Niin kävin tuossa katsastamassa 00-vuosmallisen Yariksen, eikä männy läpi. Jottai vikkoo jarruvoiman säätimessä. Onko muilla ollu sammoo vikkoo? Mitenkähän paljo maksaa uus säädin? Hki.
Eipä männä läpi Yaris katsastuksesta
14
11336
Vastaukset
- tehty muutoksia
juuri jarrujen takapainoisuuden vuoksi. Eka Yarikset lukitsi takapyörät liukkaalla ja heitti auton poikittain jos kuski ei ollut valppaana
- Mr Yaris
Vm 2001 yaris meni vaihtoon 2005 jarrujen vuoksi.
4 takuukorjausta takuuaika, takajarruissa.
120000 huollossa ilmoitettiin, että:
-etujarrulevyt syöpyneet ja kierot, uudet
asennettava ja
takajarruissa venttiili vaihdettava kolmannen
kerran.
Muuten kiva auto mutta jarrut vanhemmissa ihan sudet.
- Jahvetti
Meijänkin jaariksessa oli tuo vika ja palajon pitj laetttoo huollon kassaan rahhoo. Eepä oo ihan viattomia nämä Tojotatkaan nykypäevänä.
- miskak211
Mullakin Yariksessa tämän vuoden katsatuksessa sama vika.
Kuorman tunteva jarrupaineen säädin oli jumissa.
Joutu vaihtamaan uusi osa tilalle. Töineen oli noin 330.- vika
käytännössä sen, että kuormallakaan takajarrut ei paljon jarruta.
- miskak211
vika kirjoitti:
käytännössä sen, että kuormallakaan takajarrut ei paljon jarruta.
Vika aiheuttaa sen että kovemmassa jarrutuksessa varsinkin talvella auto on melkein aina poikittain.
Itse jarrujen mittaukseeen vika ei tuntuisi mitään vaikuttavan. - =)=)=) ihanaa
miskak211 kirjoitti:
Vika aiheuttaa sen että kovemmassa jarrutuksessa varsinkin talvella auto on melkein aina poikittain.
Itse jarrujen mittaukseeen vika ei tuntuisi mitään vaikuttavan.olet onnellisesti varattu!!!!
=) voi, vihdoin se tapahtui.
terveisin... arvaa kuka
- mie vuan
Ei niissä jarruissa minun mielestä mitään vikaa oo ollu, mutta kaipa ne katsastus ukot tietää....
- jjholm
Omassa Yariksessa ei ollut ongelmia jarrujen kanssa, mutta siinä oli ABS:t. Ajoin 130000km ja vaihdoin 2004 Yaris 1.3 Sol malliin. Onko tuo jarruongelma sitten ei ABS jarrullisten Yaristen ongelma?
- 00 ja 02
Meidän jarpan jarrut hyljättiin katsastuksessa
myöskin.jarrutehon jakauma 70/150 vaikka ensin
näytti mittareissa ok.Ei sitä takapään venaa
välttis tarvi vaihtaa.ite könysin auton alle ja
herkistin ventiilin.vika alkaa esiintyä n.100tkm
tienoilla. - junioori
00 ja 02 kirjoitti:
Meidän jarpan jarrut hyljättiin katsastuksessa
myöskin.jarrutehon jakauma 70/150 vaikka ensin
näytti mittareissa ok.Ei sitä takapään venaa
välttis tarvi vaihtaa.ite könysin auton alle ja
herkistin ventiilin.vika alkaa esiintyä n.100tkm
tienoilla.Mun ranskan leipä meni 291tkm. ennen ku jäi katsastuksessa kiinni...(ja on ollu uudesta asti)
Että kyllä ne Rellun pojat jotaan sentään osaavat.
Auto siis vm-96 laguna - lagunasta yarisiin
junioori kirjoitti:
Mun ranskan leipä meni 291tkm. ennen ku jäi katsastuksessa kiinni...(ja on ollu uudesta asti)
Auto siis vm-96 lagunaMun Laguna 2.0 RXE farkku -96 jäi noin 100 tkm ajettuna kiinni katsastuksessa jarruvoiman säätimen takia. Ja muutenkin autoa sai korjauttaa n. 1000 eurolla per vuosi että pystyi edes ajamaan. Loistava auto ajaa mutta muuten ihan susi. Nykyisen autoni Yaris 1.0 vm.-99 mittarissa on 197 tkm ja mennyt aina katsastuksesta kerralla läpi. Virtalukko ja takaiskarit autoon on tarvinnut vaihtaa mutta siinä kaikki korjaukset sitten onkin.
- D4D-2004
junioori kirjoitti:
Mun ranskan leipä meni 291tkm. ennen ku jäi katsastuksessa kiinni...(ja on ollu uudesta asti)
Auto siis vm-96 lagunaYariksessani tulee olemaan mittarissa mainitsemasi 290 tkm kun se menee seuraavan kerran katsastukseen ensi vuoden syyskesällä.
Jarruja on kertaalleen korjailtu normaalin huollon yhteydessä. Jarrupalojen vaihtoa ja jotain vastaavaa. - Ei uusavuton, mutta....
D4D-2004 kirjoitti:
Yariksessani tulee olemaan mittarissa mainitsemasi 290 tkm kun se menee seuraavan kerran katsastukseen ensi vuoden syyskesällä.
Jarruja on kertaalleen korjailtu normaalin huollon yhteydessä. Jarrupalojen vaihtoa ja jotain vastaavaa.Minullakin esimmäistä kertaa katsastettaessa hylkäsivät mokoman namiskukkelin takia. Kyllä v...ti kun en edes ollut huomannut mitään vikaa jarruissa niitä kokeillessani. Kotiin tultuani irroitin vasemman takapyörän ja todella pienellä voimalla jumittunut laite irtosi jumituksestaan. Longistin suojakumia ja suihkauttelin öljyä vielä kaiken varalta. Ajoin takaisin katsastukseen hakemaan leiman ja maksamaan lisämaksun. Ei olisi katsastusmiehen tarvinnut kuin hiukan....varoi tietenkin koskemasta ettei "vika" häviä. Monet varmaan aivan turhaan rahoittelevat korjaamoita ja varaosliikkeitä sadoilla euroilla.
Vuodenajan takia renkaita vaihdettaessa kannattaa säätövempelettä pompottaa sitä hereillä pitämiseksi. Kai rengasliikkeen asentaja suostuu temppuun ainakin pienellä juomarahalla. Muuten; omalla tunkillaa ei kannata pahemmin riksaansa nostella. Minulla pullonosturi millä laudankappaleen kanssa nostelen tukivarsista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782