Pakkashalkeaman korjaus

Auki ja kiinni

Reilut 50 metriä ympärysmitaltaan olevaan omakotitalon betoniperustukseen tuli ohut hiushalkeama jo ensimmäisenä talvena. Eri asiantuntijat kävivät katsomassa ja kaikki olivat yksimielisiä, että itse peustus ei ole pettänyt, vaan kyse on "normaalista" lämpötilaerojen aiheuttamasta pakkashalkeamasta. 50 metriä on kuulemma raja, jonka yli menevässä perustuksessa tulisi olla vähintään yksi liikuntasauma. Kyse on kolme vuotta vanhasta talosta ja perustusta ei ole vielä pinnoitettu. Miten siis kannattaisi korjata halkeama, jotta tuleva rouhepinnoite kestäisi murentumatta. Kesäisin halkeama on lähes huomaamaton ja "kiinni", mutta talvella kovilla pakkasilla halkeama ammottaa pahimmasta paikasta lähes millinkin. Korjaukseen pitäisi käyttää ilmeisesti jotakin elastista massaa?

5

1425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LOLina

voi möykky kun on iso halkeema sulla, laita siihen vaikka sikafleksiä.

• raksaaja--sh

Eli routa ei nostele?

Ja siis kun pakkanen kutistaa perustuksia talvella, kyseinen halkeama avautuu.

Ei tuo varmaan kamalan yleinen ilmiö ole... pienehkö rakennusvirhe varmaan kun ei joka töllissä moista ole. (meilläkin sokkelin ympärys on yli 50m)

• turha ?

korjailla koska raudoitusvirheen takia elää aina vähän.

• jkiht

meil on ympärysmitta yli 70 metriä,eikä liikunta saumasta tietoakaan ja hyvin on 6 vuotta kestäny,rautaa vaan tarpeeks harkkojen väliin ni kyllä kestää,edellyttäen että antura on kunnossa

• Hanslankarina ollut

Itse ottaisin halkeamaa auki hieman ja korjaisin laastilla. Seuraava talvi näyttää, kestääkö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe