Onko 900 vm -90 kytkimessä mitään säätöä? Ei kai? Kytkin ei irrota kunnolla, nesteet ei vuoda, joten sylinterit lienevät kunnossa. Välillä toimii aivan hyvin välillä ei ollenkaan. Autoon on kuulemma tehty kytkin remontti noin 2kk sitten. Voisiko järjestelmässä olla edelleen ilmaa?
Kytkin
9
1357
Vastaukset
- Mertmi
Järjestelmässä on todennäköisesti ilmaa...
- saab 900i 4d kat
Ilmataan kytkimen kohdalta, ilmausruuvista. Näkyy mustan suojamuovin kolosta.
- s90
Olisikohan 1985-mallisessa ysikympissäni samanlainen vika?
Vaihteet (erityisesti peruutus- ja myös 1. ja 2.)siis menevät välillä "rusahtaen" päälle ja
jos esim. paikallaan oltaessa laittaa pakin päälle, painaa kytkimen pohjaan, vaihtaa vapaalle, ja taas pakille, niin silloinkin vaihde rusahtaa hieman. Eli kytkin ei irroita kokonaan?
Tuo vika tuntuu ilmenevän pahiten jonkun matkaa ajettua ja koneen jo lämmettyä.(?) Vauhdissa vaihteet menevät ihan hyvin päälle. Vai olisiko kysymys pakin ja 1,2-vaihteiden synkroninnista?
Kytkin tuntuu kuitenkin pitävän hyvin, autolla on nyt ajettu n. 235tkm eikä tietääkseni kytkinremonttia ole vielä tehty. Vaihteistoöljyt on vaihdettu joskus 50-100tkm sitten. Laatikko ei myöskään ihmeemmin pidä ääntä ja vaihteet pysyvät hyvin päällä. - 9000
s90 kirjoitti:
Olisikohan 1985-mallisessa ysikympissäni samanlainen vika?
Vaihteet (erityisesti peruutus- ja myös 1. ja 2.)siis menevät välillä "rusahtaen" päälle ja
jos esim. paikallaan oltaessa laittaa pakin päälle, painaa kytkimen pohjaan, vaihtaa vapaalle, ja taas pakille, niin silloinkin vaihde rusahtaa hieman. Eli kytkin ei irroita kokonaan?
Tuo vika tuntuu ilmenevän pahiten jonkun matkaa ajettua ja koneen jo lämmettyä.(?) Vauhdissa vaihteet menevät ihan hyvin päälle. Vai olisiko kysymys pakin ja 1,2-vaihteiden synkroninnista?
Kytkin tuntuu kuitenkin pitävän hyvin, autolla on nyt ajettu n. 235tkm eikä tietääkseni kytkinremonttia ole vielä tehty. Vaihteistoöljyt on vaihdettu joskus 50-100tkm sitten. Laatikko ei myöskään ihmeemmin pidä ääntä ja vaihteet pysyvät hyvin päällä.tonnisen kytkimen olen ilamnnu jarrusäiliön kautta sama nestehän siellä on.
- saab 900i 4d kat
Joskus voi olla tällainen juttu. Mun vanhuksessa oli aikoinaan, satanen -86. Sylinterin toiminta jäi vajaaksi, siksi rusahteli.
http://www.dave-new.com/ClutchPedal.html- 900
Ei ollut ilmaa järjestelmässä eikä pedaalikaan ole mallia vääntynyt. Saab korjaamon mukaan kytkimen pääsylinteri falskaa, jolloin paineet häviää. Eivät vaan kerkiä korjaamaan. Tiivisteet maksaa n. 10€. Vaatiikohan toi mahdottomasti työtä vaihtaa itte?
- 900T16
900 kirjoitti:
Ei ollut ilmaa järjestelmässä eikä pedaalikaan ole mallia vääntynyt. Saab korjaamon mukaan kytkimen pääsylinteri falskaa, jolloin paineet häviää. Eivät vaan kerkiä korjaamaan. Tiivisteet maksaa n. 10€. Vaatiikohan toi mahdottomasti työtä vaihtaa itte?
Pääsylinteri irtoaa helposti ja siihen uudet tiivisteet sisään, jos sylinterin sisällä ei ole syöpymiä. Jos kytkinpolkimessa / pääsylinterin käyttötangon silmukoissa on väljää, reiät kannattaa hitsata ja porata uudelleen samalla kertaa. Järjestelmä pitää ilmata homman jälkeen esim. polkupyörän pumpulla, muuten systeemi ei lähde toimimaan.
Vielä kun vaihtaisi työsylinterin tiivisteet, niin avot. Mutta se on kovempi homma, kun pitää kytkin käyttää pois. - saab 900i 4d kat
900T16 kirjoitti:
Pääsylinteri irtoaa helposti ja siihen uudet tiivisteet sisään, jos sylinterin sisällä ei ole syöpymiä. Jos kytkinpolkimessa / pääsylinterin käyttötangon silmukoissa on väljää, reiät kannattaa hitsata ja porata uudelleen samalla kertaa. Järjestelmä pitää ilmata homman jälkeen esim. polkupyörän pumpulla, muuten systeemi ei lähde toimimaan.
Vielä kun vaihtaisi työsylinterin tiivisteet, niin avot. Mutta se on kovempi homma, kun pitää kytkin käyttää pois.Juu, näin olen myös itse tehnyt, helpohko jobi. Paitsi en käyttänyt pumppua. Kuskin penkin irrottaminen olisi helpottanut työskentelyä, mutta en viitsinyt irrottaa.
- myrkky
saab 900i 4d kat kirjoitti:
Juu, näin olen myös itse tehnyt, helpohko jobi. Paitsi en käyttänyt pumppua. Kuskin penkin irrottaminen olisi helpottanut työskentelyä, mutta en viitsinyt irrottaa.
Pääsylinterin kumien falskaaminen oireilee useimmiten lisäksi siten, että se vuotaa paineet pois, kun pidetään kytkintä pohjassa. Tämän voit todeta helposti siten, että pidät autoa tyhjäkäynnillä kytkin pohjassa ykkönen päällä pari minuuttia. Jos auton tyhjäkäyntikierrokset rupeavat tippumaan, eli auto pyrkii liikkeelle, vuotaa sylinteri paineet pois.
Omassa kotterossani vuotaa työsylinteri, jarrunestettä pitää lisätä kuukauden välein.. mutta laiska kun olen, olen yrittänyt siirtää remonttia kesään, kun pata nostetaan silloin virittämisen takia muutenkin pois.
Sitten tuo laatikon kiroaminen ykköselle tai pakille laittaessa, joka on saabissa melko yleistä, kokeilkaapa laittaa kakkosen kautta.. yleensä ei rusahda. Johtuu joko laatikon synkroista, tai polkimen kulumisesta, itse veikkaisin molempia yhdessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769