Mitä tyyppivikoja Voyagerista löytyy. Olemme hankkimassa perheeseen tila-autoa ja mieheni on päätynyt autohankinnassa Voyageriin. Minua kiinnostaisi tietää mitä asioita autosta kannattaa tarkastaa ennen ostoa. En ole autoasioissa mikään expertti, nainen kun olen, mutta hankinta on sen verran suuri että haluaisin varmistua ettei perheemme rahat mene hukkaan. Löytyykö tältä palstalta asiantuntijaa joka osasi valaista kokematonta Voyager ostajaa.
VOYAGER TYYPPIVIAT......
21
15929
Vastaukset
- Stara
Automaattivaihteisto. Jos on kohdeltu kaltoin, huollot laiminlyöty, niin siinä kallis ongelma. Muuten Voyageri pelittää siinä missä muutkin. Kannattaa kokeilla, tilaa piisaa :-)
- grandi
matkustamon jalkatilat 5cm suuremmat 2 ja 3 penkkirivillä.
- ppp
Ollut -97 Grand Voyager vuoden päivät ja olen tyytyväinen. Tuulilasinpyyhkijät elää välillä omaa elämäänsä johtuen joko releestä tai viiksikytkimestä. Muutapa vikaa en ole havainnut, joillakin on asiasta varmaan parempaa tietoa. Ostakaa ehdottomasti Grand eli pidempi malli. Lyhyeen saat kyllä perheen kyytiin, mutta tavarat joudut jättämään kotiin.
Se kannattaa miettiä etukäteen, että iso auto kuluttaa sitten enemmän polttoainetta, mukavuudella on aina hintansa. - lapsia kyydissä
Perheellämme on ollut Grand Voyager (automaatti) kohta pari vuotta. Käytettynä ostin ja tosi tyytyväinen olen edelleen. Tämä on näitä ensimmäisiä Stow 'N Go malleja ja se on tosi kätevä istuin-systeemi. Eipä ole vielä tullut vastaan tilannetta, jossa olisi tilat loppuneet kesken. Meillä ajetaan pitkää matkaa mökille, jolloin kaikki tavarat mahtuu kyytiin (ilman turhaa tavaroiden asettelua) ja kaikilla matkustajilla on edelleen mukavat tilat. Kyytiin mahtuu vaikka lasten kaveritkin. Maantie-kyyti on todella hiljaista luxusta, edes nastarengasäänet eivät tule läpi, niin kuin useissa muissa ajamissani "tila-autoissa". Yksi hieno ominaisuus on takatavaratilassa oleva "monttu" silloin, kun kaikki 7 penkkiä ovat käytössä. Tuohon monttuun menevät kaikki ostoskassit tosi kätevästi.
Huonona puolena voisi mainita polttoaineen kulutuksen (12-14 litraa satasella pääkaupunkiseudun seka-ajoa kevyellä kaasujalalla ja 9-11ltr/100km maantiellä vähän ronskimpaa kiitoa). Huolloissa on löytynyt usein jotain pientä ylimääräistä korjattavaa, joten hieman kallis pidettävähän tämä auto on. Toisaalta: koskaan se ei ole jättänyt tielle ja toimii kovimmillakin pakkasilla hienosti. Olen suorastaan yllättynyt kuinka hyvin näin isossa autossa pysyy ikkunat huuruttomina . Automaattinen ilmanvaihdon säätö toimii todella hyvin! (vanhemmissa malleissa tilanne saattaa olla toinen). Meillä automaattivaihteisto on toiminut moitteetta, tosin meidän autoa ei myöskään "pahoinpidellä" raskaalla kaupunkikaasulla ja käytetään D3:sta kaupunkiliikenteessä.
Pari hassua piirrettä tästä ameriikan ihmeestä löytyy: ei istuilämmittimiä, eikä automaattisia ajovaloja. Jos näiden asioiden kanssa pystyy elämään, niin hyvä peli tämä on.
Itse ainakin tiedän, mistä olen valmis maksamaan ja tämä auto on sellainen. Kyllä tämän auton omistaa mielellään.- lapsia kyydissä
Ai niin ne tyyppiviat:
Isossa autossa on hieman erilaiset viat, kuin keveissä pikku-autoissa.
Alustan ja tukivarsien erilaisten helojen kuluminen aiheuttaa kolinoita monttuisella tiellä (helppo tarkistaa koeajossa). Ison auton jarrut ovat kovemmassa käytössä kuin pienissä, joten tarkista jarrupalat ja levyt. Jos auto on automaatti, niin vilkaise onko vaihteistoöljyt mustunutta mönjää.
Kuuntele alustan ääniä hieman tavallista herkemmällä korvalla, koska alusta ja sisätilat on todella hyvin äänieristetty. Ei olisi pahitteeksi kuunnella ohiajoa vaikka töyssyisen hiekkatien varressa, auton ulkopuolelta.
Mutta kuten jo tuossa sanoin, niin hyvä auto tämä on ollut. - talbot...
lapsia kyydissä kirjoitti:
Ai niin ne tyyppiviat:
Isossa autossa on hieman erilaiset viat, kuin keveissä pikku-autoissa.
Alustan ja tukivarsien erilaisten helojen kuluminen aiheuttaa kolinoita monttuisella tiellä (helppo tarkistaa koeajossa). Ison auton jarrut ovat kovemmassa käytössä kuin pienissä, joten tarkista jarrupalat ja levyt. Jos auto on automaatti, niin vilkaise onko vaihteistoöljyt mustunutta mönjää.
Kuuntele alustan ääniä hieman tavallista herkemmällä korvalla, koska alusta ja sisätilat on todella hyvin äänieristetty. Ei olisi pahitteeksi kuunnella ohiajoa vaikka töyssyisen hiekkatien varressa, auton ulkopuolelta.
Mutta kuten jo tuossa sanoin, niin hyvä auto tämä on ollut.Kyllähän isossa autossa tulisi olla suhteessa myös isommat jarrut ja nivelet yms puslat, Kuis linja ja kuormaautot, maasturit , isot jenkit, Ei vanhossa kunnon jenkeissä ole mitään ongelmia nivelien ynnä jarrujen kanssa. Noi on niitä just Chryslerin tyyppivikoja...
- vegagrand
Olen ostamassa juuri nyt 2007 2.8 Grand CRD:tä. Malli on Signature Edition. Tietääkö kukaan mitä se oikeasti tarkoittaa? Eniten minua kiinnostaa onko äänieristys tässä vähintään sama kuin muissa varustelutasoissa (LX, Touring, Limited)? Tietääkö joku oikeasti? Muuten olen kyllä ostamassa ko. autoa ensi viikolla koska siinä on tilaa juuri koriskentällisen verran.
- frangröbbä
vaimolla on nyt ollut voja parivuotta ei mitään ongelmia,edellinenkin oli voja mutta siihen tuli jokin hämminki koneeseen en oikein tiedä mikä joten päätettiinsitten vaihtaa tai oikeestaan muija päätti ja sille kun ei muu kelpaa kuin voja,no tähänasti toiminut ihan hyvin,katsastuksesta heti läpi mutta huomautus tuli koiranluista joten ne täs joskus vaihdan,ainut miinus on kulutus joten aina kun sillä on pitempi työreissu niin se lainaa mun autoa
- toinen voja kuski
Ja ennen kuin joku kerkee sanoo ni itsekkin vaihdoin koiranluut ja maksaa 19.90€ kappale että ei kallista.
- GV
Ne 19.90 koiranluut hajoaa vuodessa. Suojakumit menee aivan riekaleiksi.
45 € alkuperäislaatuiset moogit kestää. - mmakine
GV kirjoitti:
Ne 19.90 koiranluut hajoaa vuodessa. Suojakumit menee aivan riekaleiksi.
45 € alkuperäislaatuiset moogit kestää.Ei Moogit ole alkuperäislaatua, onneksi. Älkää nyt hyvät ihmiset vaan ostako alkuperäisiä Moparin alustan osia näihin vehkeisiin. Älkääkä halpoja tarvikkeita. Niillä pääsee vaan niihin surullisenkuuluisiin katsastustilastoihin.
Moogia minullakin.
- weldingman
Vaihdelaatikon solenoidiboxi edessä kupeessa saattaa vuotaa loppuu kiristämällä,ohjaustehostimen paineputki saattaa pettää liian lähellä katalysaattoria !!!suojaa jollain kuuman kestävällä eristeellä,makso 320e töineen.sekä alhaalla vasemmalla jäähdytysputki rautaa ruostesuojaa.
2005 grand voyager
ollu 2v .5h perhe en vaihtais toiseen.moottoriöljy castrol 5w30 vaihdelaatikkoon atf4 ei moparin paskaa niin hyvin toimii ja paskat ollu vaihdelaatikko ja kannentiivisteongelmia.3.3l bensa en suosittele muita niissä kansivikoja!!!
muistakaa "grand"niin mahtuu vaunutkin taakse.lempinimi lessubussi tilaa riittää ,lämmin talvella ja ikkunat pysyy hyvin auki suosittelen.ja halpojakin vielä! - Eivaihdeta
Kaikkien tila-autojen äiti, eikä syyttä. Parempaa kyytiä saa hakea.
- Vojak2006
Missä ajomäärissä laatikko yleensä on mennyt rikki? Ja koko loota remontti maksaa mitä? Käytettyjä lootia näkyisi saavan 1200-1500 väliin......
- Kuopiooo
Laatikko mennyt jollain kuulemma jo 120tkm paikkeilla. Oma hajosi tai paremminkin alkoi renaan180tkm vaikka oli huollettu ja hellästi käytetty. Osiin 550€ ja työhön 800€. Nyt 230tkm ja toimii ku uutena. Hyvä laite!
- vouager
jarrut,kässärivaijerit jumii,kutosessa,helmat lahoo,nivelet ,helat ja koiranluut,virtalukko vikoja ,abs,airback kuten kaikissa muissakin tän vm autoissa.Itellä ollut 3kpl 98-99-02 kolisee ,nitisee ,narisee ,nopeusmittari lähdössä menee pohjaan ja mihin sattuu,välillä vaihteet ,tai tuebiini vittuillu,vähän kusee allensa ,yms pieniä vikoja kten kaikissa,juuri tuli tietoon sellanen vika että polttaa sulakkeita ,ei virtavaloja lainkaan eikä starttaa,ei toimi vilkut eikä voi ajaa ,semmosta tässä ittellä ollu
- totuuss
Ikinä ei ole ollut ongelmaa seisontajarrun kanssa (5 voyageria). Luulen että se toimii kunhan käytät sitä edes joskus - vaijerit hyvin suojassa. Autot eivät myöskään ole ruostuneet ja harva voja on ruostevikainen - vertaapa Transportiin. Kannattaa kokeilla se laatikko aina ostaessa. Kulutusosat ovat halpoja ja E85:lle voi ajella.
- Crysse
Pari voyageria ollut. Ensimmäisessä oli startin kanssa ongelmia. Nyt toisessa nimenomaan jarrujen / käsijarrun kanssa ongelmia. Jarrusylinteri ilmeisesti bakeliittia tms. Turvonnut ilmeisesti kosteudesta, kun jumittua aina sateella tai kostealla kelillä. Käsijarru jää jumiin! Nyt jarrukilvet ruostuneet, eikä niitä tunnu löytyvän mistään. Joku sanoi ettei niitä katsastuksessa tarvita. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta johonkin olisi kiva saada jarrukengät kiinni. Kyselin Suomesta ja maailmalta jarrukilpiä. Suomesta ei tunnu löytyvät ja maailmalla maksaa sikana. En tiedä mitä tekisin. Katsastus parin viikon päästä😞. Muuten Crysset on toiminut moitteetta. Vähän isoruokaisia, mutta mukava ajaa pitkiä matkoja,. Menee niinkuin juna!
- totuuss
Crysse kirjoitti:
Pari voyageria ollut. Ensimmäisessä oli startin kanssa ongelmia. Nyt toisessa nimenomaan jarrujen / käsijarrun kanssa ongelmia. Jarrusylinteri ilmeisesti bakeliittia tms. Turvonnut ilmeisesti kosteudesta, kun jumittua aina sateella tai kostealla kelillä. Käsijarru jää jumiin! Nyt jarrukilvet ruostuneet, eikä niitä tunnu löytyvän mistään. Joku sanoi ettei niitä katsastuksessa tarvita. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta johonkin olisi kiva saada jarrukengät kiinni. Kyselin Suomesta ja maailmalta jarrukilpiä. Suomesta ei tunnu löytyvät ja maailmalla maksaa sikana. En tiedä mitä tekisin. Katsastus parin viikon päästä😞. Muuten Crysset on toiminut moitteetta. Vähän isoruokaisia, mutta mukava ajaa pitkiä matkoja,. Menee niinkuin juna!
Totta - kerran kävi itselle, takajarrun männät on keraamiset. Kun palat kuluu vuosien saatossa niin männät tulee ulos ja "paisuu" hieman. Kun vaihdat uudet palat niin männät alkaa jumia. Tilalle pitää vaihtaa teräksiset männät (5e/kpl) - saa internetistä, ei suomesta. Samasta paikkaa löytyy kilvet varmasti.
- pitoautoko
4 vuotta ollu 2005v.Grand malli.ekana vuonna ohjaustehostimen paineletku tyyppivika.toisena vuonna lämmityslaitteen moottori,ovilukko,virtalukko rasvaus auttoi.kolmantena vuonna moottorinohjausyksikkö-puola ja katti samalla 3 tonnii.(väkisin ajettu pihaan).kondensiovesi sisään,hansikaslokeron alla rintapellissä tiiviste mennyt tyyppivika.ja 4 vuos jarrupalat.jää helposti jumittaa nitkuttamalla mäntiä vaseliininkaa taas toimii.vaihdelaatikko öljyt 4v välein.moottoriöljy 0-30 esp mobil toimii.auton hinta mennyt huolella korjauksiin mutta perhe tyytyväinen .5v? vaito tai romis .en suosittele kuin muutaman tonnin vojakkerija voi vaihtaa kuin leviää
- möykky
aika paha sanoo kun ne luotaimet paahtaa aurinkokunnan rajamailla, toinen kuulemma toimii yhä, eli ei paha.
ps. anteeksi tämä asiaton huulen heitto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384108- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151941Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581557Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331405VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981131
- 691063