloa vasemmalla puolen kaulasta rintaan saakka.

Alan olla jo ihan hepuleissa näiden oireiden kanssa, vaikuttaa jokapäiväseen elämääni masentavasti.

Jos jollain samanlaisia kokemuksia tai muuten osaisi auttaa niin pistäkäähän kommentteja.
-kiitos-

36

6485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pasi

      Hartiat kun oikeen jumissa niin voi olla tälläsiä oireita. Ootkos kokeillu esim. sauvakävelyä? Siitä voi löytyä apua. kannattais käyvä hierotuttamassa hartioita ja koko kroppa tai ihan fysioterapiaa jos lyötyis apu.

      Istutko paljon tietokoneen äärellä?

      • nainen-

        Juu,kyllä olen aika paljon koneen äärellä istuskellut..nykyään jäänyt vähemmälle, koska olen kärsinyt myös pahoinvoinnista ja näyttöä kun katselee niin ei ainakaan yhtään helpota oloa..

        Tuossa niskassa on sellanen kohta jota ei kestä oikein ees koskea, vihlova kipu sekä paineen tuntu lähtee ihan ohimoon saakka kun siitä hieroo,liekkö sitten vaan noi hartiat ja niska jumissa..ihmettelen vaan että kun jalkaanki sätelee ja ihan varpaisiin saakka.


    • oireinen

      oireita minullakin maaliskuun lopusta lähtien, paitsi että pistelyt ym. ovat joka puolella kehoa.
      Tutkittu on (pään MRI ja hermoratatutkimus lukuisa määrä verikokeita sekä vatsan ultra ja keuhkojen röngten)mutta mitään ei ole löytynyt.

    • mahaan

      vetoa oli mullakin joskus. luulen että se ehkä johtuu mahasta jollakin lailla (tai sitten lihaskireydestä).

    • TarjaHP

      on samanlaiset oireet mutta eihän se merkitse sitä että olisi sama sairaus... Minulla on CIDP. Se voi olla lihas peräistä niin kuin epäilit... Mutta tuo lihasheikkous kuulostaa omituiselta jos niskasta on kysymys.
      Voit käydä tutkimassa netissä harvinaisia neurologisia sairauksia, ms ja vaikka tuota CIDP:tä.Toivottavasti ei löydy liian tuttuja oireita ;). En halua peloitella...

    • Onkohan tutkittu

      Sydäntä ?
      Kun kerroit, että on hengenahdistusta, raskasta oloa vasemmalla puolella kaulasta rintaan saakka.

      • nainen,.

        No sydänkäyrä otettu mutta eipä muuta..lääkäri vaan totesi että tollanen nuori nainen (27v)eihän sulla nyt mitään vakavampaa,stressiä varmaan vaan.Ja sitä kyllä tietty tuleeki ku miettii ja on näiden oireiden kanssa. Monet verikokeetki otettu,jopa sellanenki missä tutkittiin harvinaisia hermosairauksia eikä niissäkän mitään.


      • nainen..

        Sitäpä vielä kysyisin että kun nyt ne magneettikuvatki otettu ja selkäydinneste myös niin kait niissä olisi näkyny jos joku neurologinen sairaus vaivaa?
        Hermoratatutkimusta ei tehty,taitas olla sellanenki paikallaan.

        Kiitos kun olette vastailleet!


      • luulis!
        nainen.. kirjoitti:

        Sitäpä vielä kysyisin että kun nyt ne magneettikuvatki otettu ja selkäydinneste myös niin kait niissä olisi näkyny jos joku neurologinen sairaus vaivaa?
        Hermoratatutkimusta ei tehty,taitas olla sellanenki paikallaan.

        Kiitos kun olette vastailleet!

        Tahdo se hermoratatukimuskin ja kaikki mahdolliset koepalatemput ja mitä suinkin keksit olla vailla. Neurologisia tauteja tunnetaan kamala määrä ja silti niitä on X-kappaletta tuikituntemattomiakin.
        Minä kävin kans aikoinaan koko skaalan läpi. Hermoratatutkimuksissa lihasten toiminnassa oli toistuvasti häikkää, aina samanlaista ja eniten samoissa lihaksissa. Yliopistollisessa sairaalassa tosissaan tutkittiin, mutta vika löytyi vasta, kun lihasnäyte seikkaili maailmalla jonkun spesialistin värjäyskokeisiin.
        Meni kaikkiaan 5 (vuotta), joista osa onneksi oireettomia. Löytyi vika, jonka vuoksi olen nyt eläkkeellä, mutta mihinkään tunnettuun tautiin löydös ei sovi. Että sisukkaasti usko oman kehosi viestit ja vie asiaasi eteenpäin!


      • entä kilpir.
        luulis! kirjoitti:

        Tahdo se hermoratatukimuskin ja kaikki mahdolliset koepalatemput ja mitä suinkin keksit olla vailla. Neurologisia tauteja tunnetaan kamala määrä ja silti niitä on X-kappaletta tuikituntemattomiakin.
        Minä kävin kans aikoinaan koko skaalan läpi. Hermoratatutkimuksissa lihasten toiminnassa oli toistuvasti häikkää, aina samanlaista ja eniten samoissa lihaksissa. Yliopistollisessa sairaalassa tosissaan tutkittiin, mutta vika löytyi vasta, kun lihasnäyte seikkaili maailmalla jonkun spesialistin värjäyskokeisiin.
        Meni kaikkiaan 5 (vuotta), joista osa onneksi oireettomia. Löytyi vika, jonka vuoksi olen nyt eläkkeellä, mutta mihinkään tunnettuun tautiin löydös ei sovi. Että sisukkaasti usko oman kehosi viestit ja vie asiaasi eteenpäin!

        Oliko muita oireita? Onkohan minullakin?


      • mahtuu...
        entä kilpir. kirjoitti:

        Oliko muita oireita? Onkohan minullakin?

        Raajojen lihaksissa sekä isoissa, että pienissä ja lantionseudulla myös. Päänkannattajat tökkii, mutta keskivartalolihakset voi onneksi paremmin.
        Muina oireina väsymys, minimaalinen rasituksensieto, kokovartaloturvotus sekä painelu- ja liikekipu - muutamia mainitakseni...

        Ihmisessä voi olla älytön määrä vikoja, toisiin ei kannata verrata vaan kuunnella itseään ja rohkeasti kertoa lääkäreille just ne omat tuntemukset. Luulosairaana minuakin aikansa pitivät, kunnes oppivat tuntemaan ja saivat viimein vauhtia hommaansa. sinnillä eteenpäin!!


    • hoidettu
      • oireinen

        on tehty useita vuosia sitten, eikä ollu kyllä minkäänlaista vaikutusta yhtään mihinkään. Taitaapa olla sekin vain "uskonasiaa".


      • hoidettu
        oireinen kirjoitti:

        on tehty useita vuosia sitten, eikä ollu kyllä minkäänlaista vaikutusta yhtään mihinkään. Taitaapa olla sekin vain "uskonasiaa".

        Varsinkin jos se tehtiin väärin ja kaikki amalgaamipaikkojen elohopea höyrystyi elimistööösi... Silloin varmasti sairastuit! Sait siinä silloin kerralla 5000-kertaisen elohopea-annoksesi... varma myrkytys.

        Annettiinko sulle lisähappea saneerauksen aikana vai hengititkö ilmaa suustasi? Tuskin kaikkia kerralla kuitenkaan vaihdettiin?


      • oireinen
        hoidettu kirjoitti:

        Varsinkin jos se tehtiin väärin ja kaikki amalgaamipaikkojen elohopea höyrystyi elimistööösi... Silloin varmasti sairastuit! Sait siinä silloin kerralla 5000-kertaisen elohopea-annoksesi... varma myrkytys.

        Annettiinko sulle lisähappea saneerauksen aikana vai hengititkö ilmaa suustasi? Tuskin kaikkia kerralla kuitenkaan vaihdettiin?

        tehtiin niin hyn
        vin kuin se on mahdollista tehdä, alkaen siitä että esim ennen saneerausta elimistön antioksidanntti tasot nostettiin äärimmilleen jotta keho pystyisi selviytymään "rääkistä" paremmin,suu oli suojattu jne.


      • tarvii tietoa
        hoidettu valehtelee kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000469&posting=22000000018694687

        Mistä löytyy tutkimus, jossa on tutkittu ja todistettu, että 1. asteen hermo-, ja solumyrkky on ihmiselle vaaratonta?
        Luontoon sitä päästänyttä uhkaa syyte ympäristörikoksesta!

        Kuten huomataan, tässä näyttäisi olevan jonkinasteista ristiriitaa, vai onko ihmisellä todellakin niin paljon suurempi kyky puolustautua tätä hermo-, ja solumyrkkyä vastaan kuin luonnolla?

        Kerroppa ensin ymmärrettävä selvitys tähän hämmentävään ristiriitaan!

        Ilman kalliitakin tutkimuksia, pelkästään logiseen päättelemiseen turvautumalla asia ei tunnu kovinkaan vaikealta ymmärtää.

        Sitten näillä paljon aikaa ja rahaa käyttävillä tutkimuksillako on tarkoitus saada asia käännettyä aivan päälaelleen?
        Seurauksista välittämättä?


    • Tutultahan

      nuo oiresi tuntuvat.

      Minulla kehittyi kiputilat jo sietämättömiksikin vas. puolen yläleuan, saman puolen takaraivon sekä niskan ja hartian alueilla.

      Syitä tähän ei runsaista vuosien, vuosien tutkimuksista? huolimatta löytynyt.
      Vai voidaanko toimintaa, jossa ei potilaan mielipidettä haluta edes kuulla, kutsua asialliseksi tutkimuksesksi?

      Hammaskontaktien virheellisyyttä, purennan epätasapainoa, myös juuri vilkasta keskustelua herättänyttä amalgaamiongelmaa, yritin, toivoin jossain vaiheessa selvitettäväksi.
      Kerrottiin vain, että mitään vikaa hampaissa ei ole!

      Kun ongelman selvittelyjä on voimakkaiden kipujen takia pitänyt jatkaa, niin kaikki nuo epäilemäni viat, virheet ja ongelmat ovat pikkuhiljaa tulleet esille, vuosien, vuosien hammaslääkärillä juoksujen kuluessa!

      Ja kaikki tietenkin, niin hyvää hoitoa!

    • Klotho

      Minulla itselläni harvinainen neurologinen sairaus, diagnoosi vuonna 2004. Samat kokemukset lääkäreiden kommenteista, ettei mikään vaivaisia. Oireet tulivat salakavalasti jo vuosia ennen. Ja aloin jossain vaiheessa jo itsekkin epäillä omaa päätäni.

      Luulisi noiden neurologisten siarauksien näkyvän magneettikuvissa tai selkäydinnestetesteissä. Mutta kun on kyse harvianisesta neurologisesta sairaudesta, on se monelle lääkärillekin vieras tauti. Voisi olla hyvä pyytää myös jonin toisen lääkärin mielipidettä asiaan.

      Käyppä vaikka tutustumassa tuolla:
      http://www.ms-liitto.fi/index.phtml?s=104

      En tahdo pelotella. Ja tsemppiä edelleen syyn etsimiseen! Lääkärin vaihtaminen voi olla joskus hyvinkin ratkaiseva tekijä.

      • nainen.

        Kiitos kommentistasi!

        Saanko udella että millä keinoin sinun sairautesi kaivettiin esille?

        Olen käynyt kahden eri neurologin juttusilla,tämä viimeisin otti sen selkäydinneste näytteen ja määräsi uuden pään magneettikuvauksen loppuvuodelle. Mutta tämäkin lekuri totesi ensimmäisistä kuvista että puhtaat ovat.

        Lääkärit ovat alkaneet ehotella että joskopa mulla olisi fibromyalgia kun on myös kipuilua esiintynyt..ja antoivatpa lähetteen jo mielenterveystoimistoonkin..

        Tuntuu vaan niin toivottomalta kun oireita on elämänlaatua haitaten eikä mistään tunnu apua löytyvän!


      • Klotho
        nainen. kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi!

        Saanko udella että millä keinoin sinun sairautesi kaivettiin esille?

        Olen käynyt kahden eri neurologin juttusilla,tämä viimeisin otti sen selkäydinneste näytteen ja määräsi uuden pään magneettikuvauksen loppuvuodelle. Mutta tämäkin lekuri totesi ensimmäisistä kuvista että puhtaat ovat.

        Lääkärit ovat alkaneet ehotella että joskopa mulla olisi fibromyalgia kun on myös kipuilua esiintynyt..ja antoivatpa lähetteen jo mielenterveystoimistoonkin..

        Tuntuu vaan niin toivottomalta kun oireita on elämänlaatua haitaten eikä mistään tunnu apua löytyvän!

        Toivon todellakin, että saat diagnoosin mitä pikaisimmin ja alat saada oikenalaista hoitoa! Sanotaan, että tieto lisää tuskaa, mutta ainakin omalla kohdallani tieto helpotti tuskaa. Tietysti se myös aiheutti pelkoa tulevaisuudesta ja surua menetetystä terveydestä.

        Minun kohdallani sairaus todettiin mangeettikuvauksen varjoainekuvauksen kautta. Sairastan syringomyeliaa, joka on ylimääräinen ontelo selkäytimen nesteen sisällä. Tämä aiheuttaa sitten kaikenlaisia hermoperäisiä oireita, kuten tunnottomuutta, kipuja, koordinaatio-ongelmia, väsymystä, voimattomuutta tms. Neurologisissa sairauskissa kun oireet ovat hyvin moninaisia ja kahta samalaista potilasta tuskin löytyy.

        Minusta kipu on se kaikista ikävin oire, etenkin kun näihin hermoperäisiin kipuihin ei (aainakaan minun kohdallani) ole olemassa varsinaisesti niitä poistavaa lääkistystä. Mutta onneksi kipua voi hallita myös monin muin tavoin, ja tuohon asiaan saat varmasti sieltä mielenterveystoimistosta apua.

        Paljon voimia sinulle! Ja toivottavasti saat pian apua ja olosi helpottuu!


      • nainen.,
        Klotho kirjoitti:

        Toivon todellakin, että saat diagnoosin mitä pikaisimmin ja alat saada oikenalaista hoitoa! Sanotaan, että tieto lisää tuskaa, mutta ainakin omalla kohdallani tieto helpotti tuskaa. Tietysti se myös aiheutti pelkoa tulevaisuudesta ja surua menetetystä terveydestä.

        Minun kohdallani sairaus todettiin mangeettikuvauksen varjoainekuvauksen kautta. Sairastan syringomyeliaa, joka on ylimääräinen ontelo selkäytimen nesteen sisällä. Tämä aiheuttaa sitten kaikenlaisia hermoperäisiä oireita, kuten tunnottomuutta, kipuja, koordinaatio-ongelmia, väsymystä, voimattomuutta tms. Neurologisissa sairauskissa kun oireet ovat hyvin moninaisia ja kahta samalaista potilasta tuskin löytyy.

        Minusta kipu on se kaikista ikävin oire, etenkin kun näihin hermoperäisiin kipuihin ei (aainakaan minun kohdallani) ole olemassa varsinaisesti niitä poistavaa lääkistystä. Mutta onneksi kipua voi hallita myös monin muin tavoin, ja tuohon asiaan saat varmasti sieltä mielenterveystoimistosta apua.

        Paljon voimia sinulle! Ja toivottavasti saat pian apua ja olosi helpottuu!

        Juu,kyllä tämä epätietoisuus saa ihmisen hermoromahduksen partaalle!
        Nyt tuli aika ENMG:hen,parin viikon päästä pääsen siihen.
        Minulla myös tuota hermokipuilua,tosin verjoainekuvaus tehtiin myös minullekkin, mutta eipä ainakaan nämä lääkärit nähneet mitään vikaa siinä.

        Huolettaa tämä lihasheikkous, mutta sepä selviää sitten siinä enmg:ssä, toivottavasti..
        hyviä jatkoja sinulle :)


      • mikä seuraus?
        nainen., kirjoitti:

        Juu,kyllä tämä epätietoisuus saa ihmisen hermoromahduksen partaalle!
        Nyt tuli aika ENMG:hen,parin viikon päästä pääsen siihen.
        Minulla myös tuota hermokipuilua,tosin verjoainekuvaus tehtiin myös minullekkin, mutta eipä ainakaan nämä lääkärit nähneet mitään vikaa siinä.

        Huolettaa tämä lihasheikkous, mutta sepä selviää sitten siinä enmg:ssä, toivottavasti..
        hyviä jatkoja sinulle :)

        Katsopa kilpirauhassairaudet-palstalta otsikolla Mikä on syy, nimim. mikä seuraus? Kerro sitten mitä tutkimuksillesi kuuluu?


    • magneettikuvattu?

      Saattaisi olla myös selkäperäistä oireilua!! Minulla samantyylistä oirehtimista jo yli vuoden ja myös tutkittu ja hutkittu eikä mitään muuta vielä löytynyt kuin selästä vikoja. Ja olen melkein varma että siltä ne on peräisin!!!

      • nainen.-

        eipä oo selkää kuvattu, niska ja pää vaan.Selkä mulla ollu opiskeluajoista jo huonona, hierojalla ja fysiossa oon saanut siihen sitten apua. Nyt käyn omt-terapeutilla ja hän sanoi että vas.puolen hermo niskasta tiukalla,se säteilee käteen ja sormiin asti


    • hermo

      Hei!

      nyt sitten käyty enmg-hermoratatutkimus ja sekin ihan ok oli..mutta oireet eiku jatkuu..alan jo miettiä että oisko nää oireet tosiaan stressiä ja pelkoa siitä että on joku vakava tauti..

    • nainen 74

      Minulla ihan samat oireet ja tutkittu on mutta mitään ei ole löytynyt..Vieläkö sinä oireilet ja onko tullut tietoa mikä vaivaa

    • CIPD?

      Moi!

      Kaikenlaista on oiretta vuosien varrella ollut ja ne on alkanut n. iässä 25.amalgaamia on laitettu suu täyteen 16v.Kömpelyyttä, selkävaivaa,vasemmalla puolellahan nämä kaikki vaivat ovat aina olleet, energia hoidoissa näitä sanotan ulkopuolelta tuleviksi l.ei omia ongelmia vaan ne olisi mahdollisesti ulkopuolelta tulevat energiat jotka aiheuttaa .... ja edellisistä elämistä mukana tuodut asiat solu tasolla ....sehän olisi helppoa tämä elämä kun oliskin vain tämän elämän asiat täällä käsiteltävänä... näihin asioihin ei koulu lääketiede yllä..olen itse koululääketietten alalla , vaan jokin on kuljettanut minut täälle toisen puolen ajattelulle myös...vasemman puolen käsi jäätyi v.-04, ja suli aikanaan vaihtoehtohoidon ja oman hoidon avuin...v-99 fysiatri tk:ssa epäili , että voisi mahdollisesti olla selkäydin sairaus , kun lösi babinski refleksin , no menin yliopistoollisen jatkotutkimuksiin ja siel sanottiin et höpö, höpö ei tääl mittään oo mut kuinkas ollakkaan joten kuten mentiin vuoteen -06 ja polvi alkoi oireilemaan pahasti. Menin tth ja pääsin heti ortopedille joka ymmärsi enmg tutkimukset jne..ja niin nyt ollaan menossa neurologille eeepäilynä cipd... mukVAA..KIRJOITELKAA SILLÄ VERTAIS TUKI ON NYT TARPEEN......?????!!!!!!!!!!!!!!!

      • Sinullako?

        Hei!
        Cidp eli KROONINEN TULEHDUKSELLINEN DEMYELINOIVA POLYRADIKULONEUROPATIA. dg 61,8
        Tautia sairastaa tällä hetkellä Suomessa alle 50 Henkilöä.
        Vertaistukea voit kokeilla harvinaisten verkostosta http://www.harnesverkosto.org/ osoitteesta.
        Itselläni ollut 4,5 vuotta.
        Mitäpä muuta kuin etteenpäin sano mummo hangessa!


      • Nimetön
        Sinullako? kirjoitti:

        Hei!
        Cidp eli KROONINEN TULEHDUKSELLINEN DEMYELINOIVA POLYRADIKULONEUROPATIA. dg 61,8
        Tautia sairastaa tällä hetkellä Suomessa alle 50 Henkilöä.
        Vertaistukea voit kokeilla harvinaisten verkostosta http://www.harnesverkosto.org/ osoitteesta.
        Itselläni ollut 4,5 vuotta.
        Mitäpä muuta kuin etteenpäin sano mummo hangessa!

        Hei!
        Olisi kiva kuulla minkälaiset oireet ja miten sinulla on mennyt 4,5 v. sairauden kanssa ? Oletko työelämässä edelleen ? Kuinka kauan sinulla oli oireita ennen diagnoosia? Ja minkälaisia?


      • Stikka
        Nimetön kirjoitti:

        Hei!
        Olisi kiva kuulla minkälaiset oireet ja miten sinulla on mennyt 4,5 v. sairauden kanssa ? Oletko työelämässä edelleen ? Kuinka kauan sinulla oli oireita ennen diagnoosia? Ja minkälaisia?

        Minn cidp:ni oli aluksi Guillan-Barree 2v. Ensi oireet olivat hirveeä alaselkäkipu, jalkojen velttous, kunnes 5.dentenä päivänä olin teholla hengityslaman takia. Mutta teholta pääsin jo parin påäivän jälkeen. Kuntouduin kepin kanssa kävelijäksi.Minulla on aaltoilevasti etenevä. Eli pahenemis vaiheita on ollut useota ja kaikki ovaat jättäneet jonkin "kiusan". Nyt olen pyörätuolissa viime vuoden maaliskuun jälkeisen pahenemisv jälkeen. Oireita on vaikka muille jakaa. parantavaa hoitoahan tähän sairauteen ei ole, oireita hillitseviä, kipulääkkeitä lähinnä. Minusta tämä cidp on aika paljon samanlainen kuin ms.
        Työelämässä en enää ole. Tuskin kukaan palkkaisi ihmistä joka käy 2-3 tunnin päivä unilla ;) ja nukkuu yöllä jos hyvä tuuri käy 12 h. Huumorilla ja sitkeästi eteenpäin menemällä selviää.


      • Nimetön
        Stikka kirjoitti:

        Minn cidp:ni oli aluksi Guillan-Barree 2v. Ensi oireet olivat hirveeä alaselkäkipu, jalkojen velttous, kunnes 5.dentenä päivänä olin teholla hengityslaman takia. Mutta teholta pääsin jo parin påäivän jälkeen. Kuntouduin kepin kanssa kävelijäksi.Minulla on aaltoilevasti etenevä. Eli pahenemis vaiheita on ollut useota ja kaikki ovaat jättäneet jonkin "kiusan". Nyt olen pyörätuolissa viime vuoden maaliskuun jälkeisen pahenemisv jälkeen. Oireita on vaikka muille jakaa. parantavaa hoitoahan tähän sairauteen ei ole, oireita hillitseviä, kipulääkkeitä lähinnä. Minusta tämä cidp on aika paljon samanlainen kuin ms.
        Työelämässä en enää ole. Tuskin kukaan palkkaisi ihmistä joka käy 2-3 tunnin päivä unilla ;) ja nukkuu yöllä jos hyvä tuuri käy 12 h. Huumorilla ja sitkeästi eteenpäin menemällä selviää.

        Kuinka vanha nyt olet? Minun oireet ovat alkaneet melko nuorena 25v ja olen laukkonut lääkärissä mutta aina kaikki on luettu korvien väli viaksi.Ensin tuli vasemman käden puutumiset ja vannemainen puristus kohtaus rinnan ympärille myös selkäpuolelle.Sitten huomasin myös vasemman jalan kömpelyyden ja heikkouden .Jos syksyllä marjastin ahkerasti niin se tiesi sitä, että monta monta kuukauta kuljetaan hierojalla ja nivelkäsittelyissä sekä lääkärissä.v-99 olin vähällä päästä hyvän fysiatrin ansiosta yliopistolliseen tutkimuksiin vasemman puolen kömpelyyden ja neurologisten löydösten perusteella mutta yliopistolla neurokirurgi sanoi höpö, höpö liian pienet löydökset , ei tehty mitään : opettele vain elämään vaivojesi kanssa ja nyt siitä on vierähtänyt 7 vuotta ja nyt (olen ollut aina keikkatyössä) sattui sellaiset lääkärit jotka ymmärsi laittaa samojen oireiden vuoksi alaraajojen vuoksi hermoratatutkimukseen.Olihan niitä ennenkin tehty mutta vain käteen vaikka oireita on jaloissakin. -03 jääty vasen käsi ja se oli kamalaa, vain kävin vähän muka jumpassa revittelemässä ja ajattelin laittaa paikat kuntoon...ja sama täällä nukun kyllä paljon ja sitä olen tehnyt aina. Ilmeisesti tämä o hitaamin etenevää. Mutta huomasin että rokotuksen jälkeen aina pahenee..?tai influenssan... Nyt tosiaan minullakin on alaselkäkipu joka myös haittaa jalkojen toimintaa.. vesijuoksemassa olen käynyt ja se on hyvä kun aloittaa sievästi..odotan nyt neurologi aikaa...oletko vertais ryhmissä missään ja jos olet niin minkä laista toimintaa se on? Olen oulun läänistä ,42 v.


      • Jookos?
        Nimetön kirjoitti:

        Kuinka vanha nyt olet? Minun oireet ovat alkaneet melko nuorena 25v ja olen laukkonut lääkärissä mutta aina kaikki on luettu korvien väli viaksi.Ensin tuli vasemman käden puutumiset ja vannemainen puristus kohtaus rinnan ympärille myös selkäpuolelle.Sitten huomasin myös vasemman jalan kömpelyyden ja heikkouden .Jos syksyllä marjastin ahkerasti niin se tiesi sitä, että monta monta kuukauta kuljetaan hierojalla ja nivelkäsittelyissä sekä lääkärissä.v-99 olin vähällä päästä hyvän fysiatrin ansiosta yliopistolliseen tutkimuksiin vasemman puolen kömpelyyden ja neurologisten löydösten perusteella mutta yliopistolla neurokirurgi sanoi höpö, höpö liian pienet löydökset , ei tehty mitään : opettele vain elämään vaivojesi kanssa ja nyt siitä on vierähtänyt 7 vuotta ja nyt (olen ollut aina keikkatyössä) sattui sellaiset lääkärit jotka ymmärsi laittaa samojen oireiden vuoksi alaraajojen vuoksi hermoratatutkimukseen.Olihan niitä ennenkin tehty mutta vain käteen vaikka oireita on jaloissakin. -03 jääty vasen käsi ja se oli kamalaa, vain kävin vähän muka jumpassa revittelemässä ja ajattelin laittaa paikat kuntoon...ja sama täällä nukun kyllä paljon ja sitä olen tehnyt aina. Ilmeisesti tämä o hitaamin etenevää. Mutta huomasin että rokotuksen jälkeen aina pahenee..?tai influenssan... Nyt tosiaan minullakin on alaselkäkipu joka myös haittaa jalkojen toimintaa.. vesijuoksemassa olen käynyt ja se on hyvä kun aloittaa sievästi..odotan nyt neurologi aikaa...oletko vertais ryhmissä missään ja jos olet niin minkä laista toimintaa se on? Olen oulun läänistä ,42 v.

        [email protected]
        ei kehtoo ennee näin ylleisellä paikalla huastella asiata!
        Yst terveisin: Satu


      • Dystonia2004

        Veikkaisin dystoniaa. Sairastan sitä itse. Krampit, kova lihasjännitys ja toispuoleisuus ovat tyypillisiä oireita. Ks. http://www.dystoniayhdistys.com/fi/Mitä dystonia on?.html

        Lihasjännitys aiheuttaa myös ahdistusta.

        Botox-pistokset ja Rivatril auttavat.

        Kokenut neurologi osaa diagnosoida dystonian. Mitaa lihasjänteyden ja toteaa tarvittaessa dystonia. Diagnoosilla saa helposti eläkepaperit jos haluaa...


    • mikko-kimmo

      Moi kaikille,

      Käykääpä vierailemassa osoitteissa:
      - http://p1.foorumi.info/harvinaiset/index.php
      - http://www.harnesverkosto.org/

      Noista löytyy porukkaa, joka oikeesti tietää ja osaa neuvoa!

      P.S. Vaikka meitä on vähän, 'voimaa' on paljon :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe