pellava=home

homekipeänä taas

moiks,

sain aikamoisen astmakohtauksen/keuhkoja poltti ja lihakset vieläkin kipeät niskasta tuttuun tapaan. hobby hallista tilaamani pellavapussilakana on kuivumassa viereisessä huoneessa ja nukutin lastani sen omassa huoneessa. lapsi veti hirveetä hulabaloota ja ihan sekaisin. nukahti 5 minuutissa päästessään ulos. mulla oli järkyttävät homeoireet myös ja helpottuivat kun pääsin ulos ja otin astmajauhetta. googletin pellava ja home ja löytyi tämä. olen pessyt jo sekä pussilakanan, että tyynyliinat ovat koneessa vielä.

http://savotta.helsinki.fi/halvi/tiedotus/lehti.nsf/e1e392ad852e72f5c225680000404fa8/a71441db78561cc1c225719b001f4ea1?OpenDocument

sain oireita jo heti kun lakanapussin avasin. haisivat homeelle ja pellolle. pesu ei ainakaan korjannut asiaa.
selittyi vatsan turvottelu taas pitkästä aikaa sekä kuumeilu. nyt vuotaa taas pitkästä aikaa myös ihananmakuista p:tä poskionteloista kurkkuun, jota ei ole ollut kohta kuukauteen.
että ihanan kivaa.
mihin helvettiin nyt tungen ne lakanat? kalliitkin olivat.

6

1139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mammi

ja laita selvitys mukaan. Käsittääkseni sinulla on hyvät mahdollisuudet saada rahat takaisin.
      Toinen vaihtoehto on lahjoittaa ne jollekin, joka ei kärsi homeoireilusta.

• homekorva

Koska tilailen silloin tällöin Hobby Hallista "jotain" niin haluaisin tietää mitkä lakanat oli kyseessä.

Mulla kävi näin, kun tilasin tilanjakajan lastenhuoneeseen, se oli sellaista lastulevyä, tms. Karmea haju, ihan kuin koipallot tms.? SE haisu lähti noin viikossa. Eka päivä, yskin ja silmät kirveli, huoneessa ei voinut olla, ikkunat oli auki.
      Se tilanjakaja on meillä vielä. Ei haise siis enää.

Olen tilannut joskus mm. digimon petivaatteet lapselle ja ne oli ihan ok. Ja petivaatteet pitää AINA pestä ennen käytöönottoa, se lukee ohjeissa. Kun valmistusvaiheessa on jotain kemikaaleja, jotka voi ärsyttää ihoa ja hengitysteitä.

• hilkkaliisa

Ostin nahkavyön, jonka huomasinkin haisevan homeelle. Homeen haju ei lähtenyt vaikka pesin ja tuuletin sitä.

Vein sen kauppaan takaisin ja kerroin, etten voi sitä käyttää sen hajun vuoksi. Myyjä sanoi, ettei hän tunne mitään hajua, mutta antoi rahat takaisin.

Ostin toisesta kaupasta uuden vyön ja se ei haissut millekään.

Kenkäosastoilla ja joissakin kohdissa missä on nahkävöitä, alan heti yskimään.

• Metsäläinen2

oli minulla viikonloppuna, kun kävin lapselle koulupöksyihin vyötä etsimässä. En siis ostanut, koska mielestäni koko vyökasa haisi niin homeiselle. En ollut koskaan ennemmin moista huomannut, mutta kyllä nykyisin jos missä (on se elimistö viisas) hometta tai sädesieniä on.

• homekorva
        Metsäläinen2 kirjoitti:

oli minulla viikonloppuna, kun kävin lapselle koulupöksyihin vyötä etsimässä. En siis ostanut, koska mielestäni koko vyökasa haisi niin homeiselle. En ollut koskaan ennemmin moista huomannut, mutta kyllä nykyisin jos missä (on se elimistö viisas) hometta tai sädesieniä on.

Oli oireita monella osastolla.. Mutta yllätys. Mulle oli hankalin laukku-lompakko-vyö-käsine osasto.
        Joku puristi päästä melkein tajun. Sattui, pisti onteloihin, yskitti yms.

Talo vai tavarat... ?? nahan käsittelyaineet?

• Mammi
        homekorva kirjoitti:

Oli oireita monella osastolla.. Mutta yllätys. Mulle oli hankalin laukku-lompakko-vyö-käsine osasto.
        Joku puristi päästä melkein tajun. Sattui, pisti onteloihin, yskitti yms.

Talo vai tavarat... ?? nahan käsittelyaineet?

valmistusvaiheessa varmaan ainakin vaikuttaa.
        Nahan käsittelyssähän käytetään vahvoja kemikaaleja, esim parkkihappoa.
        Itellä on ihan sama ongelma, kenkäkaupoissa täytyy väistellä liian vahvoja tuoksuja, joita joistakin kengistä pöllähtelee. Ja uudet kumikengät on ihan vihoviimeisiä, ei kyllä sitä hyllyä tartte lähelle mennä. Tarvitsisin uudet kumpparit, mutta tästä ostamistilanteen vaikeudesta johtuen olen vaan yrittänyt pärjätä vanhoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe