Menkat 2 viikon välein!

hullusta huolena

Tässä on nyt parin kuukauden aikana tullut menkat 2 viikon välein. Kestävät sen 4-5 päivään, pillereitä olen viimeksi käyttänyt vajaa vuosi sitten, silloinkin vain 3kk. Menkat on ollut aina, viimeiset 10 vuotta, säännölliset. Esim. 2.8-5.8 oli vuoto ja nyt taas eilen alkoi. Viikko oli väliä ns."kuivaa kautta". Mistä ihmeestä tämmöinen jatkuva vuoto voi johtua?

17

14834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin

      nyt meen lääkäriin laitattaa hormoonikierukan samojen juttujen takia ! Minulla nämä kaksviikkoset olleet noin alkuvuodesta lähtien, sitä ennen normaalit. Haittaa elämää kun nuin usein tulee ja sempä takia saan ensimmäisen kierukan kaikenlisäksi ilmaiseksi. Tai voihan se noin aina olla että eka tulee ilmaiseksi. Ja tarvitsen kierukan korjaamaan menkkoja en ehkäisyksi!

    • naakka81

      Sama juttu täällä. Viimesin kierto oli vain 15 päivää. Mistähän tää vois johtua?

      • johtua

        kesästä?


      • hullusta huolena
        johtua kirjoitti:

        kesästä?

        koska talvellakin oli samanlainen rumba.


    • hullusta huolena

      Nyt on menkat kestäneet jo viikon putkeen. On sellaista tumman punaista vuotoa.

      • Näkkönen

        Tuohon tiheään ja jopa jatkuvaan vuotoon voi olla useita syitä, aina hormonihäiriöstä myomiin ja jopa syöpään. Ainoa tapa (järkevä) selvittää mikä mättää on mennä lääkäriin. Itselläni oli 9 viikon putki pari vuotta sitten. Ilmeisesti syynä oli hormonaalinen häiriö, koska mitään muuta, vaarallisempaa ei löytynyt, onneksi. Mutta aivan turhaan hermoilin ja stressasin ja siten ilmeisesti vielä pahensin tilannetta.
        Mene hyvä ihminen vaikka suoraan terveyskeskukseen, ainakin saat heti lähetteen labraan ja siitä se alkaa. Ei ole kivaa mutta selvittäähän tuo täytyy. Jo mielenrauhasi takia. Ja muuten, vaikka kyseessä ei olisikaan mikään syöpä, niin tuota menoa voit kehittää todella pahan anemian (kuten allekirjoittanut) jopa niin pahan että kropan kaikki rautavarastot tyhjenevät. Senkin asian korjaaminen voi olla lähes ylitsepääsemätön urakka, ja aiheuttaa hirveää väsymystä ja masennusta yms. Älä odottele!


    • hullusta huolena

      sain tiistaiksi varattua ajan arvauskeskukseen. toivotaan ettei mitään vakavempaa ilmaannu.

      • hullusta huolena

        Kaikki testit oli negatiivisia. Hiiva, tulehdus ja taudit! Ei osannut sanoa sen enempää mistä olisi johtunut. Itse epäilen jonkin näköistä "hormooni häiriötä". Toivotaan että pillerit auttavat tähän hommaan.


    • zdxjxk

      no mikä helvetti minua sitten vaivaa kun on tullut menkat 2 kuukauden ajan 2 viikon välein ?! hermot menee kun ei kerkee tehdä mitään kun on heti taas menkat ja ne kestä koko viikon ,... vitun, vitun menkat

      • joopa joo

        Älä nyt vittu ainakaan vittu mene vittu lääkäriin vittu. Oishan se nyt vittu ihan liikaa vittu vaadittu, että vittu sitä jonkun vitun ammattilaisen luona kävis vittu selvittämässä vittu asiaa.


    • itse avun saanut

      arvon naiset,kun teillä ilmenee haittaavaa vuoto-ongelmaa,jonka takia käännytte terv,keskuksen lääkärin puoleen,vaatikaa ja pyytäkää ehdottomasti lähete naistentautien polille gynen luo tarkistettavaksi.on jo aihetta.haittaahan tuo jo elämän laatua ja stressaa mieltä.olkaa jo niin kypisä ja vaatikaa,lääkärin on jo noista ongelmista laitettava lähete.ei tk lääkärit osaa ku arvailla.tämä on totta.

    • aika jo

      ei enää muuta kuin tk.lääkäriltä vaatimaan lähete naistentautien polille.on jo aihetta ihan tarpeeksi.pitäkää oikeuksistanne huolta hyvät neidot.olen itsekin vuoto-ongelmien säikäyttämänä varannut tk lle aikaa ja vaatinau ja pyytänyt tarkempiin tutkimuksiin.syitähän on useita ,hormoniperäiset,polyypit,myomat,munasarjan rakkulat,tulehdukset ihan mitä vaan.kilpirauahsen toimintahäiriöt ym ym.ei pidä enää sietää ,mullekin sanoivat sairaalan naistentautien polilta kun kyselin vaivojani että mun täytyy varata aika tk lle lääkäriin ja pyyttää ja vaatia lähete,jonka olen jo joka vuosi tehnytkin ihan varmuuden vuoksi.ettei mitään ylläreitä tulisi...

    • pelko

      mulla on sama ongelma ja olen 14v. en uskalla kertoa tästä vanhemmille enkä kenellekkään muille.

      • rohkeutta neito

        Ota asia rohkeasti puheeksi äitisi kanssa. Kyllä hän tietää, miten tuskastuttavaa on, jos kuukautiset on tämän tästä.
        Toinen vaihtoehto on koulun terveydenhoitaja. Montakohan nuorta hänellä on hoidettavanaan? Ainakin joka toisella tytöllä on jotain kysyttävää kuukautisista.
        Ei kannata kärvistellä yksinään.


    • viki3

      Voi olla kyse myös vulaatio vuodosta. Eli noin viikko menkkojen jälkeen tulee niukempa vuotoa 5-7 päivää, ja sitten parin viikon päästä taas normi menkat. Ei siis ymmärtääkseni vakavaa.

    • Apua11111

      Oon ihan paniikissa kun menkat alko noin 2viikkoo sitten ja taas... Ja kyllä erotan mitkä on menkat, mikä tän syy voi olla sanoin äidille ja se sano et vie lääkäriin mutta en halua mennä

      • Anonyymi

        mulla on 2vk välein menkat enkä tiiä mikä tätä on kestäny noin 1-2kk oisko kesä jotenki osa syynä ???


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1763
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1441
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1242
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1214
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1126
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      889
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      225
      852
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      845
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      785
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe