Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pink Floydin odysseia

greenaway

Musiikkipalstahan tämä taitaa olla, mutta eipä täällä niin paljoa keskustelua ole, etteikö tänne kirjallisuuteenkin liittyvät aiheet mahtuisi. Niin, eli onko kukaan lukenut tuota äskettäin ilmestynyttä Pink Floydista kertovaa kirjaa? Osaako kukaan suositella tai olla suosittelematta? Vaikka eipä sillä, luen sen luultavasti joka tapauksessa. Onhan bändistä ilmestynyt myös tuo Masonin Inside Out -kirja, mutta sitä kun ei ole ymmärtääkseni suomennettu lainkaan, niin en ole viitsinyt kahlata läpi. Vai olisiko jonkun molemmat kirjat lukeneen mielestä syytä siihen?

10

2239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ArnoldLayne

      Puolet on nyt luettu ja todella kattavaa selostusta Floydin historiasta, ensimmäinen osa käsitteli todella hyvin ja kattavasti Barrettin vaiheita ja hänen sekoamistaan, nyt oon päässyt jo Dark side of the moonin julkaisuun asti. Suosittelen todellakin jos Floydin historia kiinnostaa. Kattava eepos maailman ykkös bändistä.

      • ankus

        Kuka on kirjoittanut tuon odysseija kirjan? Saako sitä suomenkielisenä? Entäs tuo Masonin Inside Out.. Löytyykö sitä suomenkielisenä? Kuka kirjoittaja?


      • ArnoldLayne
        ankus kirjoitti:

        Kuka on kirjoittanut tuon odysseija kirjan? Saako sitä suomenkielisenä? Entäs tuo Masonin Inside Out.. Löytyykö sitä suomenkielisenä? Kuka kirjoittaja?

        Nicholas Shaffner on kirjoittanut tuon Odysseian ja se on suomeksi käännetty. Inside Outia ei saa suomeksi käännettynä ainakaan vielä. Ehkä tulevaisuudessa sekin käännetään, toivottavasti. Niin ja bändin rumpali Nick Mason on siis kirjoittanut Inside Outin.


    • P.F

      ..vieköön,JUST MEINASIN avata keskustelun kyseisestä kirjasta..Olen totaalisen jumittunut Odysseiaan,nyt jo vuodessa 1979.SUOSITTELEN.."Inside Outista" en tiedä mitään,en ole nähnyt sitä kuin kuvissa.Luen senkin heti jahka ilmestyy suomennettuna..

      • greenaway

        jo ajat sitten, itse asiassa samana päivänä, kun tämän keskustelun avasin. :) Suosittelen jokaiselle Floyd-fanille, tosi mielenkiintoinen kirja! Alkuaikoja kuvataan aika kattavasti, itse asiassa en oo vielä pitemmälle päässytkään kuin tuohon Sydin eroon yhtyeestä. Mutta tosi inspiroivaa ja sanoisinko tuota kiihottavaa tuo Lontoon underground-touhun kuvailu. Jees. Lukekaa ihmeessä.


      • Lukekaa toki
        greenaway kirjoitti:

        jo ajat sitten, itse asiassa samana päivänä, kun tämän keskustelun avasin. :) Suosittelen jokaiselle Floyd-fanille, tosi mielenkiintoinen kirja! Alkuaikoja kuvataan aika kattavasti, itse asiassa en oo vielä pitemmälle päässytkään kuin tuohon Sydin eroon yhtyeestä. Mutta tosi inspiroivaa ja sanoisinko tuota kiihottavaa tuo Lontoon underground-touhun kuvailu. Jees. Lukekaa ihmeessä.

        Jos ei englanti taivu niin sanakirja mukaan. Inside Out kannattaa ehdottomasti lukea. Se on jopa hauska. Ja ulottuu Gilmour-Mason-Waters-Wright -hyväntekeväisyyskeikkaan saakka.


      • Dazed.but.not.Confused
        greenaway kirjoitti:

        jo ajat sitten, itse asiassa samana päivänä, kun tämän keskustelun avasin. :) Suosittelen jokaiselle Floyd-fanille, tosi mielenkiintoinen kirja! Alkuaikoja kuvataan aika kattavasti, itse asiassa en oo vielä pitemmälle päässytkään kuin tuohon Sydin eroon yhtyeestä. Mutta tosi inspiroivaa ja sanoisinko tuota kiihottavaa tuo Lontoon underground-touhun kuvailu. Jees. Lukekaa ihmeessä.

        Olen lukenut Odysseijaa jo Animalsiin asti ja voin sanoa, että tähän mennessä ainakin erittäin kattavasti tietoa ja historiasta kerrottu paljon. Erinomainen kirja ja todella kiinnostava.


    • seppoko?

      Vuosikymmeniä floydia diggailleena en löytänyt kirjasta paljoakaan uutta, oli sellainen deja vu päällä koko ajan, eli näin hc-friikille kirja ei mitään anna, muille ok yleishistoriikki.

      • vieläkin suuttuttaa

        Peli selväksi heti aluksi: Olen ehdottomasti kovemman luokan Pink Floy -fani: levyt, harvinaisuudet, kirjat ym löytyy kotoa ja livenäkin on nähty.

        Kirja on vain tylsä (tylsästi kirjoitettu tai ainakin suomennettu) faktojen kronologinen muistiinkirjaus. Vika ei kutenkaan ole yksinomaan kirjoittajan; Pink Floyd on yksinkertaisesti musiikkinsa ulkopuolella uskomattoman tylsä bändi: tylsien, virkamiesmäisten ukkojen kööri. Watersin, moneen kertaan kerrottua, tuittulua lukuun ottamatta bändille ei ole tapahtunut mitään mielenkiintoista tai viihdyttävää.


      • Roger Gilmour
        vieläkin suuttuttaa kirjoitti:

        Peli selväksi heti aluksi: Olen ehdottomasti kovemman luokan Pink Floy -fani: levyt, harvinaisuudet, kirjat ym löytyy kotoa ja livenäkin on nähty.

        Kirja on vain tylsä (tylsästi kirjoitettu tai ainakin suomennettu) faktojen kronologinen muistiinkirjaus. Vika ei kutenkaan ole yksinomaan kirjoittajan; Pink Floyd on yksinkertaisesti musiikkinsa ulkopuolella uskomattoman tylsä bändi: tylsien, virkamiesmäisten ukkojen kööri. Watersin, moneen kertaan kerrottua, tuittulua lukuun ottamatta bändille ei ole tapahtunut mitään mielenkiintoista tai viihdyttävää.

        Bändin ainoa väriläiskä ja todellinen sekopää oli tietysti Syd Barrett. Muut, Waters etunenässä, ovat varsinaisia virkamiehiä. Lahjakkaita ilman muuta, erinomaisia biisintekijöitä ym. Mutta rock-henkinen sekoilu on selvästi jätetty muille. Ei siitä sitten kovin kummosia tarinoita synny.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2172
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1886
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1558
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1550
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1462
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe