Puskurilistat korinväriseksi

Pirelli

Onko kukaan toteuttanut Saab 9-3:ssa tai 9-5:ssa, jossa on etuspoileri, sivuhelmat ja takapuskurin levennys, mustien puskuri- ja ovilistojen maalauttamista korinväriseksi? Jos on, miltä lopputulos näyttää?

Itse olen miettinyt, että listat korinvärisenä tuottaisi yhtenäisemmän lopputuloksen. Miksi puskulistojen ylipäätänsä pitää olla Saabissa aina mustan värisiä?

10

1054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OrgTS

Oletpa miettinyt samoja asioita kuin allekirjoittanut. Omistan vain edellistä mallia olevan (-96 900) Saabin, mutta saman suuntaisia ajatuksia olen elätellyt. Maalauksen hinta vain hirvityttää, sillä parista liikkeestä kysyttynä Helsingin seudulta on arvioitu hinnaksi noin 700€, joka on mielestäni noin puolet likaa ko. hommasta.

Mielestäni listojen maalaus antaisi yhtenäisemmän yleisilmeen lisäksi myös matalamman ja urheilullisemman vaikutelman, joten kun sopiva liike löytyy, niin maalaukseen menee.

• Pirelli

Kysyin tänään tarjouksen puskuri- ja ovilistojen maalaamisesta eräästä hyväksi todetusta tamperelaisesta maalausliikkeestä, n. 420€ (sis. alv). Menee työn alle tammikuussa.

• 3-spoke
        Pirelli kirjoitti:

Kysyin tänään tarjouksen puskuri- ja ovilistojen maalaamisesta eräästä hyväksi todetusta tamperelaisesta maalausliikkeestä, n. 420€ (sis. alv). Menee työn alle tammikuussa.

... kun saat homman teetetyksi. lopputulos kiinnostaa täälläkin

• Pirelli
        3-spoke kirjoitti:

... kun saat homman teetetyksi. lopputulos kiinnostaa täälläkin

Kunhan suti on heilunut (15.1 jälkeen), laitan tänne www-osoitteen, missä työn tulokset nähtävissä. Autohan on 9-3.

• NG900T
        Pirelli kirjoitti:

Onpas tyyristä. Siis kylki ja oviLISTOJEN maalaus?? Mulle maalattiin automaalaamossa 9-3 sportin puskurit ja helmat samaan rahaan, sisältäen pohjatyö mitä ihan pieniä naarmuja muutama oli. Jättivät tarkoituksella listat mustiksi kun niin pyysin.

No nyt itseasiassa mullakin on ollut suunnittelilla samaisten listojen maalaus, kuitenkin vasta keväämmällä kun säät sallii.

Ajattelin siis maalata listat itse sprayllä, kunhan käyn väriliikkeessä hakemassa täsmälleen oikean sävyn, ja maksaa reilut 10€ liikkeen itse sekoitettaessa.
        Pohjakäsittelystä pitää vielä tiedustella ammattilaiselta jotta pysyy. Se tuskin maksaa mitään.

Saabiliikkeen spray-kannut seisovat vuositolkulla hyllyssä ja sävy on sen mukainen vaikka värikoodi olisikin sama. On kokemusta edellisessä saabissa kun paikkailin, tosin listoissa sitäkään tuskin huomaisi...

Listojen pintahan on ainakin mulla valmiiksi karhea, joten mitään peilikirkasta tulosta ei edes tartte tavoitella, siksi mielestäni homman voi tehdä itse ja säästän sievoisen summan. Tuskinpa eroa lopputuloksessa aikojenkaan päästä huomaa kunhan pohjatyön tekee kunnolla, jos nyt edes suurempaan pohjiin on tarvetta valmiin karheuden vuoksi.

• Pirelli
        NG900T kirjoitti:

Onpas tyyristä. Siis kylki ja oviLISTOJEN maalaus?? Mulle maalattiin automaalaamossa 9-3 sportin puskurit ja helmat samaan rahaan, sisältäen pohjatyö mitä ihan pieniä naarmuja muutama oli. Jättivät tarkoituksella listat mustiksi kun niin pyysin.

No nyt itseasiassa mullakin on ollut suunnittelilla samaisten listojen maalaus, kuitenkin vasta keväämmällä kun säät sallii.

Ajattelin siis maalata listat itse sprayllä, kunhan käyn väriliikkeessä hakemassa täsmälleen oikean sävyn, ja maksaa reilut 10€ liikkeen itse sekoitettaessa.
        Pohjakäsittelystä pitää vielä tiedustella ammattilaiselta jotta pysyy. Se tuskin maksaa mitään.

Saabiliikkeen spray-kannut seisovat vuositolkulla hyllyssä ja sävy on sen mukainen vaikka värikoodi olisikin sama. On kokemusta edellisessä saabissa kun paikkailin, tosin listoissa sitäkään tuskin huomaisi...

Listojen pintahan on ainakin mulla valmiiksi karhea, joten mitään peilikirkasta tulosta ei edes tartte tavoitella, siksi mielestäni homman voi tehdä itse ja säästän sievoisen summan. Tuskinpa eroa lopputuloksessa aikojenkaan päästä huomaa kunhan pohjatyön tekee kunnolla, jos nyt edes suurempaan pohjiin on tarvetta valmiin karheuden vuoksi.

Ammattimaalaus ei ole ilmaista ja halvemmalla pääsee toki itse maalaamalla, mikäli on tyytyväinen lopputulokseen. Itse en lähtisi maalaamaan omaa autoani, koska jälleenmyyntiarvo laskisi maalauksen jälkeen huomattavasti :-)

• Pirelli

Maalautin muuten kesällä 9-3:n mustan spoilerin korinväriseksi, joka sulautuu nyt paremmin korin kanssa yhteen ja kieltämättä lopputulos on urheilullisempi. Suosittelen.

• 3-spoke

lähtikö spoileri irti helposti vai maalattiinko se luukussa kiinni? minkä hintainen operaatio oli? niin ja väri?

itellä on ollut ajatuksena vaihtaa 9-3:n vakioläpyskä aeron spoileriin, mutta ei taida maksaa vaivaa... aika suolainen hinta sillä muistaakseni?

• Turbo Sensonic
        3-spoke kirjoitti:

lähtikö spoileri irti helposti vai maalattiinko se luukussa kiinni? minkä hintainen operaatio oli? niin ja väri?

itellä on ollut ajatuksena vaihtaa 9-3:n vakioläpyskä aeron spoileriin, mutta ei taida maksaa vaivaa... aika suolainen hinta sillä muistaakseni?

Joo, toi 9-3 Aeron spoileri on kyllä suolaisen hintainen ostettuna Suomen Saabilta. Laakkosella se maksaisi noin 1800 vanhaa markkaa!

• Pirelli
        3-spoke kirjoitti:

Maalaamo otti spoilerin irti, pois ottamisessa ei kuulemma ollut vaikeuksia. Spoilerin maalaus onnistuu ilman irroittamistakin, mutta silloin pitää suojata muut pinnat hyvin. Hintaa spoilerin maalaus irroittamisineen kustansi 700 mk alv. Korin väri 9-3:ssani on punainen (Imola Red)

Maalauksen jälkeen maalattujen pintojen suojakäsittely muuttuu, ne vahataan normaaliin tapaan korin vahauksen yhteydessä, enää ei tarvita kumi/muoviosien kirkasteita ja suoja-aineita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe