Tee se itse kierrostenrajotin mopoon

yammuh

elikkäs kyselisisin jos joku osaisi tehdä kierrostenrajottimen mopoon.. ku ei jaksas ostaa sitä 100e maksavaa mistään kaupasta.. eli haluiskos joku neuvoa sen tekemisessä.. ja jos on joku piirrustus kaava siitä niin sen voisi lähettää sähköpostilla: [email protected]

niin ja siihenhän tarvitsee olla cdi sytytys mopossa? voisiko joku myös kertoa cdi sytytyksestä ku en ole varma onko minun mopossani sitä.. jotkut sanovat että jos on kärjetön sytytys niin se on cdi sytytys.. onko näin?

17

5824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtyuiyt

Se ei ole kyllä kierrostenrajoitin, eli se ei rajoita kierroksista riippuen vaan nopeudesta, eli kun 40km/h ylittyy, alkaa kipinän heikentäminen ja se jatkuu nopeuteen 48km/h asti, eli käytännöss' kiihtyvyys tyssää noin 43 km nopeudessa, mutta ylämäkeen, ja kiihdytyksiin saa täydet tehot, hinta 25€

• Nimetön

anteeksi mutta olen vähän pihalla mitä oikein kerroit justiinsa.. minun moponi on yamaha dt50r -94... ja miten se muka osaa mitata nopeuksia? ja mikä maksaa 25e? ja mistä?

• sherlock
        Nimetön kirjoitti:

anteeksi mutta olen vähän pihalla mitä oikein kerroit justiinsa.. minun moponi on yamaha dt50r -94... ja miten se muka osaa mitata nopeuksia? ja mikä maksaa 25e? ja mistä?

se mittaa kierroksia.

• JokuVaa

No missä päin sä asut? stadissa on nimittäin yks liike nimeltä BeBek, sieltä saat rajottimen osina.. eli siis siihen kuuluu Kytkin (nappi jota painat saadakses sen päälle ja pois) sitte olikos ne kondesaattorit (ne vastukset, siis rajoittaa kierroksia) paljo mopos menee ni se riippuu siitä mitkä vastukset kantsii ostaa.. nii ja sitte tietysti kantsii ottaa sitä piuhaa joku 1m... jos mopos menee n.80km/h ni kantsii ostaa 1.0 ja 0.47 vastukset ne on toiminu todella monella kaverillani (kenellä menee se 80).. Ainii ja hintaa kertyy huimat 2e 10centtiä!

• yammuh

mutta viittisitkö kysästä niilta sun kavereiltas miten se oikein asennetaan?

• oikeen nerot taas...

voi jumalauta ostakaa ny vaan kaupasta ne rajottimet jos ostatte koska niitä on todellla vaikea piilottaa mopoon niin että poliisit ei löydä niitä... koko mopo pitää ensin purkaa ja piuhat sun muut pujottaa rungon sisään että poliisit ei löydä niitä... ja jos ootte noin tyhmiä että ette tajua tuon vertaa niin myykää moponne pois ja ostakaa polku pyörä

• mopot on baasgoijja

tulpanjohto poikki nii johan kierrokse rajottuu.

• derbi giannelli 50cc

itel o sellanen systeemi et mopo sammuu ku töötti ei oo pohjas ja käy kun se on et ku poliisit tulee nii otat tikun pois töötistä nii mopo ei käynnisty ja ne luulee et se hajos

• pulassa123

Itselläni on peugeot speedfight2 -04 LC ja pitäisi saada rajoitin jonka aijon tehdä itse minulta puuttuu vain kondensaattori ja potentiometri ! en tiedä millä vastuksilla ne pitää olla :s mopo kulkee n.80km/h

• Äfgäfgäfg
      • Kimmo2

Onko mahdollista tehdä nappirajoitin mopoon, jossa ei ole cdi boksia?

• Jaskalla

Sparewheelin rajoitinkin on kierrosrajoitin. Miten saa tehtyä nopeusrajoittimen. Entä kun joissain skoottereissa on nopeusrajoitin niin millä sitä saa säädettyä niin että vauhdin saa mieleisekseen. Pois tuonkin rajoittimen saa yksinkertaisimmillaan katkaisemalla johdon mutta silloin ei ole mitään rajoitinta. Eli miten nopeusrajoitinta pystyy vippaskonsteilla säätämään ilman että rajoitetaan kierroksia ennen maksiminopeutta.

• tietäjä22-

ekkai nää ny noi retardi oo :D kierrosrajoittimella rajoitetaan juuri nopeus.

• Jaskalla

Esim peugeotin skoottereissa nopeus mitataan perästä ja kun nopeus on saavutettu oletaan vasta sitten rajoittamaan kierroksia. Periaatteessa voit virittää pököttiä kuinka paljon vaan mutta se ei kulje kuin sallittua vauhtia mutta kiihtyy nii penteleesti jos siis rajoitin on kiinni. Täydet kierrokset alusta asti käytössä mutta ei kulje yli sallitun. Kierrosrajoitin rajoittaa kierroksia heti liikkeelle lähdöstä alkaen. enkkai mää ny noi retardi oo

• Herbertti

Voitko tarkentaa kysymystä? Haluatko siis rajoittaa kierrosnopeuden alapäätä vai yläpäätä. Alapään rajoitus on helppoa saranoimalla esim. ruuvinmeisseli tai muu metallinen tanko etuhaarukkaan, jolloin kierrosten mennessä liian matalaksi tanko pääsee pinnojen väliin rajoittamaan kierroksia.
      Yläpään kierrosten rajoitus ei yksinkertaisesti ole mahdollista ilman kvanttifysiikan ja sovelletun matematiikan tutkintoa. Maallikolle mahdotonta, mutta viisaimmat yksilöt voivat löytää ratkaisun tulevaisuudessa. Olen itsekin kehittänyt muutamia ideoita johon liittyy ketjut ja marsut, sekä liukastevoide.

• d26
      • Rajoittamattomia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      24
      2978
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2872
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2568
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2198
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe