saako venäjällä nostettua rahaa visa electronilla? voiko nostaessa valita ottaako euroina vai ruplina? vai onko pakko ottaa euroina ja käydä vaihtamassa valuuttaa sitten jossakin?
rahannosto
14
1780
Vastaukset
- ArthurDent
Tälläinen yksinkertainen pösilö kun olen niin ein oikein ymmärätänyt mitä kysyit. eikä minulla ole tuollaista hienoa "akuankkakorttia"
Kuitenkin.
Visalla saa automaateista ruupeleita. Ei ole minulle ainakaan sattunut kohdalle vielä sellaista automaattia josta voisi valuuttalajin valita.
Pankeista saa tietenkin mitä valuuttaa tarvitsee. Se on osa niiden bisnestä vaihtaa immeisille eri valuuttoja. Ihan kuten täällä meidän lintukodossammekin.
Eli ei ole pakko ottaa ensin jevroja ja sitten vaihtaa ruupeleiksi, tietenkin jos niin haluaa tehdä se kyllä onnistuu sekin. Onhan venäjä vapaa maa ja jokainen saa kehittää omat systeeminsä.- mittään hättää
ole sen kummemmin.
Niitä kortiloisia on nykyään kaikenlaisia. Eihän niitä kaikkia tiedä.
Mut eikös Arttu kohta aleta viettämään viikonloppua?
Kitutunnit menossa. - ArthurDent
mittään hättää kirjoitti:
ole sen kummemmin.
Niitä kortiloisia on nykyään kaikenlaisia. Eihän niitä kaikkia tiedä.
Mut eikös Arttu kohta aleta viettämään viikonloppua?
Kitutunnit menossa.Lähetään vaan kottii.
Tässä onkii koko viikko muuttoa tehty, et nyt alkaakii olloa hihat iha tyhjät. - .....
"Visalla saa automaateista ruupeleita. Ei ole minulle ainakaan sattunut kohdalle vielä sellaista automaattia josta voisi valuuttalajin valita. "
Kyl Pietarissa mulle sattunu monta automaattia, mis valitaan valuutta. Rupla vai dollari..
- vingutin
ei taida toimia. Automaatinhan pitäisi ottaa nostohetkellä yhteyttä pankkiisi Suomeen.
Visa, MasterCard tai vastaavat toimivat. Ja niitä voi käyttää ostosten maksamisessa.
Automaatti antaa ruplia, jotka voi vaihtaa pankissa miksi valuutaksi tahansa. Ihan niinkuin Suomessakin.
Paitsi tietysti, ettei Suomessa saa automaatista ruplia.- se vaan
vaan toimii mutta jatkossa nämä kortit poistuvat käytöstä.
- x.y
no kiva jos se ei kerran toimi niin olla siellä sitten muutama kuukausi ilman rahaa... :>
- S-Doo
se vaan kirjoitti:
vaan toimii mutta jatkossa nämä kortit poistuvat käytöstä.
Jos tarkoiti et Visaelektron poistuu käytöstä, olet mielestäni väärässä. Tavallisia pankkikortteja ei enää saa. Saa ainoastaan pelkkää visaelektronia tai pankkikorttia visa ominaisuudella. Näin ainankin osuuspankissa viime viikolla kerrottiin.
Rahaa olen nostanu Venäjällä Visa kortilla automaateista ja on sattunu sellaisia, missä valitaan ottaako ruplia vai us.dollareita.
- itsekin toistuvasti
nostan rahaa nimenomaan Visa Electronilta. Riippuu auttomaatista: jotkut kysyvät haluatko nostaa ruplissa vai dollareissa (euroissa en ole koskaan nähnyt), semmoisissa auttomaateissa on aina valinta - venäjänkielinen palvelu/englanninkielinen.
- Novy.most
En ole itse törmännyt dollari-automaatteihin, mutta ruplia kannattaa kyllä mielestäni automaatista nostaa, ettei tarvitse maksaa pankin nostopalkkion lisäksi vielä komissioita vaihtajille. Ja nähdä vaivaa etsiä Obmen Valuty, jos kerran automaatin elikäs rahaseinän on jo löytänyt.
Kielivalintaa automaateissa kyllä on ollut, joko englanti tai russkii, mutten mie niissä dollaroita ole havainnut.
Helpointa mun mielestä ottaa automaatilla ruplia, mutta kannattaahan muutama kymppi olla eurojakin käteisenä varuiksi, jos kortti tai seinä toimikaan jostain syystä.
Nový mostkarusellissa on erikseen automaatti mist voi nostaa euroi tai dollarei. euroissa minimi nosto 100€ syystä että se masiina ei tunne muita euro seteleitä
- bajahali
"Varmaan luulisin tietäväni faktaa"..
Kommission varmaan haluaa kaikki, pankki/luottofirma niinkuin luukun vieressä päivystävä Igorikin
Naapurin 50r koko palkkio luullakseni kilpailukykyinen esim. Visan 2e/kerta 2,5e korkokuluihin
Taitaa hävitä dollar-merkki kyyristen sekaan suomi kieltä näpyltäessä automaatilla- Novy.most
Joo ihan pienimpiä summia ei kannata seinästä revästä. Itse nostin 5000 ruplaa (n. 150 jevroa) ja siitä meni komissiota reilu vitonen, tarkistin vielä tiliotteesta.
Kympin-parin ruplan komissio ei tosiaan ole paha tuohon verrattuna, mutta avtomaatilla se on niiiiiiin helppoa ja kätevää. Joskus ne seinät ei aina kuitenkaan toimi, joten tosiaan, kässiä mukaan myös!
Nový most
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 666391
- 715818
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1345045- 624035
- 143895
- 383309
- 713093
- 642957
- 792725
- 492027