Tahtomisen jälkeinen häälaulu?

SuMo06

Mietimme mitä sormusten antamisen jälkeen kanttori soittaisi, miettimistä auttaisi jos tietäisi lauluja mikä sopii kyseiseen tilanteeseen.Siis ennen poistumismarssia.
Olisko kellään mielessä laulua/virsiä mikä sopisi herkkään hetkeen?

9

35534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      Taitaa olla aika perinteinen (siitäkin muuten useampia versioita, pyydä kanttoria soittamaan eri versioita), mutta hyvin tunnelmallinen, minulla ainakin oli kyynel silmässä kun vihdoin oltiin naimisissa ja ystävät soittivat sen kauniisti aviopuolisoiksi julistamisen jälkeen.

    • sinivilkku

      kesänä häissä kun kaaso lauloi kirkossa morsiusparille tämän laulun :)

      Rakkaus on väkevämpi kuolemaa

      Vaikka minä voisin vuoret siirtää,
      enkeleiden kieltä puhuisin,
      mitä muuta olisin kuin tyhjä kulkunen,
      jos rakkautta tuntisi mä en.

      Sillä rakkaus on väkevämpi kuolemaa.
      Sitä eivät suuret vedetkään voi sammuttaa,
      sillä rakkaus on lahja Jumalan.

      Vaikka minä saisin kaiken tiedon,
      kaikki salaisuudet tuntisin,
      mitä muuta olisin kuin tyhjä kulkunen,
      jos rakkautta tuntisi mä en.

      Sillä rakkaus on väkevämpi kuolemaa.
      Sitä eivät suuret vedetkään voi sammuttaa,
      sillä rakkaus on lahja Jumalan.

      Jeesus, sinä lähde kaiken hyvän,
      sinä tunnet meistä jokaisen.
      Tule keskellemme nyt, lahjojasi jaa,
      anna meille voimaa rakastaa.

      Sillä rakkaus on väkevämpi kuolemaa.
      Sitä eivät suuret vedetkään voi sammuttaa,
      sillä rakkaus on lahja Jumalan.

      Laulu on ainakin "Lauluyhtye Kaarneet" levyllä, "Mestarin kädessä".

      Aivan uskomattoman kaunis melodiakin siinä on :)

      • höp¤

        kappale löytyy melko varmasti myös jokaisessa kirkossa tai ainakin jokaisella kanttorilla olevasta kirjasta "Messulauluja" nimellä "Rakkaus on lahja Jumalan".


      • hetiaine

        Aivan ihana laulu tosiaan! Olen itsekin ollut vieraana keväthäissä, joissa sulhasen sisko lauloi uskomattoman upealla äänellään tuon laulun. En ollut kuullut laulua koskaan aikaisemmin.


      • levyltä
        hetiaine kirjoitti:

        Aivan ihana laulu tosiaan! Olen itsekin ollut vieraana keväthäissä, joissa sulhasen sisko lauloi uskomattoman upealla äänellään tuon laulun. En ollut kuullut laulua koskaan aikaisemmin.

        Rakkauden liekki, levyttänyt Mirja Poikkeus. Samalla levyllä on myös muita häihin sopivia lauluja


    • spinto

      Kyllä niitä lauluja löytyy...
      Virsiä on tietysti rajallinen määrä, ja jos ei virsikirjaa ole käsillä niin sanoja voi tarkastella osoitteesta http://evl.fi/Virsikirja.nsf/Etusivu?OpenPage

      Kirjastojen musiikkiosastoilla on myös laulukirjoja. Esim Kirkkolauluja-kirja. Kirkossa laulettavien pitäisi olla uskonnollisia, tai ei ainakaan ristiriidassa uskonnon kanssa. Usein toivottu "Sua vain yli kaiken mä rakastan" menee pieleen kahdellakin tavalla; Jumalaahan sitä pitää rakastaa yli kaiken ja toisekseen sanat sopisivat paremmin sulhasen suuhun kuin ulkopuolisen laulajan.

      Olen laulanut häätilaisuuksissa ja usein joku morsiusparin tuttava on tehnyt uudet sanat vanhaan virren tai laulun nuottiin. Usein se toimii, joskus ei.

      Ave Mariasta löytyy ainakin 12 eri versiota. (Kumma kyllä, ne tuntuvat kelpaavan luterilaiseen kirkkoon vaikka monet ovatkin katolista pyhimysuskontoa) Myös Isä meidän -rukous on sävelletty. Panis Angelicus on kaunis ja sopii myös suomeksi Leivästä enkelten.
      Tuhansin kielin. Kun pyhään rauhan liittohon.

      Monilla seurakunnilla on nettisivuillaan esimerkkilista sopivista lauluista.
      http://www.tuusulanseurakunta.fi/ - toiminta - musiikki
      http://www.turunseurakunnat.fi/portal/seurakuntayhtyma/suomi/kirkkohaat/musiikki/haalauluja/

    • Enkelin rukous

      Ehdotuksia:

      Rakkaus on lahja Jumalan
      Olkoon ylläsi kirkas taivas
      Tänä aamuna aurinko nousi
      Rakkauden liekki
      Enkelin rukous (kauniit sanat, löytyy googlella)

      Nämä laulut löytyy kaikki Mirjan levyltä, nimeltään Rakkauden liekki. Mm. tuo Enkelin rukous on siinä ensilevytyksenä

    • Solonoi
    • ela

      löytyy netistä ainakin www.finnartes.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe