Menkat 2 viikon välein!

hullusta huolena

Tässä on nyt parin kuukauden aikana tullut menkat 2 viikon välein. Kestävät sen 4-5 päivään, pillereitä olen viimeksi käyttänyt vajaa vuosi sitten, silloinkin vain 3kk. Menkat on ollut aina, viimeiset 10 vuotta, säännölliset. Esim. 2.8-5.8 oli vuoto ja nyt taas eilen alkoi. Viikko oli väliä ns."kuivaa kautta". Mistä ihmeestä tämmöinen jatkuva vuoto voi johtua?

17

16133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin

nyt meen lääkäriin laitattaa hormoonikierukan samojen juttujen takia ! Minulla nämä kaksviikkoset olleet noin alkuvuodesta lähtien, sitä ennen normaalit. Haittaa elämää kun nuin usein tulee ja sempä takia saan ensimmäisen kierukan kaikenlisäksi ilmaiseksi. Tai voihan se noin aina olla että eka tulee ilmaiseksi. Ja tarvitsen kierukan korjaamaan menkkoja en ehkäisyksi!

• naakka81

Sama juttu täällä. Viimesin kierto oli vain 15 päivää. Mistähän tää vois johtua?

• johtua

kesästä?

• hullusta huolena
        johtua kirjoitti:

kesästä?

koska talvellakin oli samanlainen rumba.

• hullusta huolena

Nyt on menkat kestäneet jo viikon putkeen. On sellaista tumman punaista vuotoa.

• Näkkönen

Tuohon tiheään ja jopa jatkuvaan vuotoon voi olla useita syitä, aina hormonihäiriöstä myomiin ja jopa syöpään. Ainoa tapa (järkevä) selvittää mikä mättää on mennä lääkäriin. Itselläni oli 9 viikon putki pari vuotta sitten. Ilmeisesti syynä oli hormonaalinen häiriö, koska mitään muuta, vaarallisempaa ei löytynyt, onneksi. Mutta aivan turhaan hermoilin ja stressasin ja siten ilmeisesti vielä pahensin tilannetta.
        Mene hyvä ihminen vaikka suoraan terveyskeskukseen, ainakin saat heti lähetteen labraan ja siitä se alkaa. Ei ole kivaa mutta selvittäähän tuo täytyy. Jo mielenrauhasi takia. Ja muuten, vaikka kyseessä ei olisikaan mikään syöpä, niin tuota menoa voit kehittää todella pahan anemian (kuten allekirjoittanut) jopa niin pahan että kropan kaikki rautavarastot tyhjenevät. Senkin asian korjaaminen voi olla lähes ylitsepääsemätön urakka, ja aiheuttaa hirveää väsymystä ja masennusta yms. Älä odottele!

• hullusta huolena

sain tiistaiksi varattua ajan arvauskeskukseen. toivotaan ettei mitään vakavempaa ilmaannu.

• hullusta huolena

Kaikki testit oli negatiivisia. Hiiva, tulehdus ja taudit! Ei osannut sanoa sen enempää mistä olisi johtunut. Itse epäilen jonkin näköistä "hormooni häiriötä". Toivotaan että pillerit auttavat tähän hommaan.

• zdxjxk

no mikä helvetti minua sitten vaivaa kun on tullut menkat 2 kuukauden ajan 2 viikon välein ?! hermot menee kun ei kerkee tehdä mitään kun on heti taas menkat ja ne kestä koko viikon ,... vitun, vitun menkat

• joopa joo

Älä nyt vittu ainakaan vittu mene vittu lääkäriin vittu. Oishan se nyt vittu ihan liikaa vittu vaadittu, että vittu sitä jonkun vitun ammattilaisen luona kävis vittu selvittämässä vittu asiaa.

• itse avun saanut

arvon naiset,kun teillä ilmenee haittaavaa vuoto-ongelmaa,jonka takia käännytte terv,keskuksen lääkärin puoleen,vaatikaa ja pyytäkää ehdottomasti lähete naistentautien polille gynen luo tarkistettavaksi.on jo aihetta.haittaahan tuo jo elämän laatua ja stressaa mieltä.olkaa jo niin kypisä ja vaatikaa,lääkärin on jo noista ongelmista laitettava lähete.ei tk lääkärit osaa ku arvailla.tämä on totta.

• aika jo

ei enää muuta kuin tk.lääkäriltä vaatimaan lähete naistentautien polille.on jo aihetta ihan tarpeeksi.pitäkää oikeuksistanne huolta hyvät neidot.olen itsekin vuoto-ongelmien säikäyttämänä varannut tk lle aikaa ja vaatinau ja pyytänyt tarkempiin tutkimuksiin.syitähän on useita ,hormoniperäiset,polyypit,myomat,munasarjan rakkulat,tulehdukset ihan mitä vaan.kilpirauahsen toimintahäiriöt ym ym.ei pidä enää sietää ,mullekin sanoivat sairaalan naistentautien polilta kun kyselin vaivojani että mun täytyy varata aika tk lle lääkäriin ja pyyttää ja vaatia lähete,jonka olen jo joka vuosi tehnytkin ihan varmuuden vuoksi.ettei mitään ylläreitä tulisi...

• pelko

mulla on sama ongelma ja olen 14v. en uskalla kertoa tästä vanhemmille enkä kenellekkään muille.

• rohkeutta neito

Ota asia rohkeasti puheeksi äitisi kanssa. Kyllä hän tietää, miten tuskastuttavaa on, jos kuukautiset on tämän tästä.
        Toinen vaihtoehto on koulun terveydenhoitaja. Montakohan nuorta hänellä on hoidettavanaan? Ainakin joka toisella tytöllä on jotain kysyttävää kuukautisista.
        Ei kannata kärvistellä yksinään.

• viki3

Voi olla kyse myös vulaatio vuodosta. Eli noin viikko menkkojen jälkeen tulee niukempa vuotoa 5-7 päivää, ja sitten parin viikon päästä taas normi menkat. Ei siis ymmärtääkseni vakavaa.

• Apua11111

Oon ihan paniikissa kun menkat alko noin 2viikkoo sitten ja taas... Ja kyllä erotan mitkä on menkat, mikä tän syy voi olla sanoin äidille ja se sano et vie lääkäriin mutta en halua mennä

• Anonyymi

mulla on 2vk välein menkat enkä tiiä mikä tätä on kestäny noin 1-2kk oisko kesä jotenki osa syynä ???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3511
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1568
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1473
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1265
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      893
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      893
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      869
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      868
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      854
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      819
    Aihe