Maalaisjärkikin sanoo, että pieleen on systeemi mennyt. Pitäisi olla kaksi eri numeroa: 112 "Kiireelliset sammutus-, pelastus-, sairaankuljetus- ja poliisitehtävät". Siihen soitettaisiin vain jos on välitön hengen, terveyden tai merkittävän omaisuusvahingon vaara, ja ne menisivät edelle puhelujen jonotuksessa hälytyskeskuspäivystäjille.
Ja toinen hälytyskeskukseen menevä numero XXX "Ei kiireelliset pelastus-, sairaankuljetus- ja poliisitehtävät". Siihen soitettaisiin poliisin selvittelyä vaativista peltikolareista, asuntomurroista, puuhun jääneistä kissoista, tulvivista viemäreistä, kaupungille eksyneistä sorsanpoikueista jne. Siihen numeroon soitetut menisivät jonon hännille ellei hälytyskeskuksessa ole vapaata puheluun vastaajaa. Nyt esim. poliisin ei-kiireellinen numero on paikkakunnan puhelinluettelossa kohdassa "kihlakunnanvirasto", auki ma - pe 8 - 18, eikä tien päältä soittaessaan edes tiedä minkä kihlakunnan alueella on. Siten ei-kiireellisenkin asian takia on soitettava 112:een ellei asia voi odottaa seuraavaan arkipäivään.
Hätäkeskuspuhelujonot
4
1018
Vastaukset
- tehdään
Mitäs tehdään numerolla 10022?
- Totuudenpuhuja
Tuota poliisin numeroa ei enää ole olemassa. Jos siihen soittaa niin se taisi yhdistää suoraan 112:een.
- Ei vastata
Totuudenpuhuja kirjoitti:
Tuota poliisin numeroa ei enää ole olemassa. Jos siihen soittaa niin se taisi yhdistää suoraan 112:een.
Olen yrittänyt soittaa 112 ainakin 2 kertaa kolmen vuoden sisällä ja kertaakaan ei ole vastattu vaikka olen antanut hälyttää kauan. En tiedä mistä johtuu. Olen joutunut soittamaan 10022 kautta ja pyytämään yhdistämään. Mihin tästä voisi valittaa? Voiko johtua siitä että minulla on prepaid-liittymä?
- Ennestään
tiukalla miehityksellä pyörivät hätäkeskukset tukitaan puheluilla, millä ei ole mitään tekemistä hätätilanteiden kanssa. Viime maanantaina hämäläiset soittivat 100 puhelua puoleenpäivään mennessä kaupungissa tuntuvasta savun hajusta(!), eivät olleet ilmeisesti ymmärtäneet lehdestä lukemaansa, tai uutisista näkemäänsä informaatiota venäjän metsäpaloista. No, tuo oli vaan eräs esimerkki ihmisten käsittämättömästä idioottimaisuudesta, eli kun omia aivoja ei ole, tai kun niitä ei osata käyttää. Kyllä ne ei-kiireellisten asioiden selvittämiseen tarkoitetut numerot löytyvät, kun vain osaa hakea, tai josko sitä ottaisi järjen käteensä ja koettaisi toimia ihan itse. Perkele. Musta ei olis hätäkeskukseen töihin, ihmisten suunnaton typeryys vituttaa niin helvetin paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289