P12 ominaisuus?

nizmo

Kertokaahan miksi uudessa primulassa kaasu käyttäytyy kuin dieselissä?

Selvennän: aikaisemmilla autoillani (useita) vaihdetta vaihtaessa kaasu ylös, samalla kytkin pohjaan ja kaikki ok.

Primulassani (ajettu 2500 km.) edellämainitulla tavalla kierrokset hyppäävät ylös, ihan kuin moottorinohjaus ei toimisi ajoissa.

Eli: kaasu ylös, odota n. 1-2 sek. kytkin jne. kaikki ok.

Mistä johtuu, todella ärsyttävä piirre, muuten olen autoon erinomaisen tyytyväinen!!

11

1902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fast diver

      Ei kaasua nosteta vaihdettaessa... Kytkin polkaistaan pohjaan ja saman tien ylös - samalla vaihdetaan vaihde...

      • Teus.

        "Ei kaasua nosteta vaihdettaessa... Kytkin polkaistaan pohjaan ja saman tien ylös - samalla vaihdetaan vaihde... "


        kyllä kaasu nostetaan aina,
        kaasun pitää olla täysin nollilla kun vaihdetaan.

        Jos joka kerta kun vaihdetaan, kytkin hiemankin luistaa, se ei kauaa kestä,
        kun normaalisti se kestää auton iän, tai ainakin 300 ooo km.

        Myös vaihdelaatikosta pääsee eroon,
        sekin kestää normaalisti aina auton iän.


    • ominaisuus

      Mulla ei toimi noin, huomauta korjaamolla.

    • Mika_

      Voisiko harmi aiheitua tahmivasta kaasuvaijerista? Yleensä vikaa kannattaa hakea ensimmäiseksi yksinkertaisimmasta päästä.

      • pää `

        lienee tässä tapauksessa kantapää. Vai oliskohan se sittenkin se toinen pää?


      • antero_rousku

        Noissahan on sähköinen kaasuläpän ohjaus vai pitäiskö öljytä sähköjohtoja :)


    • ölkrws

      Mulla toimii samalla lailla.
      Kyseessä lienee saastehommelit.
      Pitää vaan höllätä kaasua hippasen aikaisemmin, niin
      vaihdot saa näteiksi.

    • ei noin

      Ei toimi noin Primerassa normaalisti. Takuuhuoltoon.

    • liikkeelle

      lähtöä, ei sammu niin herkästi varsinkin jos on 1.6 koneella.

    • Tapio22

      Mulla tekee tota samaa. Täytyy vaihdettaessa nostaa kaasu pikkasta ennen kun alkaa koskee kytkimeen. Muuten kierrokset pääsee tosiaan pomppaamaan hetkeks.

    • dfgdfgh

      Ainakin P11 tuntus olevan ominaisuus tommonen kierroksien pomppiminen kun talloo kytkintä vauhdista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe