Minneköhön linjalle Helsinkiin (yliopisto, ei amk) teidän mielestä olisi helpointa päästä? Ylioppilaspapereilla ei henkseleitä paukutella ja matemaattiset aineet eivät ole vahva puoli. Maalaisjärkeä kyllä löytyy, mutta nippeleitä ei jaksa lukea.
(älkääkä vastatko, että hae jonnekin muualle kuin yliopistoon, sillä kysymys oli nimenomaan yliopistoista)
Minne helpoin päästä Helsingissä?
14
7238
Vastaukset
- Viraltapanija
Käy työvoimatoimistossa katsomassa Yliopistojen valintaopasta, siellä näkyvät kaikkien suomen yliopistojen hakijoiden ja sisäänpäässeiden lukumäärät... muuta tuohon tuskin osaa sanoa.
- historioitsija
Haluat ainoastaan opiskelemaan YLIOPISTOON.
Mistä olet oikeasti kiinnostunut?
Eikö kannattaisi suunnitella tulevaisuutensa siltä pohjalta?
Miksi haluat nimenomaan YLIOPISTOON? Jos osaat tähän vastata, ehkä saat jopa vastauksia. - Yoopiskelija
Ruotsinkielisille linjoille?
Kokeile teologiaa. =) - lopma
Suoraan sanoet et kyllä oikea vaikuta siltä, että soveltuisit yliopistoon. Kai sinulla nyt pitää olla jokin käsitys mitä haluat tehdä? Ei yliopistoon mennä vain sen takia, että olisi opiskelijana yliopistossa... kaikenlaisia...
- Jaykkis
Perinteisesti matematiikka on lähettänyt kaksikertaa niin paljon tervetuloa opiskelemaan kirjeitä kuin on aloituspaikkoja. Koskaan ei ole tullut kurssit täyteen...
Hyväksyttyjä :
Elintarviketeknologia 100%
Ympäristöekologia 112%
http://www.helsinki.fi/opiskelijaksi/06hyvaksytyt.pdf- asdasf
Ei tuonnekaan kuitenkaan varsinaisesti sisään kävellä, vaikkakin tilastot siltä näyttävät... lisäksi täytyy ottaa huomioon, että kyseinen laitos ei sijaitse Helsingissä vaan Lahdessa. Tämä varmaan rajaa tuon vaihtoehdon pois aloittajan paikoista, koska kyseinen paikka ei ole HELSINGIN YLIOPISTOSSA (ei se ala, vaan paikka..;D).
- ohjeistus
1.Kieli: ruotsi
2.Hakijat: vähän
3.Yliopisto: pieni
Toisin sanoen, jos haluat todella helppoon paikkaan Helsinkiin, hae Handelhögskolaniin. Siellä sisäänpääsyprosentti on likellä viittäkymmentä. - jlköa
jospa nyt ensiksi yrittäisit miettiä mistä olisit kiinnostunut, tee vaikka tämä ammatinvalintatesti http://www.mol.fi/avo
se missä kaupungissa opiskelee ja onko se yliopisto tai amk tai joku muu, ei ole loppujen lopuksi paljon merkitystä. tarkoitan että miten "onnelliseksi" luulet tulevasi jos opiskelet jotain mikä ei oikeasti kiinnosta? yritä ensin aikuistua ja sen jälkeen vasta miettiä jatko-opiskeluja...tosin luulen sinun vielä olevan peruskoululainen niin onhan sinulla vielä aikaa...
olen kuullut sanottavan että niiltä linjoilta, jonne on "helpoin" päästä, on vaikeinta valmitua, en sitten tiedä miten asiat oikeasti ovat :)- olisiko näin
"olen kuullut sanottavan että niiltä linjoilta, jonne on 'helpoin' päästä, on vaikeinta valmitua, en sitten tiedä miten asiat oikeasti ovat :)"
Eiköhän tässä ole ihan kyse sellaisesta kehästä, että kun alalle pääsee helposti, sille pääsee kelvotonta opiskelijamateriaalia, jolle opiskelu ja valmistuminen on vaikeaa. Sen sijaan vaikeasti päästäville aloille valikoituu lahjakkaita opiskelijoita, joille valmistuminen ei tuota vaikeuksia - alan vaatimustasosta riippumatta.
- kasvatustieteelliseen
siellä ei tarvitse olla matemaattisesti lahjakas.
PS. Tosin en näe mitään järkeä lähteä opiskelemaan yliopistoon (statuksen vuoksi), jos ei ole alkukiinnostusta. - helposti sisään
Kaikenlaisia idiootteja on vastannut kysymykseesi. Eivät ymmärrä, että sinulla voi olla aivan hyvä syy hakea Helsingin yliopistoon ihan mille alalle vaan. Itsekin hain aikoinani sen perusteella miten pääsi helpoiten sisään yliopistoon. Nyt kuitenkin opiskelen toiveammattiini.
Katso viime vuoden tilastoja täältä:
http://www.helsinki.fi/opiskelijaksi/materiaalit/05hyvaksytyt.pdf- Historioitsija
Opiskeluoikeutta on rajoitettu. Miksi menettää turhaan opiskeluvuosia alalle jota ei halua tulevaisuudessa tehdä?
- helposti sisään
Historioitsija kirjoitti:
Opiskeluoikeutta on rajoitettu. Miksi menettää turhaan opiskeluvuosia alalle jota ei halua tulevaisuudessa tehdä?
käytännössä voi hakemuksilla jatkaa melko pitkään. Tekee vain jonkinlaisen opiskelusuunnitelman seuraavalle vuodelle. Itse en kuitenkaan kannata tuollaista venkoilua, opiskeluni etenevät ihan aikataulussa. Mutta aloittajalla on varmasti omat syynsä ja tekee niin kuin parhaaksi katsoo.
- lissu_
helposti sisään kirjoitti:
käytännössä voi hakemuksilla jatkaa melko pitkään. Tekee vain jonkinlaisen opiskelusuunnitelman seuraavalle vuodelle. Itse en kuitenkaan kannata tuollaista venkoilua, opiskeluni etenevät ihan aikataulussa. Mutta aloittajalla on varmasti omat syynsä ja tekee niin kuin parhaaksi katsoo.
Pääsin lukemaan ainetta, johon oli "helppo" päästä. (Mielestäni ei ollut kovin helppo, vaikka 30% hakijoista pääsi, en kokenut, että kokeet olisi olleet helpot tai että kirjoja ei olisi tarvinnut osata hyvin.) Nyt sitten mietin miten jaksan lukea ainetta, joka ei kiinnosta. Pitää kuulemma lukea ko. ainetta vähän ennen kuin saa vaihtaa pääainetta. On jo mielessä, mitä oikeesti haluiaisin lukea ja kieltämättä taitaa mennä vähän aikaa hukkaan. Minua kuitenkaan ei kiinnosta luuhata yliopistolla joten tulen kyllä valmistumaan tietyssä ajassa. Tiedän, että en olisi päässyt lukemaan jotain suositumpaa ainetta joten tämä oli minulle ainoa vaihtoehto yliopisto-opiskelun kannalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791