Heippa! Osaisikohan joku auttaa?!?! Ongelmanani ovat toistuvat alapään vaivat, jotka ovat piinanneet minua jo melkein kaksi vuotta. Gynekologilla olen ravannut alvariinsa, mutta apua ei tunnu löytyvän. Hetkellinen helpotus vain, mutta mitään pysyvää apua en ole saanut. Kaikki alkoi epäspesifisestä emätintulehduksesta, joka hoidettiin emätinpuikoilla. Kaikki oli pari viikkoa ok, mutta sitten taas iskivät samat oireet: paksu valkovuoto, kutina, kirvely, haavaumat, pienet näppylät... Taas gynelle. Tällä kertaa kyseessä oli hiivatulehdus. Taas lääkkeet ja hetken päästä taas uudestaan. Seuraavaksi diagnoosina epäspesifinen. Taas lääkkeet. Tätä oravanpyörää on jatkunut jo liian pitkään ja alan olla väsynyt tähän. Sukupuolitaudit on tutkittu ja niitä ei ole. Seksikumppaneitakin on ollut elämäni aikana vain kaksi, joten liiallisesta miesten kanssa puljaamisestakaan ei tämä voi johtua. Alapään hygieniasta huolehdin hyvin, mutta en liikaa (pesu joka ilta vedellä, menkkojen aikaan myös aamuisin). Lääkemerkkejä en ala luettelemaan, koska luulen että helpompi olisi luetella mitä ei ole kokeiltu. Maitohapot ja sokerittomuudet on myös kokeiltu. Ei apua. Alan todella olemaan epätoivoinen.
Ikuinen hiiva
32
19856
Vastaukset
- Itselläni
on sama vaiva...hiivatulehduksia toisen perään:(
Ja osa syy miksi se tulee on se että jokainen ihminen kantaa tätä hiivabakteeria mukana...peräaukossa.!! Joillekkin se puhkeaa joilleikkin ei. Mulle tulee hiivatulehdus esim. lääkekuureista, stressistä ja silloin ku odotin lapsia niin se oli oikein ongelma. itse en saanut mitään niin sanonottua poisto hoitoa vaan se suraa mukana koko aika. Nykyään mulla on aina kaapissa Gynodaktariini emätin puikkoja jotta voin tarvittaessa ottaa...ei jaksa enää käydä lekurissa ku tietää jo oman vaivansa. - kokeillut
GynoCaps-emätinpuikkoja? Niitä saa apteekista ilman reseptiä. Itsellä sama vaiva, jatkuva hiiva, mutta heti oireiden alettua kun alkaa käyttämään puikkoja (yleensä ei tarvitse muuta kuin kerran!), niin johan menee ohi. Kokeile!
- Spare
GynoCapsit on kokeiltu ja kaikki muutkin maitohappokapselit. Ainoa merkki, jota en ole kokeillut on EcoVag ja sitä aion käydä ostamassa viimeistään huomenna. Ensi viikolle onkin taas aika varattuna gynekologille. Saa taas heittää hyvästit sadalle eurolle. Sitä ihmettelen ja hämmästelen, etteivät gynekologit tutki kunnolla, mistä kaikki johtuu. Käyn Helsingin parhaimmaksi haukutuila gyniksillä, mutta ne aina vain tutkii että onko hiivaa vai bakteereita, mutta eivät sitten kuitenkaan selvitä mistä kaikki johtuu. Alan menettämään uskoni koko ammattikuntaan. Osaisiko joku suositella uudenmaan alueelta jotain gynekologia, joka oikeesti osaisi jotain?
- ssssk
Spare kirjoitti:
GynoCapsit on kokeiltu ja kaikki muutkin maitohappokapselit. Ainoa merkki, jota en ole kokeillut on EcoVag ja sitä aion käydä ostamassa viimeistään huomenna. Ensi viikolle onkin taas aika varattuna gynekologille. Saa taas heittää hyvästit sadalle eurolle. Sitä ihmettelen ja hämmästelen, etteivät gynekologit tutki kunnolla, mistä kaikki johtuu. Käyn Helsingin parhaimmaksi haukutuila gyniksillä, mutta ne aina vain tutkii että onko hiivaa vai bakteereita, mutta eivät sitten kuitenkaan selvitä mistä kaikki johtuu. Alan menettämään uskoni koko ammattikuntaan. Osaisiko joku suositella uudenmaan alueelta jotain gynekologia, joka oikeesti osaisi jotain?
stratogyn voidetta? mulla ainakin auttaa jos käyttää useampana yönä..
- Spare
ssssk kirjoitti:
...Starogyn? Sitä ainakin olen kokeillut. Toi hetkellisen avun. Suunnitelmissa on hakea huomenna juuri sitä voidetta ja pitää normaalia (ja ohjetta) pidempi lääkekuuri. Eihän tämä voi olla muuta kuin tavallista sitkeämpi ja sisukkaampi hiiva. Pakko saada nujerretuksi ettei se nujerra minua ja parisuhdettani.
- stressi
Spare kirjoitti:
...Starogyn? Sitä ainakin olen kokeillut. Toi hetkellisen avun. Suunnitelmissa on hakea huomenna juuri sitä voidetta ja pitää normaalia (ja ohjetta) pidempi lääkekuuri. Eihän tämä voi olla muuta kuin tavallista sitkeämpi ja sisukkaampi hiiva. Pakko saada nujerretuksi ettei se nujerra minua ja parisuhdettani.
syynä? Stressihän saattaa laukaista hiivatulehduksen - ja ylläpitää sitä mikäli on pitempiaikaista. Käytätkö muuten hormonaalista ehkäisyä? Esim. e-pillerithän usein kuivattaa limakalvoja, ja näin hiivallakin on otollinen kasvualusta. Vaadi lääkäriltä parempia tutkimuksia, tai vaihda lääkäriä niin kauan (jos se vain on tilanteessasi mahdollista), että löydät lääkärin joka todella paneutuu ongelmaasi. Oletko muuten kokeillut E-vitamiinia? Se vahvistaa limakalvoja, vaikkapa ihan suun kautta nautittuna.
- ahdistunut
ssssk kirjoitti:
kyseiseistä lääkettä ei enää myydä, oli ihan perkeleen tehokasta ainakin itselleni, En tajua miks poistunu markkinoilta :( Nyt sitten kärsitään, ei auta mikään ja hiivatulehdus joka kuukausi
- apua
osat luontaistuotetta tea tree öljyä (n.14€)on monikäyttöinen. pyydä myös esite että saat käyttö tietoa. lämmintä vettä ja tea treeta (2 tippaa) pesuvatiin ja istuskelemaan siihen (10 min). e-vitamiini on myös hyvä sisäisesti ja joka rööriin. laita googleen wheat germ oil se on luonnosta=d, saat tietoa.
- Spare
E-vitamiinia en ole vielä kokeillutkaan. Monivitamiinitabletissahan sitä kyllä kai on, mutta ei varmaankaan kovin paljon. Löytyyköhän E-vitamiinia luontaistuotekaupasta? Paikallisesta apteekista en löytänyt sitä, vaikka pengoin kaikki hyllyt läpi.
Olen joutunut nyt murheekseni huomaamaan, että diflucan (tai siis sen rinnakkaisvalmiste) ei enää tehoa minuun juuri mitenkään. Hieman vähentää oireita, mutta valkovuoto on edelleen normaalia paksumpaa ja kutinaakin on. Tämä on erittäin masentavaa...
Hain eilen uuden satsin maitohappobakteereja. Sekä ylä että alakautta käytettäviä. Saa nähdä kuinka ne tehoaa. Huomenna haen E-vitamiinia. Välillä mietin, että ärtyyköhän alapää ja sitten oirehtii sen takia, että kokeilen kaikkia aineita, mutta olen kokeillut myös luonnonmukaistakin tapaa hoitaa tätä, eli olla hoitamatta ja toivoa, että elimistön oma puolustusjärjestelmä tekisi tehtävänsä... Eipä ole sekään auttanut. Välillä tulee niin epätoivoiseksi, että alkaa miettimään synkkiä. - synkkyyteen
Spare kirjoitti:
E-vitamiinia en ole vielä kokeillutkaan. Monivitamiinitabletissahan sitä kyllä kai on, mutta ei varmaankaan kovin paljon. Löytyyköhän E-vitamiinia luontaistuotekaupasta? Paikallisesta apteekista en löytänyt sitä, vaikka pengoin kaikki hyllyt läpi.
Olen joutunut nyt murheekseni huomaamaan, että diflucan (tai siis sen rinnakkaisvalmiste) ei enää tehoa minuun juuri mitenkään. Hieman vähentää oireita, mutta valkovuoto on edelleen normaalia paksumpaa ja kutinaakin on. Tämä on erittäin masentavaa...
Hain eilen uuden satsin maitohappobakteereja. Sekä ylä että alakautta käytettäviä. Saa nähdä kuinka ne tehoaa. Huomenna haen E-vitamiinia. Välillä mietin, että ärtyyköhän alapää ja sitten oirehtii sen takia, että kokeilen kaikkia aineita, mutta olen kokeillut myös luonnonmukaistakin tapaa hoitaa tätä, eli olla hoitamatta ja toivoa, että elimistön oma puolustusjärjestelmä tekisi tehtävänsä... Eipä ole sekään auttanut. Välillä tulee niin epätoivoiseksi, että alkaa miettimään synkkiä.Varmasti saat vielä avun. Aloita E-vitamiinista.
- Spare
synkkyyteen kirjoitti:
Varmasti saat vielä avun. Aloita E-vitamiinista.
..ranteita auki viillä, vaikka itku välillä pääseekin. Kiitos sinulle kuitenkin tsempistä! Sitä tarvitaan. :) Tilasin tunti sitten nettikaupasta E-vitamiinia, Tea tree-öljyä sekä EcoVag-kapseleita. Kokeillaan näitä kunhan ne saapuu.
- Anonyymi
Spare kirjoitti:
Hain eilen uuden satsin maitohappobakteereja. Sekä ylä että alakautta käytettäviä. Saa nähdä kuinka ne tehoaa. Huomenna haen E-vitamiinia. Välillä mietin, että ärtyyköhän alapää ja sitten oirehtii sen takia, että kokeilen kaikkia aineita, mutta olen kokeillut myös luonnonmukaistakin tapaa hoitaa tätä, eli olla hoitamatta ja toivoa, että elimistön oma puolustusjärjestelmä tekisi tehtävänsä... Eipä ole sekään auttanut. Välillä tulee niin epätoivoiseksi, että alkaa miettimään synkkiä.Vanha ketju mutta jos joku eksyy tänne...valko tai punajäkälä.Monet gynet ei tunne....
- Cally
hoidettu yhtä aikaa? Yleensä sitkeissä hiivaoirehdinnoissa kumppanikin saa hiivalääkityksen vaikkei vaivoja valittaisikaan.
http://www.canesten.bayer.fi/bayer/internet_canesten.nsf/Public/90239399C8CA7E8EC1256EFC003DE738- Spare
Kumppani on hoidettu myös. Muistaakseni pariinkin kertaan. Ja pari kertaa on syönyt myös antibiootit, jos minulla on ollut epäspesifinen tulehdus. Oireita ei kumppanilla ole koskaan ollut.
- Niinpä.
Sain melkeinpä vuosi sitten hiivan useampien antibiottikuurien jälkeen. Palasi aina vaan vaikka koetin Canestenit, Gyno-Daktarinit ja lopulta Diflucanin. Sain lopulta bakteeritulehduksenkin. Siihen jouduin syömään taas antibiottia (Metronidazol) ja tämän jälkeen joulun mentyä paisui koko "hässäkkä" kuin pullataikina: hiivaa niin ettei mitään rajaa. Pinnalla kuin jotain tahnaa, ilmeisesti kudoksen sisällä möyrimässä. Vihlontaa, särkyä, orgasmin yhteydessä kivuliaita kouristuksia jne.
Olen ollut useita kuukausia vähähiilihydraattisella dieetillä, mutta se nyt on vähän niin ja näin kun en millään malta jättää vielä (hiivatonta) ruisleipääkin. Olen laihtunut aivan älyttömästi ja tuntuu että näännyn nälkään ilman ruisleipää... Lisäksi tulee toisinaan syötyä hamppareita yms. harvakseltaan. Tässäkö sitten syy etten parannu?
Kuukautisten aikaan on aina hyvä olla (mitä nyt sattuu niin s-nasti niinkuin aina ne 2 ekaa päivää). Sitten viimeistään viikon päästä alkaa nykinän tunne jossain klitoriksen ja virtsaputken seudulla, pikkuhiljaa turpoaa koko laitos ja jos en tekisi mitään niin tuskin pystyisin istumaan ilman että tuntuu epämiellyttävältä, ja taas tulisi sitä hiivatahnaa pintaan.
Aina kun turvotus alkaa, alan lääpiä Betadine-voidetta häpyhuuliin ja vaginan sisälle. Joudun käyttämään mustia alushousuja jatkuvasti tämän vuoksi, ja jos laitan voidetta yöksi (kuten pääasiassa teen), joudun asentamaan aina pyyhkeen alleni, koska osa kumminkin valuu pois.
Betadine on jodia ja se on myrkky. Minua todella pännii vähän välistä "myrkyttää" itseäni, mutta muuten oloni olisi sietämätön!
Olen kokeillut iänikuiset jogurtit, etikat (en suosittele!!! sain sen bakteeritulehduksen etikan käytön jälkeen), soodat. Olen syönyt vitamiinia, kalanmaksaöljyä, valkosipulia, oreganotippoja, kylmäpuristettua kookosöljyä, maitohappotuotteita (Lepicol yms.) sekä muutaman hiivantappokuurin (Candida Forte ja joku jonka nimeä en enää muista). Suunnittelen kokeilla vielä Iocidin Plus -tuotetta, siinähän on oliivinlehteä jota en ole vielä kokeillut. Greipinsiementä ja oreganoa olen jo jossain vaiheessa syönyt.
Olen mahdollisimman paljon alushousuitta (silloin kun en käytä jodia), spermat pesen tottakai pois seksin jälkeen sen minkä pystyn (sperma ruokkii hiivaa)... Minulla EI ole sukupuolitauteja ja niin edelleen, joten älköön kukaan tyrkyttäkö. Olen kyllä käynyt tutkimuksissa, mutta en ole enää jaksanut juosta lääkärillä alvariinsa kun olen lukenut netistä näitä juttuja ettei edes yksityisestä gynestä ole apua. Minulla ei olisi moiseen hyppäämiseen varaakaan.
Ei tässä muutakaan oikein keksi kuin kiristää ruokavalio äärimmilleen ja kokeilla vaan aina vaan jotain tuotteita. Ihmetyttää kyllä että miksi niitä niin ylistetään, niitä hiivantappotuotteita, kun ne eivät ole minkään väärtti!- Spare
...siltä, että minulla on kohtalotoveri. Niin paskamaiselta, kuin ehkä kuulostaakin, niin tavallaan tuntuu hyvältä tietää, ettei ole yksin asian kanssa. Tämä ei silti tarkoita ettenkö olisi pahoillani kohtalotoverini vuoksi.
Luontaistuotteita en ole vielä noin montaa sorttia kokeillut, mutta lähes kaikki apteekin kamat olen syönyt ja alapäähäni tunkenut. Hetkeksi aina helpottaa, mutta sitten taas menkkojen jälkeen viimeistään alkaa taas kutina. Ensin klitoriksen luota ja sitten leviää muuallekin. Luin just netistä artikkelin australialaistutkimuksesta, jossa on havaittu että hiivatulehdus usein alkaa ulkosynnyttimistä tai peräaukon seudulta, josta se sitten leviää emättimeen. Yleisesti tuntuu olevan vallalla käsitys, että se toimisi juurikin toisin päin. Tämän tutkimuksen perusteella olenkin päättänyt kokeilla pitkää diflucan-kuuria, ja otan pillerin 5 päivän välein (viikko on aivan liian pitkä aika) samalla käytän canesten-voidetta ulkosynnyttimiin etenkin klitorikseen, joka tuntuu olevan kaiken pahan alku ja juuri. Pohdinnoissani olen tullut siihen tulokseen, että hiiva jää minulla muhimaan jonnekin klitoriksen ihopoimuun ja sieltä leviää aina uudestaan ja uudestaan. Jos canesten-kuuri onkin näin sitkeässä tapauksessa liian lyhyt ja sen takia vaivat alkavat uudestaan. Alusvaatteet olen alkanut pesemään normaalia kuumemmassa vedessä.
Nyt on muutaman päivän ajan olo alapäässä ollut melkein normaali. Kuintenkin joka vessakäynnillä tarkastelee paikkoja ja taas viime käynnillä aloin epäilemään, että turvotusta olisi taas havaittavissa. Toivottavasti olen väärässä.
Minulle viimeksi gynis sanoi, että pitäisi käyttää liukuvoidetta yhdynnän aikana, sillä jos limakalvot ovat yhtään kuivia, niin ne saattavat rikkoutua seksin aikana ja rikkoutuneissa limakalvoissa sitten kasvaa bakteerit yms helpommin. Samoin hän käski jättämään tamppoonien käytön. Kehotti käyttämään pelkkää sidettä, mutta koska vihaan niitä, niin hankin kuukautiskupin. Moni on kertonut sen auttaneen toistuvan hiivan hoidossa. Yksien menkkojen ajan olen sitä nyt käyttänyt ja ei ole ollut valittamista. - Niinpä.
Spare kirjoitti:
...siltä, että minulla on kohtalotoveri. Niin paskamaiselta, kuin ehkä kuulostaakin, niin tavallaan tuntuu hyvältä tietää, ettei ole yksin asian kanssa. Tämä ei silti tarkoita ettenkö olisi pahoillani kohtalotoverini vuoksi.
Luontaistuotteita en ole vielä noin montaa sorttia kokeillut, mutta lähes kaikki apteekin kamat olen syönyt ja alapäähäni tunkenut. Hetkeksi aina helpottaa, mutta sitten taas menkkojen jälkeen viimeistään alkaa taas kutina. Ensin klitoriksen luota ja sitten leviää muuallekin. Luin just netistä artikkelin australialaistutkimuksesta, jossa on havaittu että hiivatulehdus usein alkaa ulkosynnyttimistä tai peräaukon seudulta, josta se sitten leviää emättimeen. Yleisesti tuntuu olevan vallalla käsitys, että se toimisi juurikin toisin päin. Tämän tutkimuksen perusteella olenkin päättänyt kokeilla pitkää diflucan-kuuria, ja otan pillerin 5 päivän välein (viikko on aivan liian pitkä aika) samalla käytän canesten-voidetta ulkosynnyttimiin etenkin klitorikseen, joka tuntuu olevan kaiken pahan alku ja juuri. Pohdinnoissani olen tullut siihen tulokseen, että hiiva jää minulla muhimaan jonnekin klitoriksen ihopoimuun ja sieltä leviää aina uudestaan ja uudestaan. Jos canesten-kuuri onkin näin sitkeässä tapauksessa liian lyhyt ja sen takia vaivat alkavat uudestaan. Alusvaatteet olen alkanut pesemään normaalia kuumemmassa vedessä.
Nyt on muutaman päivän ajan olo alapäässä ollut melkein normaali. Kuintenkin joka vessakäynnillä tarkastelee paikkoja ja taas viime käynnillä aloin epäilemään, että turvotusta olisi taas havaittavissa. Toivottavasti olen väärässä.
Minulle viimeksi gynis sanoi, että pitäisi käyttää liukuvoidetta yhdynnän aikana, sillä jos limakalvot ovat yhtään kuivia, niin ne saattavat rikkoutua seksin aikana ja rikkoutuneissa limakalvoissa sitten kasvaa bakteerit yms helpommin. Samoin hän käski jättämään tamppoonien käytön. Kehotti käyttämään pelkkää sidettä, mutta koska vihaan niitä, niin hankin kuukautiskupin. Moni on kertonut sen auttaneen toistuvan hiivan hoidossa. Yksien menkkojen ajan olen sitä nyt käyttänyt ja ei ole ollut valittamista.Aina silloin tällöin netissä tulee joku vastaan jolla on vähintään vuoden ajan ollut hiivavaivaa, ja kaikki järjestään ovat kaiken kokeilleet ja ei vaan parane. Tästä voinee siis päätellä että kun hiiva kerran saa yliotteen, niin se ei siitä luovu. Sitten sitä on vaan kiitollinen niistä harvoista päivistä jolloin ei ole mitään vaivaa...
Erityisen harmissani olen ollut luettuani siitä kuinka joku on käyttänyt puoli vuotta hiivalääkettä (Diflucan tai joku muu vahva troppi) ja tämän jälkeen hän saa TAAS hiivan. Sen vuoksi en ole ollut enää halukas kokeilemaan mitään lääkityksiä, koska jo niillä mitä käytin ilmeisesti sain aina "heikoimman" hiivan tapettua, mutta vahvempi jäi ja sen kuin vahvistui vain. Siitäkin kuulin tietysti vasta jälkeenpäin kun olin jo Metronidazolin käyttänyt bakteeritulehdukseen, että sitä ei saisi käyttää jos on hermovikoja. Suvussani on epilepsiaa, ja epäillyt olen sellaistakin etteivät hiivavaivat olisi menneet niin pahaksi ilman tuota ko. myrkkyä. En tiedä sitten, tässähän tulee pikkuhiljaa jo taikauskoiseksikin.
Olen kuullut joidenkin saavan hiivan siteistäkin. Itse käytän tamponeja ja öisin jotain rättejä jotka olen itse askarrellut vanhasta pyyhkeestä. Tavallisista siteistä saan kutinaa iholle.
Viime vuonna keittelin alushousuja tuon tuostakin, mutta nyt en enää jaksa.
Minulla hiivaa on myös sammaksena kielessäkin, ja sitä raavin harva se päivä aina pois.
Seksiä harrastelen silloin kun ei ole vaivat pahimmillaan, ja siihen sopiva "liukuvoide" on tämä kookosrasva. Väitetään että kylmäpuristetussa kookoksessa oleva laurentiini ehkäisisi hiivan kasvua - en tiedä sitten. Mietin joskus että ehkä olisin vieläkin sairaampi ilman kaikkea mitä syön, mutta se ettei parane kokonaan on hyvin turhauttavaa.
Ilman Betadinea olisin jo seonnut täysin päästäni. Enkä saisi turvotusta aina aisoihin. Mikään muu ei auta. Jos olisin tiennyt Betadinesta jo siinä vaiheessa kun minulla oli se (elämäni ainoa) bakteeritulehdus, olisin hoitanut sen sillä, enkä syönyt taas kerran antibiottia jonka jälkeen se kielikin "saastui". >:I
- veronika
Minulla oli aikoinaan samoja vaivoja.Jatkuvasti...Tulehduksia ja hiivaa.Lääkkeet tehosivat vain hetkellisesti.Käytin sekä apteekista ostettavia,että lääkärin määräyksellä saatavia lääkkeitä.Työnsin itseeni kaikkea minkä saattoi kuvitella auttavan.Elämä ja ajatukset pyörivät alhaalla!Minun gynekologini sitten määräsi,että en ajattele enää alapäätäni alituiseen!Uskokaa...se auttoi.Olin nimittäin jatkuvasti stressaantunut asian takia,ja esim.hiiva ei suostunut parantumaan.Tosin asia ei nyt niin yksiselitteinen ole.Kun jätin alapääni omaan lepoonsa ja en härkkinyt sitä alituiseen niin pikkuhiljaa alapään tasapaino korjaantui!Unohdin liialliset pesut ja kaikenmaailman puikot,joita lähes joka pvä alakertaan upotin.En sano että,alapääni olisi koskaan täysin balanssissa,mutta es.hiiva lähti.Nykyään peseydyn kohtuuden rajoissa,(ilman pesuaineita)olen ilman alusvaatteita aina kun mahdollista ja nautin n.1lA-jugurttia päivässä sekä syön säännöllisesti maitohappobakteeri kapseleita.Syön lisäksi kalanmaksakapseleita ja E-vitamiinia.Yritän hoitaa kuivuneita limakalvoja Bapenthen- voiteella(tai muulla kevyellä voiteella) jos tarvetta.Olin nimittäin aikoinaan liian hygieeninen ja olin aiheuttanut toiminnallani ja liiallisella hiivalääkkeitten käytöllä itselleni sitkeän hiivan sekä jatkuvat tulehdukset.Toivottavasti löydät ratkaisuja vaivaasi.Hauskaa syksyä.
- mie vaan
Miulla on ollu hiivatulehuksia jo vuoden verran. En pääse niistä varmasti ikinä eroon.:( Ne alko vaivaamaan e-pillerien aikaan, joten lopetin pillerit. Se ei kuitenkaa auttanu ja nyt sit joka kuukaus tiettyyn aikaan saan tulehuksen. Vaivaan oon ottanu jo jonkin aikaa diflucaneja, koska sain helvetillisen kutinan niistä puikoista yms. Lisäks mun maha on ihan turvonnu jatkuvasti ja kielessä on sammasta. Onkohan mulla hiivasyndrooma tai joku?? Varmaan koko kehon hiivatasapaino on menny päin helvettiä. En osaa pitää ruokavaliotani kurissa, ja mulla on usein antibioottikuureja. Ärsyttää tää vaiva, ja kyl se käy miehenki hermoille. Tietääkö joku onko haitallista syödä diflucania jatkuvasti? Kauhee kierre on päällä, enkä saa tätä millään katkastua. Pitäskö mennä gynelle?
- Neidin-08äiti
mie vaan kirjoitti:
Miulla on ollu hiivatulehuksia jo vuoden verran. En pääse niistä varmasti ikinä eroon.:( Ne alko vaivaamaan e-pillerien aikaan, joten lopetin pillerit. Se ei kuitenkaa auttanu ja nyt sit joka kuukaus tiettyyn aikaan saan tulehuksen. Vaivaan oon ottanu jo jonkin aikaa diflucaneja, koska sain helvetillisen kutinan niistä puikoista yms. Lisäks mun maha on ihan turvonnu jatkuvasti ja kielessä on sammasta. Onkohan mulla hiivasyndrooma tai joku?? Varmaan koko kehon hiivatasapaino on menny päin helvettiä. En osaa pitää ruokavaliotani kurissa, ja mulla on usein antibioottikuureja. Ärsyttää tää vaiva, ja kyl se käy miehenki hermoille. Tietääkö joku onko haitallista syödä diflucania jatkuvasti? Kauhee kierre on päällä, enkä saa tätä millään katkastua. Pitäskö mennä gynelle?
Niin, se ruokavalio on hyvä kattoo, mitä syö! Raskaudenaikana jos sorruin sokerillisiin karkkeihin, niin heti seuraavana yönä tiesi syöneensä! Jos mitenkään pystyt juomaan piimää, JUO! ;) Se oikeesti auttaa, mulle ei edes tullut hiivaa, kun muistin juoda säännöllisesti :)) Mutta muista, että normaali, laktoositon ja hyla piimä maistuu kaikki erilaiselta, että josko edes joku olisi sellainen, jota voisit juoda... :)
- minullakin
Neidin-08äiti kirjoitti:
Niin, se ruokavalio on hyvä kattoo, mitä syö! Raskaudenaikana jos sorruin sokerillisiin karkkeihin, niin heti seuraavana yönä tiesi syöneensä! Jos mitenkään pystyt juomaan piimää, JUO! ;) Se oikeesti auttaa, mulle ei edes tullut hiivaa, kun muistin juoda säännöllisesti :)) Mutta muista, että normaali, laktoositon ja hyla piimä maistuu kaikki erilaiselta, että josko edes joku olisi sellainen, jota voisit juoda... :)
Aikanaan jouduin syömään jatkuvasti antibiootteja, joiden seurauksena aina hiiva. Lääkkeillä aina hoidettiin, paitsi ensimmäisen raskauden aikana join piimää, ja paljon. Apteekin täti ei tuolloin suostunut minulle antamaan hiivan hoitoon lääkkeitä, koska noissa ei ollut mainintaa sopiiko raskaana olevalle. (Seuraavan raskauden aikana jo lääkkeet sain.)
Jostakin itsehoito-oppaasta löysin sitten maininnan piimästä. Oppaan mukaan piimää suositeltiin käytettäväksi niin sisäisesti kuin ulkoisesti. Itse siis join piimän, mutta saattaa olla, että hankalissa tapauksissa alapään "piimäkylvyt" on tehokkaampia. Suosittelen kokeilemaan piimää, ainakin minulle siitä oli suuri apu.
- Neidin-08 äiti
Canesten kombi yhdistelmäpakkaus, sillä lähti kaikki hiivat raskaudenaikana, ja se olikin SUURI ongelma! Yhdellä tabletilla sai koko tulehduksen pois pitkäksiaikaa, ja kun ensi merkit tuli hiivasta, riitti pelkkä voide ja kutina loppui HETI! Eka rasva rupeaa lämmittämään ja kutina loppuu samantien! :) SUOSITTELEN!
- solumuutos??
...millon papa kokeessa? Mulla hiiva vaivasi ennen jatkuvasti. Yllätykseksi papa oli joukkotarkastuksessa luokka IV, solumuutos saatiin pois loop-hoidolla. Samalla katosi myös jatkuva kiusa hiivasta **koputtaa puuta**. Sen jälkeen hiiva ollut kerran 9kk:n aikana. Mulla kyllä hiivan saa karkotettua parhaiten Canesten voiteella ja/tai emätipuikoilla (3kpl:een kuuri).
- Blooo81
Mulla on myös ollut hiivaongelma jo monta vuotta. Olin välillä niin kipeä, että jopa kävely sattui. Seksi oli usein täysin mahdotonta ja asia kyllä kiristi hermojani. Alapääni meni välillä ihan haavoille saakka. Kaikki taudit ja papat otettu, ei löytynyt mitään. Nyt pikkuhiljaa hiiva alkaa olla kurissa, vaikkakin välillä varoittelee itsestään. Olen kokeillut kaikki mahdolliset lääkkeet (myös reseptilliset) ja yksityisellä lekurilla tuli käytyä monta kertaa vuodessa. Partneri hoidettiin myös.
Lisäksi kokeilin kaikki hulluimmatkin poppakonstit, kuten hapan ruokavalio tms.
Tässä omalla kohdallani hyviksi todettuja vinkkejä, toivottavasti auttaisi muitakin ongelman kanssa painivia:
1) Älä pese paikkoja liian ahkerasti
2) Pese KAIKKI alusvaatteet 60 asteessa (ja käytä hajusteetonta pesuainetta)
3) Koeta pidättäytyä hetki ylettömistä määristä sokeria tai alkoholia
4) Käytä limakalvoille mietoja voiteita, esim bebanten tai vastaava. Omalla kohdalla vahvat lääkkeet vain pahensivat haavoja. Ja suun kautta otettava tabu auttaa kyllä, mutta parin kk kuluttua hiiva aina palasi.
5) ÄLÄ käytä kireitä farkkuja tai hautovia terveyssiteitä
6) Seksin jälkeen käytä alakautta laitettavia maitohappobakteereja
7) Koeta rentoutua ja olla stressaamatta liikaa koko jutusta.
VOIMIA taistoon!!!
- Epätoivoisin
Tervehdys,
löysin tämän "vuonna käpy" kirjoittamasi viestin. Ihan kuin itse olisin kirjoittanut, niin samanlainen tilanne on itellä tällä hetkellä. Itse asiassa ollut jo varmaan reilu 2 vuotta.
Kysyisinkin, että oletko päässyt eroon tulehduskierteestä? Jos olet, niin millä keinoin?- helpottunut
Oon kyllä nyt nii onnellinen etten oo ainut :'D
oon kerennyt ajatella jo että omistan kaikki maailman taudit ja syövät ja ym..
Näköjään asia voikin olla noin pienestä kiinni. Taidanpas ensimmäisenä jättää tamppoonit pois ja kokeilla muita neuvoja mitä teiltä löysin!!
Kiitos paljon teille!!
- Hiiva minullakin
Vanha ketju mutta kommentoin silti, ennen kuin aloittaa uutta..
Minulla myös hiiva vaivannut nyt ensimmäistä kertaa elämässä ja kestänyt vaivat 3 kk. Apua ei ole suun kautta otettavista lääkkeistä eikä puikoista. Lääkäri määräsi Dalacin puikot jotka on tarkoitettu emätintulehdukseen, jota minulla ei tutkimusten mukaan ole... Käyttöohjeessa lukee, että ne ovat antibiootti puikkoja ja saattavat lisätä hiivasienten kasvua.
En ole uskaltanut tätä Dalacinia käyttää, koska pelottaa, että hiiva vaan pahenis.. Lääkäri vaikutti myös aika epäröivältä ja oli sitä mieltä että "jooskus ne voi auttaa..." että hmm? Uskaltaako käyttää vai ei?
Hiiva todettu ihan labran kautta mutta nyt menen myös sukupuolitautitesteihin, vaikkei lääkärin mukaan ole tarvetta.. Haluaisin kuitenkin varmistaa asian, vaikka onkin hiiva, voihan olla myös jotain muutakin..
E-pillereitä olen syönyt kaksi ja puol vuotta eikä oo mitään oireita aiheuttanu, kaikki vaiva lähti heinäkuussa kun oli antibiootti keuhkoputkentulehdukseen... Lopetin pilleritkin nyt, kun ei tarvetta ja toivoisin sen myös "helpottavan" tilannetta - .........
Itselläni oli joskus toistuvia hiivajuttuja, ei se seksielämästä johtunut, olin sinkku.
Aivan yksinkertaisesti altistuin helposti, kun kävin uimassa, sen jälkeen ilmeni.
Aloin syödä rautakuureja. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.
Vaihdevuosien aikana on monilla muillakin raudan imeytymishäiriöitä.
Kannattaa myös huolehtia bakteerifloorasta, käytttää Gefilus-tuotteita. - valkojäkälää?
Minulla sama homma, luulin niin. Sitten yksi gyne kerran oikein pysähtyi miettimään ja lääkkeiden sijaan ottikin koepalan. ja kappas vaan, hiivan avecina oli valkojäkälää. ja se onkin sitten sellainen varsinainen syyhyläinen. Ei ihme ettei hiivalääkkeet tuoneet apua kuin hetkeksi. Veivät valkovuotoa pois ja vähän syyhystä, mutta ei tuohon valkojäkälään tepsi juur mikään, se on krooninen. Gyne tai ihotautilääkäri diagnosoi sen, suosittelen kysymään siitäkin kun seuraavaksi käytte hiivan kanssa taistelua. Ceridal/perusvoide päivittäin on hoito ja kortisonivoide kun on akuutti tilanne. Hoito perustuu ennakoivaan hoitoon sillä perusvoiteella ettei paikat kuivu jne. ja vain pahasti oireisessa vaiheessa tuo kortisoni mukaan. Nyt on paremi olla ja ei ole hiivalääkettä tarvinnut kuin keväällä viimeks!
- Luonnonlääkkeet
Joskus luin, että valkosipulinkynnen kun laittaa emättimeen niin se auttaisi. Itse olen ollut pahassa hiivakierteessä, päässyt siitä eroon, ja nyt se tuntuu tulevan takaisin.
Kolmena päivänä ja iltana olen nyt laittanut yhden kynnen ja olo on helpottunut. Hiiva ei ole vielä poistunut kokonaan, mutta seuraillaan kuinka tämän kokeilun kanssa käy! - Kookosrasva
Kookosrasvaa kannattaa testata. Ihan ruokakaupasta saa purkissa. Auttaa ainakin haavaumiin.
- Anonyymi
Olisiko lisää vinkkejä ns. koko kehon hiivaan ? Oireilee varpaankynnessä, kun yhden kynnen saa hoidettua, alkaa toinen oireilemaan, vaikka kaikki keinot käytössä ja Canesten- voiteella voitelen jalat.
Ilmeisesti koko kehossa se hiivasieni, eli mikä siihen tehoaisi ?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569