Termostaatin tiiviste vuotaa

korjaus ei auta

Autossani Ka -99 alkoi keväällä vuotaa termostaatin tiiviste. Huomasin asian siitä, että jäähdytysnestettä oli roiskunut termostaatin kohdalta konepeltiin ja moottorin kanteen. Termostaatin kansi on kiinni vain (!) kahdella pultilla. Nämä avattiin ja huomattiin että sieltä oli tiiviste palanut. Hankittiin uusi palamaton tiiviste ja se liimattiin paikalleen, termostaatin kansi kiristettiin huolellisesti. Vaan parin viikon päästä alkoi taas vuotaa. Kaupunkiajon se kestää, mutta kun lähdetään maantielle ja satasen nopeuteen, vuoto alkaa.

Vikaa pohdittiin kahden ammattiasentajan kanssa ja tultiin siihen tulokseen, että termostaatin kansi on väärin suunniteltu. Siinä on vain kaksi pulttia, jolloin kantta ei ole mahdollista kiristää tarpeeksi hyvin kiinni. Muissa autoissahan termostaatti on yleensä kiinni vähintään kolmella pultilla. Nyt pulttien välinen etäisyys on niin suuri, että tiiviste kiristyy täydellisesti vain pulttien kohdalta. Muualta se jää löysälle ja pääsee vuotamaan.

Vika on kiusallinen, koska sitä ei saa korjattua edes uusilla osilla. Ehkä jos koko termostaattikotelon vaihtaa uuteen niin se menisi taas jonkun aikaa. Mutta täydelliseen korjaamiseen vaadittaisiin, että termostaatin kannessa olisi enemmän kiinnityspultteja.

Joko uusissa Fordeissa lienee tämä tyyppivika korjattu?

1

2406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esko

minä kuule olen sierra miehiä. ja minulla oli vähän samalainen vika. kun aloin tutkimaan sitä termostaatin kantta(semmoista alumiini sekoitusta) niin oli syöpynyt sisäpuolelta pahoin.tyhjä käynillä ei vuotanut mutta kun kone kuuma ja löi kieroksia niin suihkutti termostaatin kannen päältä jossa oli semmoin hiushalkeema.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe