Suomalaisturistit ryövättiin Alanyassa

Suomi24toimitus

Ilta-Sanomat kertoo, että viidentoista turistin arvotavarat ryöstettiin yöunien aikana hotellihuoneesta. Turistit olivat majoittuneet Blue Haven hotelliin. Yksi ryöstetyistä pitää mahdollisena, että heidät oli huumattu, sillä kukaan ei ollut huomannut yön aikana mitään. Lisäksi suomalaisturistit olivat tunteneet olonsa heikoksi aamulla.

Mitä ajatuksia ryöstö herättää sinussa? Onko Turkkiin turvallista lähteä lomalle yleisesti ottaen?

Lue uutinen:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1219180

201

92564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varkaustapauksessa

      Eihän tässä muu voi olla kuin, että hotellin yleisavainta on käytetty. Jollain on vähintään kopio siitä. Jonkun olisi täytynyt huomata tällaisen suuren tavaramäärän vienti. Itse olen aina valinnut mahdollisimman pienen hotellin. Tässä on varmaan ollut joku iso hotelli kyseessä, silloin on suurempi mahdollisuus joutua tämäntapaisen ryöstön uhriksi. Olisiko huoneitten asukkaille annettu ehkä nukuttavaa kaasua ilmastoinnin kautta? Muuten uskoisin henkiökunnan olevan mukana juonessa, jos ns. myrkyttäminen tulisi kyseeseen.

      • ???

        Tuo Blue Heaven on vain 3 tähden huoneistohotelli (Aurinkomatkoilla).


      • pieni,

        hotelli. 40 huoneistoa on hotellissa.


      • tasoisia!

        Itse kun olin Turkissa (marmariksessa) lukot olivat aivan muuta kuin hyviä! pari kertaa hotellimme lukko ei auennut vaikka kokeilimme kuinka avaimen kanssa!
        Ja huoneistomme ovenkahva oli helposti murrettavissa.
        Turkista ei EU maata.


      • Ajatteleee

        siis ihan selvä juttuhan tuo nyt on! Hotellin väestä joku on mukana! Älkää menkö minnekkää ennen ku tiätte että millanen kyseinen hotelli on... Menee vaan loma pilalle jos e ota selvää asioista... Nii.


      • Jaaju
        tasoisia! kirjoitti:

        Itse kun olin Turkissa (marmariksessa) lukot olivat aivan muuta kuin hyviä! pari kertaa hotellimme lukko ei auennut vaikka kokeilimme kuinka avaimen kanssa!
        Ja huoneistomme ovenkahva oli helposti murrettavissa.
        Turkista ei EU maata.

        Meilläkin hotellissa oli aivan surkeat lukot ja itse ovetkin ohuet ja "hauraat"


      • apua
        tasoisia! kirjoitti:

        Itse kun olin Turkissa (marmariksessa) lukot olivat aivan muuta kuin hyviä! pari kertaa hotellimme lukko ei auennut vaikka kokeilimme kuinka avaimen kanssa!
        Ja huoneistomme ovenkahva oli helposti murrettavissa.
        Turkista ei EU maata.

        Onko lukot EU kriteeri? Voi pyhaa yksinkertaisuutta!!


      • ens kerralla

        Tuossa suurin uutinen on se että joku voi olla niin tyhmä että pitää arvoesineitä tai rahaa isompia summia hotellihuoneessa eikä tallelokerossa.


      • Mukana minäkin
        ens kerralla kirjoitti:

        Tuossa suurin uutinen on se että joku voi olla niin tyhmä että pitää arvoesineitä tai rahaa isompia summia hotellihuoneessa eikä tallelokerossa.

        Mukana olin minäkin, ja tapahtuneen jälkeen oli lomaa kolmepäivää jäljellä, vaadin hotellin vaihtoa ja sen saimmekin, koska oli varmaan helpoitus hotellille päästä meistä eroon.
        Ihmetystä on riittänyt oppaan käytös poliisilaitoksella, toki hän varmaan hermostui meihin, koska keskustelumme ei ollu kovin hiljaista. Kuitenkin oppaan huuto "turvat kiinni" oli mielestäni todella asiatonta.
        Totesinkin hänen olevan väärällä alalla, koska mielestäni opas on matkailijoita varten ei heitä vastaan. Vakuutusyhtiömme ei korvaa menetettyjä rahojamme, meiltä ei kelvannut kännykkä eikä kamera koska ovat "vanhan" mallisia.
        Keskusteluja luettuani olen todella hämmentynyt koska useissa kannanotoissa epäillään juopumusta. Minä sekä mieheni olemme jo iäkkäitä, paljon matkustaneita joten alkoholi ei näytelly osaa tässä näytelmässä.
        Toivonkin että kannanotot ovat asiallisia koska itse tapahtuma on ollut todella järkytys, painajaisineen.
        Turkin poliisin käytöksestä sen verran, että se oli täysin asiatonta.
        Opas mainitsi lomakohteeseen tullessamme, että Turkin mahdollinen EU-jäsenyys on noin 14-vuoden päässä.
        Kaiken kokemani jälkeen haluaisin laittaa siihen lisää 1kpl nollia.
        Tapahtumat mitä olemme kokeneet ovat sen kaltaisia, etten halua kenenkää ei edes heidän jotka ivakirjoituksia kirjoittava kokevan samaa.


      • Maailmaa olen minäkin nähnyt
        Mukana minäkin kirjoitti:

        Mukana olin minäkin, ja tapahtuneen jälkeen oli lomaa kolmepäivää jäljellä, vaadin hotellin vaihtoa ja sen saimmekin, koska oli varmaan helpoitus hotellille päästä meistä eroon.
        Ihmetystä on riittänyt oppaan käytös poliisilaitoksella, toki hän varmaan hermostui meihin, koska keskustelumme ei ollu kovin hiljaista. Kuitenkin oppaan huuto "turvat kiinni" oli mielestäni todella asiatonta.
        Totesinkin hänen olevan väärällä alalla, koska mielestäni opas on matkailijoita varten ei heitä vastaan. Vakuutusyhtiömme ei korvaa menetettyjä rahojamme, meiltä ei kelvannut kännykkä eikä kamera koska ovat "vanhan" mallisia.
        Keskusteluja luettuani olen todella hämmentynyt koska useissa kannanotoissa epäillään juopumusta. Minä sekä mieheni olemme jo iäkkäitä, paljon matkustaneita joten alkoholi ei näytelly osaa tässä näytelmässä.
        Toivonkin että kannanotot ovat asiallisia koska itse tapahtuma on ollut todella järkytys, painajaisineen.
        Turkin poliisin käytöksestä sen verran, että se oli täysin asiatonta.
        Opas mainitsi lomakohteeseen tullessamme, että Turkin mahdollinen EU-jäsenyys on noin 14-vuoden päässä.
        Kaiken kokemani jälkeen haluaisin laittaa siihen lisää 1kpl nollia.
        Tapahtumat mitä olemme kokeneet ovat sen kaltaisia, etten halua kenenkää ei edes heidän jotka ivakirjoituksia kirjoittava kokevan samaa.

        Keskustelua seurattuani ja henkilöitä jotka olivat matkalla kuultuani, täytyy ihmetellä matkatoimiston saamattomuutta ja asiakkaiden jättämistä oman onnensa nojaan. Ihmisillä on loma pilalla tälläisten tapahtumien takia ja oppaita ei ole mailla halmeilla, ja ihmisiä jonotutetaan poliisiasemalla ja jätetään ilman informaatiota.
        Missä oli Aurinkomatkojen opas joka otti huolehtiakseen ryöstety matkalaiset, selvitti heidän menetykset ja auttoi kielen kanssa sellaisia jotka eivät osanneet englantia ( tai turkkia).?
        Mistä me maksamme matkatoimistolle joka ilmoittaa, että oppaan palvelut kuuluvat hintaan?
        Ja vakuutusyhtiöt pesevät kätensä, emme korvaa rahaa, emme korvaa ei ole murron jälkiä, emme sitä emme tätä, kuka korvaa menetetyt lomapäivät?, kuka korvaa soitetut puhelut? Mitä varten on vakuutukset.
        Kysyn vaan, maksumiehiä olemme me kuluttajat, joka välissä matkatoimistokin pyytää milloin polttoainelisää milloin mitäkin extra maksua, hoitakaa palvelu myös kuntoon.
        Matkailija minäkin


      • matkailija minäkin
        ens kerralla kirjoitti:

        Tuossa suurin uutinen on se että joku voi olla niin tyhmä että pitää arvoesineitä tai rahaa isompia summia hotellihuoneessa eikä tallelokerossa.

        Puhelinta ei oikein viitsi viedä tallelokeroon,
        ei ne rahasummat niin isoja ole muutama sata euroa on mukava matkakassa ja sen pitää säilyä hotellihuoneessa, kun sinne ei mene vieraita niin säilyy ja Aurinkomatkoilla on ollut aika hyvät ja vartioidut hotellit mutta joskus joku pettää ja silloin hotellin pitää ottaa vastuu, nimittäin jossain on nyt klikannut ja pahasti, oli kaikuja, että olisi sisäpiirin juttuja eli henkilökunta on mukana juonessa.
        Ja vielä normaalit korut voi olla mukana ei tarvitse tietenkään liioitella 15 sormusta on varmaan jo sitä.
        Tälläiset jutut täytyy tutkia eikä vain pyöritellä hartioita ja syyttää turisteja, että ähäkutti oma vikas... vain tyhmä ajattelee näin...itsekäs hölmö joka on itse niin viisas, että....


      • AKET
        ??? kirjoitti:

        Tuo Blue Heaven on vain 3 tähden huoneistohotelli (Aurinkomatkoilla).

        Miten niin VAIN kolmentähden, on sitä oltu VAIN yhdentähden hotelleissakin ja ovat olleet aivan turvallisia ja siistejä.


      • EU rosvoparatiisi
        Mukana minäkin kirjoitti:

        Mukana olin minäkin, ja tapahtuneen jälkeen oli lomaa kolmepäivää jäljellä, vaadin hotellin vaihtoa ja sen saimmekin, koska oli varmaan helpoitus hotellille päästä meistä eroon.
        Ihmetystä on riittänyt oppaan käytös poliisilaitoksella, toki hän varmaan hermostui meihin, koska keskustelumme ei ollu kovin hiljaista. Kuitenkin oppaan huuto "turvat kiinni" oli mielestäni todella asiatonta.
        Totesinkin hänen olevan väärällä alalla, koska mielestäni opas on matkailijoita varten ei heitä vastaan. Vakuutusyhtiömme ei korvaa menetettyjä rahojamme, meiltä ei kelvannut kännykkä eikä kamera koska ovat "vanhan" mallisia.
        Keskusteluja luettuani olen todella hämmentynyt koska useissa kannanotoissa epäillään juopumusta. Minä sekä mieheni olemme jo iäkkäitä, paljon matkustaneita joten alkoholi ei näytelly osaa tässä näytelmässä.
        Toivonkin että kannanotot ovat asiallisia koska itse tapahtuma on ollut todella järkytys, painajaisineen.
        Turkin poliisin käytöksestä sen verran, että se oli täysin asiatonta.
        Opas mainitsi lomakohteeseen tullessamme, että Turkin mahdollinen EU-jäsenyys on noin 14-vuoden päässä.
        Kaiken kokemani jälkeen haluaisin laittaa siihen lisää 1kpl nollia.
        Tapahtumat mitä olemme kokeneet ovat sen kaltaisia, etten halua kenenkää ei edes heidän jotka ivakirjoituksia kirjoittava kokevan samaa.

        Kyllä minut tai tavarani on ryöstetty niin Isossa Britanniassa, Espanjassa kuin myös Italiassa, ja EU maitahan nekin ovat :) Rikollisuutta riittää joka puolella eikä Turkki ole sen turvallisempi, tai turvattomampi, kuin joku Espanjan aurinkorannan kaupunki tai vaikkapa Italia. Pitäisiköhän näiltä mailta nyt peruuttaa EU jäsenyys? Entä isäni joka ryöstettiin Lapissa, hotellihuoneesta katosi niin kannettava tietokone kuin varakännykkä - Suomi pois EUsta?

        Suomalaiseen tapaan tästä nyt tehdään kärpäsestä härkänen. Tilastojen mukaan taitaa olla Turkki aika lailla turvallisempi maa matkailla kuin Espanja :)


    • miskalover

      Muutama vuosi sitten Marmariksessa ja vieläpä viiden tähden hotellissa. Kaikki esillä oleva tavara, rahat ja vaatteet meni, ja seuraavana päivänä kotiin lähtö, ei kerenny tehdä asialle mitään....! Paitsi, että koskaan en sen maan kamaralle astu!

      • gıcık

        Turkki on kiitollinen päätökseste :)


      • luksushotla????????????????...

        Ihanks totta Marmariksessa on VIIDEN tähden hotelleja? *nauraa*


      • miskalover
        luksushotla????????????????... kirjoitti:

        Ihanks totta Marmariksessa on VIIDEN tähden hotelleja? *nauraa*

        Ainakin niiden mittapuiden mukaan, ja hotellin nimi: Marmaris Palace!


      • nainen lomalla

        Sama kokemus Marmariksessa n 10v sitten. Varkaus tehtiin lähtöä edeltävänä yönä, joten poliisin mukaan tuleminen olis vain viivyttänyt paluumatkaa.
        Viidesta suomalaisten huoneesta vietiin kamerat, rahat, mutta kuinkas ollakaan, visa-kortti oli heitetty käytävän nurkkiin. Todettiin, että varkaan täytyi olla hotellin henk kuntaan kuuluva, joka ties missä huoneissa ketäkin asui ja oviin oli avaimet.
        Minultakin 15 sentin päästä tyhjättiin käsilaukku. Tosi taitavia ovat...toista kertaa en maahan mene.


    • nipsu***

      Uskon että on aivan turvallista matkustaa Alanyaan. Itse olen käynyt siellä useamman kerran ja aion mennä edelleen. Hotellit tarjoavat tallelokeroita jonne voi laittaa säilöön arvotavarat ja rahat. Turkki ei ole ainoa maa jossa ryöstetään turisteja, varovaisuus kannattaa aina kun matkustaa ulkomailla.

      • bulgaria

        juu, esim.bulgaria, kultahietikot... huhhuh... siellä vasta se tavara oikeesti LÄHTEE!!!


      • Sissus noh noh
        bulgaria kirjoitti:

        juu, esim.bulgaria, kultahietikot... huhhuh... siellä vasta se tavara oikeesti LÄHTEE!!!

        Kyllä noita maita voidaan luetella aika paljon. Viikon aikana Espanjassa näin 4 ryöstöä keskellä päivää,,,,,,


      • riksu
        bulgaria kirjoitti:

        juu, esim.bulgaria, kultahietikot... huhhuh... siellä vasta se tavara oikeesti LÄHTEE!!!

        On pikkasen eriasia nämä taskuvarkaat ym. joita on joka maassa, kun se että iso ryhmä eri-ikäisiä huumataan ja tavarat haeteen nenän edestä hotellihuoneesta kun on taju pois. Harvoin sitä on hotellin henkilökunta näin isosti mukana juonessa. Kuten tässä. Turkki on kamala maa, yksi kamalimmista.. ja olen sentään nuorena asunut vuosia Iranissa.


      • alania 2004

        tarttee vaa laittaa oven eteen joku pönkä yöks ettei pääse sisään ja muutenki jos näyttää et tulee illalla joku epäilyttävä kaveri takaa päin tai sivulta suosiolla jäädä oottamaan et se kulkee ohi ja mahdollisesti (taitojen/voimien puitteissa) pieksää se eli eliminoida uhka.


      • Nimetön
        riksu kirjoitti:

        On pikkasen eriasia nämä taskuvarkaat ym. joita on joka maassa, kun se että iso ryhmä eri-ikäisiä huumataan ja tavarat haeteen nenän edestä hotellihuoneesta kun on taju pois. Harvoin sitä on hotellin henkilökunta näin isosti mukana juonessa. Kuten tässä. Turkki on kamala maa, yksi kamalimmista.. ja olen sentään nuorena asunut vuosia Iranissa.

        kaksi asiaa.

        a) mitens vitulla on huumattu, kaasulla?
        b) miksi kamat oli esillä, vaikka ulkomailla pitäisi olla tiedossa, ettei huoneeseen saa nukkuessaankaan jättää arvotavaroita esille.


      • Mike2
        alania 2004 kirjoitti:

        tarttee vaa laittaa oven eteen joku pönkä yöks ettei pääse sisään ja muutenki jos näyttää et tulee illalla joku epäilyttävä kaveri takaa päin tai sivulta suosiolla jäädä oottamaan et se kulkee ohi ja mahdollisesti (taitojen/voimien puitteissa) pieksää se eli eliminoida uhka.

        Olen samaa mieltä, että Turkki on turvallinen maa. Itse olen ollut Turkissa useampia kertoja ja usein vielä muualla kuin turisti paikoissa. Tosin on noita turistirysiäkin kierretty. Koskaan ei minulta ole mitään varastettu enkä ole kokenut oloani uhatuksi millään tavalla.

        Sen sijaan voin sanoa, etten ole tavannut niin sydämmellistä kansaa toista. Varmaankaan et jää pulaa, aina joku auttaa. Ja koskaan en ole lähtenyt yhdestäkään vierailulta nälkäisenä, pikemminkin liian täytenä.

        En tunne tämän tapauksen taustoja, mutta uskon sen menneen samalla tavalla kuin kaikki muutkin suomalaisten lomamatkat. Illalla on käyty hieman ravintelissa ja muissa menomestoissa. Juotu pari "rakia" liikaa. Joku tarkka silmäinen on huomannut sen ja lähtenyt seuraamaan.

        Tämän on oletus ei tieto. Mutta menkää Turkkiin ja menkää pian uudelleen.


      • tallelokero / noin 25 e viikko

        Niin sillä pienellä lokerolla, johon ei mahdu paljon mitään,,, siitä pitää maksaa vuokra. n. 20 e luokkaa per viikko. (mun smaragdit, timantit ja rubiinit, yms. tarviis holvin..
        Ei vaiskaan.. Mut pieni on tämä lokero ja keskellä aulaa, joten kaikki voi pällistellä mitä sinne laitat..Ei sinne mahdu kuin lompakot ja passit, pari korua, tav, kamera, isommat videokamerat EI mahdu).

        Sekin, että esitteessä lukee esim. Huoneessa on ilmastointi... JOO on, mutta maksa taas 20 e/ viikko jos haluat sen PÄÄLLE.

        TV on mutta maksa jos haluat katsoa "ihmisten" kanavia.. Muuten tulee paikallista ohjelmaa, josta ei tavallinen tallaaja paljon ymmärrä.


      • ovenkahvaan
        alania 2004 kirjoitti:

        tarttee vaa laittaa oven eteen joku pönkä yöks ettei pääse sisään ja muutenki jos näyttää et tulee illalla joku epäilyttävä kaveri takaa päin tai sivulta suosiolla jäädä oottamaan et se kulkee ohi ja mahdollisesti (taitojen/voimien puitteissa) pieksää se eli eliminoida uhka.

        Mulla on muutaman hikisen euron maksanut minihälytin. Se alkaa piipittään sairaan kovalla äänellä kun sokan vetää irti.

        Laita oveen esim narun/siiman avulla, kyllä se hetkeks säikäyttää rosmon ja sä heräät (jos sua ei oo siis "huumattu")

        Mut tää on vaan mun niksi. PIENI turvakeino lisää. Halpa. Näit hälyttimii löytyy marketeista yms.. Hinta 3-6 euroa. Nimi Personal Alarm.


      • Sissus noh noh
        riksu kirjoitti:

        On pikkasen eriasia nämä taskuvarkaat ym. joita on joka maassa, kun se että iso ryhmä eri-ikäisiä huumataan ja tavarat haeteen nenän edestä hotellihuoneesta kun on taju pois. Harvoin sitä on hotellin henkilökunta näin isosti mukana juonessa. Kuten tässä. Turkki on kamala maa, yksi kamalimmista.. ja olen sentään nuorena asunut vuosia Iranissa.

        ole taskuvarkaiden hommia ( Espanja)!! Samalla reissulla seurasin parvekkeelta kun sällit kiipesi vesikourua pitkin katolle ja sitä kautta huoneisiin, "taskuvarkaissa" niinkö??? Maailma on kamala,,,,,,


      • matkustaja

        Turkki on aivan turvallinen maa kaikkialla muuallakin tapahtuu jopa täällä omassa maassa tiedän että on tyhjennetty asunto kun toiset nukkuu. Itse olen käynyt turkissa yli 30 kertaa ja minulta ei koskaan ole viety mitään missään.


    • Sami xxx

      Tämä siis tapahtui lehden mukaan 29. heinäkuuta ja kerrotaan nyt uutisena?? Ilta-Sanomat - ajan hermolla...

      • Räkä

        Libanonissa ei tapahdu mitään mainittavaa ja eurooppa on kesälomalla ja omat lomat on jo lusittu eikä uutisvainu ole vielä herännyt. Sunnuntain pääuutislähetyksessä oli kolme aihetta joista yksi käsitteli loppuunsaakka kaluttua itä-uudenmaan uraanikaivoshanketta. Eroa entiseen oli haettu huolella kiinteistöjen arvon alentumisella jota varten haastateltiin porvoolaista kiinteistövälittäjää.


    • assss

      käytetään nykyään aivan väärin sanaa "ryöstö".
      Mitenkäs olisi oikeammin sana "varkaus". Miettikää mitä eroa.
      nimim. "hinnat kallistuneet"

      Eikö enää osata suomea oikein?

    • MatkaMies

      Sehän on selvä että ei suomalaiset turistit saa päätään sekaisin omin voimin matkoillaan, pitää jonkun ihan huumata, hahhahaaa!
      Se vaan on silleen että kun käyttäytyy typerästi niin joku voi käyttäytyä typerästi ja röyhkeästi sinua kohtaan.

      • johon kalikka kalahtaa

        Meidän perhe ei ole koskaan ottanut viinaa matkoilla joten matkamies ei voi yleistää.. ja nyt oli kyse lapsista ja vanhuksista myös ei pelkästään bailuikäisistä nuorista!


      • Nauraja-2

        Kyllä Suomituristit niin fiksuja on,että osaa huumata kyllä itsekin itsensä-On se nähty niin monasti. Sitä otetaan pää täyteen ja sitten sammuksissa maataan röhjötetään-ihmetellään sitten aamulla tai herättyä: "missäs perkeleessä mun tavarat"--Ai ai-kyllä aika opettaa.
        Vai että huumattu-niin varmaan. Parempi olis kun eivät puhuisi kenellekään mitään loppuloman aikana eikä sen jälkeen.


      • Saranan raosta
        Nauraja-2 kirjoitti:

        Kyllä Suomituristit niin fiksuja on,että osaa huumata kyllä itsekin itsensä-On se nähty niin monasti. Sitä otetaan pää täyteen ja sitten sammuksissa maataan röhjötetään-ihmetellään sitten aamulla tai herättyä: "missäs perkeleessä mun tavarat"--Ai ai-kyllä aika opettaa.
        Vai että huumattu-niin varmaan. Parempi olis kun eivät puhuisi kenellekään mitään loppuloman aikana eikä sen jälkeen.

        ... kyse on lapsista ja vanhuksista, niin sittenhän tuon huumaamisjutun voi jättää omaan arvoonsa. Molemmat kohderyhmät nukkuvat niin tasan syvästi, että koko ympäristön voi tyhjentää ilman, että kukaan reagoi mitenkään.

        Itse asiassa parempi niin, etteivät turhia piilottele ainakaan rahaa, koska tuollaisessa tilanteessa herääminen voisi olla vähemmän miellyttävä juttu.


    • suomi man.

      Joo, ei ole vaarallista ,mutta olisiko joillakin hampaankolossa suomalaisille?
      Suomessahan on turkkilaisia Yrittäjiä, pitzerian pitäjiä .
      Turkista en voi sano mitää ,kun olen käynyt vain satamakaupungissa,kauppakierroksilla.
      Syliin ne työntyy.(kauppiaat)
      sekä alaikäiset kukkinensa.
      Oma maa mansikka muu maa mustikka!
      Meillä on ollut kotikasvatus hyvä mutta miten jatkossa???

    • tehtiin

      sama juttu Alanyassa toissa kesänä!!
      Ekana yönä vietiin KAIKKI ja sekin oli 5 tähden hotelli!
      Enää ei mennä Alanyaan.....ever...

      • ottaa kuvia

        Nää hotellipojat esitteli kuvia, kamerakännykästä, kun ne on saanut höynäytettyä turistiNAISIA sänkypuuhiin. Oli videoleikettä yms.. Aika kännistä touhua.

        Ja ne ylpeili niillä. Huomioikaa, että onko kiva jos oma peppa show löytyy joku päivä netistä..

        Ei näitä ollu huumattu, itte vetivät viinaa ja tarjosivat lempeä. Lemmensairaat turistit.


    • Turkin ystävä

      Olen käynyt pari kertaa Turkin Marmariksessa ja meille ei onneksi tapahtunut mitään varkauksia ym. Me tykkäsimme sekä maasta että ihmisistä ja olemme suunnitelleet ensi vuodeksi uutta matkaa Turkkiin. Eiköhän niitä varkaita löydy täältä kotimaastakin, mutta tietysti ikävä juttu sille, jonka kohdalle se lomamatkalla sattuu.

    • Besser...

      Kyllä Turkissa ja muuallakin suositellaan tallelokeron vuokraamista passin ja rahojen säilyttämistä varten. Se ei tietenkään puhelinta pelasta mutta muut kyllä. Vaikea uskoa, että tässä olisi henkilökunta mukana, omistaja on englantilainen nainen ja henkilökunnalla on normaalia paremmat työehdot, mm -ajat, jne.

      • omistaja......

        siinä asiaa paljon auta. Hän olikin melkein ainut mukava ihminen koko hotellissa. Itse olimme tuolloin kyseisessä hotellissa. Rahat ja passit olivat onneksi tallelokerossa. Korut vietiin.


      • en...

        usko koko juttuun laisinkaan. Ensinnäkin hotelli sijaitsee rauhallisen sivukadun varrella ja tiedän tasan että sinne ei kuulu häiritsevää meteliä kuten esim. hotelli Sifalaariin Yeni Hastane Caddesi tien puolelle (Jenni kuitenkin heräsi joka yö meteliin) Jenni oli mennyt nukkumaan klo 5 aamulla ja kun ei olis nähny vaan unta, kun Jenni olikin ryöstetty jo paikallisessa diskossa... Missä muiden ryöstettyjen kommentit ja miksi aiheesta kirjoitetaan nyt vasta ja asiasta kirjottaa vai päivän juorulehti, joka ei paljoa eroa seiskasta.Äh ällöä! Lisäksi hotelleilla on yövartiointi. Aiemmin ainakin oli myös Blue Heavenissa!


      • espanjalainen
        omistaja...... kirjoitti:

        siinä asiaa paljon auta. Hän olikin melkein ainut mukava ihminen koko hotellissa. Itse olimme tuolloin kyseisessä hotellissa. Rahat ja passit olivat onneksi tallelokerossa. Korut vietiin.

        ja kokemukseni on tavallisesta asuintalosta, jossa norjalaiselta perheeltä vietiin ihan samalla tavalla nukkuessa lompakot ja rahat ja kortit. Aamulla heräsivät tokkuraisina. Jos perheellä on koira niin sekin voidaan huumata hiljaiseksi.


      • usko holocaustiinkaan
        en... kirjoitti:

        usko koko juttuun laisinkaan. Ensinnäkin hotelli sijaitsee rauhallisen sivukadun varrella ja tiedän tasan että sinne ei kuulu häiritsevää meteliä kuten esim. hotelli Sifalaariin Yeni Hastane Caddesi tien puolelle (Jenni kuitenkin heräsi joka yö meteliin) Jenni oli mennyt nukkumaan klo 5 aamulla ja kun ei olis nähny vaan unta, kun Jenni olikin ryöstetty jo paikallisessa diskossa... Missä muiden ryöstettyjen kommentit ja miksi aiheesta kirjoitetaan nyt vasta ja asiasta kirjottaa vai päivän juorulehti, joka ei paljoa eroa seiskasta.Äh ällöä! Lisäksi hotelleilla on yövartiointi. Aiemmin ainakin oli myös Blue Heavenissa!

        Mitähän syytä noinkin isolla porukalla olisi syytä valehdella tai koko maassa ilmestyvällä iltapäivälehdellä ja nykyään asiat on helppo tarkistaa, joten pikkutyttöjen on turha jokeltaa täällä.


      • ..............

        Ei voi luottaa edes tallelokeroon, se voidaan viedä myös ja niikin on käynnyt kun varkailla on tarpeeksi aikaa. EI ikinä Turkkiin lomalle!


      • sama juttu
        espanjalainen kirjoitti:

        ja kokemukseni on tavallisesta asuintalosta, jossa norjalaiselta perheeltä vietiin ihan samalla tavalla nukkuessa lompakot ja rahat ja kortit. Aamulla heräsivät tokkuraisina. Jos perheellä on koira niin sekin voidaan huumata hiljaiseksi.

        ystävälleni sattui sama juttu Unkarissa. Koko porukka oli ryöstetty samalla tavalla jo vuosia sitten. Eli oven alta raosta kaasua jne. Olenkin aina pitänyt kosteita pyihkeitä oven alla ulkomaan hotelleissa. Unkari muuten turvallinen maa, tämä huumaus voi sattua nykyään missä tahansa. Joten ylimääräisiä arvoesineitä ei kannata mukana kuljettaa.


    • Loorti

      Jokunen vuosi sitten vanhempani ryöstettiin samalla tavalla turkissa.

    • tyhmyyttä

      säästää rahoja ja jättää tallelokero ottamatta! Eikös sitä lisäksi suositella kun lähtee maahan kun maahan, että ylimääräiset korut ja arvotavarat on hyvä jättää kotiin? Joku hullu ottaa vielä mukaan perintösormuksen! Tyhmyydestä sakotetaan!

    • ainoapaikka

      Ei ole ainoo paikka missä tuollasta tapahtuu. Keväällä 2005 Teneriffalla Oasis Green Resort hotellissa tapahtui juuri samanlaista naapuripariskunnan asunnossa. Oltiin itse viimeistä yötä ja naapurihuoneistossa olivat ensimäistä yötä. Heidän omaisuus vietiin.

      Hotellin porukka todennäköisesti mukana koska sisälle ei pääse muuten kuin etuovesta ja parvekkeen ovi lukossa. En tiedä miten kävi heille, mutta paikallisella poliisiasemalla selvittelivät asiaa koko päivän ilman oppaan avustusta. Matkan järjestäjänä oli Finnmatkat.

      Finnmatkat vakuuttelivat ennen reissuun lähtöä kun tiedustelin hotellin turvallisuutta, että teemme yhteistyötä vain luotettavien tahojen kanssa.

    • joiden huoneessa käytiin..

      Olin siskoni kanssa kyseisessä hotellissa kaksi viikkoa ja kuulumme tohon porukkaan joiden huoneessa käytiin.. meiltä varastettiin ainoastaan n.15 sormusta jotka oli satuttu jättämään keittiön pöydälle suljettuun rasiaan. muuta varastettavaa meillä ei huoneessa ollut, onneksi!!

      • ?? -

        ?????


      • Altin
        ?? - kirjoitti:

        ?????

        12 sormusta, lomalla tai ei... ;-)


      • määrällä
        Altin kirjoitti:

        12 sormusta, lomalla tai ei... ;-)

        ole merkitystä. Sama vaikka ois 30 sormusta. Arvokkaita sormuksia vaan on ihan hölmöä ottaa mukaan kun lähtee rantalomalle. Nehän voi viedä vaikka meren allot.


    • komissaarioPalmu

      Nukutuskaasua varmaan käytetty. Esim, eetteri.

      Maailmalla sattunut tapauksia joissa asuntoon päästetty nukutuskaasua, ennen ryöstöä.

      Voi yrittää suojautua ostamalla kaasuvaroittimen
      joka varoittaa myös nukutuskaasuista. maksaa n.100e

      • poli

        Onpa siinä taas yhenlainen matkailija! Mee hoitoon!!! Monestikki


    • tarsu61

      kokemusta on alanyan varkauksista. olin viime vuoden toukokuussa siellä ja viimeisenä yönä kävi hotellissa varkaita neljässä huoneessa. puhelimet kelpasi, mutta vain uuden malliset, niinpä siis minunkin puhelin lähti kävelemään. rahat kelpasi, eurot ja liirat mut onneks jättivät visakortit rauhaan. kaverini puh. ei kelvannut koska oli halpaa mallia ja puhelimet oli samassa paikassa. respan pitäjä oli ottanut kaks turkkilaista hotelliin puolen yön aikaan ja kaverit poistui kuudelta aamulla. liekö ollut respamies kimpassa, kun kansainvälisiin hotelleihin ei saa ottaa paikallisia. oli se kauhea tunne kun selvisi että huoneessa kävi joku kun itse nukuimme silloin siellä. olen ollut siellä kai yli kymmenen kertaa, viimeks toukokuussa kaks viikkoo. tarkoitus olis vielä syyskuussa lomalle sinne, mutta nyt arvelluttaa..

      • Turkin kokenut

        Olen käynyt Alanyassa seitsemän kertaa ja suurin piirtein joka kerta eri hotellissa,niin kolmen tähden kuin viidenkin tähden hotelleissa.Koskaan meillä ei mieheni kanssa ole ollut tallelokeroa ja koskaan meiltä ei ole myöskään mitään viety.Puhelimet ja rahaa on ollut huoneen pöydällä päivin ja öin,puhelimia emme kuljeta altaalla,rannalla tai muuten kulkiessamme mukana,ne on aina huoneen pöydällä ja puhelimet ovat uusia.Eli ei muuta kuin Alanyan Turkkiin se on todella hyvä ja turvallinen paikka.Olen menossa sinne,taas ensi vuoden Huhtikuussa kahdeksi viikoksi,niin kuin aina.


      • kyllä se hymy hyytyy
        Turkin kokenut kirjoitti:

        Olen käynyt Alanyassa seitsemän kertaa ja suurin piirtein joka kerta eri hotellissa,niin kolmen tähden kuin viidenkin tähden hotelleissa.Koskaan meillä ei mieheni kanssa ole ollut tallelokeroa ja koskaan meiltä ei ole myöskään mitään viety.Puhelimet ja rahaa on ollut huoneen pöydällä päivin ja öin,puhelimia emme kuljeta altaalla,rannalla tai muuten kulkiessamme mukana,ne on aina huoneen pöydällä ja puhelimet ovat uusia.Eli ei muuta kuin Alanyan Turkkiin se on todella hyvä ja turvallinen paikka.Olen menossa sinne,taas ensi vuoden Huhtikuussa kahdeksi viikoksi,niin kuin aina.

        Kenties puhelimenne ovat halvinta mallia ja leroja on niin vähän ettei varkaat vaivaudu ryöstämään niitä.

        Muutenki tuntuu että turkki on paikka minne turistit menevät kokeakseen olevansa rikas ja että häntä palvellaan mihinkä ei välttämättä ole kotimaassa varaa, koska ainakaan paikan kauneuteen ja puhtauteen ei voi vedota.


      • Turkin kävijä
        kyllä se hymy hyytyy kirjoitti:

        Kenties puhelimenne ovat halvinta mallia ja leroja on niin vähän ettei varkaat vaivaudu ryöstämään niitä.

        Muutenki tuntuu että turkki on paikka minne turistit menevät kokeakseen olevansa rikas ja että häntä palvellaan mihinkä ei välttämättä ole kotimaassa varaa, koska ainakaan paikan kauneuteen ja puhtauteen ei voi vedota.

        Tuntuu,siltä ettet ole Suomea kauempana käynyt,johtuen siitä että sinulla on liian kallis puhelin.Meidän puhelimemme ovat Nokian 6101 ja 3120.Luulisi niidenkin kelpaaman,vai mitä? Entä rahat,ei nekään ole kelvanneet edes hotellien siivoojille,vaikka siivovat päivisin huoneiden ovet auki.Suosittelen sinullekin matkailua,kotimaasta kauemmas,matkailu avartaa aina.Ps:Jätäthän puhelimesi kotiin....


      • telefone
        Turkin kävijä kirjoitti:

        Tuntuu,siltä ettet ole Suomea kauempana käynyt,johtuen siitä että sinulla on liian kallis puhelin.Meidän puhelimemme ovat Nokian 6101 ja 3120.Luulisi niidenkin kelpaaman,vai mitä? Entä rahat,ei nekään ole kelvanneet edes hotellien siivoojille,vaikka siivovat päivisin huoneiden ovet auki.Suosittelen sinullekin matkailua,kotimaasta kauemmas,matkailu avartaa aina.Ps:Jätäthän puhelimesi kotiin....

        toi minkä kirjotin oli täys provo ja iha sen takia et aika tyhmää kirjottaa ja kehua miten on rahat ja känny säilyny pöydällä loman ajan. sitä ei koskaan voi tietää millä oksalla se piru istuu.

        totta tosiaan en oo käyny valmis etelän matkoilla kun 6 kertaa elämäni aikana mutta olen kiertäny autolla eurooppaa yli kymmenen vuoden ajan ja olen oppinut kyllä pitämään huolta omista tavaroistani.

        ps. kävisit sinäki välillä jossai muualla ku noilla yksinkertaisille turisteille tarkotetuissa valmismatkoilla.

        pss. saa sen rusketuksen täällä suomessaki ja paskaa ruokaa löytyy myös täältä.


      • telefone
        telefone kirjoitti:

        toi minkä kirjotin oli täys provo ja iha sen takia et aika tyhmää kirjottaa ja kehua miten on rahat ja känny säilyny pöydällä loman ajan. sitä ei koskaan voi tietää millä oksalla se piru istuu.

        totta tosiaan en oo käyny valmis etelän matkoilla kun 6 kertaa elämäni aikana mutta olen kiertäny autolla eurooppaa yli kymmenen vuoden ajan ja olen oppinut kyllä pitämään huolta omista tavaroistani.

        ps. kävisit sinäki välillä jossai muualla ku noilla yksinkertaisille turisteille tarkotetuissa valmismatkoilla.

        pss. saa sen rusketuksen täällä suomessaki ja paskaa ruokaa löytyy myös täältä.

        aikasemmin mainitsit että eiku vaa turkkiin se on hyvä ja turvallinen paikka nii voisitko kertoa kenties mitä hyvää siellä on verrattuna esim. muihin välimeren maihin? niin kun sanoin alanya ja siitä antalya on erittäin törkynen paikka.


    • Turkkin kansa

      Rosovoja on ihan missä vaan. Tämä juttu voi tapahtua ihn missä vaan tahansa. Rakastan Turkkia ja aina menen käymään siellä.

    • Kimono

      Kävin muutama vuosi sitten Turkissa ja suurin osa paikallisista miehistä katsoi minua kadulla pahasti, koska olin uhka "heidän turistinaisten" iskemisessä, koska olin itse turistimies.(En ollut mikään votkaturisti, eli pahasti katsominen ei johtunut huonosta käytöksestäni.) Viikon aikana, minulle ei ollut ystävällinen yksikään paikallinen mies lukuunottamatta niitä, jotka yrittivät hyötyä minusta jotenkin(ruokapaikkojen pitäjät, hotellin henkilökunta). Jäi tosi paska maku paikallisista. En mene enää Turkkiin!

      • ja lämmin

        pulla mikä keskustelu: Ei tarvitse katsoa kun jokaisen ulos ikkunastaan. Niin näkee väkivaltaa ja ryöstelyä, ihan vaan Suomessa! (vähän ehä liioteltua.) Missä vaan voi sattua ja tapahtua. Tämä on vaan noussut jostain syystä uutisotsikoihin. Eihän tässä maailmassa voi ikinä matkustaa minnekkään jos alkaa etukäteen murehtimaan. Elämä on aina riski!!!!


      • on hyvä ja kertoo
        ja lämmin kirjoitti:

        pulla mikä keskustelu: Ei tarvitse katsoa kun jokaisen ulos ikkunastaan. Niin näkee väkivaltaa ja ryöstelyä, ihan vaan Suomessa! (vähän ehä liioteltua.) Missä vaan voi sattua ja tapahtua. Tämä on vaan noussut jostain syystä uutisotsikoihin. Eihän tässä maailmassa voi ikinä matkustaa minnekkään jos alkaa etukäteen murehtimaan. Elämä on aina riski!!!!

        milloin hän on lukenut uutisen siitä, että iso joukko turisteja on putsattu heidän nukkuessaan jossain suomalisessa hotellissa?

        Ja nyt olisi sitten todellakin syytä löytyä sitä faktatietoa.


      • mix mennä turkkiin....

        ...tällä samaisella reissullamme pienen perhehotellin pitäjä respassaan esitti naista halventavaa asennetta. Avaimen saaminen omaan huoneeseen oli aluksi vaikeaa hänen vonkaamis yritystensä johdosta. Tempperamenttisena naisena kiukkuni kiehahti, joten avaimen saannin suhteen loppulomasta ei ollut ongelmia.
        Vapaana riistana turkklainen muslimimies pitää turistinaista, vaikka siihen emme antaneet millään tavalla aihetta. Meressä uidessamme polvenkorkuiset pojat tarrarivat vedenalta kiinni tisseihin jne. jne... hoh hoija... sitä menoa... puhumattakaan rantapojista, joilla oli etumusta tukevoittamassa varmasti olkatoppaus. ( onhan heillä varustusta omasta takaa, mutta ei se puoltametriä edessä kuitenkaan kulje:-) Paljon jo silloin matkustaneena ympäri maailmaa - kokemamme kokonaisuutena Turkista oli ja on edelleen pöyristyttävä. Missään meitä ei ole kohdeltu yhtä alentavalla tavalla, niin naisina, kuin olettamukseen perustuvana arviona maksukyvystämme. Maksukykyä palveluihin ja ostoksiin olsi riittänyt, mutta maksuhalu meni huonon kohtelun seurauksena.


      • ppppppppp
        on hyvä ja kertoo kirjoitti:

        milloin hän on lukenut uutisen siitä, että iso joukko turisteja on putsattu heidän nukkuessaan jossain suomalisessa hotellissa?

        Ja nyt olisi sitten todellakin syytä löytyä sitä faktatietoa.

        Tarkoititko Somalialaisessa kun tuostaa sanasta en itse saanut selvää...


      • uunolle :)
        ppppppppp kirjoitti:

        Tarkoititko Somalialaisessa kun tuostaa sanasta en itse saanut selvää...

        Kansalaisuudet kirjoitetaan pienellä kirjaimella. Tarkoititko siis somalialaista? Kun en nyt saanut selvää...


      • oujees

        Tota noin... missä kohtaa sut ryöstettiin?


      • nonnih
        ppppppppp kirjoitti:

        Tarkoititko Somalialaisessa kun tuostaa sanasta en itse saanut selvää...

        Itse menossa ekaa kertaa alanyaan.Tollastahan voi tietty sattuu missä maassa vaan.Tietysti vähän pistää mietityttää..ja matkafiiliksiä huonontaa..Aina vaan on sitä epärehellistä sakkiakin ,ikävä kyllä.Muttei kaikkia turkkilaisia voi tollaisesta tuomita.


    • yksiavainjärjestelmä

      että sama avain käy kaikkiin huoneisiin ja onkos takalukko täysin tuntematon juttu?

    • on...

      turvallista lähteä. Turkkilaiset ihmiset ovat ihania ja kohteliaita, mutta toki pitää olla maassa maan tavoin. Liian usein vaan näkee, että suomalaiset ovat todella törkeitä ja ylimielisiä ulkomailla (niin Turkissa kuin muuallakin) pitävät itseään jonain jumalana ja käyttäytyy sen mukaan! Syyttää saavat itseään jos pulaan joutuvat. Tallelokerot on hotelleissa sitä varten että sinne laitetaan kaikki arvokas säilöön! Ei kannata yrittää säästää sitä muutamaa kymmentä euroa tallelokeron hinnassa, kun näin voi käydä on sitä sitten missäpäin maailmaa tahansa! Järki käteen!

      • tarsu61

        olen kyllä aina vuokrannut tallelokeron, mutta silloin oli onneks vaan vähän rahaa pussissa ja vakuutus korvasi molemmat,luurin ja rahat, joten se siitä. pidän maasta paljon ja menen sinne vielä jatkossakin. on sieltä kyllä muitakin huonoja kokemuksia. viime syksynä pari kaveria hiplasi laukkuani, mut minä vetäsin turpaan ja huusin kuin hinaaja, kyllä tuli pojille kiire;)


    • Turkkiin

      Kyllä maalimassa on paljon katsomista.Tehkää niinkuin minä,aina suurin piirtein eri maa.On tullut käytyä noin 45:ssä maassa.Suosikki on Thaimaa,Vietnam...Mutta yksi kerta Turkissa kyllä riitti.Matkailu avartaa.Varkaita voi olla kaikkialla!

    • Turkki oli ennen ihana maa, mutta enpä tiedä enään sitten tämän päivän jälkeen.. On siellä varmaan paljon sellaisiakin ihmisiä jotka eivät tuollaista tekisi, minulla ja vanhemmillani on paljon mukavia Turkkilaisia ystäviä siellä. Eihän tuo nyt sitä tarkota, että kaikki käyttäytyisivät noin. Tiedän, että Turkissa on paljon sellaisia ihmisiä joihin ei kannata luottaa..mutta on se aikalailla helppoa murtautua/ tulla sisälle niistä hotellihuoneitten oveista..

    • olleet

      Eikö Blue Heaven hotellissa ollut lainkaan yövartijoita?

      • viime

        elokuussa. En muista nähneeni yövartijaa tai vartijaa muutenkaan. Portit auki yömyöhään, kenties koko yön? Huoneisiin ei
        kyllä pitäisi mitenkään olla mahdollista päästä niin, ettei respassa oleva henkilö huomaa. Rappukäytävät ovat molemmin puolin respaa.


    • Zeynep1

      Ikava juttu. Huumausjuttu tuntuu kuitenkin vahan absurdilta, siis etta hotellin suomalaiset olisi kaikki huumattu? Miten se muka olisi mahdollista?

      Tallelokero kannattaa, oltiin missa tahansa.
      Samalaista ryostelya on Valimeren muissakin turistirysissa. Paikoissa jossa ihmisten vaihtuvuus on tiheaa hengaa kaikenmaailman rupusakkia ja varasta.

      Syyllistaisin hotellin yllapidon: miten heidan turvajarjestelynsa olivat nain heikkoja? Eiko portilla ollut vartijaa? Oliko kaikkiin oviin sama yleisavain? Kuinka luotettavaa hotellin henkilokunta on?

      En syyllistaisi maata tai turkkilaisia: eihan tuikitavalliset suomalaisetkaan halua etta meille tulevat turistit saavat rautatieasemalla turpaansa tai joutuvat rasistisia kommentteja kuuntelemaan Helsingin kiertoajelulla.

      Hotellin toiminta ja turvajarjestelyt todellakin ihmetyttaa. Syytan yksinomaan hotellin yllapitoa jos ketaan koko asiasta.

      MUTTA outoahan se on etta juttu tapahtui melkein kuukausi sitten ja vasta nyt ilmestyy lehden sivuille. Sensaatiohakuisuutta?

      Meilla on Turkissa kesamokille murtauduttu kerran. Todella ikava juttu. Silti tata kay Turkissa suht harvoin, en jattaisi lomia siina maassa valiin yksittaisten juttujen takia.

      • kanssasi_

        ihan samaa mieltä! Me kun olimme viimeksi Alanyassa oli hotellimme portit lukossa ja alueella oli jatkuvasti yövartija ja kyllä oli vartija päivälläkin! Jospa Blue Heavenissä ei ole näin...


      • tarsu61
        kanssasi_ kirjoitti:

        ihan samaa mieltä! Me kun olimme viimeksi Alanyassa oli hotellimme portit lukossa ja alueella oli jatkuvasti yövartija ja kyllä oli vartija päivälläkin! Jospa Blue Heavenissä ei ole näin...

        minun tapaukseni sattui damlatas elegant hotellissa. siellä ei kyl ole mitään portteja eikä yövahtia ja olen ollut siinä hotellissa kolme kertaa. ainoastaan respapoika ja yks tarjoilija oli vahtimassa. elegant on pieni rauhallinen hotelli pari kilsaa keskustasta.


      • tapsa&ninni
        tarsu61 kirjoitti:

        minun tapaukseni sattui damlatas elegant hotellissa. siellä ei kyl ole mitään portteja eikä yövahtia ja olen ollut siinä hotellissa kolme kertaa. ainoastaan respapoika ja yks tarjoilija oli vahtimassa. elegant on pieni rauhallinen hotelli pari kilsaa keskustasta.

        ...hotelli hoiti asian viime kesänä todella hienosti (meidän porukalta katosi huoneesta kännykät rahat)
        kunhan ensin tietty suostuivat uskomaan tapahtuneen todeksi ja se usko tapahtuneeseen tuli kun aamulla alkoi tulla myös muista huoneista saman kohtalon kokeneita. Ei jäänyt hotellia kohtaan hampaan koloon mitään joten sinne taas heti kun päästään vaan työkiireiltä. Se on vaan elämää ja pääasia että ei kellekään vaan käy mitään.


      • tarsu61
        tapsa&ninni kirjoitti:

        ...hotelli hoiti asian viime kesänä todella hienosti (meidän porukalta katosi huoneesta kännykät rahat)
        kunhan ensin tietty suostuivat uskomaan tapahtuneen todeksi ja se usko tapahtuneeseen tuli kun aamulla alkoi tulla myös muista huoneista saman kohtalon kokeneita. Ei jäänyt hotellia kohtaan hampaan koloon mitään joten sinne taas heti kun päästään vaan työkiireiltä. Se on vaan elämää ja pääasia että ei kellekään vaan käy mitään.

        samassa porukassa oltiin ilmeisesti silloin.. eipä jäänyt mullekkaan mitään hampaankoloon ja menen kyllä uudelleenkin sinne. olen tosin ollut sen reissun jälkeen jo kolme kertaa alanyassa lomailemassa.


      • tapsa&ninni
        tarsu61 kirjoitti:

        samassa porukassa oltiin ilmeisesti silloin.. eipä jäänyt mullekkaan mitään hampaankoloon ja menen kyllä uudelleenkin sinne. olen tosin ollut sen reissun jälkeen jo kolme kertaa alanyassa lomailemassa.

        ....sanoi putkinen....nythän heti rupesi kiinnostamaan että kukahan se tarsu on.....kun eihän meitä niin montaa ollu ketkä putsattiin?


      • tapsa&ninni
        tapsa&ninni kirjoitti:

        ....sanoi putkinen....nythän heti rupesi kiinnostamaan että kukahan se tarsu on.....kun eihän meitä niin montaa ollu ketkä putsattiin?

        ...nythän sen tiedänkin....terveisiä molemmilta meiltä...


      • tarsu61
        tapsa&ninni kirjoitti:

        ....sanoi putkinen....nythän heti rupesi kiinnostamaan että kukahan se tarsu on.....kun eihän meitä niin montaa ollu ketkä putsattiin?

        siellä silloin kun oli tämä kaikenmaailman matkaaja kreikasta mutta puhui suomea.. olin toisen naisen kanssa siellä. blondi ja pidimme toosi hauskaa. altaalla ja muutenkin. samaan aikaan siellä oli myös turun pojat.


      • tapsa&ninni
        tarsu61 kirjoitti:

        siellä silloin kun oli tämä kaikenmaailman matkaaja kreikasta mutta puhui suomea.. olin toisen naisen kanssa siellä. blondi ja pidimme toosi hauskaa. altaalla ja muutenkin. samaan aikaan siellä oli myös turun pojat.

        ...oikein....sama reissuhan se....ja meitähän oli me,mun isä,anoppi...ja meidän poitsu!


      • tarsu61
        tapsa&ninni kirjoitti:

        ...oikein....sama reissuhan se....ja meitähän oli me,mun isä,anoppi...ja meidän poitsu!

        heti välähti et se olette te. eihän meitä niin montaa putsattua huonetta ollut. oliks niitä 4 vai 5..


      • ninni&tapsa
        tarsu61 kirjoitti:

        heti välähti et se olette te. eihän meitä niin montaa putsattua huonetta ollut. oliks niitä 4 vai 5..

        ...olla....arvelinkin jo että etkö keksi ketkä oli kyseessä...


      • tarsu61
        ninni&tapsa kirjoitti:

        ...olla....arvelinkin jo että etkö keksi ketkä oli kyseessä...

        emme huomanneet ottaa lehtiin yhteyttä, ties vaikka olisimme saanut vähän "lomarahaa" uutta reissua varten;)


      • tapsa&ninni
        tarsu61 kirjoitti:

        emme huomanneet ottaa lehtiin yhteyttä, ties vaikka olisimme saanut vähän "lomarahaa" uutta reissua varten;)

        ...Sehän olis voinu poikia oikeen riemuloman lehtien kustannuksella..olis siinä ollu riemua kerrakseen...niin ja ninniltä terkkuja!


      • ELl
        tapsa&ninni kirjoitti:

        ...hotelli hoiti asian viime kesänä todella hienosti (meidän porukalta katosi huoneesta kännykät rahat)
        kunhan ensin tietty suostuivat uskomaan tapahtuneen todeksi ja se usko tapahtuneeseen tuli kun aamulla alkoi tulla myös muista huoneista saman kohtalon kokeneita. Ei jäänyt hotellia kohtaan hampaan koloon mitään joten sinne taas heti kun päästään vaan työkiireiltä. Se on vaan elämää ja pääasia että ei kellekään vaan käy mitään.

        kiinostaisi tietää onko ko. hotellissa tallelokero huoneessa vai respassa?


      • tarsu61
        ELl kirjoitti:

        kiinostaisi tietää onko ko. hotellissa tallelokero huoneessa vai respassa?

        respassa ne lokerot on.


      • tarsu61
        tapsa&ninni kirjoitti:

        ...Sehän olis voinu poikia oikeen riemuloman lehtien kustannuksella..olis siinä ollu riemua kerrakseen...niin ja ninniltä terkkuja!

        muuten hermo nyt kun oikein luin is:stä jutun varkauksista. miten voi aurinkomatkojen kaupallinen johtaja sanoa ettei vastaavaa ole tapahtunut.. eivät kai muista enään 27-28.5 2005 yötä jolloin meidät viisi huonetta "putsattiin" onneks on kopiot tallella ja todistusaineisto on tallessa. jos tällainen herra ei muista tapausta niin voin laittaa hänelle ne sp-viestinä. valehdella ei tarvitse..


      • ninni&tapsa
        tarsu61 kirjoitti:

        muuten hermo nyt kun oikein luin is:stä jutun varkauksista. miten voi aurinkomatkojen kaupallinen johtaja sanoa ettei vastaavaa ole tapahtunut.. eivät kai muista enään 27-28.5 2005 yötä jolloin meidät viisi huonetta "putsattiin" onneks on kopiot tallella ja todistusaineisto on tallessa. jos tällainen herra ei muista tapausta niin voin laittaa hänelle ne sp-viestinä. valehdella ei tarvitse..

        ...ei naurattanu sinä aamuna kun herättiin,ollaan ilmeisesti kaikki nähty vaan unta kun ei aurinkomatkat ole tästä muka kuullut vaikka linja-autossa matkalla kotia päin opaskin oikein kertoi että nyt ruvetaan matkailijoita varoittelemaan näistä huone varkauksista...


    • Marja-64

      Olimme 2005 Alanyassa Pieni,kodikas perhehotelli.
      Tallelokerot sijaitsivat huoneissa vaatekaapin
      sisällä, meidän mielestä tämä ei ollut turvallinen avain oli aina samassa huoneessa kun mekin jos olisi tälläinen varkaus käynyt niin kaikki olisi mennyt tallelokerosta. Kyllä tallelokero pitää olla vastaanotossa joka on turvallisempi.

      • vietiin

        vastaavassa tilanteessa avain yöksi respaan, jossa oli aina joku paikalla. Nimittäin viereinen hotelli oli ryöstetty edellisenä iltana vastaavalla tavalla. Että näin Tunisiassakin jonne minua ei saa uudestaan edes pieninä palasina!!!!


      • juuri palannut

        uskon että puhut gumuksesta, siellä oli juuri näin.
        mitä hyötyä on tallelokerosta huoneessa, kun avain on kuitenkin samassa tilassa jossain?!
        ei mitään½!!!!!!!!!


      • Marja-64
        juuri palannut kirjoitti:

        uskon että puhut gumuksesta, siellä oli juuri näin.
        mitä hyötyä on tallelokerosta huoneessa, kun avain on kuitenkin samassa tilassa jossain?!
        ei mitään½!!!!!!!!!

        Oli Babaoglu huoneisto hotelli.


      • Marja-64
        vietiin kirjoitti:

        vastaavassa tilanteessa avain yöksi respaan, jossa oli aina joku paikalla. Nimittäin viereinen hotelli oli ryöstetty edellisenä iltana vastaavalla tavalla. Että näin Tunisiassakin jonne minua ei saa uudestaan edes pieninä palasina!!!!

        Eivät ottaneet vaan sanoivat että se on pidettävä
        itsellä.


    • dack

      Olin vuonna 2005 samaisessa hotellissa. Ainakin silloin oli vartiointi koko yön. Tosi kummallinen juttu. Ainoa epäilyttävä henkilö oli baarimikko, taisi olla jonkilainen alkoholi ongelma. Koko muu hotellin henkilökunta oli tosi ystävällistä.
      Itse olen kuitenkin niin varovainen ulkomailla että laitan rahat ja passit tallelokeroon. Sen lisäksi yöllä käsilaukut ja muut arvotavarat matkalaukkuun lukkojen taakse. Joskus olen pitänyt lomapakkoa ym arvotavaroita patjan alla. Ja tietysti ovi lukkoon yöksi.
      Eipä ole hävinnyt.
      Olen sitä mieltä että Suomessa varastetaan ja ryöstetään niin miksei muualla. En tiedä oletteko huomanneet niin Suomessa on kaikki kaltereiden tai lukkojen takana, haloo...
      Kauppiaat ja miehet ovat kyllä aika tunkeilevia. Naisia on niin monenlaisia toiset ovat iloisia näin suuresta huomiosta. Seurassani ollut nainen ainakin kehräsi koko matkan ja kun palasimme Suomeen niin vain huokaili tylsyydestä.

      • haluan faktatietoa...

        "Olen sitä mieltä että Suomessa varastetaan ja ryöstetään niin miksei muualla"


        ...siitä milloin Suomalaisesta hotellista on 15 ihmiseltä viety taju ja tavarat?


      • blackmagictiger

        olen ollut 2003 alanyassa eikä siellä tapahtunut silloin tälläistä.


      • tarsu61
        blackmagictiger kirjoitti:

        olen ollut 2003 alanyassa eikä siellä tapahtunut silloin tälläistä.

        miettikäähän kuinka monta turistia siella suomesta käy ja kouralliselle sattuu varkaus kohdalle. mielestäni se on vaan huonoa tuuria.


    • turkinpippuri-

      Olen itse asunut matkoilla ollessani juurikin kyseisessä hotellissa. Uskon, että henkilökunta oli mukana juonessa, sillä ulos ei pääse niin, etteikö kukaan muka huomaisi -täytyy kulkea respan ohi, joka on auki 24h/vrk. Hotelli on pienehkö, joten luulisi henkilökunnan tunnistavan vieraat kasvot.
      Todella ikävää!

    • jjjj

      Tämä sama juttu olisi voinut tapahtua ihan missä päin mailmaa tahansa...

    • Turkki.

      Väite ryöstöstä ei pidä paikkaansa,koska väkivaltaa ei käytetty tai sillä uhattu.Olisiko kyseessä varkaus tai törkeä varkaus?
      Joka tapauksessa uutinen on perätön.

      • PekkaS

        Lehti ei julkaise koskaan sellaista tietoa mitä ei ole tarkistettu. On ihan todella harmittava ja tosijuttu. Ei tuollaista äkkiä ois uskonut tapahtuvan. Tämä juttu on minun puolisoni eteenpäin laittama, ottaa sen verran päähän. Aurinkomatkat lupasi soittaa meille asiasta, kun selvii jotai. Ei oo kuulunut. Itse tänään soitin ja kyselin.


      • termien oikein käyttö

        vai että varkaus. varkaus tarkoittanee sitä ettei uhriin fyysisesti kajota millään lailla. tässä tapauksessa lienee käytetty jotain lamauttavaa eli kyseessä on ryöstö.


      • tarsu61
        PekkaS kirjoitti:

        Lehti ei julkaise koskaan sellaista tietoa mitä ei ole tarkistettu. On ihan todella harmittava ja tosijuttu. Ei tuollaista äkkiä ois uskonut tapahtuvan. Tämä juttu on minun puolisoni eteenpäin laittama, ottaa sen verran päähän. Aurinkomatkat lupasi soittaa meille asiasta, kun selvii jotai. Ei oo kuulunut. Itse tänään soitin ja kyselin.

        miksi aurinkomatkojen kaupallinen johtaja sanoo ettei vastaavaa ole ikinä tapahtunut. kysykääpä heiltä 27-28.5 2005 yön tapahtumista, kun viisi hotellihuonetta putsattiin damlatas elegant hotellessa. mielestäni valehtelu ei johda pitkälle. arvostan totuutta.


    • Matkustaja

      Olin itse Alanyassa useita vuosia sitten, enkä tykännyt maasta, enkä paikasta, joten ei enää Turkkiin ikinä. Tämä tapaus vaan vahvisti sen! Satun lisäksi tuntemaan jutussa mainitun henkilön ja voin kertoa, että tavaroitten vieminen ei todellakaan johtunut siitä, että olisi itse juonut päänsä "lukkoon" ja rikoksen uhreina oli myös iäkkäitä eläkeläisiä, joten viinan syyksi tätä on aivan turha laittaa. Olen itsekin vahvasti sitä mieltä, että hotellin henkilökunta on jollain tavalla ollut mukana juonessa. Kylmii ajatellakin, jos joku olisikin havahtunut hereille, mitä sitten olisi voinut tapahtua!

    • Pete.

      Moni menee Turkkiin ostaakseen itselleen hyvän ja laadukkaan nahkatakin halvalla, mutta hyvä nahkatakki maksaa sielläkin. Aika monesti ostajaa viilataan linssiin ja nahkatakin ostaja tekee huonot kaupat.

      • looloo

        Ostimmepa taasen oikein edulliset nahkatakit, läpivärjättyä karitsannahkaa, laatu on pehmeä kuin vauvan iho. Ja edullisesti kaupat tehtiin, kun osattiin käydä kauppaa, vihje:lähtöhinnasta kannattaa tipauttaa ensin 50% veks ja ryhtyä siitä vielä ottamaan henkisesti alaspäin. siitä löytyy oikeampi hinta. Ja sainpa upean limevihreän design-takin neljäsosan hinnalla siitä, mitä olisin maksanut todellisuudessa, jos esim. täällä olisin samanlaatuisesta työstä maksanut.


      • turkista?? ei kannata

        Jep..

        Lähtöhinnat oli noin 600 e yms..

        Sit tietty "vain sulle alennus, yms.. " hinta putoo n, 380.. No, hitto halpa??

        Ei, tingi vielä...

        Hinta n.. 250 e ----

        Samoja takkeja saa suomesta esim nahkatorilta yms ja tarjous lähtöhinnat on n. 50 - 100 e ym..

        JOS haluat perusnahkatakin, kandee ostaa suomesta.


        Heillä oli kyllä se etu, että kun takissa jota koetin oli liian pitkät hihat, niin tarjoutuivat lyhentämään ne kaupan päälle. Mutta en silti viittinyt ostaa.

        Kysyin onko takin hihansuissa kissankarvaa joka on värjätty punaiseksi. (tuntui kissan turkilta) NIIN ukko sanoi, joo on,, ja sit tajus,, ja EI EI tietenkään ole CAT.

        ?? tais olla, hih, hih.. :) kissankarvaa..


    • vaan varkaus

      Ryöstössä käytetään väkivaltaa tai uhataan sillä.

    • HAHAHHAA2

      siksi ,että suomalaiset ovat ainuita niin sinisilmäisiä etteivät lukitse ovea ja ikkunoita siihen malliin, ettei niitä saa auki ulkopuolelta.Tämä on mahdollista kaikissa maailman hotelleissa.
      Sama pätee kaikkialla maailmassa.

    • osua

      pelkästään suomalisiin turisteihin siksi että eivät raaski ottaa tallelokeroa! Muun maalaiset turistit on fiksumpia matkustaessaan ulkomailla eikä nuukaile kuten suomalaiset, joilla on useasti altaallakin omat eväät mukana, ettei tarvitse ostaa hotellin baarista! HEH HEH! Niinkun olen palstalta lukenut mm. Marmariksen hotelleista jotkut alkavat sanomaan suomalaisten sopimuksia irti ja ottaa mielummin turisteja jotka ei nuukaile ja laske jokaista liiraa!

    • vanha jekku

      sitä tehtiin jo monia vuosia sitten Italiassa junissa makuuvaunuissa.

    • gassup

      Ryöstö jos on tapahtunut,Miksi vasta nyt on tullut ilmi.Epäilen kovasti että juonessa on joitakin suomalaisia.

    • Korson poika

      Korsossa ei ehditä edes huumata, juna-asemalta kun poikkeaa väärälle puolelle tietä niin hakataan ja viedään rahat, takki ja joskus jopa koira.

    • Samsu

      Joo no tämä on yleistä useimmissakin EU maissa... Ranska on myös tämänkaltainen maa, jossa tapahtuu varastelua yms(tätä nyt tapahtuu kaikkialla, mutta esim. tuntuu että Ranskalaiseen kulttuuriin oikein kuuluu toi varastelu, nim. kokemusta on) ... mutta tätä nyt kummastellaan Suomessa, koska tosi asia on se että Suomi on yksi niistä maista, joissa tapahtuu vähiten korruptiota.. en voisi kuvitella että joku esim. cumuluksen työntekijä lähtis tollaseen mukaan.. sehän on nyt selvä juttu, että Suomalaiset kännäävät ja perseilevät ulkomailla, mutta uskon kyllä näitten uhrien kertomuksiin... mutta ulkomailla pitää noudattaa erityistä varovaisuutta..

    • Turistiryhmän vetäjä

      Selvä se, joku turistiopas on ollut asialla, taitaa varas itsekin olla suomalainen. Huumasi jengin ja päivitteli aamulla muitten seassa "muka" kadonneita tavaroitaan. Usein syyllistä ei osata hakea läheltä. Eihän muuten ole mahdollista että vain suomalaisilta viedään!

      • PekkaS

        matkaoppaan äiti asui viereisessä huoneessa, hänetki putsattiin.


      • onkin ihmellistä

        Sepä saa koko juttua epäilemään, että vain suomalaisilta on tavaraa hävinnyt. Ettei tosiaankin olisi ns. sisäpiirinjuttu? Uskomattomia ovat rehellisten suomalaisten kertomukset myös silloin kun on juovuspäissä örvelletty ja halutaan kadonneet kamerat sun muut vakuutusyhtiön kustannuksella takaisin.


    • hommaa

      Varmaan töissä joku suomalainen tyyppi.Huoneissa kamerat,mite ne muute olis tienny minne piilotetaa mitäki tavaraa.Josati tuuletus-aukosta varmaan tungettu jotain tainnuttavaa tai sitte siellä ollu suomalaisille oma pöytä ravintelissa jossa sitte ruokaan tungettu jotain.Tosin tuskin ne kaikki illallista siellä syöny.
      Siivooja jättää karkin tyynylle,sinne tungettu jotain neulalla.

      Multaki vietii lompakko ku nukuin päivällä.Lompakko oli laukussa,laukku sängyn jalassa kiinni.Lukot oli hyvät,paitsi parveke,huomasin myöhemmin että keski-päivällä aurinko laajentaa sitä niin että aukeaa vaikka lukossa olikin.

    • Heidi(Jenni24V)

      Minä olin yksi niistä ryöstetyistä, joka eilen pisti viestiä iltasanomiin.

      Hotelli oli todella hyvä tasoinen ja henkilökunta oli mukavaa. Olimme puolisoni kanssa reissussa 2 viikkoa ja viimeisenä iltana tapahtui tämä ryöstö.

      Lauantaina hotellissa oli aivan hirveä kaaos ja ihmiset olivat todella hysteerisiä. Voitte varmaan kuvitella miltä tuntui herätä aamulla ja huomata, että omaisuus on viety. Itseltäni Nokia N70 ja avopuolisoltani Nokia 6680. Käteistä oli myös aika iso summa. Kotimaassa huomasimme myös muuta omaisuutta puutuvan.

      Paikallien poliisi oli sitä mieltä, että asukkaat on huumattu..sillä mitään muuta järkevää selitystä ei löydy..Poliisit myös kyllä alkuun "väittivät", että asukkaat on itse vieneet tavaransa...mikä naurettava väite.

      Paikalliset poliisit ja käynti paikallisella poliisiasemalla oli myös jotakin kammottavaa.

      Itse olemme tulleet siihen tulokseen, että hotellin johto tai jokin muu henkilö on ollut mukana juonessa ja siten tullut yleisavaimella sisään huoneisiin. Toinen mielenkkintoinen juttu on se, että pelkästään suomalaiset joutuivat ryöstön kohteeksi. Hotellissa oli suomalaisten lisäksi brittiläisiä ja heihin ei koskettu. Johtuisikohan siitä, että hotellin johtaja itse on britti ja naimisissa turkkilaisen miehen kanssa. Hotellin omistaja on turkkilainen liikemies.

      Viisi huonetta ryöstettiin, meidät mukaanlukien. Olen ollut yhteydessä vanhempaan pariskuntaan, joka myös joutu ryöstön kohteeksi. He ovat edelleen todella järkyttyneitä. Kyseisellä pariskunnalla päällimmäisenä ajatuksena oli se, että mitä olisi voinut tapahtua jos olisi herännyt?

      Eniten tässä pistää vihaksi Aurinkomatkojen toiminta sekä se, että Alanyassa ei saatu minkäänlaista tieota mistään ja lähtö oli samana päivänä. Tämä ei tule jäämään tähän.

      • ≥(Φq...

        Tämä auttoi syksyn matkavalinnassa maata valittaessa.Koita kestää.


      • Vanhat puhelimet

        Ihmetyttää,se ettei teistä kukaan herännyt kun huoneisiinne tultiin.Olisiko vähän aihetta,katsoa peiliin.Minä ja mieheni kävelimme viime keväänä pilkko pimeässä Alanyan yössä,milloin Itärannalta hotelliin ja joskus Heikin baarista,kaikessa rauhassa ja kukaan ei häirinnyt,tai huudellut mitään.Meillä on myös vuosien varrella tullut paikallisia tuttuja,jotka viettävät meidän kera iltaa ja ei myös silloinkaan ole tapahtunut mitään.Kanattaa opetella elämään ja myös lukitsemaan hotelli huoneen ovet.Lukothan ovat vähän eri laisia,joka maassa.Toivottavasti uskallat jatkaa matkailua ja myös käydä vielä Alanyassa.Olen ensi kevään menossa jälleen kahdeksi viikoksi.


      • Pekka, Heidin mies.
        Vanhat puhelimet kirjoitti:

        Ihmetyttää,se ettei teistä kukaan herännyt kun huoneisiinne tultiin.Olisiko vähän aihetta,katsoa peiliin.Minä ja mieheni kävelimme viime keväänä pilkko pimeässä Alanyan yössä,milloin Itärannalta hotelliin ja joskus Heikin baarista,kaikessa rauhassa ja kukaan ei häirinnyt,tai huudellut mitään.Meillä on myös vuosien varrella tullut paikallisia tuttuja,jotka viettävät meidän kera iltaa ja ei myös silloinkaan ole tapahtunut mitään.Kanattaa opetella elämään ja myös lukitsemaan hotelli huoneen ovet.Lukothan ovat vähän eri laisia,joka maassa.Toivottavasti uskallat jatkaa matkailua ja myös käydä vielä Alanyassa.Olen ensi kevään menossa jälleen kahdeksi viikoksi.

        Yleensä yöllä herättiinki moskeijoiden huutoon, kun siinä aika lähellä semmoinen oli. Heidi oli aina hereillä siinä 5 aikaa kun on herkkäuninen. Sehän tässä ihmetyttääkin kun ei herätty... Eikä lapsiperheet heränny, eikä myöskään iäkäs pariskunta.... wierd.


      • tarza

        itse olen saman kokenut ja kaaos oli aikamoinen aamulla. tosin tämä kävi jo yli vuosi sitten. samanlailla viimeisenä yönä, mutta vietiin vai puhelin ja rahat. oli kyl kamala tunne kun tajuttiin mtä oli tapahtunut.aurinkomatkat oli silloinkin matkanjärjestäjä. kirjoittivat kyllä todistuksen varkaudesta ja opas sanoi ettei pöliisi tule näin pienen jutun takia, vaikka viisi huoneistoa tyhjennettiin. hotelli tarjosi meille kyl kaikki ruoat ja juomat koko päivän.


      • MISSÄÄN?

        Tuon "uutisen" perusteella pitäisin juttua täysin huhuna. Missä matkatoimiston edustajan kommentit tai viittaukset poliisitutkimuksiin? Vähäisin perustein on taas tämäkin juorulehti juttunsa tehnyt ja joutunee sen vielä oikaisemaan.

        Muutama fiksu tapa ulkomailla kulkijoille:
        1. Illalla tuoli oven eteen tai kattila narulla kiinni oven kahvaan, jolloin varmasti heräät kun joku pyrkii sisään. Myös pieniä hälyttimiä on myynnissä.
        2. Älä jätä juomia ilman vahtimista ja välttäkää liikaa juopumista (vaikeaa suomalaisille) ainakin koko sakilla.

        Mikäli jutussa on mitään perää, niin hotellin henkilökunnan täytyy olla jotenkin hommassa mukana. Luulisi jutussa vain kerrotun miten vain suomalaiset olisi huumattu ja miten vain heidän huoneet olisi putsattu.. miten suomalaiset ovat erottuneet näin hyvin joukosta?!?!


      • samaa kokenut
        Vanhat puhelimet kirjoitti:

        Ihmetyttää,se ettei teistä kukaan herännyt kun huoneisiinne tultiin.Olisiko vähän aihetta,katsoa peiliin.Minä ja mieheni kävelimme viime keväänä pilkko pimeässä Alanyan yössä,milloin Itärannalta hotelliin ja joskus Heikin baarista,kaikessa rauhassa ja kukaan ei häirinnyt,tai huudellut mitään.Meillä on myös vuosien varrella tullut paikallisia tuttuja,jotka viettävät meidän kera iltaa ja ei myös silloinkaan ole tapahtunut mitään.Kanattaa opetella elämään ja myös lukitsemaan hotelli huoneen ovet.Lukothan ovat vähän eri laisia,joka maassa.Toivottavasti uskallat jatkaa matkailua ja myös käydä vielä Alanyassa.Olen ensi kevään menossa jälleen kahdeksi viikoksi.

        Älä ole niin varma, ettei sinua ryöstetä, koska olet niin fiksu. Olin 2v. sitten Alanyassa 6v. poikani kanssa.En juonut alkoholia!!! Ennen nukkumaanmenoa lukitsin kaikki ovet ja ikkunat!!! Mutta : heräsin aamuneljältä, kun mies tutkiskeli mun tavaroita.Vaikka olen nainen, tartuin hänestä kiinni, mutta hän pääsi pakoon parvekkeen kautta (toinen kerros). En huutanut, sillä en halunnut pelästyttää nukkuvaa poikaani. Finnmatkojen edustaja ei tullut edes mukaan poliisiasemalle, jossa kukaan ei osannut englantia.Minulta varastettiin vain kännykkä ja 150e, mutta oksentelin koko seuraavan päivän. Kiva kokemus!


      • kiitollinen

        Tällaisista asioista pitää tiedottaa, matkatoimiston ja hotellin nimi julkaistava, että olot paranee. Kiitos teille rohkeille jotka uskallatte haukkujenkin uhalla kertoa epäkohdista. Yhden viikon reissun jälkeen voin kertoa, etten toista kertaa lähde. Meitä ei ryöstetty eikä varastettu, mutta ilmapiiri ei ollut sellainen, että lähtisin katselemaan uudestaan, esim. naisten erittäin huonoa kohtelua. Nämä kauppiaat viheltelivät turistien perään ja huudeltiin hävyttömiä naisten perään. Suomalaisilta kännikaloilta opittuja tietysti. Aika tyhmää muuten lähteä lomalle rentoutumaan, jos pitää koko ajan pelätä jotain, viritellä ansoja kattiloista ym. Onkos siellä muka joka hotellissa kattiloita? Ei matkusteta tällaisiin roistovaltioihin, niin kyllähän ääni kellossa muuttuu, kun tulot loppuu.


    • kokemusta on Espanjasta

      Ei koskaan enää sellaisiin maihin, jossa tehdään tuollaisia asioita turisteille. Eli en mene koskaan enää Espanjaan enkä nyt sitten enää Turkkiinkaan,koska eivät sitä ansaitse.

      • naiivia

        Tuota...yksi pieni juttu. Noita varkauksia sattuu ihan joka maassa. Eli Suomeen jäät, jos sen perusteella valitset lomakohdetta.Huh huh..


      • make

        Sitähän minä vaan ihmettelen, että mihin sitä sitten menette, jos ette mene sinne, missä varastetaan... Taitaa tulla aika lyhyt lista.


    • Turkki-fani

      Olimme perheen kanssa Hotelli Blue Heavenissa noin viisi vuotta sitten. Nyt olemme parasta aikaa Bulgaariassa ja poikani totesi juuri, etta paras hotelli, missa han on koskaan ollut on Bluen Heaven! Erittain ystavallista henkilokuntaa ja ihana omistajarouva! Ja heidan koira!
      Varmasti he ovat todella pahoillaan tapahtuneesta ja yrittavat kaikin keinoin selvittaa sita. Olen sen jalkeen ollut 6 maassa, mukaan lukien Marmaris. Turvatoimet ovat samaa tasoa kaikilla olleet. Ei esim. vartija hotellin ovella pysty tallaista estamaan. Kaikkialla tapahtuu valilla jotain turha tallaisten takia on alkaa maata boikotoimaan!! Kotiin on moni kuollut! Tai enta, jos asuma-alueellasi olisi asuntomurtosuma, pitaisiko sielta muuttaa pois?

    • ollut ongelma....

      Muutama vuosi sitten heräsimme ystäväni kanssa, kun murtovaras huoneessamme. Hän oli ottanut kengät siististi pois ja hipsi jalkasillaan, ettei me herätty. Passimme ja rahamme oli tallelokerossa, jonka avainta varas havitteli. Huusimme kurkkusuorana varkaan ulos huoneestamme, hän ei saanut saalista, unohti vain toisen kenkänsä. Hotellin johtaja tuli kuudelta aamulla kravaatti täysin suorana huoneeseemme ja sanoi heränneensä meidän huutoon, kummajainen nukkuu puku päällä... Varmaa oli että henkilökunta oli juonessa mukana. Vaihdoimme huonetta ja meidän jälkeemme samaiseen huoneeseen laitettiin 3 iäkästä brittimummua, helppoja nakkeja...
      Viikko sitten tuli Marmariksesta, hotellihenkilökunta sanoi (ei sama hotelli) huonevarkauksien olevan SUURI ongelma lomakohteissa ja poliisi on voimaton, varkaita on niin paljon!!!! Vinkiksi matkailijoille, ovet ja ikkunat kiinni niin yöllä kuin päivälläkin. Ottakaa maksullinen ilmastointi, niin on parempi nukkua hieman viileässä. Tuoli ja kattila/lusikkapino vielä oven eteen, jos joku pyrkii ovesta sisään niin varmasti heräät ja kuulet!!!! Turkki on ihana maa ja suurin osa ihmisistä ystävällisiä.

      • Kalli

        Toi oliki hyvä, hauska ja hyödyllinen vinkki! Eipä ole tullut itselläni mieleen... Toki ne rosmot varovasti ovet avaavat, mutta sopivasti laitettuna/viritettynä pikkuisenkin tönäyksen saatuaan pino kaatuu ja itse herää siihen. Taidanpa muistaa tämän seuraavalla reissulla.

        Viime kuussa olin 3 vkoa Marmariksessa, eikä ongelman ongelmaa. Hotelli tuttu aiemmilta kerroilta, vaikkei se mitään todistakaan. Tosin siinä hotellissa kyllä hyvä systeemi yöllisten vieraiden "mahdottomuuden" suhteen. Aina tosin kaikkea voi sattua, ikävä kyllä...


    • Agathe

      Oikeesti, onhan se inhottavaa/kamalaa/epämiellyttävää/pelottavaa, MUTTA ... kuinka paljon maailmassa tapahtuu kamalampia/pahempia asioita - ja miten suhteuttaa nämä asiat?!

      Sitäpaitsi eikö JOKAISESSA matkaoppaassa yms. erikseen neuvoja, "älä jätä arvotavaroita huoneeseen", kun on kassakaapit tms. säilytykset. Ja miksi ottaa arvokkaita tavaroita mukaan?

      Itse en ainakaan matkalle ota kalliitakoruja tms. koskaan!! Matkavakuutuskin on olemassa....

      Lopuksi EI - en missään nimessä väheksy kokemuksen kauheutta, mietin vain miten maailman tapahtumia tulisi suhteuttaa?!

    • Murtomies

      Eipä tuossa uutisessa oo mitään ihmeellistä. Ne naurettavat itse koodattavat tallelokerot muovitulppineen. Voi Voi ...

      Tainnuttavaa kaasua ilmastointi järjestelmään.

      Kun huoneesta ei enää kuulu mitään, avaimella sisään.

      Tallelokeron sivussa olevasta reijästä sukkapuikko sisään kevyt painallus ja kas ovi auki.

      Kamat kantoon, seurava huone. Lähtiessä tietty napsautetaan ovi kiinni.

      • naania

        Teitä helppoa jymäyttää.Tämä toimituksen kuvakin on Istanbulista.Eiköhän syylliset löytyy Turkista lähipäivänä.


    • raato2

      Mun sisko on just siellä enkä saa yhteyttä....

      • Pekka, Heidin mies.

        Älä huoli, rauhallinen maa se on :) Tälläistä voi sattua iha missäpäin vaan, meillä oli vaan todella huono tuuri matkassa mukana, mutta pistää silti vihaksi ja harmittaa kovasti.


    • Döbeln

      Olis syytä tämän sivun toimituksen tarkentaa termistöään.

    • ovea vasten

      Laittakaa kattiloita ovea vasten iso pino tuolin päälle hilkulle, kun ovea hiukan avaa niin kuuluu sellainen kolina että varmasti kaikki herää.

    • Matkaaja_227

      Besserwissermäisiä ohjeita annetaan :

      -Laita kattiloita oven taakse
      -Ikkunat kiinni
      -Ei uutta kännykkää mukaan
      -Käytä tallelokeroa

      ym,ym.

      Eikö loman tarkoitus ole se, että voi rentoutua ja jättää murheet taakseen. Ennenkuulumatonta, että joutuisi varpaisillaan olemaan kaiken aikaa.
      Turkkiin käsittääkseni mennään nimeomaan lepolomailemaan eikä mitään extreme-kokemuksia hakemaan.

      Pankaa Aurinkomatkat koville asiassa.

    • samaa kokenut

      Minutkin ryöstettiin Alanyassa 2 vuotta sitten samalla tavalla. Meidän huone oli toisessa kerroksessa ja ryöstäjä tuli sisään aamuneljältä ikkunan kautta ( joka oli muuten suljettu). Seuraavan päivän vietin poliisiasemalla, jossa vain naurettiin koko tapaukselle.

    • heleene

      niin ryötettiin myös heinäkuun lopulla tallinnan hotelli ekxpressissä eräs suomalais pariskunta ,rahat oli levällään pöydällä ym. huumattu tai kaasutettu lehden mukaan..itse sinne viikon päästä menin eikä tapahtunu mitään vaikka vähä hirvitti lähtee 3.päiväks just siihen hotelliin...ikkunan kautta tulleet ja parilla aamulla pääkipeä...sitä sattuu ja matkailu avartaa ja reissussa rähjääntyy mutta eipä ollut kännyt mukana eikä korutkaan laitoin rihkamat korviin ym hih siitäs saivat

    • heleene

      niin ryötettiin myös heinäkuun lopulla tallinnan hotelli ekxpressissä eräs suomalais pariskunta ,rahat oli levällään pöydällä ym. huumattu tai kaasutettu lehden mukaan..itse sinne viikon päästä menin eikä tapahtunu mitään vaikka vähä hirvitti lähtee 3.päiväks just siihen hotelliin...ikkunan kautta tulleet ja parilla aamulla pääkipeä...sitä sattuu ja matkailu avartaa ja reissussa rähjääntyy mutta eipä ollut kännyt mukana eikä korutkaan laitoin rihkamat korviin ym hih siitäs saivat

    • suomalaineN

      eiköhän ole joka maailman kolkassa ollut aina näitä tapahtumia,myös muiden kansojen edustajille kuin suomalaisille.VARKAITA ON AINA OLLUT JA AINA TULEE OLEMAAN.joten en ymmärrä miksi tästä tehdään tämmöinen haloo......kun maailmassa tapahtuu paljon muutakin "pahaa" kuin tämä tapaus!

      • ali fetissi

        perus meno


    • pöljä_

      Miksi matkustaa tällaisiin varkaiden paratiiseihin, kuten Espanjaan, Italiaan, Kreikkaan, Marokkoon, Kanarialle ja varsinkin Los Americanokseen perintökoruineen, kalleine vaatteineen, hienoine puhelimineen? Välimeren maiden kulttuuriin kuuluu varastelu ja se joka joutuu varastelun kohteeksi, on vain niin tyhmä. Iseltäni katosi Seiko-merkkinen rannekello Espanjassa ja senjälkeen olen vaihtanut matkakelloon, a 2,99 torilta ja vanha kunnon kapula puhelimeksi, vaatteet torilta ostettuja jne. ..ei kelpaa kenellekkään. Ja käteinen raha yötäpäivää ihoa vasten meinaan tyhjentävät ne tallelokerotkin, jos oikein kehno tsäkä kohdalle sattuu. Vie vain itsesi lomalle, älä arvokkaita esineitäsi, ei siellä kerätä arvostusta kalleilla koruilla, paikalliset pitävät vain tyhminä turisteina, jotka kantavat heille rahaa kaikenlaisesta turhasta...

      • kerjäläisenä

        sarkahousut jalkaan ja vanha risanen valkonen kauluspaita päälle nii pääsee kunnon lomafiilikseen.


    • jone74

      niille turisteille.Itse olen käynyt pahemmissakin "maanosissa",mutta ryöstämään ei ole onnistuneet.
      ns.ryöstäjät etsivät heikot joukosta ja putsaavat.
      oma vika jos käyttäytyy kun "neiti",sen huomaa heti kuka kannattaa putsata ja kuka ei.
      ei sellasta porukkaa oo huumattu,mahdotonta.
      kyseinen huono olo on saletisti perinteinen KANKKUNEN..pirkko

    • Yonna

      Samaa on tapahtunut Turkissa aikaisemminkin ja ei vaan hotelliasukkaille vaan ihan paikallisille. Valitettavaahan se on mutta niin tapahtuu muissakin maissa.

    • AKET

      Turkki on siinä missä muutkin maat aivan turvallinen matkailumaa. Ryöstöjä sattuu aivan varmasti jokaisessa kohteessa missä vain liikkuu ihmisiä. Eikä suinkaan ryöstäjä aina ole paikkakuntalainen vaan epäilenpä, että saattaa olla toisella turistilla useinkin näppinsä pelissä. Turkissa olen matkaillut eri paikoissa miltei vuosittain parinkymmenen vuoden ajan aivan turvallisin mielin, ja aion jatkaa matkailua edelleen.

    • Vainoan rosvoja!

      Tällaista huoneisiin tunkeutumista harrastetaan varmasti kaikkialla. Itselläni on kokemus Lontoosta, jossa hotellihuoneeseeni yritettiin tulla yleisavaimella. Rosmo otti jalat allensa, kun aukaistuaan oven, korvia särkevä ujellus alkoi.

      Itse olen sen verran friikki matkailija, että asennan aina huoneen oveen hälyttimen. Sellaisia pieniä hälyttimiä saa hyvin varustelluista kaupoista. Halpahalleissa maksavat muutaman euron.

      Yleensä tällaine putsaus tehdään juuri viimeisenä yönä, ei ehdi paljon viranomaisille ilmoitella, ei.

      • Päinvastoin

        Kun ryöstäjä tulee sun kämppään, nii entä JOS sä ryöstätkin siltä kaiken, jos ei oo muuta niin kuteet päältä ja pistät sit ulos käveleen.....


    • Matkaaja_227

      Terminne ovat sekaisin :

      Ryöstö on sellainen, jossa uhkaamalla vaaditaan toista luovuttamaan rahaa tai tavaraa.
      Tämä kyseessä oleva on varkaus.

      Miksi muuten edes mennä Turkkiin, jos vaaraa tällaisesta on ?

    • SiktirGit

      Voi Tsiisus, siis tuollasiahan tapahtuu joka maassa...ei missään ole enää turvallista. Turkkia aina ihmiset leimaavat. Olen ollut Alanyassa 4 kertaa ja jatkossakin mennä sinne. Minun lomaani ei pilaa se että ihmiset haukkuvat Alanyaa. Olen edelleen sitä mieltä että paras ja halvimpia lomakohteita!!!

    • Matkaaja_227

      Tallelokeroita kehotetaan käyttämään, mutta jos hotelli itse on juonessa mukana, niin mitä se auttaa ?
      Maailmassa on monta kulmaa jossa tallelokeron käyttö on samaa kuin annat rahasi varkaalle.

      Tuttu oli työmatkalla Nigeriassa jotain kymmenen vuotta sitten ja tallelokerosta rahat hävisivät. Hotellin johto ei auttanut asiassa, vaan syytti miestä valehtelijaksi.

      Milloin te ymmärrätte, että maailmassa on monta kolkkaa, jossa rehellisyys ei ole hyve vaan tyhmyyttä.

    • Päivi38

      Olen itse ollut Turkin Alanyassa ja samaisessa hotellissakin ja mielestäni se on paljon turvallisempi lomanviettopaikka kuin yksikään Espanjassa oleva paikka. Se samainen hotelli on Englantilaisen omistama, joten hotellin asukkaista ainakin puolet ovat englantilaisia, joita kyllä ensisijaisena epäilisin ko. ryöstöstä. Turkissa on niin kova laki ryöstöille ym. että pitäisin erittäin epätodennäköisenä, että kyseiset ryöstäjät olisivat olleet Turkkilaisia.

    • Matkailijat

      Nyt on pakko osallistua vähän tähän keskusteluun...Olemme itse eräitä näistä matkalla olleista, joiden huoneisiin tunkeuduttiin yöllä ja kännykät ja käteinen vietiin. Niille, jotka epäilevät tuota huumatuksi tulemista, niin siitä etteikö näin olisi käynyt, ei ole epäilystäkään. Menimme nukkumaan n. klo 1.30 ja vaikka olemme näitä nuoria ihmisiä niin emme olleet tuolloin pätkääkään alkoholin vaikutuksen alaisia. Tämä oli ainut yö kun emme kumpikaan heränneet kertaakaan ja olo oli aamulla tokkurainen.
      Myös se on selvää, että jollain hotellin henkilökunnasta on näppinsä pelissä, emmepä kuitenkaan omistajaa epäile millään tavalla..mukava ihminen. Olimme ensimmäiset, jotka aamulla huomasivat, että varkaat olivat käyneet ja menimme kertomaan tapahtuneesta omistajalle, vaikka se aluksi tuntuikin utopistiselta, että joku oli nukkuessamme käynyt huoneessamme. Ei ollut mukava olo mennä kertomaan tällaista. Se, että meiltä katosi vain aineellista tavaraa eikä mitään sen pahempaa tapahtunut on onni. Inhottavintahan tässä koko asiassa oli se, että yksityisyyttä on loukattu tunkeutumalla huoneeseen ja se, että itse on vaan nukkunut voron silmien alla, aiheuttaa puistatuksia vieläkin.
      Kyllä matkalla varovaisuus kannattaa, mutta eihän tällaiseen voi kukaan varautua. Turkki tai kaikki turkkilaiset eivät ole tähän syypäitä, joten se siitä yleistämisestä mutta eivät ne turkkilaiset rehellisimmästä päästä ole,eikä Turkki matkakohteena turvallisimpien joukossa, siitä ei mihinkään pääse. Eipä ole suurta houkutusta mennä sinne uudestaan, kun on käynyt lukuisissa paremmissa matkakohteissa.
      Vastaavia asioita tapahtuu kuitenkin kaikkialla ja on hyvä olla tietyssä määrin varovainen mutta ei lomasta mitään tule jos koko aika ajattelee mitä pahimmassa tapauksessa voi käydä, joten eiköhän rentouduta tulevaisuudessakin lomaillessa ja nautita matkailusta:)

      • Kokenut

        Kun teidän varkaus tapahtui ja olitte ilmeisesti pian poislähdössä miten asia hoidettiin hotellin taholta ja heidän vakuutuksensa kautta, paikallisen poliisin puolelta, jos tutkimus ennätettiin tehdä, miten matkanjärjestäjän puolesta, miten oman vakuutusyhtiönne puolesta.Jos tapahtuma tapahtui 29.7 miksi siitä oltiin pitkään hiljaa.?Jos matkailijoita olisi huumattu niin se selviää kuulemma verikokeista 24tunnin sisällä.Otettiinko mistään sormenjälkiä?
        Jäikö tunne että asioita hoidettiin?


      • Matkailijat
        Kokenut kirjoitti:

        Kun teidän varkaus tapahtui ja olitte ilmeisesti pian poislähdössä miten asia hoidettiin hotellin taholta ja heidän vakuutuksensa kautta, paikallisen poliisin puolelta, jos tutkimus ennätettiin tehdä, miten matkanjärjestäjän puolesta, miten oman vakuutusyhtiönne puolesta.Jos tapahtuma tapahtui 29.7 miksi siitä oltiin pitkään hiljaa.?Jos matkailijoita olisi huumattu niin se selviää kuulemma verikokeista 24tunnin sisällä.Otettiinko mistään sormenjälkiä?
        Jäikö tunne että asioita hoidettiin?

        Viimeisenä yönä tämä tapahtui ja seuraavana päivänä lähti bussi kuudelta kohti lentokenttää. Hotellin taholta asiaa hoidettiin hyvin sekavasti. Aamulla omistaja oli järkyttynyt ja pyysi sinä yönä töissä olleita luokseen, kukaan ei ollut kuullut tai nähnyt mitään. He kutsuivat oppaan paikalle, jonka jälkeen kutsuttiin poliisit.
        Poliiseja kävi pariin eri otteeseen tutkimassa huoneita ja pyörittelemässä päätään, mistä ei tainnut olla mitään hyötyä. Näytti todella amatöörimäiseltä. Sitten ilmoitettiin että nyt pitää lähteä poliisiasemalle tekemään rikosilmoitus. Kaikista huoneista lähti yksi ja poliisiasemalla ihmisiä kohdeltiin törkeästi ja odotutettiin ihan turhaan.
        Hotellin henkilökunta oli tapahtuneen jälkeen myös töykeää ja ennen niin iloinen ilme oli muuttunut monilla happamaksi, tuntui ettei ymmärrystä löytynyt. Lisäksi omistaja oli luvannut meille ilmaiset ruuat ja juomat, koska eihän meillä ollut rahaa. Henkilökunta rupesi kuitenkin pois lähtiessämme heittelemään laskuja eteemme, mikä tuntui todella törkeältä. Omistajaa emme enää nähneet ennen lähtöämme.
        Tietoa ei juuri saatu ja olimme aika lailla oman onnemme nojassa. Oppaasta ei valitettavasti ollut paljon hyötyä ja tuntui että itsekin olisi saanut hoidettua asiat paremmin kuin opas niitä hoiti..tästä vinkkinä, että ehkä opaskoulutuksessa olisi parantamisen varaa..?
        Sormenjälkiä ei todellakaan otettu, ehdotin tätä itse asiassa poliiseille, respan mies tulkkasi minua, ja vastaus oli ettei sellaista tällaisessa tilanteessa tehdä.
        Suomessa olemme oman vakuutusyhtiömme kautta saaneet asiat hoidettua mutta matkanjärjestäjän taholta ei ole mitään kuulunut.
        Se, että meidät oli huumattu, selkeni vasta vähitellen kun ynnäsimme tapahtumia hotellin aulassa ja kuulimme mistä kelläkin oli kamaa viety ja kaikilla oli ollut outo olo, kukaan ei ollut herännyt yms. Suomessa olimme seuraavana yönä kolmen aikaan, joten en tiedä olisiko kukaan edes tajunnut että verikokeet voitaisiin ottaa, mutta jokatapauksessa sellaisia ei otettu.
        Sitä, miksi tapahtuneesta oltiin hiljaa, en osaa sanoa..itse en ollut ajatellut nostaa asiaa näin julkisesti esille vaikkakin matkanjärjestäjään olin ajatellut olla yhteydessä.
        Huono maku jäi jokatapauksessa tapahtuneesta sekä matkanjärjestäjän että hotellin kannalta,valitettavasti.
        Itse nyt kieliä puhuvana ja jonkin verran matkustelleena en ollut eniten pulassa, mutta jos ajatellaan,että esim. ne vanhemmat ihmiset olisivat olleet samassa tilanteessa ilman, että muita suomalaisia olisi ollut, niin eihän siitä olisi mitään tullut ja paniikki olisi ollut valtava!
        Toivottavasti tästä, että asia on noussut esille, on ainakin se hyöty, että jatkossa tällaisia tilanteita osattaisiin hoitaa paremmin jo paikan päällä. Ja ihmisistä tuntuisi, että heistä huolehditaan, jos kerran pakettimatkalla ollaan.


      • Asioita seuraava
        Matkailijat kirjoitti:

        Viimeisenä yönä tämä tapahtui ja seuraavana päivänä lähti bussi kuudelta kohti lentokenttää. Hotellin taholta asiaa hoidettiin hyvin sekavasti. Aamulla omistaja oli järkyttynyt ja pyysi sinä yönä töissä olleita luokseen, kukaan ei ollut kuullut tai nähnyt mitään. He kutsuivat oppaan paikalle, jonka jälkeen kutsuttiin poliisit.
        Poliiseja kävi pariin eri otteeseen tutkimassa huoneita ja pyörittelemässä päätään, mistä ei tainnut olla mitään hyötyä. Näytti todella amatöörimäiseltä. Sitten ilmoitettiin että nyt pitää lähteä poliisiasemalle tekemään rikosilmoitus. Kaikista huoneista lähti yksi ja poliisiasemalla ihmisiä kohdeltiin törkeästi ja odotutettiin ihan turhaan.
        Hotellin henkilökunta oli tapahtuneen jälkeen myös töykeää ja ennen niin iloinen ilme oli muuttunut monilla happamaksi, tuntui ettei ymmärrystä löytynyt. Lisäksi omistaja oli luvannut meille ilmaiset ruuat ja juomat, koska eihän meillä ollut rahaa. Henkilökunta rupesi kuitenkin pois lähtiessämme heittelemään laskuja eteemme, mikä tuntui todella törkeältä. Omistajaa emme enää nähneet ennen lähtöämme.
        Tietoa ei juuri saatu ja olimme aika lailla oman onnemme nojassa. Oppaasta ei valitettavasti ollut paljon hyötyä ja tuntui että itsekin olisi saanut hoidettua asiat paremmin kuin opas niitä hoiti..tästä vinkkinä, että ehkä opaskoulutuksessa olisi parantamisen varaa..?
        Sormenjälkiä ei todellakaan otettu, ehdotin tätä itse asiassa poliiseille, respan mies tulkkasi minua, ja vastaus oli ettei sellaista tällaisessa tilanteessa tehdä.
        Suomessa olemme oman vakuutusyhtiömme kautta saaneet asiat hoidettua mutta matkanjärjestäjän taholta ei ole mitään kuulunut.
        Se, että meidät oli huumattu, selkeni vasta vähitellen kun ynnäsimme tapahtumia hotellin aulassa ja kuulimme mistä kelläkin oli kamaa viety ja kaikilla oli ollut outo olo, kukaan ei ollut herännyt yms. Suomessa olimme seuraavana yönä kolmen aikaan, joten en tiedä olisiko kukaan edes tajunnut että verikokeet voitaisiin ottaa, mutta jokatapauksessa sellaisia ei otettu.
        Sitä, miksi tapahtuneesta oltiin hiljaa, en osaa sanoa..itse en ollut ajatellut nostaa asiaa näin julkisesti esille vaikkakin matkanjärjestäjään olin ajatellut olla yhteydessä.
        Huono maku jäi jokatapauksessa tapahtuneesta sekä matkanjärjestäjän että hotellin kannalta,valitettavasti.
        Itse nyt kieliä puhuvana ja jonkin verran matkustelleena en ollut eniten pulassa, mutta jos ajatellaan,että esim. ne vanhemmat ihmiset olisivat olleet samassa tilanteessa ilman, että muita suomalaisia olisi ollut, niin eihän siitä olisi mitään tullut ja paniikki olisi ollut valtava!
        Toivottavasti tästä, että asia on noussut esille, on ainakin se hyöty, että jatkossa tällaisia tilanteita osattaisiin hoitaa paremmin jo paikan päällä. Ja ihmisistä tuntuisi, että heistä huolehditaan, jos kerran pakettimatkalla ollaan.

        Olet oikeassa opaskoulutuksesta. Oletteko olleet matkanjarjestajaän yhtyedessä ja he hotelliin ja myös heidän vakuutusyhtiöön? Ainakin toivoisin sitä. Koska teillä on ilmeisesti lento ollut lähdossa aamupvällä ja jos poliisit eivät ole puhuneet kuin turkkia niin kyllä tiellä varmasti on hoppu ja hata ollut asioiden ilmoittamiseksi poliisille ja saadaksenne poliisirapostin mukaanne.
        Pisti silmään aikaisemmin mainittu Damlatas Elegance ja miten asiakkaat olivat olivat tyytyväisia tapaan jolla asia silloin hoidettu.
        Teidän että matkatoimistot eivät tee sopimusta hotellien kanssa ellei heillä ole vakuutusta kattamaan myös tämänlaatuiset tapaukset.
        Tulevien hotellin asiakkaiden kannalta olisi hyva että asian tutkinta vaadittaisiin viemään loppuun saakka ja tarpeellisiin muutostoihin ryhdytään henkilökunnan, turvallisuuden suhteen.Ei anneta asian olla.Sen ei tarvitse tarkoittaa julkista asian käsittelyä jatkossa.
        Jos te annatte asian olla niin sama voidaan tehdä muillekin samassa hotellissa.
        Silti yksi tärkeä kysymys on oliko kaikilla arvotavarat tallelokeroissa? Ja jos ei niin miksi ei.En tiedä miksi vakuutusyhtiöillä on tämä klausuuli niin ehdottomana.


      • tarsu61
        Asioita seuraava kirjoitti:

        Olet oikeassa opaskoulutuksesta. Oletteko olleet matkanjarjestajaän yhtyedessä ja he hotelliin ja myös heidän vakuutusyhtiöön? Ainakin toivoisin sitä. Koska teillä on ilmeisesti lento ollut lähdossa aamupvällä ja jos poliisit eivät ole puhuneet kuin turkkia niin kyllä tiellä varmasti on hoppu ja hata ollut asioiden ilmoittamiseksi poliisille ja saadaksenne poliisirapostin mukaanne.
        Pisti silmään aikaisemmin mainittu Damlatas Elegance ja miten asiakkaat olivat olivat tyytyväisia tapaan jolla asia silloin hoidettu.
        Teidän että matkatoimistot eivät tee sopimusta hotellien kanssa ellei heillä ole vakuutusta kattamaan myös tämänlaatuiset tapaukset.
        Tulevien hotellin asiakkaiden kannalta olisi hyva että asian tutkinta vaadittaisiin viemään loppuun saakka ja tarpeellisiin muutostoihin ryhdytään henkilökunnan, turvallisuuden suhteen.Ei anneta asian olla.Sen ei tarvitse tarkoittaa julkista asian käsittelyä jatkossa.
        Jos te annatte asian olla niin sama voidaan tehdä muillekin samassa hotellissa.
        Silti yksi tärkeä kysymys on oliko kaikilla arvotavarat tallelokeroissa? Ja jos ei niin miksi ei.En tiedä miksi vakuutusyhtiöillä on tämä klausuuli niin ehdottomana.

        damlatas elegant hotellissa kun vorot iskivät meidän huoneisiin. poliisia ei koskaan tullut kun opas ilmoitti että liian pieni juttu, silti laskin että viisitoista puhelinta lähti omille teilleen ja ainakin kahdeksan lompakkoo tyhjennettiin. korut sentään jätettiin kaikille.


    • hotelli

      haluta päästä eroon vähän rahaa tuovista suomituristeista? Tuntuu että tässä on osuutta melkoisesti hotellilla.

    • niin että

      mahaan koskee! kyllä käydään armotonta puolustus taistelua turkki fanien puolesta.
      voi tapahtua muuallakin, oma syy, jopa valheeksi väitetään. myös mm. tällasia paska viestejä tulee jotka joutas poistaa http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=104&conference=4500000000000931&posting=22000000018698499, ennemmin kuin monet asiallisetkin viestit jotka on poistettu. mutta eihän palstan seriffi tollasia poista, kun se liittyy niin aloitus viestiin. kyllä pitäs vähän ymmärtää kärkevääkin kommentointia kyseisen tapauksen tiimoilta. vai onko se hyväksyttävämpää, kun joku kirjoitta hoono suomi ja haukkuu suomea jolla ei ole mitään tekemistä kyseisen tapahtuman kanssa.

      kysyn vaan?

      • Monta puolta

        Keskustelu on käynyt yli laineiden.En ole kenenkään puolella.Ikävä että tälläista tapahtui. Toivon ,että Turkin ystävät käyvät edelleen Turkissa.Ja kuka ei sinne halua mennä, valitsee toisen paikan.Kyllä myös muita täytyy arvostaa ,ketkä ovat opetelleet suomea vasta aikuisiällä.Suomen kieli ei välttämättä suju ihan 100%, mutta heilläkin on oikeus kirjoittaa näille palstoille.
        Keskustelu saisi jo loppua tämän aiheen ympäriltä.Varmasti eri näkökannat on jo puitu juurta jaksaen.


      • tarsu61
        Monta puolta kirjoitti:

        Keskustelu on käynyt yli laineiden.En ole kenenkään puolella.Ikävä että tälläista tapahtui. Toivon ,että Turkin ystävät käyvät edelleen Turkissa.Ja kuka ei sinne halua mennä, valitsee toisen paikan.Kyllä myös muita täytyy arvostaa ,ketkä ovat opetelleet suomea vasta aikuisiällä.Suomen kieli ei välttämättä suju ihan 100%, mutta heilläkin on oikeus kirjoittaa näille palstoille.
        Keskustelu saisi jo loppua tämän aiheen ympäriltä.Varmasti eri näkökannat on jo puitu juurta jaksaen.

        joo. olen samaa mieltä kanssasi, mutta harmittaa matkailu vastaavan kommentti ettei näin ole ennen koskaan käynyt. tiedän kokemuksesta että hän puhuu palturia. en oikein ymmärrä oppaiden ja matkatoimiston välistä kommunikaatiota. eikö tosiaan tieto kulje suomeen asti, jos jossain maassa tapahtuu tällaista. en pelkää mennä alanyaan jatkossakaan, vaikka olin varkauden uhri 2005. shit puheita en hyväksy ja olen ollut tapauksen jälkeen kolme kertaa siellä lomalla ja menen edelleenkin. mukava maa ja mukavat ihmiset. toivottavasti uudet matkailijat ei pelästy tätä kohua, koska suurin osa ihmisistä siellä on kuitenkin rehellisiä ja todella mukavia.


      • Mukana minäkin
        Monta puolta kirjoitti:

        Keskustelu on käynyt yli laineiden.En ole kenenkään puolella.Ikävä että tälläista tapahtui. Toivon ,että Turkin ystävät käyvät edelleen Turkissa.Ja kuka ei sinne halua mennä, valitsee toisen paikan.Kyllä myös muita täytyy arvostaa ,ketkä ovat opetelleet suomea vasta aikuisiällä.Suomen kieli ei välttämättä suju ihan 100%, mutta heilläkin on oikeus kirjoittaa näille palstoille.
        Keskustelu saisi jo loppua tämän aiheen ympäriltä.Varmasti eri näkökannat on jo puitu juurta jaksaen.

        Mielestäni keskustelu ei saa loppua, koska näin ehkä saamme matkatoimisto jotenkin reagoimaan.
        Toivonkin että tällä kaikella saadaan jonkinlaista turvaa matkailijoille vastaisuudessa, sekä oppaat lomakohteisiin vastuuntuntoisiksi. Toki nämä "huutajat" ovat poikkeus ystävällisestä opas joukosta.
        Saimme erittäin hyvää palvelua matkalla hotellista lentokentälle, opas oli hoitanut asiat esimerkillisesti pyörätuoleinee ym. harmi vaan etten muista tytön nimeä haluaisin hänelle lähettää erikois kiitokset.


      • matkatoimistoihin suoraan y...
        Mukana minäkin kirjoitti:

        Mielestäni keskustelu ei saa loppua, koska näin ehkä saamme matkatoimisto jotenkin reagoimaan.
        Toivonkin että tällä kaikella saadaan jonkinlaista turvaa matkailijoille vastaisuudessa, sekä oppaat lomakohteisiin vastuuntuntoisiksi. Toki nämä "huutajat" ovat poikkeus ystävällisestä opas joukosta.
        Saimme erittäin hyvää palvelua matkalla hotellista lentokentälle, opas oli hoitanut asiat esimerkillisesti pyörätuoleinee ym. harmi vaan etten muista tytön nimeä haluaisin hänelle lähettää erikois kiitokset.

        Olisiko paras laittaa sama viestitulva matkatoimistoihin suoraan?Minä en jättänyt asiaa vain tälle palstalle vaan otin suoraan yhteyttä kaikkiin matkatoimistoihin turvallisuudesta vastaaviin henkilöihin sähköpostilla
        .Pyysin heitä tarkistamaan kaikkien hotelleidensa turvallisuuden turistin kannalta.mahdollisimman pikaisesti.Ei vain Turkissa vaan myös muissa kohteissa.Pyysin varmuusketjua ulko-oveen, avaimia ja varmuusketjuja parvekkeen oviin ja mahdollisesti myös kameravalvontaa käytäviin ja respatiloihin ja tallelokeroiden kohdalle.
        Eikö näin asia mene pikemmin perille kuin mesominen tällä palstalla.
        Samoin pyysin heitä harkitsemaan vastaisuuden varalle verikoetta mahd huumauksen uhreille.Olkoon ryöstö tai muu vastaava tapaus.
        Lisäksi jos varkaus tapahtuu lähellä lähtöä miten menetellään. Koneen lähtöön voi olla niin vähän aikaa että lähtöä ei mahd voida siirtää ko tapauksen vuoksi.Tärkeitä näkökohtia.
        Sitten näemme miten matkatoimistot reagoivat pyyntöön. Senjälkeen jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä hotelleista, matkanjärjestäjistä ja maista joihin menee lomalle.
        Nämäkään turvatoimien paprannukset eivät poista varkauksia mutta ainakin parantavat turvallisuutta. Kaikille mukavia lomia jossain päin maailmaa edelleenkin.


      • apua
        matkatoimistoihin suoraan y... kirjoitti:

        Olisiko paras laittaa sama viestitulva matkatoimistoihin suoraan?Minä en jättänyt asiaa vain tälle palstalle vaan otin suoraan yhteyttä kaikkiin matkatoimistoihin turvallisuudesta vastaaviin henkilöihin sähköpostilla
        .Pyysin heitä tarkistamaan kaikkien hotelleidensa turvallisuuden turistin kannalta.mahdollisimman pikaisesti.Ei vain Turkissa vaan myös muissa kohteissa.Pyysin varmuusketjua ulko-oveen, avaimia ja varmuusketjuja parvekkeen oviin ja mahdollisesti myös kameravalvontaa käytäviin ja respatiloihin ja tallelokeroiden kohdalle.
        Eikö näin asia mene pikemmin perille kuin mesominen tällä palstalla.
        Samoin pyysin heitä harkitsemaan vastaisuuden varalle verikoetta mahd huumauksen uhreille.Olkoon ryöstö tai muu vastaava tapaus.
        Lisäksi jos varkaus tapahtuu lähellä lähtöä miten menetellään. Koneen lähtöön voi olla niin vähän aikaa että lähtöä ei mahd voida siirtää ko tapauksen vuoksi.Tärkeitä näkökohtia.
        Sitten näemme miten matkatoimistot reagoivat pyyntöön. Senjälkeen jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä hotelleista, matkanjärjestäjistä ja maista joihin menee lomalle.
        Nämäkään turvatoimien paprannukset eivät poista varkauksia mutta ainakin parantavat turvallisuutta. Kaikille mukavia lomia jossain päin maailmaa edelleenkin.

        Kuinka paljon olet valmis maksamaan lisaa lomastasi? Tuollaiset tomiet lisaavat kustannuksia. Ota jarki kateen . . . . HALOOOOO!!


      • Kustannukset
        apua kirjoitti:

        Kuinka paljon olet valmis maksamaan lisaa lomastasi? Tuollaiset tomiet lisaavat kustannuksia. Ota jarki kateen . . . . HALOOOOO!!

        Olen kovasti tietoinen kustannuksista, jotka aiheutuvat turvallisuuden lisäämisestä.
        Videovalvonta on noin luokkaa 1500Eur Turkissa alaaula ja postaikko. Varmuussalpa tai ketju 10Eur/ovi.Avaimet maksaa 3 Eur/kpl.
        Jotain on pakko maksaa jos aikoo saada turvaa.Mitään ei saa ilmaiseksi.Parempi sekin kuin tämä kauhea huuto.


      • humppanhei

        Kyllä se vaan on niin, että tälläisten asioiden
        PITÄÄ tulla julki! Jos vain matkanjärjestäjälle asiasta huomauttaa niin silloin siitä ei tiedä kuin kaksi ihmistä! tätäkö halutaan kun vaietaan?! tuhansia koskettavasta turvallisuus asiasta!? Hienoa, että tämäkin ryöstö tapahtuma on tuotu julkisuuteen vaikka näin vähän myöhemminkin.
        Odotan mielenkiinnolla matkanjärjestäjän ja hotellin vastinetta, niin varmaan monet muutkin?


      • mihin viittasin
        Monta puolta kirjoitti:

        Keskustelu on käynyt yli laineiden.En ole kenenkään puolella.Ikävä että tälläista tapahtui. Toivon ,että Turkin ystävät käyvät edelleen Turkissa.Ja kuka ei sinne halua mennä, valitsee toisen paikan.Kyllä myös muita täytyy arvostaa ,ketkä ovat opetelleet suomea vasta aikuisiällä.Suomen kieli ei välttämättä suju ihan 100%, mutta heilläkin on oikeus kirjoittaa näille palstoille.
        Keskustelu saisi jo loppua tämän aiheen ympäriltä.Varmasti eri näkökannat on jo puitu juurta jaksaen.

        tässä kirjoituksessani, mikä oli kirjoitettu tuolla hoono suomi tyylillä. en tarkoittanut etteikö sellaiset henkilöt saisi kirjoitaa, jotka eivät osaa täydellisesti suomea kirjoittaa.
        vaan jos ja kun esimerkiksi viestin sisältö koski mm. turvallisuus tilannetta helsingin rautatieasemalla, niin eihän sillä ole mitään tekemistä tämän tapauksen kanssa.
        35 vuotta helsingissä asuneena, tiedän aika hyvin millainen se on ja ketkä ne pääsääntöisesti niitä häiriöitä siellä aiheuttaa. mutta se on taas toinen asia.

        mutta mielestäni tämähän on ollut erittäin mielen kiintoista luettavaa. huomaa että kyllä matkailijoilta löytyy kaikenlaisia mielipiteitä.
        luulempa että tämä tapaus avasi monen matkailijan silmät.


    • timohej

      minä ehdottaisin että käyttää matka murto hälyytäjiä, niitä on sellaisia pieniä. Helppo käyttää ja asentaa ainakin jonkun pitäisi herätä. Niitä on myös matka palo hälyytäjiä. osaan ruotsia paremmin.

      • timohej

        halpoja henki vakuutuksia myös.


      • tipsare
        timohej kirjoitti:

        halpoja henki vakuutuksia myös.

        mitä tykkäätte tästä??
        http://www.clasohlson.se/ jos kirjoitatte missä lukee "sök" (etsi), es. "dörrlarm" (ovihälyytys) tai "minilarm med ir"


      • Leevi

        On selvää, että hotellin henkilökunnasta jollakin on ollut osuutta asiaan, jos nämä varkaudet ovat yleensä sattuneet matkan viimeisenä yönä. Ja siksipä ovat osuneet pelkästään suomalaisiin sillä kertaa. Hotellilla on listat tulevista ja lähtevistä. Ja tapauksia on vaikeampi selvittää, kun kaikilla on kiire lentokentälle.
        En hämmästele näitä tapauksia ollenkaan, ja uskon huumaamiseenkin. Se mitä ihmettelen luettuani tämän ketjun, on matkanjärjestäjien asenne. Silloin asioiden julkisuuteen tuominen on tärkeää, esim. yleisönosastokirjoituksen muodossa.


      • matkustaja
        Leevi kirjoitti:

        On selvää, että hotellin henkilökunnasta jollakin on ollut osuutta asiaan, jos nämä varkaudet ovat yleensä sattuneet matkan viimeisenä yönä. Ja siksipä ovat osuneet pelkästään suomalaisiin sillä kertaa. Hotellilla on listat tulevista ja lähtevistä. Ja tapauksia on vaikeampi selvittää, kun kaikilla on kiire lentokentälle.
        En hämmästele näitä tapauksia ollenkaan, ja uskon huumaamiseenkin. Se mitä ihmettelen luettuani tämän ketjun, on matkanjärjestäjien asenne. Silloin asioiden julkisuuteen tuominen on tärkeää, esim. yleisönosastokirjoituksen muodossa.

        Olen itse lähdössä Kanarialle lokakuussa ja pidän hyvin tärkeänä sitä, että näistä asioista kerrotaan ja keskustellaan. Koska olen tosiaan niin kokematon matkustelun suhteen, että tämä on ensimmäinen ns.rantalomani, en toisaankaan ole tiennyt näistä varkauksista mitään. Enkä tietäisi vieläkään, ellei internet olisi käytössäni! Ei niistä kukaan tuttavani ole tähän mennessä kertonut. Olin lapsellisuuksissani kuvitellut,että esim. öisin voisin pitää parvekkeen oven auki, koska nukun yleensä viileässä eikä meillä huoneessa ole ilmastointia. Siinä tapauksessa, jos varkaat kävisivät huoneessa, saisin syyttää vain itseäni ja kokemattomuuttani. Eihän kukaan tarkoituksella anna varkaille tällaista mahdoillisuutta. Matkanjärjestäjä ei näistä asioista kerro ( Aurinkomatkat), vaikka ennen tätä uutista mieheni kysyi Aurinkomatkoilta yleensä varkauksista, kun olin niistä toiselta kekustelupalstalta lukenut. Vastaus oli, että niitä ei yleensä tapahdu. Tietysti ymmärrän sen, ettei matkanjärjestäjä turhaa halua lietsoa paniikkia näissä asioissa, mutta kyllä niistä pitäisi kuitenkin kertoa. Mietin vain, että jos itse olisin ollut kyseisen varkauden kohteena ja saisin kuulla haukkumiset jälkikäteen täällä palstalla ja sen,että kuinka tyhmä olen ollut, kun annoin sen tapahtua, olisi se aika hirveää!! Muistakaa se, kaikki eivät toisaan ole yhtä paljon maailmalla reissanneet ja vaikka olisivatkin, eivät aina voi asioiden kulkuun vaikuttaa!


      • Zeynep1
        Leevi kirjoitti:

        On selvää, että hotellin henkilökunnasta jollakin on ollut osuutta asiaan, jos nämä varkaudet ovat yleensä sattuneet matkan viimeisenä yönä. Ja siksipä ovat osuneet pelkästään suomalaisiin sillä kertaa. Hotellilla on listat tulevista ja lähtevistä. Ja tapauksia on vaikeampi selvittää, kun kaikilla on kiire lentokentälle.
        En hämmästele näitä tapauksia ollenkaan, ja uskon huumaamiseenkin. Se mitä ihmettelen luettuani tämän ketjun, on matkanjärjestäjien asenne. Silloin asioiden julkisuuteen tuominen on tärkeää, esim. yleisönosastokirjoituksen muodossa.

        Samaa mielta - teko viestii suunnitelmallisuudesta ja siita etta jollakin henkilokunnasta oli nappinsa pelissa.

        Olen sita mielta etta matkanjarjestajan tulee lopettaa sopimuksensa kyseisen hotellin kanssa.

        Jos hotelli ei kykene turvaamaan asiakkaittensa turvallisuutta ja palkkaa epailyttavaa porukkaa, sen voi rankata matkanjarjestajan listoilta pois niin etta ensi kaudella sinne ei enaa matkoja jarjesteta suomalaisen matkanjarjestajan puolesta. Oli omistajat kuinka mukavia ihmisia tahansa.

        MUTTA turistirysissa noita ikavia juttuja sattuu ja Turkissa yleisestikin ottaen on rikosaloja jotka pitaa poliisin kiireellisempana kuin yksittaisten hotellien murtosarjat. Ikavimpia juttuja on esim. raiskaukset ja terroriuhat.

        Suomessa hotellimurto voi olla iso uutinen mutta isommissa kansakunnissa se ei ole sen kummempi juttu. Mita enemman populaa on, sita enemman joukkoon mahtuu eparehellisia ihmisia, eika tasta paase ylitse eika ympari. Koska ketaan ei pahoinpidelty eika raiskattu varkauksien yhteydessa juttu ei ole uutisarvoltaan kovin merkittava.

        Ihmettelen myos matkanjarjestajan henkilostopolitiikkaa, sita etta opas kuulema kayttaytyi asiattomasti poliisiasemalla ja haistatteli asiakkaillensa.

        Olisi myos mielenkiintoista tietaa osaako opas turkkia vai ei. Jos ei, on syyttaminen matkanjarjestajan rekrytointipolitiikkaa: kylla jokaisessa kohteessa taytyy olla ainakin yksi matkanjarjestajan edustaja joka kykenee asioimaan maan virkavallan kanssa maan omalla kielella. Sita tarkoittaa laatu ja positiivisen lomakokemuksen takaaminen asiakkaille.


      • meitä on moneen junaan.
        Zeynep1 kirjoitti:

        Samaa mielta - teko viestii suunnitelmallisuudesta ja siita etta jollakin henkilokunnasta oli nappinsa pelissa.

        Olen sita mielta etta matkanjarjestajan tulee lopettaa sopimuksensa kyseisen hotellin kanssa.

        Jos hotelli ei kykene turvaamaan asiakkaittensa turvallisuutta ja palkkaa epailyttavaa porukkaa, sen voi rankata matkanjarjestajan listoilta pois niin etta ensi kaudella sinne ei enaa matkoja jarjesteta suomalaisen matkanjarjestajan puolesta. Oli omistajat kuinka mukavia ihmisia tahansa.

        MUTTA turistirysissa noita ikavia juttuja sattuu ja Turkissa yleisestikin ottaen on rikosaloja jotka pitaa poliisin kiireellisempana kuin yksittaisten hotellien murtosarjat. Ikavimpia juttuja on esim. raiskaukset ja terroriuhat.

        Suomessa hotellimurto voi olla iso uutinen mutta isommissa kansakunnissa se ei ole sen kummempi juttu. Mita enemman populaa on, sita enemman joukkoon mahtuu eparehellisia ihmisia, eika tasta paase ylitse eika ympari. Koska ketaan ei pahoinpidelty eika raiskattu varkauksien yhteydessa juttu ei ole uutisarvoltaan kovin merkittava.

        Ihmettelen myos matkanjarjestajan henkilostopolitiikkaa, sita etta opas kuulema kayttaytyi asiattomasti poliisiasemalla ja haistatteli asiakkaillensa.

        Olisi myos mielenkiintoista tietaa osaako opas turkkia vai ei. Jos ei, on syyttaminen matkanjarjestajan rekrytointipolitiikkaa: kylla jokaisessa kohteessa taytyy olla ainakin yksi matkanjarjestajan edustaja joka kykenee asioimaan maan virkavallan kanssa maan omalla kielella. Sita tarkoittaa laatu ja positiivisen lomakokemuksen takaaminen asiakkaille.

        Hotellin tarkoitus olikin saada suomalaiset lopullisesti ulos näin. Sitähän ovat suunnitelleet monet muutkin hotellit juuri siitä syystä, että suomalainen ei paljoa tuo liiroja hotelliin.

        Itse en kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka hengailevat hotellissa koko loman ajan. Syövät, juovat ym. Onhan se lomalla kiva mennä ja kokeilla erilaisia ravintoloita ym. Erokaako sitten esim. muut eurooppalaiset ajatuksiltaan rahan käytön suhteen niin paljon?


      • ajattelin ihan samaa
        meitä on moneen junaan. kirjoitti:

        Hotellin tarkoitus olikin saada suomalaiset lopullisesti ulos näin. Sitähän ovat suunnitelleet monet muutkin hotellit juuri siitä syystä, että suomalainen ei paljoa tuo liiroja hotelliin.

        Itse en kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka hengailevat hotellissa koko loman ajan. Syövät, juovat ym. Onhan se lomalla kiva mennä ja kokeilla erilaisia ravintoloita ym. Erokaako sitten esim. muut eurooppalaiset ajatuksiltaan rahan käytön suhteen niin paljon?

        tätähän ne yrittää


    • kysymys.

      Vastuu on aina matkanjärjestäjällä,riippumatta onko ovissa lukkoja,tai minkä laatuiset ne on .Matkanjärjestäjä on tarkastanut hotellit,ja hyväksynyt ne turvallisiksi.

    • tapahtuu...

      Olen lähdössä ensimmäistä kertaa Alanyaan viikon päästä. Uutisen kuultuani iski pieni paniikki, että pitäisikö matkakohdetta vaihtaa. Mutta tuskin se vaihtamalla turvallisemmaksi muuttuu.

      Näitä ikäviä tapauksia sattuu joka puolella maailmaa. Vastaavia varkauksia (yöllä asuntoihin omistajien nukkuessa) on tapahtunut tänä kesänä myös Suomessa, kotikaupungissani. Eli samaa saa pelätä kotona ollessakin.

      Reissuelämääni on mahtunut monenlaisia vaaratilanteita, mutta matkustamista en ole sen takia vähentänyt tai rajoittanut. Maalaisjärki ja tietty varovaisuus/valppaus kulkevat onneksi aina mukana. Valitettavasti ikävät tilanteet ei ole läheskään aina itsestä kiinni vaikka kuinka varovainen olisi. Sitten se on vaan huonoa onnea, jos jotain sattuu.

      Mut reissuun täs taas lähdetään...ja kovasti tietenkin toivotaan että kaikki menee näistä kohuista huolimatta hyvin. Turvallista matkaa muillekin Alanyaan suuntaaville lomalaisille!!

    • Blue HAVENISSA

      tehdään tuollaisia operaatioita?

      • ounou.

        MIKSI HELVETISSÄ NÄITÄ VUOSIA VANHOJA JUTTUJA NOSTETAAN ESIIN??? soita sinne hotelliin ja kysy!


      • huhhahheijuh
        ounou. kirjoitti:

        MIKSI HELVETISSÄ NÄITÄ VUOSIA VANHOJA JUTTUJA NOSTETAAN ESIIN??? soita sinne hotelliin ja kysy!

        minäkin muistan yhen jutun kun pihtiputaalla maatalonisäntä pölli toisen omistan sian.
        Teki sille tepposet ja kepposet.

        Nyt on sit sikamaisen hauskaa,hohhoijaa edelleen näitä ääliöitä jotka kaivaa kaiken vanhan esille.
        Suomessakaan ei sitten toisen maailmansodan oo kukaan varastanu keltään mitään.
        täällä vaan poliitikot auttaa siinä toisiaan


      • tyhmiähän ootte
        ounou. kirjoitti:

        MIKSI HELVETISSÄ NÄITÄ VUOSIA VANHOJA JUTTUJA NOSTETAAN ESIIN??? soita sinne hotelliin ja kysy!

        tää on kivaa nostella vanhoja ja katsoo kuinka typerykset innoissaan vastailee............


      • Hyvä muistutus
        ounou. kirjoitti:

        MIKSI HELVETISSÄ NÄITÄ VUOSIA VANHOJA JUTTUJA NOSTETAAN ESIIN??? soita sinne hotelliin ja kysy!

        Kurjia luettavia -vanhat jutut- mutta , tarpeellisia, vaikka turvallisuus Alanya ssa on ilmeisesti
        parantunut jo noista vuoden 2006 ajoista, ainakin itsellä oli onnistunut matka, viime viikolla,
        silti sellainen pieni " huijauksen maku" jäi. Hintoja ei näkyvillä läheskään kaikissa kaupoissa, ravintoloissa,
        takseista puhumattakaan,
        Jotain miellyttävää kerrottavaa kuitenkin,
        Ravintola MAININKI saa kiitokset hyvästä palvelusta, ruoka erittäin hyvää, annokset reilunkokoisia,
        hinnat täysin kilpailukykyiset , jopa halvempia kun monissa sisäänheittäjien, puoliväkisin tyrkyttämien
        ravintoloiden " tarjoukset" , merenrannalla sijaitseva MAININKI tarjoaa myös upeat näköalat, musiikkia,
        karaokelaulantaa ja miellyttävää tunnelmaa, suosittelen.
        Siistiähän Alanya ssa , nykyään on, rannalla näkyy ahkerasti kävelevä turistipoliisi, joten rikollisuutta
        yritetään panna kuriin, toivottavasti onnistuu- jotenkin.


      • Typeryskö ?

        Tämähän on hyvä kysymys ! Pelottavasti , myös TL ( Turkin liira) muistuttavat euroja, vaikka arvo
        onkin noin puolta pienempi , turistin on syytä olla tarkkana !


      • huhhei1119
        Typeryskö ? kirjoitti:

        Tämähän on hyvä kysymys ! Pelottavasti , myös TL ( Turkin liira) muistuttavat euroja, vaikka arvo
        onkin noin puolta pienempi , turistin on syytä olla tarkkana !

        ryöstettiin tampereen keskustassa.KAMALAA..kyllä suomi on vaarallinen maa.en ikinä enää matkusta sinne kun kaikki suomalaiset on varkaita ja kusettavat koko ajan.ei helkutti mähän asun suomessa ja oon suomalainen.pitäisköhän muuttaa ruotsiin????


      • Tamppereen rouvat
        huhhei1119 kirjoitti:

        ryöstettiin tampereen keskustassa.KAMALAA..kyllä suomi on vaarallinen maa.en ikinä enää matkusta sinne kun kaikki suomalaiset on varkaita ja kusettavat koko ajan.ei helkutti mähän asun suomessa ja oon suomalainen.pitäisköhän muuttaa ruotsiin????

        mieluummin Turkkiin!

        Siel on niin kivaa, ja ukot jää nääs kotiin.


      • Ali&Fetih
        Tamppereen rouvat kirjoitti:

        mieluummin Turkkiin!

        Siel on niin kivaa, ja ukot jää nääs kotiin.

        jatte sine mies koti. mine odota sine ja muu rouva tule alanya.
        Ali&Fetih


    • Tipptapp

      No voi jumalauta! Olettepa lapsellisia, Suomessakin ryöstetään ihmisiä päivittäin ja muuallakin maailmassa, mutta olette niin vitun tietämättömiä paskoja ja niin ennakkoluuloja täynnä että iikkk apuaaaa siellä yöstettiin en mene enää koskaan sinne! Voitte sitten samalla lukita ittenne kaappiin ja olla poistumatta KUNNES maailmasta tulee turvallinen paikka! Ja jos sattuu yks hotellin lukot kusemaan niin ei yleistetä koko maata eihän eihännn??

    • on sama

      vekkulimeininki ?

    • Anonyymi

      HERÄTTÄÄ sellaista,että ei koskaa enää Turlkkiin, en luota heihin ! Silloin oli kyllä hyvä matka !

    Ketjusta on poistettu 126 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe