Tonniviissatanen Väinö. Ajettavuus, tekniikka, hyvää ja huonoa jne??? Kommentoi kokemuksiasi.
VN 1500 -> kommentoi!
14
8518
Vastaukset
- Nimetön
Hyvä mopo ja olen ajanut Väinöllä 25 tuhatta.Kytkin huonointa mutta siihen kuulemma on konstit(lisälevyt) Paineprikka kuluu kun 1500 kuutiota sen jauhaa.Pistän kytkimeen uuden prikan ja taas pääsee 25000.Taidan myydä kun Harrikka projektin haluan kun tykkään rakennella. Olen jo niin vanha että naiset ei enää paljoa kiinnosta mutta prätkät sitäkin enemmän.Väinöstä tulee komea chopper jos sitä duunaa.Kurkkaa vaikka nettiautosta kun se siellä myytävänä.Kaiholla mopon myyn kun mulla ollut se jo 5 vuotta ja näihin piruihin kiintyy.
- väinöjen väinö
Väinö on helppo ja vakaa ajettava. Ei tarvitse hakea ohituksiin pienempää vaihdetta, vaan väätöä löytyy nelosellakin. Omassani ei ole ollut tekniikan kanssa ongelmia. Olen ajanut noin 10.000 km. Kytkin on kestänyt ja öljyä ei tarvitse lisäillä.Sorateilläkin ajo on vakaata vaikka pyörässä onkin kokoa. Ainut huono puoli että nais-ihmiselle turhan painava...
- Aape
Mun kokemukset koskee VN 15 ajettua n.55 tuhatta kymmenen vuotta sitten.Ajettavuudeltaan customiksikin huonoimpia(runko löysä,jousitus veltto ja huonot jarrut).Kytkimen jousilevy piti vaihtaa n.kymppitonnin välein.Ykkösvaihde pomppi pois päältä siirtäjän vääntymisen vuoksi,tätä vikaa en kuullut olleen muilla.Jäähdytin ym pientä hajosi,pahin kuitenkin oli moottorin kypsyttyä tässä 50 tuhannessa.Öljyn kulutus oli huikea ja alimittaiset runkolaakerit loppui.Käyttö ja huolto oli aika tarkkaa,öljyt parhaita normaalilla vaihtovälillä.Runkolaakereita ei saanut erikseen vaan niiden mukana oli hankittava lohkot.Muut pyöräni Honda CX 500 ja Suzukit 1400 1500 ovat toimineet tosi hyvin.Yhteensä on kokemusta n kolmesataatuhatta kilometria customeista.
- ent."väinöilijä"
"Mun kokemukset koskee VN 15 ajettua n.55 tuhatta kymmenen vuotta sitten.Ajettavuudeltaan customiksikin huonoimpia(runko löysä,jousitus veltto ja huonot jarrut)"
tuo ajettavuus mitä mainitsit riippuu tietysti minkä
vuotinen sinun "väinö" oli,mutta kaikki alle 95-malliset olivat jyrkemälläkeulakulmalla varustettu,ja siksi yksi parhaista tuon ajan customeista ajaa,jousitus kuten kaikissa customeissa on (oli) löysä,mutta itsekin vaihtaneena takaiskarit (Hagon) pyörä muuttui aivan täysin ajettavuudeltaan.
Honda 1100 ja suzuki 1400 yamaha 1100 (vanha/uusi)
ajaneena voin sanoa että väinö ei jää missään toiseksi noista pyöristä,ja kyllä tuo kytkin on piukoilla kaikissa missä vaan voima jyllää.
- akh
Niin tollaisesta oon haaveillu ja saan kyllä vielä jatkaakin. Mä näen siinä parannetun harrikan voimmansiirron puolelta ja siinä on kaikki mitä pyörältä voi vaatia valmiina (laukut sun muut). Tällä hetkellä ajelen tuttavan pyörällä joka on gpz900r-84 mutta kyllä custom kiinostaa enemmä siinä on sitä jotain tyyliä. Gpz suorastaan vaatii että sillä ajetaan yli sallittujen nopeus rajoituksien vähintään 120km/h ja on se nuos nopeuksis kevyempi ajaa(käsille).Käyy vain liikaa kortille.
- Ajaja
Olin aikoinani kans hankkimassa "väinöä" joku juttu siinä arvelutti.Ostin sitten Shadow:in 1100VT -85 Aikas mukava peli.Ajelin sillä pari vuotta ja haaveilin koko ajan HD:tä.Vuonna 2000 ostin Harleyn FXR -86 Huoleton peli.En ole katunut valintaani.Niin jos Japanilaisissa haluaa pysyä kantsii kiertää väinöt.
- ruisailija
Ajaja kirjoitti:
Olin aikoinani kans hankkimassa "väinöä" joku juttu siinä arvelutti.Ostin sitten Shadow:in 1100VT -85 Aikas mukava peli.Ajelin sillä pari vuotta ja haaveilin koko ajan HD:tä.Vuonna 2000 ostin Harleyn FXR -86 Huoleton peli.En ole katunut valintaani.Niin jos Japanilaisissa haluaa pysyä kantsii kiertää väinöt.
Pari kesää ollu väinö ahkerassa käytössä ja ei mitn vikaa... Suosittelen
- Nimetön
ruisailija kirjoitti:
Pari kesää ollu väinö ahkerassa käytössä ja ei mitn vikaa... Suosittelen
Otan Väinön ottaa pois myynnistä. Näistä ei tunnu saavan mitään vaikka itte on nähnyt pirusti vaivaa ja mennyt paljon aikaa ja rahaa. Harrikan meinaan kuitenki hommata ja siitä helposti voi tulla ns ikuisuusprojekti ja milläs minä sitten ajelen? No tietekki Väinöllä. Mulla on nyt jäykemmät jouset takana sekä edessä ja olihan se Väinön jousitus aivan liian pehmeä alkuperäisenä.Jäykemmät öljyt eteen ja progressive suspensionit taakse niin on hyvä.Jos isompaa remppaa alkaa tekemään niin kyllä ulkomailta kannattaa osat tilata kun tuntuvat pirun messevän hintaisilta Suomessa.Kattelin just täällä netissä ja hinta kampiakselista veiveineen ei minusta paha jos 800 dollarilla lähtee.Yks tyyppi kirjoitteli että hän on Vulcanilla ajanut 114 tuhatta eikä konetta ole avattu?? En tiedä oliko totta mutta paljon riippuu käyttäjästä.Paineprikka(ajoin 25 tonnia ja vasta nyt luistaa) maksaa 19 dollaria ja ei ole hankala vaihtaa kun Väinössä on erinomainen runkoratkaisu ja palan runkoa saa irti ja kopan auki ja paljon tämä auttaa myös jos konetta ottaa pois tai paneepi paikalle.Ei oo semmosta runkoa intruissa tai viragoissa. Vulcan on näistä raskaammista aikalais customeista tehokkain ja heppoja ja vääntöä eniten. Orkkiksena kulkee 180 mutta kun putket ja suuttimet vaihtaa niin mulla kulki 190 km(ei kalavale) ja se on kustomille aika kova sana.Nykyjään aika pitkä keula ja en enää yli 160km halua sillä ajaa.
- Toho
Perustele minulle paras custom. Älä mainosta omaasi, jonka olet mennyt hankkimaan, vaan aseta faktat. Olisin kiitollinen.
- väinöt
Omasta väinöstäni voin kertoa vain faktat. Muista kysymistäsi pyöristä ei ole kokemuksia. Jos oma pyöräni toimii moitteettomasti ja moitittavaa en löydä miksi muuta kertoisin. Vai kerronko pikku gustomista jonka ajettavuus ei ole 1500 luokkaa, vai mitä ihmettä odotat?
- Nimetön
Minusta se vois olla tuo Suzukin VS 1400?? Erittäin kestävä ja hyvä kone sekä kaunis muotoilu ja paljon saa aftermarket rakenteluosaa aika halvalla ja paljon on osatoimittajia. Mulla itsellä on 1500 Väinö mutta ei ihan taida Intrun veroinen olla.Ainoa tässä Väinössä on tuo nestejäähdytys ja jos tykkää tehosta niin tässä on 12 heppaa enämpi kuin Suzukissa ja tietekki 100 cc lisävääntö. Eihän tässä voi muuta esittää kuin mielipiteen.Onhan Harrikallakin nuita customeja mutta ne on ihan eri hintaluokkaa!! Virago ja VT Shadow on vain 1100 kuutioisia ja näin vähän pienempiä vaikka sinänsä varsin hyviä pyöriä.Jos oisin ostamassa nyt Customia niin käytetty jos pitäis saada niin Intrun ostaisin.
- VN15-96
Minulla on tietysti varsin kapea näkemys, koska olen edennut pyöräharrastuksessani varsin "hartaasti" ja uusinut ajokaverini sangen harvoin ja en ole yhtäkään pyörää voinut huonoksi haukkua; jokainen on tavoilleen ominaisena varsin hyvin hommansa hoitanut.
Nykyinen pyöräni VN15-classic -96 on ollut minulla vuodesta -99 ja ajellut olen sillä noin 38tkm. Ainoa korjaus on ollut juuri tuo kytkin, joka alkoi luistaa noin 42tkm kohdalla ja kun se sitten lopulta uusittiin (ensimm. kerralla vain fiksailivat) niin nyt on taas vain ajeltu. Mutta missäpä isohkossa customissa kytkin ei lopulta
fragaa. Omassa Väiskissäni muuta ei tarvitse muistaa kuin tankata bensaa ja huoltaa pyörä syksyisin, eli tosi harrastajalle ehkä turhan "toyota".
Ajoltaan on Väiski tietty paras omistamistani maantiepyöristä, mutta aikaisempia ei oikein voikkaan vertailla tähän (Norton 500-52, MZ 175-65, Suzuki RM-125-86 ja RM250-88, sekä Honda cx500-87).
Väiski on mielestäni ollut mainio reissu-/kaupunkicruiseri: Se jaksaa kantaa hyvin matkavarusteet(ajelen reissuni yksipäällä), Matalan painopisteen ansiosta on painostaan huolimatta helppo käsitellä kortteliviidakossa, on aina ollut luotettava ja meikäläiselle tilava (174cm) ajokki.
Mukava oli taas pyörähtää Suurajoja katsomassa, kun on niinkin helppo soratieajettava. En tunne tarvetta vaihtaa Väiskiä muuksi. Nuo matkakyykyt voisivat olla tietty mukavia, mutta en kaipaa eikä laki salli suurempia matkanopeuksia kuin Väiskillä voi ylläpitaa. Ja mikä parasta, selkä suorana ja pää pystyssä on maisemienkin katselu ja liikennevirtaan mukaan liittyminenkin helpompaa, kuin etukenossa istuen.
Silti en väheksy kenenkään muun pyörävalintaa; se on meidän oikeus, mahdollisuus ja paras tapa harrastaa moottoripyöräilyä juuri siten kuin kukin itse parhaaksi kokee.
Rentoja ja nautinnollisia loppukesän kilsoja kaikille tasapuolisesti. - HankmoMC
Itselläni on vm-88 wäinö nyt ekaa kesää ja kokemukseni ovat tähän saakka seuraavanlaiset:
- Jousitus on mieleeni ehkä liian löysä ja onkin tarkoitus laittaa etupään stefat ja öljyt uusiksi sekä harkitsen vahvempia jousia teleskooppeihin.
- Takaiskarit menee uusiksi koska ovat ilmeisesti alkuperäiset joten eiköhän löysyys tuosta taltu.
- Kytkin vaatii totuttelua ja ilmeisesti siinä on jokin heikko osa joka teettää töitä määräajoin.
- vääntö on muhkea, ei tarvitse vaihdella pienempää silmään ohituksissa.
- alakierroksilla kun kone käy pienemmillä kierroksilla tuntuu vedättäessä ehkä liikaa mekaanistaa ääntä laatikosta tai jostain kuin olisi löysää jossain, kuulemma kuuluu asiaan.
- Alkuperäinen penkki lensi samatien nurkkaan ja hankin mustangseatilta uuden (609€) joka oli jokaisen euron arvoinen hankinta, enää ei persiissä tunnu moottorin resonointi eikä puudu lisäksi matkustajan istuin on kokonaiset 12" leveä!
- oikeastaan öljyn kulutus pitää miehen hereillä ja tulee tutkailtua mittalasia ahkeraan koska nuo koneet kadottaa öljyä joko männänrekaan tai venttiilinohjainten kautta. Öljynkulutus n.3dl/1000km
tällä hetkellä ei tule mieleen mitään huonoa josta voisi mainita vaan olen ennemminkin tyytyväinen Wäinöön ja en pitäisi mahdottomana vaikka tulisi hankittua uudempi versio tai joka Mean Streak! - vn se
mitä öljyä oot käyttäny kavassa .viskositeetti ja merkki ittellä öljyt hukas apua tarvitseva
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481257
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219