Missä hamsteri voi juosta vapaana?

Siru Jääskelä

Missä?milloin?millä tarvikkeilla?millaisessa?
vastakna tähän! :/

5

1020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sini91

      Nojooo....
      Itse minä "juoksutan" hamsuani silloin kun se herää eli noin kello 21-23.
      Yleensä päästän sen sänkyyni,mutta olen kehitellyt sille myös ns.aitauksen missä se voi juosta... Ei hamsu hirveästi kyllä juokse,laiska kun on! ;D

    • Nimetön

      Ulkona pihalla hamsua ei todellakaan saa juoksuttaa, eikä muutenkaan ulos viedä.
      Sängyllä ja pöydälläkään ei saisi mielellään juoksuttaa. Paras paikka on huone, jossa ei ole muita kotieläimiä (esim kissa, koira) tai koloja joista pääsisi vaarallisiin paikkoihin. Jos hamsu jyrsii kovasti myös sähköjohdot pitää ottaa pois. Eli vapaana huoneessa voi juoksuttaa kunhan se on turvallinen, ja hamsua vahtii. Huoneeseen on hamsun jaloitellessa hyvä laittaa virikkeitä sen häkistä, esim kiipeilysilta, ja ruokakuppi ja oma mökki jonne hamsu halutessaan pääsee.

    • Missä?
      - Huoneessa, jossa ei ole koloja, lattiaan asti ulottuvia kankaita (verhot, sängyn pääliset yms.) ja johtoja. Nämä kaikki voi kuitenkin "poistaa": kolot voi täyttää, kankaat voi nostaa ylös ja johdot voi vetää seinästä ja nostaa ylös. Huoneen olisi hyvä olla rajattu, sillä koko asunnossa juoksentelevaa hamsteri on vaikea vahtia. Oven sulkeminen on paras vaihtoehto. Jos sitä ei ole, niin saman asian ajaa jokin sermi, jota pitkin hamsteri ei pääse kiipeämään tai jonka yli se ei pääse hyppäämään.
      - Jos ei ole mahdollisuutta pitää hamsteria vapaana missään huoneessa, myös vessa on hyvä. Sielläkään ei saa olla koloja tms., ja kaikki vaaralliset paikat pitää suojata (ettei hamsteri jää esim. putkien väliin jumiin).

      milloin?
      - Kun hamsteri on itse haluamassa vapaaksi. Silloin se pyörii häkin/terraarion luukulla, puree pinnoja ja yrittää kiipeillä ulos. Jos hamsteri on laiska luonne, voi sen päästää vapaaksi, kun se on hereillä. Hamsteria ei saa siis missään tapauksessa herättää, vaan sen pitää antaa itse herätä.

      millä tarvikkeilla?
      - Huoneeseen ei tarvitse välttämättä mitään virikkeitä, sillä erikoisen paikan tutkiminen on hamsterista jo riittävän jännittävää. Vessassa taas on yleensä niin vähän tavaraa tutkittavana, että sinne kannattaa laittaa esimerkiksi pieniä pahvilaatikoita, putkia ja muita leluja, joita hamsterille on ostettu tai tehty. Myös pienet ruokapiilot viihdyttävät hamsteria.

      millaisessa?
      - Valvotussa ja turvallisessa tilassa. Kannattaa vaikka istua lattialla, kun hamsteri on vapaana.

    • juuri omansa menettänyt

      ...sai aina olla vapaana yhdessä huoneessa. Sillä oli häkin luukku aina auki, ja se sai mennä ja tulla miten lystäsi. Ei ollut ikinä mitään ongelmia/vaaratekijöitä. Sillä oli pesiä ja puuhanurkkauksia ympäri huonetta, joten sain siirrettyä sen mielenkiinnon pois johdoista ym. vaaroista. Eli johdot piiloon, ovet/ikkunat kiinni jne. Toisin sanoen juuri sitä samaa, mitä muutkin on neuvoneet. Tervettä järkeä käyttäen=)

    • hshkskyhk

      Jos kyseessä on kääppäri niin voit tehdä huoneesi lattialle esim. videoista aitauksen ja labyrinttejä. Voi toki syyriksellekkin tehdä mut se pääsee aika hyvin pois sieltä-

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe