köynnös varjoon?

terhi

Olisin kaivannut neuvoja hieman. Minulla on kasteluvedelle sellainen iso, 1000-litran vesisäiliö pihalla. Muovisen kuution ympärillä on metalliputkinen kehikko. Se ei varsinaisesti ole mikään pihan kaunistus ja sen takia haluaisinkin sen "naamioida".

Mikä köynnöskasvi peittäisi säiliön kauniina ja tuuheana? Paikka on puiden katveessa, sanoisin että puolivarjosta varjoon. Maa on multava ja hyvä, mutta todellakin kolme isoa raitaa kasvaa siinä säiliön takana.

Mikä köynnös tällaiseen paikkaan sopisi? Humalaa en halua, koska se raapii ikävästi. En kyllä tiedä menestyisikö se edes tuossa paikassa, mutta sitä en kuitenkaan halua.

Kiitos, jos joku viitsii vastata!

7

1525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • finca

Piippuköynnös vihtyy hyvinkin varjoisassa ja on ainakin minun mielestäni näyttävän näköinen. Sillä on suuret, munuaisenmuotoiset lehdet ja kasvi on rehevä ja peittävä.

• terhi

Piippuköynnös tuli itsellenikin jossain vaiheessa mieleen. Anopin pihalla kasvaa kaksi mahtavan kokoista köynnöstä. Saisikohan sen lähtemään pistokkaasta?

• ellit

Naapurissa viherryttää samanlaista vesisäiliötä säleikkövilliviini. Sen lomasta ei säiliötä edes näy,on kasvanut niin reheväksi.
      Ei siis itsekiipeävää,vaan säleikkövilliviiniä.

• terhi

Mitä eroa on säleikkövilliviinillä ja itsekseen kiipeävällä? Saako säleikkövilliviini syksyllä myös ihanan syysvärin?

• ellit
        terhi kirjoitti:

Mitä eroa on säleikkövilliviinillä ja itsekseen kiipeävällä? Saako säleikkövilliviini syksyllä myös ihanan syysvärin?

Säleikkövilliviini tarvitsee itselleen tuen, mitä vasten se menee,mutta itsekiipeävä ottaa kiinni, vaikkapa seinään.
        Mutta kun tuo on muovia ja eikös siinä ole rautaosia myös, siihen se ei ota kiinni.
        Ainakin meillä säleikköviiniin tulee ihana syysväri,mutta tuohon itsekiipeävään ei ole niin kaunista tullut.

• ...
        ellit kirjoitti:

Säleikkövilliviini tarvitsee itselleen tuen, mitä vasten se menee,mutta itsekiipeävä ottaa kiinni, vaikkapa seinään.
        Mutta kun tuo on muovia ja eikös siinä ole rautaosia myös, siihen se ei ota kiinni.
        Ainakin meillä säleikköviiniin tulee ihana syysväri,mutta tuohon itsekiipeävään ei ole niin kaunista tullut.

Säleikkövilliviini tarvii kasvutuekseen säleikön ja imukärhövilliviini kiipeilee itse vaikka seinää pitkin imukärhöjensä avulla.
        Säleikkövilliviini on muuten talven kestävämpikin ja pärjää auronkoisessa tai varjoisessa paikassa.

• on villiviinille
        ... kirjoitti:

Säleikkövilliviini tarvii kasvutuekseen säleikön ja imukärhövilliviini kiipeilee itse vaikka seinää pitkin imukärhöjensä avulla.
        Säleikkövilliviini on muuten talven kestävämpikin ja pärjää auronkoisessa tai varjoisessa paikassa.

Siis jo pilkkua viilataan niin nimi on Imukärhivilliviini eikä imuKÄRHÖvilliviini

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2463
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1743
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1024
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      295
      1012
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      972
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      844
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      749
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      735
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      718
    Aihe