Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ARKA KIVULIAS PÄÄNAHKA

ALLERGIAKO SYYNÄ

Päänahka on usein arka ja kipeä, esim. kampaaminen tuntuu kipeältä ja jopa kun tuuli liikuttelee hiusta.

Voiko tämä johtua allergiasta, hiukseni ovat rasvaiset ja käytän välistä rasvaisten hiusten shampoota ja välillä miedompia esim. kookosalkoholia sisältäviä. Ärsyttääkö shampoon väriaineet ja esim. siinä oleva ammoniumkloridi hiuspohjaa?

Onko muilla aalergikoilla ollut päänahkaoireita.

Voiko itikat aiheuttaa allergiaa ja kipua iholle ja päänahkaan esim. "polttiaiset"?

13

22474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.-.-

      Sieni ym infektio,..

      System 4 shampoo ja hoitoaine (kuoriva) auttoi mua.

      SYY oli homeille altistuminen

      • Kipua päänahassa

        Mitä System ¤-shampoota käytit. Hiukset ovat rasvoittuvuuteen taipuvaiset mutta ajattelin että olisko paras käyttää ensin sitä mietoa 3:s shampoota ja myöhemmin sitä 1:stä.

        Mitä hoitoainetta


    • päänahkaasi

      ihotautilääkärillä.

    • hj-ll

      Mulla on sama juttu silloin tällöin, ollut jo vuosia. Olen myös allerginen ja astmakin löytyy, mutta en oikein usko niiden yhteyteen.
      Ennemminkin uskon, että on jonkinlaista pintaverenkiertohäiriötä. Kampaaminenkin tosiaan silloin tuntuu ilkeältä. Luultavasti ei ole vaarallista, koska olen kuullut jollain muullakin olleen, eikä siitä sen kummempaa ole koitunut.

      • ARKAPÄÄNAHKA

        Sain erään silkkitippa näytepullon kampaamosta. Olen laittanut sitä latvoihin ja kammatessani se on siirtynyt koko päähän.

        Pesin eilen hiukseni enkä laittanut sitä latvoihini lainkaa ja nyt kihelmöinti ja arkuus katosi lähes tyystin, eli varmaan jokin allergia tai sitten kun se neste kovettuu hiuksiin se samalla ärsyttää. Huomasin aiemminkin kun käytin niitä suihkutettavia latvasuojia niin silmät meni aivan roskaisen tuntuisiksi, eli onkohan tässä nyt siirryttävä aivan Cutrin Sensitive tuotteiden käyttäjäksi.

        Eli olisikohan nuo silkkitipat osasyynä arkuuteen, katsoin tuoteselostusta ja ne sisälsi pääasiallisesti silikoneja ja kahta alkoholia.


      • olla vahvaa.
        ARKAPÄÄNAHKA kirjoitti:

        Sain erään silkkitippa näytepullon kampaamosta. Olen laittanut sitä latvoihin ja kammatessani se on siirtynyt koko päähän.

        Pesin eilen hiukseni enkä laittanut sitä latvoihini lainkaa ja nyt kihelmöinti ja arkuus katosi lähes tyystin, eli varmaan jokin allergia tai sitten kun se neste kovettuu hiuksiin se samalla ärsyttää. Huomasin aiemminkin kun käytin niitä suihkutettavia latvasuojia niin silmät meni aivan roskaisen tuntuisiksi, eli onkohan tässä nyt siirryttävä aivan Cutrin Sensitive tuotteiden käyttäjäksi.

        Eli olisikohan nuo silkkitipat osasyynä arkuuteen, katsoin tuoteselostusta ja ne sisälsi pääasiallisesti silikoneja ja kahta alkoholia.

        Koska sulla on rasvaiset hiukset, on talikertymää päänahassakin. Alkoholi irrottaa sitä liuottamalla ja se saattaa kirvellä.

        Kuulostaa siltä että sinulla on ongelma. Ei niinkään allerginen vaan kosmeettinen. Menepäs ensisijassa vähän vanhemmalle kampaajalle analysoitavaksi Niillä on yleensä jo ketynyt kokemusta päänahoista niin paljon että osaavat ohjata sua varmasti oikein. Rasvoittuvat hiuksethan ovat oire päänahan ongelmista. Ja talipunkit ovat inhottavia otuksia.


    • suzyanne

      Heippa vaan! Mulla on niin ikään tosi kipeenä päänahka, siksi hiusten harjauskin jää vain kertaan päivässä. Mä olen käyttänyt niin ikään System 4 - sarjaa ja Hair Prota & sinkkiä. Kyllä ne kai on osaltaan helpottaneet. Kärsin myös hiusten lähdöstä. Yksinäisiä hiuksen haippanoita on kyllä, mutta lentokenttää on tullut keskelle kuoppaan painunutta aukiletta ja ympärillekin. Se sitten hehkuu punaisena useinkin. Ja "lentsikka" vain leviää, eli hiukset harvenee, kun vuodet lisääntyy. Kun mulla on tulehdus pahempana päänahassa, joudun käyttämään voimakkainta kortisoni - liuosta ja se pahentaa vielä tilannetta.

      Mutta kuitenkin olen huomannut, että vaikka hiusten pesu tekee kipeää, kannattaa silloin hieroa varovasti, kun shampoo on vaikuttamassa päänahassa. Se lieventää kipua ja ehkä näin pesu ainekin pääsee vaikuttamaan paremmin päänahkaan. Ainakin System 4 - sarja on tarkoitettu nimen omaan ongelmallisesta päänahasta kärsiville. Kannattaa kokeilla. Se pullon väri on vihreä. Sitä on erilaista väriä eri tarkoitukseen.

      Minä olen monipuolinen allergikko ja minullakin on rasvoittuvat hiukset. Päänahkassa on ollut oireita jo... varmaan 16 - kesäisestä ja ikää on tullut jo puolet lisää. Minulla vaiva on pahentunut vuosien varrella. Vielä 12 vuotta sitten minulla oli permanentti ja vahva tukka.
      Mutta... kannattaa kuitenkin käväistä varmuudeksi ihotautilääkärissä. Minulle ehdotti lääkäri sen vahvan kortisoniliuoksen ohella juuri sitä Hair Prota.

      Olin juuri lopettamassa, mutta kysyn muistaessani, että oletko polttanut päänahkaasi? Mun äiti on ja se tekee pitkäksi aikaa kipeää.

      Toivottavasti saat apua. t. Suzyanne

      • kipua päänmahassa

        Niin minulla harjaaminen taas auttaa päänahkakipuun. Olen huomannut että kipu tulee enimmäkseen silloin kun hiukset alkavat likaantua eli päivä pari pesun jälkeen ja hiuksiin jätettävät hoidot silkkitipat/latvasuojat pahentavat tilannetta.

        Mietin että vaikka hiuspohjani on hilseilyyn ja rasvaisuuteen taipuvainen niin olisiko hyvä alussa kokeilla miedompaa System ¤-sarjan shamppoo 3:sta, voisi pestä hiukset vaikka jokatoinen päivä eivät kuivuisi niin. Mitä hoitoainetta käytät?


      • suzyanne
        kipua päänmahassa kirjoitti:

        Niin minulla harjaaminen taas auttaa päänahkakipuun. Olen huomannut että kipu tulee enimmäkseen silloin kun hiukset alkavat likaantua eli päivä pari pesun jälkeen ja hiuksiin jätettävät hoidot silkkitipat/latvasuojat pahentavat tilannetta.

        Mietin että vaikka hiuspohjani on hilseilyyn ja rasvaisuuteen taipuvainen niin olisiko hyvä alussa kokeilla miedompaa System ¤-sarjan shamppoo 3:sta, voisi pestä hiukset vaikka jokatoinen päivä eivät kuivuisi niin. Mitä hoitoainetta käytät?

        Hei ja kiitos viestistä! Tuota... en ole osannut havaita, että silloin hiusten rasvoittuessa on päänahka arka, mutta... niinhän sen onkin! Kiitos!

        Mulla kyllä kanssa hiukset rasvoittuu aika helposti. Mä käytän Wella Lifetex - sellaista sumutettavaa "hoitoainetta" (vai onko se hoito ainetta?). Mä en käytä muotovaahtoja, ne vain rasvoittivat enemmän.

        Kiitos vihjeestä! Täytyy kysyäkin kampaamosta, että jos vaikka seuraavan kerran kokeilisikin sitä shampoo 3: sta. Mulla on siitä 4:sta vihreä (jos on päänahka pahempana) ja lila, jos ei ole niin pahana.

        Millainen harja Sulla on? Meinaan, että onko ns. luuranko harja eli muovinen, vai sellainen, jossa on metalliset piikit (valk. muovinappulat päissä), vaiko sianharjas - harja?

        Lämpimästi vinkistä kiittäen... Suzyanne


      • Kipua päänahassa
        suzyanne kirjoitti:

        Hei ja kiitos viestistä! Tuota... en ole osannut havaita, että silloin hiusten rasvoittuessa on päänahka arka, mutta... niinhän sen onkin! Kiitos!

        Mulla kyllä kanssa hiukset rasvoittuu aika helposti. Mä käytän Wella Lifetex - sellaista sumutettavaa "hoitoainetta" (vai onko se hoito ainetta?). Mä en käytä muotovaahtoja, ne vain rasvoittivat enemmän.

        Kiitos vihjeestä! Täytyy kysyäkin kampaamosta, että jos vaikka seuraavan kerran kokeilisikin sitä shampoo 3: sta. Mulla on siitä 4:sta vihreä (jos on päänahka pahempana) ja lila, jos ei ole niin pahana.

        Millainen harja Sulla on? Meinaan, että onko ns. luuranko harja eli muovinen, vai sellainen, jossa on metalliset piikit (valk. muovinappulat päissä), vaiko sianharjas - harja?

        Lämpimästi vinkistä kiittäen... Suzyanne

        Niin minulla on molemmat harjat, selainen jonka piikeisssä on "nupit" ja sitten luonnonharjaksinen.

        Niin tein nyt kokeilun että vaihdoin shampoot, aiemmat sisälsi väriaineita ja paljon kemiallisia aineita. Pesin Frantsilan Nokkosyrttishampoolla ja se rauhoitti päänahkaa ei lähimainkaan tunnu samalta kun aiemmin. Se aiempi shampoo oli sellasta volyymishampoota tarkoitettu normaaleilleja rasvaiselle hiukselle.

        Tässä Frantsilan shampoossa ei pesevän ainesosan lisäksi kemikaaleja juuri ole inc-lista on lyhyt, auttaa myös hilseeseen ja rasvaisuuteen.

        Pitää nyt kokeilla miten tämän shampoon ja hoitoainekaksikon kanssa rupeaa menemään. Hintakin oli vain 5 -6 euroa eli ei mikään kallis kokeilu.


      • suzyanne
        Kipua päänahassa kirjoitti:

        Niin minulla on molemmat harjat, selainen jonka piikeisssä on "nupit" ja sitten luonnonharjaksinen.

        Niin tein nyt kokeilun että vaihdoin shampoot, aiemmat sisälsi väriaineita ja paljon kemiallisia aineita. Pesin Frantsilan Nokkosyrttishampoolla ja se rauhoitti päänahkaa ei lähimainkaan tunnu samalta kun aiemmin. Se aiempi shampoo oli sellasta volyymishampoota tarkoitettu normaaleilleja rasvaiselle hiukselle.

        Tässä Frantsilan shampoossa ei pesevän ainesosan lisäksi kemikaaleja juuri ole inc-lista on lyhyt, auttaa myös hilseeseen ja rasvaisuuteen.

        Pitää nyt kokeilla miten tämän shampoon ja hoitoainekaksikon kanssa rupeaa menemään. Hintakin oli vain 5 -6 euroa eli ei mikään kallis kokeilu.

        Hei! Mä kokeilin just tuota Frantsilan yrtti shampoota ja ilmeisesti mulle se ei sopinut, sillä kädet alkoi kuumottaan ja kutiseen, samoin päänahka.
        Mutt' kiitos kuiteskin, että suosittelit.

        Ystävällisin terveisin Suzyanne


    • sama ongelma

      Mulla oli kans pari vuotta sitten sama ongelma... Lääkäristä sain vain neuvoksi käyttää kortisoniliuosta, mutta ei siitä ollut sanottavaa hyötyä.
      Kutina loppui kun vaihdoin shampoot miedompiin. Suomalaiset terva- ja koivushampoo on tosi hyviä, ei tule mitään oireita. Nykyään pystyn jo käyttämään myös kampaamotuotteita, mutta välillä alkaa kutisemaan jos esmes pesen hiukset liian usein. Eikä puhettakaan että käyttäisin muotovaahtoja tai hiuksiin jätettäviä hoitoaineita.

      • Kissmiss1234

        Sama kokemus kuin yllä^ Suomalainen koivu shampoo aivan paras ärtyneeseen,hilseilevään, kutiavaan päähän. Suosittelen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1223
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe