on leivästä tiukkaa kun pitänyt väkisin ostaa moottoripyörä vaikka ei ole edes varaa. Osamaksulla ja vakuutusmaksut aina myöhässä ja ei voi ajella kun ei ole rahaa bensaan? Minä tunnen ainakin 2 ihan lähipiirissä jossa "harrastuksen" vuoksi eletään köyhyys rajalla ja pyörä on pelkästään siksi kun on hienoa "omistaa" sellainen ja on ns. kova jätkä kun ajaa pyörällä ja lujaa?
Kukaan Suomessa ei tarvitse moottoripyörää työssään, tai poliisi ja rajavartiosta mutta kukaan muu ei ja silti niitä on niin pirusti.Minulla ei ole enää ja rahaa riittää vaikka mihin ja eikä saa millään kulumaan vaikka kuinka yrittää.
kuinka monella?
33
3976
Vastaukset
- just näin
sillain,visakin jo kaks tonnia miinuksella,ei rahat riitä pensaan,saatikka varaosiin,kyllä syö miestä=) pitää ootella tlipäivää...ossaiskohan turo neuvoa,miten vois jatkaa harrastusta.
- Turo--Inkeri
eiköhän tämä harrastuksen kasvu perustu kuitenkin siihen, että ihmisillä on enemmän rahaa käytettävissään kuin ennen? Onhan 150 tuhannen harrastajan joukossa toki monenlaisia tapauksia, varmasti niitäkin, joilla ei oikein rahat riittäisi tämmöiseen. Mutta paljon on niitäkin, joille tämä on vain yksi menoerä monien joukossa. Uskon että jos tehtäisiin tilasto mp-harrastajien keskituloista, tulotaso olisi keskivertokansalaista korkeampi, ei tosin paljoa niinkuin oli varmaankin joskus 10v sitten, mutta kuitenkin.
Itse olen ainakin sitä sorttia joka ei mitään saa säästöön, joten paljon parempi laittaa hillot "haisemaan" näin hyvällä tavalla, kuin esim. juoda ne kurkusta alas. Tiedän monta tyyppiä, jotka ovat juoneet jo ainakin 5 pyörän ja 10 ajokauden edestä, ja saaneet vain lyhyemmän eliniän.- totuus esiin
tuosta että moottirpyöräilijät ovat keskitasoa paremmin menestyviä? Mitä minä tunnen ja niitä on tosi paljon niin ei voi kyllä hurrata. Minun hyvä ystävä pitää moottoripyörä liikettä ja kovasti ihmettelee että isolla Gemoney korolla kauppa tehdään 5 vuoden maksuajalla ja ostetaan esine joka menettää 5 vuodessa arvon lähes kokonaan?
Näitä ns. rahamiehiä on 1 kuukaudessa joka ostaa pyörän ilman rahoitusta. Maksuvaikeudet ovat yleisiä ja jopa huoltoja ja varaosia kinutaan maksuajalle kun ei rahaa ole. Ja mitä se on suomessa tuo varakkuus? lainarahaa väitän edelleeen ja maksunaika kohta koettaa? - xxxxxxx
totuus esiin kirjoitti:
tuosta että moottirpyöräilijät ovat keskitasoa paremmin menestyviä? Mitä minä tunnen ja niitä on tosi paljon niin ei voi kyllä hurrata. Minun hyvä ystävä pitää moottoripyörä liikettä ja kovasti ihmettelee että isolla Gemoney korolla kauppa tehdään 5 vuoden maksuajalla ja ostetaan esine joka menettää 5 vuodessa arvon lähes kokonaan?
Näitä ns. rahamiehiä on 1 kuukaudessa joka ostaa pyörän ilman rahoitusta. Maksuvaikeudet ovat yleisiä ja jopa huoltoja ja varaosia kinutaan maksuajalle kun ei rahaa ole. Ja mitä se on suomessa tuo varakkuus? lainarahaa väitän edelleeen ja maksunaika kohta koettaa?noinhan se on.ei tosin kaikilla,mutta pitääkö ensin ajaa pyörällä 30vuotta ja sitte vasta tehdä 5 lasta ja talo,vaiko toisin päin..näitä nk.uusio motoristejä aina mollataan siitä että rupeavat harrastaan jotain mitä olis pitänyt harrastaa jo ajat sitten,mutta kun asiat vaan menee niin että kun elämässä on aikakausia jolloin tehdään jotain nk.tärkeämpää kun että istutaan satulassa ja kurvaillaan pitkin mutkateitä.sillon kun taas rahat ym.sallii niin sillon on aikaa taas itselle ja näille mitä nyt kukin harrastaakaan.toiset jämähtää sinne nahkasohvaan...
- Turo--Inkeri
totuus esiin kirjoitti:
Näitä ns. rahamiehiä on 1 kuukaudessa joka ostaa pyörän ilman rahoitusta. Maksuvaikeudet ovat yleisiä ja jopa huoltoja ja varaosia kinutaan maksuajalle kun ei rahaa ole. Ja mitä se on suomessa tuo varakkuus? lainarahaa väitän edelleeen ja maksunaika kohta koettaa?varmaksi sanoa, mutta sen tiedän ettei tämä ole halpa harrastus, ja jonkinlainen taloudellinen pohja tällaiseen tarvitaan. Kyllä itselläni ainakin on paljon myös sellaisia tuttuja, jotka ovat iät ja ajat puhuneet että vielä hommaan pyörän, mutta rahapuoli tuntuu aina olevan esteenä.
Ehkäpä jostain (SMOTO?) voisi jopa löytyä tilastoa tuosta tulotasosta...?
- ihanvarmaan
ainakin ihan tavallisella kadun tallaajalla ei jää rahaa muuhun jos pöyrä vielä on osamaksulla rahotettu,no eihän siihen nyt kuitenkaan kaikki rahat mene jos vähänkin töitä tekee leipänsä eteen.sitte tohon että tarviiko pyörää mihinkään niin voihan tota kysyy että tarviiko autoakaan,onhan nuo bussit ja junat olemassa..ja tarviiko sitä omaa taloakaan kun voi asua vuokralla.harvoilla on varaa ostaa noista yhtäkään käteisellä tosta vaan..
- Bluesway
... tiukkaa, mutta myöntää pitää, että onhan tämä vähän turhan kallis harrastus.
Sattumalta juuri eilen laskin kuluvan ajokauden kaikki kulut ja viivan alle tuli 1596,66 jöröä. Ja kun kilometrejä on takana 9481 (hävettää tunnustaa tällä palstalla näin vähäistä ajomäärää), niin kustannukset kilometriä kohden ovat 16,9 senttiä.
Lukema on hieman korkea, mutta siinä ovat mukana uudet renkaat, ketjut & rattaat, vakuutusmaksu, öljyt suodatin ja uusi akku.
Ajokautta on vielä jäljellä pari kk:tta, joten jos mitään yllättävää ei satu, niin tuo 16,9 kaunistuu aika tavalla.
Harrastus maksaa eikä meikäläisenkään tulotasolla paljon juhlita, mutta ei kai elämän tarvitse olla pelkkää leivän perässä raatamista. Itselläni ei ole kesämökkiä, en harrasta lomamatkoja etelän turistipyydyksiin, auto on vanha ja halpa jne.
Pitää olla lupa saada antaa itselleen jotakin ekstraa. Minulle se on musiikki ja moottoripyörä (tässä järjestyksessä) ja jollekin toiselle se on jotakin muuta.- outoa se on
huomioon että ollaan Suomessa jossa ajokelejä n. 6-8 kk ja silti maksaa noin älyttömästi. Väitän edelleen että vaikuttaa niin paljon elintasoon että ei voi monikaan muuta ostaa tai laittaa kun on tuo helvetin pyörä?
- Nimetön
outoa se on kirjoitti:
huomioon että ollaan Suomessa jossa ajokelejä n. 6-8 kk ja silti maksaa noin älyttömästi. Väitän edelleen että vaikuttaa niin paljon elintasoon että ei voi monikaan muuta ostaa tai laittaa kun on tuo helvetin pyörä?
Myy se pois! Miksi valitat?
- naurattaa
Nimetön kirjoitti:
Myy se pois! Miksi valitat?
jo hävitin ajat sitten ja nyt tiedä mihin rahat tuhlaan kun ei keksi mitään miten saa saman kulumaan kuin että oli moottoripyörä? Nurkat ovat täynnä tavaraa ja tyhjiä pulloja eikä jaksa joka ilta käydä kapakassakaan ja matkoilla kerran kuussa?
- tuotarahaa
menee helposti,mut jääkö sitte tonne multiin vietäväksi onko se sitte tarkotuskaan.
nyt kaks autoo ja mp.kahteen noista ostan bensat ja kaikista maksan vakuutukset ja vielä ehtii loput tuhlata baariinkin että ei se nyt niin tarvi muista "harrastuksista"luopua tuon mp:een takia.
elämän tilanne vaan on nyt tämä että voi tehdä oikeestaan mitä huvittaa.. - zimmi
asuntokin on pankin! moottoripyörä on suurelta osin rahoitusyhtiön!
ja entäs sitten? rahani kuluisivat anyways johonkin ja multa jäisi kokematta moottoripyöräilyn ihanuus elämässä. vanhana on turha ruveta itkemään, että jätti nuorena jotain kokematta. kuolla voi vaikka huomenna.
ainahan mä voin myydä kaikki pois jos alkaa ahdistaa liikaa.
tommosia juttuja pohtii semmoset jotka yrittää saada kaikki elämässä. mä tiedän, että tää on jostain muusta pois!- minä tein
kuin minä eli laita joka kuukausi 1000 euroa ja sijoita rahat turvallisesti. Minä tein näin 12 vuotta ja enää ikinä tee töitä kun ei tarvitse tehdä.
Sinulla on lainaa ja velkaa korvat täynnä ja saman verran on kulut per kuukausi. Minulle ei ole velkaa mihinkään ja varallisuutta yli 10 miljoonaa.Ei ole moottoripyörää eikä autoa . Liikun pääasissa lentokoneella ja taksilla. - tee noin
minä tein kirjoitti:
kuin minä eli laita joka kuukausi 1000 euroa ja sijoita rahat turvallisesti. Minä tein näin 12 vuotta ja enää ikinä tee töitä kun ei tarvitse tehdä.
Sinulla on lainaa ja velkaa korvat täynnä ja saman verran on kulut per kuukausi. Minulle ei ole velkaa mihinkään ja varallisuutta yli 10 miljoonaa.Ei ole moottoripyörää eikä autoa . Liikun pääasissa lentokoneella ja taksilla.olen jo 93vuotias,mä olen tuhlannut jo tähän mennessä kaiken mitä olen säästänyt ja kivaa on ollut.tosin joku on viimeiset kymmenen vuotta joka kuukausi tallettanut tililleni nykyrahaa noin 1000 euroa kuukaudessa että kyllä tässä vaari hyvin toimeen tulee,,on ollut pakko ostaa mp,puimuri,skoda,ja polariksen kelkka että pääsee täältä saaresta talvella pöyhimään tuota rahakasaa tuonne osuuspankkiin..
- =144000
minä tein kirjoitti:
Sinulla on lainaa ja velkaa korvat täynnä ja saman verran on kulut per kuukausi. Minulle ei ole velkaa mihinkään ja varallisuutta yli 10 miljoonaa.Ei ole moottoripyörää eikä autoa . Liikun pääasissa lentokoneella ja taksilla.Ostappa, kun kerran rahaa on, uusi laskukone, ennen kuin seuraavan kerran kirjoittelet tuollaisia
tee noin kirjoitti:
olen jo 93vuotias,mä olen tuhlannut jo tähän mennessä kaiken mitä olen säästänyt ja kivaa on ollut.tosin joku on viimeiset kymmenen vuotta joka kuukausi tallettanut tililleni nykyrahaa noin 1000 euroa kuukaudessa että kyllä tässä vaari hyvin toimeen tulee,,on ollut pakko ostaa mp,puimuri,skoda,ja polariksen kelkka että pääsee täältä saaresta talvella pöyhimään tuota rahakasaa tuonne osuuspankkiin..
hautausmaan rikkain mies.
- se ei meinaa
Laaksonenster kirjoitti:
hautausmaan rikkain mies.
rikkaana kuolla,nyt on omaisuus myynnissä ja venäjältä tulossa uusi "taloudenhoitaja",,irina on tämä,,kyllä nämä kuules rahan haistaa ja tietysti sen kuolonkin,,mutta näitä on ollu yrittäjiä ennenkin jo kahdeksan,,rahalla on taivaallinen voima mutta eihän nuo kauaa ole kestäneet vaarin kyydissä,no toivon kaikille tuhlaavaista elämäntapaa sillä käärinliinoissa ei ole taskuja..
- osaan laskea
minä tein kirjoitti:
Sinulla on lainaa ja velkaa korvat täynnä ja saman verran on kulut per kuukausi. Minulle ei ole velkaa mihinkään ja varallisuutta yli 10 miljoonaa.Ei ole moottoripyörää eikä autoa . Liikun pääasissa lentokoneella ja taksilla.12 vuoden säästöaika, 1000 euroa kuukaudessa, tarkoittaisi 20% vuotuisella korolla sitä että sulla olisi kertynyt noin 570 000 euroa.
kokeile jutuissasi ensi kerralla 30 vuotta ja muista ottaa yleinen rahan arvon muutos ja tulontason kasvu. - ei voi olla
=144000 kirjoitti:
Ostappa, kun kerran rahaa on, uusi laskukone, ennen kuin seuraavan kerran kirjoittelet tuollaisia
oletko oikeasti noin tyhmä kun lasket asioita noin. Oletko koskaan kuullut osakkeista ja niiden arvosta. Olen sijoittanut rahani jossa pääoman tuotto vuodessa jopa 130 % kerran jopa yli 300% kuukaudessa.
Mutta köyhät on tyhmiä ja heitä on turha opastaa näissä finanssi asioissa. Sinun 144000 on muuten melkein mummon milli? niinpä? - näyttöä on
osaan laskea kirjoitti:
12 vuoden säästöaika, 1000 euroa kuukaudessa, tarkoittaisi 20% vuotuisella korolla sitä että sulla olisi kertynyt noin 570 000 euroa.
kokeile jutuissasi ensi kerralla 30 vuotta ja muista ottaa yleinen rahan arvon muutos ja tulontason kasvu.ettö motoristit ovat tyhmää porukkaa mutta että ovat näin tyhmiä oli yllätys myös minulle, huh huh.
Kyllä tietävät mihin reikään 95E laitetaan ja jopa osaavat itse tulpat vaihtaa mutta muuta eivät sitten osaakaan. Tässä se minun pointi olikin kun aloitin tämän keskustelen että köyhiä pennin venyttäkiä ovat ja sellaisena pysyvät. - juujuu
näyttöä on kirjoitti:
ettö motoristit ovat tyhmää porukkaa mutta että ovat näin tyhmiä oli yllätys myös minulle, huh huh.
Kyllä tietävät mihin reikään 95E laitetaan ja jopa osaavat itse tulpat vaihtaa mutta muuta eivät sitten osaakaan. Tässä se minun pointi olikin kun aloitin tämän keskustelen että köyhiä pennin venyttäkiä ovat ja sellaisena pysyvät.mutta sulla on täytynyt olla tosi hyvä sijoituskohde.
Toisinsanoen, jos juttu on tosi mitä epäilen, niin sulla on vaan käynyt todella hyvä munkki. Ehkä se sitten oli sun "taitojen" ansiota. - niinpä!
ei voi olla kirjoitti:
oletko oikeasti noin tyhmä kun lasket asioita noin. Oletko koskaan kuullut osakkeista ja niiden arvosta. Olen sijoittanut rahani jossa pääoman tuotto vuodessa jopa 130 % kerran jopa yli 300% kuukaudessa.
Mutta köyhät on tyhmiä ja heitä on turha opastaa näissä finanssi asioissa. Sinun 144000 on muuten melkein mummon milli? niinpä?"sijoita rahat turvallisesti"
kuvaamasi sijoitustuotot eivät ole kovin turvallisen kohteen prosentteja.
jatkan omalla linjallani - ETUNOJAA ja reilusti - helppoa kun osaa
juujuu kirjoitti:
mutta sulla on täytynyt olla tosi hyvä sijoituskohde.
Toisinsanoen, jos juttu on tosi mitä epäilen, niin sulla on vaan käynyt todella hyvä munkki. Ehkä se sitten oli sun "taitojen" ansiota.ottaa riskejä ja oikeasti hyvää tuuriakin. Minulla oli hyvät eväät ja varmat sijoitukset. Sijoitin n. 10 vuotta sitten 25000 muutamaan yritykseen ja oikeasti ne poiki 4 vuoteen sijoitussalkun arvoksi 300 000 euroa. Loput olikin sitten vaan odottelua ja esim. möin esim . v.2001 16 asuntoa joista sain puhasta nappulaa liki 800 000 euroa.
Tällä hetkellä on 10 miljoonaa kasassa ja kasvaa n. 2 miljoonaa joka vuosi lisää ja en tee enää mitään.
Olin myös osakkaana eräässä liikekiinteistössä joka ostettiin v. 2002 (1,2) ja myytiin täysin muutoksin uusille omistajille v. 2005 marraskuussa
ja saatiin 8,5 miljoonaa. Ostaja oli saksalainen liikeketju ja sillä sipuli.
- löytynee myös
muista harrastajista, ei moottoripyöräily mitenkään ole "etuoikeutetussa asemasa", varmaan rallin puolelta löytyy, purjehtimisesta puhumattakaan,
- Rebel without a case
Johan oli naurettavaa tekstiä. Itse olen työtön, entinen opiskelija, ja on kevyesti varaa pitää auto 2 moottoripyörää. Eikä ole edes kallein harrastus. Kunhan töihin pääsen, niin sitten ostellaan ne kesämökit ja talot mitä sukulaisillakin on, eli satoja tuhansiahan niihin menee eikä joku kymppitonnin prätkä tunnu miltään. Niin ja ei mitään velkarahoja tarvita, osamaksuista en ole edes kuullut paitsi jossain elloksen katalogissa olen muistaakseni nähnyt mainittavan moisesta.
- Hohhoijaa..
>Itse olen työtön, entinen opiskelija, ja on kevyesti varaa pitää auto 2 moottoripyörää.
Hohhoijaa! Työtön ei saa yhteensä niin paljon rahaa vuodessa että tuo riittäisi edes pakollisiin vakuutuksiin ja veroihin, vaikka hän ei söisi mitään eikä maksaisi vuokria.
Taidat olla kateellinen alipalkattu duunari, joka on kateellinen jopa työttömille. - Rebel without a case (cause...
Hohhoijaa.. kirjoitti:
>Itse olen työtön, entinen opiskelija, ja on kevyesti varaa pitää auto 2 moottoripyörää.
Hohhoijaa! Työtön ei saa yhteensä niin paljon rahaa vuodessa että tuo riittäisi edes pakollisiin vakuutuksiin ja veroihin, vaikka hän ei söisi mitään eikä maksaisi vuokria.
Taidat olla kateellinen alipalkattu duunari, joka on kateellinen jopa työttömille.Itse et taida tietää mistään yhtään mitään. Kyllä muuten riittää ja hyvin riittääkin. Mihin ihmeen veroihin...(?) Autonkäyttömaksuako tarkoitat. Ei ole kertamaksuna kummoinen. Moottoripyöristä sitä ei tarvitse maksaa. Moottoripyörieni vakuutus on 60 e/kk. Ja työtön todellakin saa tässä maassa niin paljon rahaa, että ei ole ollut mitään kiirettä töihin vaikka valmistumisesta on jo vuosi. Ja duunaria minusta ei tule, koska hyväksyn vain koulutustani (korkeakoulu) vastaavan työn jatkossakin. Ja kuten sanoin, ei ole edes kallein harrastus joten hyvinkin voisi pitää vaikka vielä yhtä kulkupeliä jos karsisi muista menoista...
- Rebel...
Hohhoijaa.. kirjoitti:
Taidat olla kateellinen alipalkattu duunari, joka on kateellinen jopa työttömille.Ainiin, jäi sanomatta että minkä takia riittää: en käytä sitä 100-200 euroa viikonloppuisin ravintoloihin, kuten monet tuttuni tekevät. Eikä kerry velkojakaan (esim. ryyppäämiseen otettua opintolainaa).
- onnellinen hymy
Mietippä tätä. Kun ajelet kesät pitkin mutkateitä ja nautit olostasi niin ei tarvitse ostaa talvella sivulaukullista psyykelääkkeitä jotka nekin maksaa:)
- johtuu
Monet omituisuudet tuolla maantiellä, kun itsekseen naureskellaan ym. Jätetään kesällä ne lääkkeet ottamatta ja luullaan prätkällä ajon korvaavan ne !
- m28.
Kannattaa hankkia itselleen sellainen ammatti ettei tarvi köyhistellä. Mukava on pyörällä ajella ja velkaa ei ko. laitteessa ole penniäkään.
Ja vaikka tulot olisivat pienemmät omistaisin luultavasti silloinkin pyörän, koska voin tehdä niin.- olikin
taas oikein todistus. Naurattaa nämä juttunne...
- blackwomans
eikä musta jätkää tule..enkä oo ees kovis:))
mut noilla mootoripyörillä oon ajellu jo tosi kauan..
ei velkaa.leipää on ja levitettä leivän päälle.
eli tämän ikäisenä kun mä oon niin elämä on ihan
ok..eli on varaa ajella mp.llä.ostaa bensaa.maksaa vakuutuset ajallaan..ym menot..
mut mä luulen etä se on noiden nuorempien motoristien kohtalona se että osamaksulla ostetaan ja niitä osamaksu eriä maksellaan..mut jostainhan se on aloitettava:))
ja on se harrastus mikä tahansa niin se maksaa.mitään ei saa ilmasiks:)))
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232